Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413513 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #380 Gepost op: 3-02-2019, 22:23:06 »
Op het balkon was de focus wel op Sinan dat hij niks meer deed, stoel erbij pakte, enz. Maar ook Merel landde snel op 'haar' balkon en deed vervolgens niets meer. Je ziet haar vele beelden op datzelfde balkon (op het eind lijkt ze alsnog naar het goede te gaan als ze ziet dat er toch velen verkeerd staan). Een goede kandidaat gaat op zijn minst toch doorstruinen om de rest te helpen, al denk je dus dat je al op het goede balkon staat?

Op dat balkon is er heel veel fout gelopen. Dit is nu een van de opdrachten waarom ik Merel niet zo erg verdenk. Ze staat juist en ziet dat er anderen fout staan, maar ze gaat toch nog even alle aandacht op haar vestigen door uit het niets nog te gaan verplaatsen? Dan geeft ze ook nog geen enkele logische verklaring achteraf. Hier valt ze ofwel zwaar door de mand als mol (ik schat ze eigenlijk wel wat slimmer in, dus in deze optie geloof ik niet) ofwel speelt ze de nepmollende kandidaat die wat warrig overkomt. Sinds deze aflevering wordt ze ook door veel kandidaten genoemd als grote verdachte.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #381 Gepost op: 3-02-2019, 22:24:06 »
En dit is precies de mindfuck voor mijn gevoel.

Omdat er al mensen verkeerd staan, ben ik geneigd te denken dat de Mol goed stond. Er is geen reden om de verdenking op je te laden. Zonder schema heeft de 'gemiddelde tv-kijker' geen idee wie wel en niet goed stond. De Mol kan gewoon goed gaan staan is een voor molloten logische redenering. In het kader van de verwarring kun je die dus ook weer verkeerd neerzetten.

Aaaaaaargh

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #382 Gepost op: 3-02-2019, 22:26:37 »
En dit is precies de mindfuck voor mijn gevoel.

Omdat er al mensen verkeerd staan, ben ik geneigd te denken dat de Mol goed stond. Er is geen reden om de verdenking op je te laden. Zonder schema heeft de 'gemiddelde tv-kijker' geen idee wie wel en niet goed stond. De Mol kan gewoon goed gaan staan is een voor molloten logische redenering. In het kader van de verwarring kun je die dus ook weer verkeerd neerzetten.

Aaaaaaargh

Als Moltalk een halfuur later met een schema komt waarop staat dat Merel fout staat, dan zou ik het niet zo snel weg zetten als "voor de gemiddelde kijker maakt het niet uit waar de Mol staat".

Perceptie is voor de gemiddelde kijker zeker belangrijk (die uitval van Niels heeft volgens mij enorme impact op de verdenkingen van mensen), maar ik zou niet willen beweren dat die gemiddelde kijker niet op de hoogte zou zijn van wie er fout stond.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #383 Gepost op: 3-02-2019, 22:31:02 »
@Hulpmol, zit jij ook in een Merel-tunnel of hoe zit het met jouw verdenkingen? Ik vind jouw mening wel waardevol aangezien hij altijd wel goed onderbouwd is.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #384 Gepost op: 3-02-2019, 22:36:34 »
Keek net even in de poll. Merel is overigens wel weer flink gezakt nu. Staat op een na laagste samen met Sarah.
Sinan staat onderaan.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #385 Gepost op: 3-02-2019, 22:37:19 »
@Hulpmol, zit jij ook in een Merel-tunnel of hoe zit het met jouw verdenkingen? Ik vind jouw mening wel waardevol aangezien hij altijd wel goed onderbouwd is.

Ik ben nog vrij van verdenking. Meestal kijk ik na aflevering 5 alles terug omdat het dan op het werk minder druk is. Dus deze week ga ik alles terug kijken en met een besluit komen denk ik.

Ik ben hier dus vooral als advocaat van de duivel en niet noodzakelijk om een andere tunnel te promoten. ;)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #386 Gepost op: 3-02-2019, 22:38:54 »
Stem je nog niet mee in de pool en app dan? Nog helemaal niemand die je verdacht vind?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #387 Gepost op: 3-02-2019, 22:48:25 »
Stem je nog niet mee in de pool en app dan? Nog helemaal niemand die je verdacht vind?

App doe ik sowieso niet en ik heb inderdaad nog niet in de poll gestemd of misschien 1 keertje aan het begin om de tussenstand te kunnen zien. ;)

Ik zit hier echt nog zonder duidelijk idee wie het is. Al voelt het voor mij wel zo dat Niels, Sinan en Jamie het niet zijn. Ik kan daar nog op terug komen, maar die 3 daar voel ik het niet zo bij.

Ik heb (en dan trek ik het weer on topic) bij Merel wel het gevoel dat daar veel dingen gebeuren die verdacht zijn, maar nog niet zo overtuigend dat ik nu in deze tunnel kruip.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #388 Gepost op: 3-02-2019, 23:00:04 »
Dat is grappig, je verdenkt dus alleen degenen op wie ik ook zat. Ik had als schot voor de boeg Sarah als mol, de week erop heb ik RP ingevuld... sindsdien zit ik dus op Merel. En ben ik me inderdaad fijn gaan intunnelen daar ja  ::) 8).

Over de balkons, Moltalk kan dat toch niet precies uitgekristalliseerd hebben? Er mist nog zoveel informatie, je moet wel alle puzzelstukjes van de Logiquiz hebben. Belangrijker is dat Rik ook niet zegt wie er nou dan verkeerd stond, hoewel dat nog wel gevraagd werd, ik geloof door Robert. En Sinan zei in de verhitte evaluatie, "laten we zo nog eens gaan kijken". Nou, ik neem toch aan dat de productie toen alles al had weggehaald.

Kortom, we zullen het nooit weten. Wij weten evenveel wat de kandidaten wisten. En tja, als toch de helft verkeerd staat, maakt het toch weinig uit. Voor mijn gevoel ga je als mol dan goed staan, maar als achteraf toch niet bekend wordt gemaakt wie goed staat maakt dat ook weer niet uit.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #389 Gepost op: 3-02-2019, 23:07:00 »
Dat is grappig, je verdenkt dus alleen degenen op wie ik ook zat. Ik had als schot voor de boeg Sarah als mol, de week erop heb ik RP ingevuld... sindsdien zit ik dus op Merel. En ben ik me inderdaad fijn gaan intunnelen daar ja  ::) 8).

Ik verdenk ze niet, ik heb ze gewoon niet weggestreept. ::rofl::

Over de balkons, Moltalk kan dat toch niet precies uitgekristalliseerd hebben? Er mist nog zoveel informatie, je moet wel alle puzzelstukjes van de Logiquiz hebben. Belangrijker is dat Rik ook niet zegt wie er nou dan verkeerd stond, hoewel dat nog wel gevraagd werd, ik geloof door Robert. En Sinan zei in de verhitte evaluatie, "laten we zo nog eens gaan kijken". Nou, ik neem toch aan dat de productie toen alles al had weggehaald.

Kortom, we zullen het nooit weten. Wij weten evenveel wat de kandidaten wisten. En tja, als toch de helft verkeerd staat, maakt het toch weinig uit. Voor mijn gevoel ga je als mol dan goed staan, maar als achteraf toch niet bekend wordt gemaakt wie goed staat maakt dat ook weer niet uit.

Tuurlijk kon alles gevonden worden. Ik ga niet de hele uitleg opnieuw doen, maar ik heb hier in het betreffende opdrachtentopic 18 van de 20 bordjes kunnen plaatsen (met bewijs) en daaruit haal je heel simpel de juiste posities van de kandidaten.

Je had zelfs niet zoveel bordjes nodig omdat de informatie van Rik dat de helft (4 van de 8 ) goed staan al veel weg geeft over de uitkomst.

En Merel stond dus eerst juist en is naar een fout balkon gewandeld, een balkon dat ze zelf had uitgesloten eerder omdat ze niet op die verdieping moest zijn.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 23:11:09 door Hulpmol »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #390 Gepost op: 3-02-2019, 23:19:18 »
- Als je als Mol eerst goed staat en op het laatste moment nog naar het verkeerde balkon gaat, terwijl ongeveer de helft al fout staat, dan snap je het spelletje niet.
- Als je als Mol een houten blokje met MOL voor je hoofd houdt dan is dit een zware belediging van de kijkers naar het programma.
- Als je bij het opvissen van geldkisten met vrijstellingen, waar je als Mol niets aan hebt, een kist opzettelijk weer in het water laat donderen.
- Als je als Mol kiest voor €2500 in de pot i.p.v. een mogelijke vrijstelling.
- Als je constructieve bijdragen geeft bij de meeste opdrachten.
- Als je goed nadenkt wat je doet met jokers die je hebt gewonnen, i.p.v. deze domweg maar meteen in te zetten of te splijten (Mol heeft jokers niet nodig).
- Als je af en toe vrij duidelijk aan het mollen bent.

Dan ben je volgens mij een hele slechte Mol of een slimme kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 23:23:47 door MartinJ »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #391 Gepost op: 3-02-2019, 23:36:53 »
Dan ga je er vanuit dat een mol ook alle andere plekken van de kandidaten moet weten?
Hoezo is het een belediging voor de makers als je blokje met mol tegen je hoofd aan houdt?
Ook een mol kan perongeluk een kist in het water laten vallen. Mol zijn maakt je niet ineens supersterk.
Merel koos voor de vrijstelling en switchte pas later naar geld toen ze zag dat de vrijstelling sowieso gewonnen had.
De jokers kan juist een mol zo doen om dat element toe te voegen zoals we al vaker hebben gezien in andere seizoenen.
Voor mij kan ze nog zeker een potentiele mol zijn. En zou haar ook zeker geen slechte mol vinden als ze het is.
Milouska vond ik zelf echt geen leuke mol en die was ook warrig, maar vind dat Merel het allemaal stuk geloofwaardiger en leuker brengt.  Ik hoop iig dat ze nog lang in het spel zit.

Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #392 Gepost op: 3-02-2019, 23:40:35 »
Dan ga je er vanuit dat een mol ook alle andere plekken van de kandidaten moet weten?

In Merel haar situatie kan je natuurlijk argumenteren dat ze heel weinig bordjes gezien heeft (2 of 3 maar), maar dat eentje daarvan wel aan haar duidelijk maakte dat Niels verkeerd stond.

Ook een mol kan perongeluk een kist in het water laten vallen. Mol zijn maakt je niet ineens supersterk.

Ik denk dat het punt eerder was dat ze die kist los maakt in plaats van naar boven te trekken. Hier moet ik wel zeggen dat een Mol dit kan doen met lege kisten (voorkennis) om zo de focus te leggen op kisten waar wel vrijstellingen in zitten.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #393 Gepost op: 3-02-2019, 23:57:45 »
In Merel haar situatie kan je natuurlijk argumenteren dat ze heel weinig bordjes gezien heeft (2 of 3 maar), maar dat eentje daarvan wel aan haar duidelijk maakte dat Niels verkeerd stond.

Ik denk dat het punt eerder was dat ze die kist los maakt in plaats van naar boven te trekken. Hier moet ik wel zeggen dat een Mol dit kan doen met lege kisten (voorkennis) om zo de focus te leggen op kisten waar wel vrijstellingen in zitten.

Ja precies. Maar misschien twijfelde ze zelf nog. Ik denk dat een mol ook wel redelijk wat vrijheid heeft om zelf voor wat safer te spelen of risicos te nemen.
Ze kan in het begin daar zijn gaan staan met het idee om daar te blijven staan als er genoeg kandidaten fout stonden. Maar misschien dacht ze wel last minute; ik wil zelf ook fout staan. Hoe funny is het als ik last minute toch nog even switch en daar mee weg kom.
Ik denk dat je daarin redelijk vrij bent. En misschien denk je achteraf dan wel ik had beter  kunnen blijven staan. Maar het blijven moment opnamens. Je kan je als mol best wel wat voorbereiden, maar je kan een opdracht nooit exact inschatten door de andere kandidaten. Ook zal je soms als mol door stress of omdat je toch nog gewoon mens bent en blijft ook wel dingen vergeten of over het hoofd zien. Dus kan ook best zijn dat je in een bepaalde opdracht begint te twijfelen staan er nu wel of geen mensen fout. Het mol zijn is denk ik minder makkelijk als wij soms denken.

Die kist lost maken. Dat maakt het programma zo leuk juist. Je kan alles alle kanten op beredenen. Ik heb zelf ooit aan een programma meegedaan waarbij ik een soort mol was. En op een begeven moment ook gewoon gezegd dat ik het was. Dat kon immers want niemand die het gelooft als je het zegt. Want als je echt zou zijn zou je het niet zeggen. Dus je kan serieus echt alle kanten op.
Zelfde geld voor de kist. Je kan daar een actie maken waardoor mensen je even als mol zien om vervolgens te denken, nee want die vrijstellingen waren belangrijk dus die kist zou een mol niet laten vallen.
Linksom of rechtsom maakt het weinig uit. De echte molactie bij deze opdracht ligt immers bij het kiezen voor de vrijstelling. En daar wacht ze af tot het laatste moment voordat ze toch weer switched naar een andere keuze.
En daarnaast misschien dacht ze wel serieus dat het makkelijker zou zijn om de kist zo binnen te halen alleen viel dit in de praktijk toch tegen door de stroming. Ze zal deze opdracht niet exact zo met een exact dezelfde stroming geoefend hebben.
Voor mij geen reden om haar uit te sluiten.
Toevallig op de minuut nauwkeurig op een plek zijn waarmee je perongeluk geld binnenhaalt bij de fietsopdracht vind ik dan weer minder verdacht of gewoon echt dom als je de mol bent. Maar theoretisch zou dat zelfs kunnen. Ook een mol kan zich wel eens flink vergissen.
 

Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #394 Gepost op: 4-02-2019, 00:09:39 »
Ik heb nog even de laseropdracht bekeken en de commentaren van Rat grondig gelezen.

De feiten zijn: Merel kijkt naar het geld van Niels en Evi en het wordt niet chronologisch in beeld gebracht.

De insinuaties zijn: Merel neemt geld van andere kandidaten en liegt over de tijd + wat ze al gepakt heeft van geld.

Mijn idee: Ik zie hier eigenlijk alweer een hele slimme kandidaat in. Ze gaat even snel kijken hoeveel geld er bij iedereen ligt. Op een shot gaat ze bij het geld van Evi kijken, we zien Evi terugkomen met redelijk wat geld, dus lijkt me niet dat er geld weg is bij Evi. Ik geloof dus zeker dat Merel gelogen heeft tegen haar medekandidaten in deze opdracht, maar ik ben helemaal niet overtuigd dat ze hier geld heeft laten verdwijnen. Ik begin meer en meer te geloven dat Merel de winnaar wordt dit seizoen.

+ Waarom tonen ze deze shots van Merel? Dat de beelden niet chronologisch staan, gaan er heel veel mensen gezien hebben (ze zegt 4 minuten en dan komt er heel duidelijk een klok in beeld van 6:24). Dus dan mag je er vanuit gaan als productie zijnde dat er nog dieper op gezocht zal worden. Ik vind het wat vreemd als ze zo'n fouten zouden maken na jarenlange ervaring.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 00:12:53 door Convans »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #395 Gepost op: 4-02-2019, 00:14:06 »
Zou me ook niets verbazen. De gene die ik het meeste verdenk zijn tot zover altijd nog in de finale gekomen maar waren zeker niet altijd de mol. 😜
Ik denk ook dat Merel de finale haalt.
Jamie twijfel ik meer over. Die zou de mol kunnen zijn. De finale kunnen halen. Maar ook zomaar kunnen afvallen ineens. Maar als Merel zou afvallen zou ik wel even verbaasd zijn.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #396 Gepost op: 4-02-2019, 00:22:06 »

Ik vind het wat vreemd als ze zo'n fouten zouden maken na jarenlange ervaring.

Na seizoen 13 dachten ze in 2016: "En wat als we de monsterhint naar de Mol nu eens niet in aflevering 1 maar in aflevering 2 weggeven?"

Dat behoedt me toch om jou te volgen en te denken dat fouten zich niet kunnen herhalen. ;D

Maar misschien dacht ze wel last minute; ik wil zelf ook fout staan. Hoe funny is het als ik last minute toch nog even switch en daar mee weg kom.
Daarin sta ik MartinJ wel bij. Dat heeft namelijk niets te maken met "hoe leuk het zou zijn", maar wel met hoe je overkomt op de andere kandidaten en de kijker thuis. Iedere Mol wil wel zijn geld-overboord-gooi-momentje, maar dat gebeurt meestal niet in het zicht zoals hier.

Ik heb zelf ooit aan een programma meegedaan waarbij ik een soort mol was. En op een begeven moment ook gewoon gezegd dat ik het was. Dat kon immers want niemand die het gelooft als je het zegt. Want als je echt zou zijn zou je het niet zeggen. Dus je kan serieus echt alle kanten op.

Maar had je dat ook gedaan als er een productie was met een schadeclaim van enkele honderdduizenden euro's? ;D In dit programma is het verste dat je kan gaan toch eerder een ingeslikte 'ego' of I AM. Maar goed, Merel heeft nergens gezegd dat ze de Mol was, dus doet weinig ter zake. ;D

Zelfde geld voor de kist. Je kan daar een actie maken waardoor mensen je even als mol zien om vervolgens te denken, nee want die vrijstellingen waren belangrijk dus die kist zou een mol niet laten vallen.
Linksom of rechtsom maakt het weinig uit.

Dat was zo min of meer mijn punt. Het lossen van die kist kan een Mol perfect doen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #397 Gepost op: 4-02-2019, 00:23:14 »
Hoezo is het een belediging voor de makers als je blokje met mol tegen je hoofd aan houdt?
Dat zei ik ook niet, althans dat was niet de intentie. Het is volgens mij een belediging van de kijkers als de Mol op die manier moet duidelijk maken dat ze de Mol is. En dat was volgens mij niet de enige keer dat ze zo graag wou dat wij als kijkers denken dat zij de Mol is.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #398 Gepost op: 4-02-2019, 00:50:28 »


Maar had je dat ook gedaan als er een productie was met een schadeclaim van enkele honderdduizenden euro's? ;D In dit programma is het verste dat je kan gaan toch eerder een ingeslikte 'ego' of I AM. Maar goed, Merel heeft nergens gezegd dat ze de Mol was, dus doet weinig ter zake. ;D


Was gewoon tv programma met productie en geheimhoudingsplicht en boete voor na het programma.  Bij WIDM gaat de schadeclaim ook over na het programma.
Tijdens het programma is alles geoorloofd, bedoel ik er meer mee en je kan dus heel veel kanten op. Want zelf verdachten dingen zijn dan juist weer niet verdacht omdat ze te verdacht zijn. 😜 Daar doelde ik op en op  het molblokje tegen het hoofd. Tis een grote mindfuck en als je toch een hele tijd met een groepje afgesloten zit kan je alles zo doordenken dat iets wat niet verdacht of wel verdacht is toch weer 180 graden kan draaien. Dus zowel onopvallend als opvallend kan als niet verdacht of juist wel verdacht gezien worden.

We hebben eerder mollen gehad die letterlijk zeiden ik ben de mol of het opschreven of vasthielden.
En zelfs die het als semi nep grapje tegen andere kandidaten zeiden volgens mij.
Volgens mij Jan zelfs nog vorig jaar over de porto.  ;)


En ben het met jullie eens hoor dat daar last minute switchen overbodig was. Maar schrijf haar er niet om af. Misschien is ze ook wel echt een beetje warrig.  ;)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 01:00:44 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #399 Gepost op: 4-02-2019, 07:40:58 »
Ik heb nog even de laseropdracht bekeken en de commentaren van Rat grondig gelezen.

De feiten zijn: Merel kijkt naar het geld van Niels en Evi en het wordt niet chronologisch in beeld gebracht.

De insinuaties zijn: Merel neemt geld van andere kandidaten en liegt over de tijd + wat ze al gepakt heeft van geld.

Mijn idee: Ik zie hier eigenlijk alweer een hele slimme kandidaat in. Ze gaat even snel kijken hoeveel geld er bij iedereen ligt. Op een shot gaat ze bij het geld van Evi kijken, we zien Evi terugkomen met redelijk wat geld, dus lijkt me niet dat er geld weg is bij Evi. Ik geloof dus zeker dat Merel gelogen heeft tegen haar medekandidaten in deze opdracht, maar ik ben helemaal niet overtuigd dat ze hier geld heeft laten verdwijnen. Ik begin meer en meer te geloven dat Merel de winnaar wordt dit seizoen.

Nee, de feiten zijn dat er na Merel's run (2e) al minimaal €100 verdwenen is!  (zie citaat en Lasertopic voor verdere uitleg)

Bij het begin van de laser-opdracht zie je dat het maximale bedrag dat je kan winnen €3500 is (€350 per kandidaat verdeeld over 2 plekken), Merel pakt als tweede kandidaat beide, echter levert dit maar €250 op! Of Sinan (kandidaat 1) heeft geld achterover gedrukt of Merel heeft te weinig opgegeven.
Ik denk dat Merel €100 te weinig heeft opgegeven en wat geld van andere kandidaten heeft mee gesnatcht. (o.a. bij Rick Paul)


Dit komt door Merel of Sinan, alleen bij Merel:
1: Regelt de volgorde, wil zelf als 2e gaan.
2: Achtergronddeuntje NYC Larceny (soundtrack Ocean's 8, over dievegges)
3: Verdacht veel bij andermans geld in de buurt, met als klapper de armbeweging richting Evi's geld. (zie shots rat)
4: Lijkt lang binnen te zijn.

+ Waarom tonen ze deze shots van Merel? Dat de beelden niet chronologisch staan, gaan er heel veel mensen gezien hebben (ze zegt 4 minuten en dan komt er heel duidelijk een klok in beeld van 6:24). Dus dan mag je er vanuit gaan als productie zijnde dat er nog dieper op gezocht zal worden. Ik vind het wat vreemd als ze zo'n fouten zouden maken na jarenlange ervaring.


De shots zijn geen foutjes, de makers willen het waarschijnlijk zuiver houden door wel dingen te laten zien, al denk ik dat die €100 tekort wel erdoorheen geglipt is.

Alleen als Merel de mol is, is het zinvol om die €100 niet op te geven, als Merel een mollende kandidaat zou zijn, zou ze dat nooit doen, omdat de overige deelnemers dit niet kunnen zien.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 08:36:59 door ErikY »