Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413610 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1020 Gepost op: 1-03-2019, 05:25:47 »
Nou ja, mij overtuigd het nog steeds niet hier naar binnen te duiken. Kan er ver in mee gaan dat een mol gewoon pech kan hebben of teveel op de vingers gekeken kan worden en dan een ruim bedrag binnen haalt. Alleen vind ik persoonlijk dat Merel dat te vaak heeft gedaan om dat nog als mogelijk mol-compensatie acties te zien. Ze doet het in mijn ogen te vaak goed, ook als ze niet op de vingers wordt gekeken.

En denk dat haar reacties niet gespeeld zijn. In interviews komt ze net zo over als ze in het programma is. Spontaan, vrolijk, nogal chaotisch in haar hoofd afgewisseld met bedachtzaam.  Als ze niet zelf presenteert, lijkt ze zich erg zelfbewust te zijn en heeft dan vaker aangezette reacties met de hand voor de mond, ogen open van verbazing etcetera. Logisch dat ze dat hier dus ook doet, hoort gewoon bij haar als je het mij vraagt.  Kan me niet voorstellen dat ze mol zou willen zijn en eigenlijk ook niet dat het programma haar van de tien zou kiezen mol te worden. Zo'n rol moet toch een beetje bij je passen.

Overigens meen ik in mijn mol Niels allerlei verdacht gedrag te zien maar lijkt me niet geschikt om het Merel-topic mee vol te spammen ;)


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1021 Gepost op: 1-03-2019, 05:42:08 »
Maar doe dit naar hartenlust in het Niels-topic, zou ik zeggen.  ;D. Ik ben razend benieuwd. Als Niels (of Sarah) de mol is, is het wel een heel brutale en een die blijkbaar niet gauw last heeft van stress. Hooguit van een fobietje. Zou inderdaad wel een veel betere keuze van de productie zijn, als je het mij vraagt.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1022 Gepost op: 1-03-2019, 06:13:26 »
Maar doe dit naar hartenlust in het Niels-topic, zou ik zeggen.  ;D. Ik ben razend benieuwd. Als Niels (of Sarah) de mol is, is het wel een heel brutale en een die blijkbaar niet gauw last heeft van stress. Hooguit van een fobietje. Zou inderdaad wel een veel betere keuze van de productie zijn, als je het mij vraagt.

Al gedaan natuurlijk, in het Niels topic.  ;D Reageerde op iemand x pagina's terug die zei geen mogelijke molacties van anderen te vernemen. Die zijn wel gezien maar staat ook weer raar om dat hier neer te planten.

Ik zou Niels een hele leuke mol vinden en Merel en Sarah leuke kandidaten.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1023 Gepost op: 1-03-2019, 07:26:09 »
Het molschap drukt zwaar op Merel. Er is een hele nieuwe wereld voor haar open gegaan. Van veilig nieuws lezen naar extreme druk. Ja de jas van mol past  niet zo bij haar karakter. Zij was misschien de enige vrouw die zei dat kan ik wel ik ben stressbestendig.

Hou ook een beetje rekening met het feit dat een aantal Merel verdenkers al tientallen pagina geleden wisten wie de mol is en hun eigen draadje kwijt zijn aan al dat geneuzel hier dat ze het niet is. Zij lachen toch het laatst ondanks alle opmerkingen dat ze het niet is. Dan stel ik voor de je eerst dit HELE draadje eerst nog eens doorleest voordat je hier nog een roept Merel is niet de mol want. Ja dat mag hier, maar omdat er bij Niels en Sarah is de mol zo goed als niks meer binnenkomt, vind ik het verstandiger om dan eerst daar maar iets neer te zetten en dit draadje terug te geven aan de Merel verdenkers.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1024 Gepost op: 1-03-2019, 07:32:33 »
Ik kan me helemaal vinden in wat Molzkovicz zegt, zo komt Merel bij mij ook over.

Schijn bedriegt natuurlijk, maar bij Merel komt het seizoen steeds meer op mij over als een enorme last. Bij de vraag van Niels of ze de mol is, moet Sarah een seconde nadenken hoe ze daarop zal reageren, maar zegt gewoon nee. Niels zelf zegt gewoon ja. En lekker lachen daarna. Is wel de beste manier om er snel vanaf te zijn, maar zoals Kees Tol zei in Moltalk: als die vraag komt schiet je wel behoorlijk in de stress. Daar was bij Sarah in elk geval niets van te merken. Voor Niels zou het als mol nog een goede tactiek kunnen zijn geweest om er zelf mee te komen, om er niet door de anderen mee overvallen te kunnen worden. Maar Merel begon weer te schutteren en zat er voor mijn gevoel het meest mee.
Dit! Hoewel "enorm zware last" misschien wat sterk gesteld is. Ik heb wel het gevoel dat ze het er lastig mee heeft.

Kan me niet voorstellen dat ze mol zou willen zijn en eigenlijk ook niet dat het programma haar van de tien zou kiezen mol te worden. Zo'n rol moet toch een beetje bij je passen.
Haar zusje ziet dat toch anders, die zegt in dit: https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/tv/artikel/4620306/merel-westriks-zusje-neemt-haar-rol-als-nieuwslezeres-over (sorry hoe kan ik dit ook al weer onder zo'n linkje zetten?) interview daarover "het is winnen of de Mol" en dat Merel heel geslepen is en goed kan liegen.

(Ik ga er maar even vanuit dat Niels de camera erbij heeft geroepen met de mededeling dat hij dat aan elk van de drie kandidaten ging vragen, maar dat de andere drie niet wisten dat die vraag zou komen. Dus dat het niet helemaal een ingestudeerd toneelstukje was.)
Uiteraard. In een van de laatste podcasts wordt verteld dat de kandidaten gevraagd wordt als ze iets gaan bespreken met andere kandidaten zoals een bondje of zoiets als dit dat de kandidaat dan van te voren de productie inlicht zodat een camera erbij geregeld kan worden.
 
Edit: ok, even off topic, ik ben een moeder van 3, mijn oudste is 20 jr. Ik ben al over de 45. Ik ben niet handig met de techniek van dit forum, daarom steeds mijn geklungel hiermee. Sorry! :-[ Maar ik vind het wel heel leuk om mee te praten hier en de mol te proberen te ontmaskeren. Dan weten jullie dat  ;D  :-[  :P
« Laatst bewerkt op: 1-03-2019, 07:47:07 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1025 Gepost op: 1-03-2019, 07:54:56 »
Ik kom nog even terug op de tuk-tuk opdracht. Iemand heeft uitgevogeld (en ik ga er nu even vanuit dat dat klopt) dat Merel met haar 250 euro toch veel ruimer binnen de tijd bij Rik was, dan we via de montage moesten geloven. Wat betekent dit?

(a) Dat de door veel mensen aangehangen theorie dat ze als Mol een vergissinkje maakte, en eigenlijk net te laat binnen had willen zijn, in elk geval niet klopt.
(b) Dat de montage door dit te suggereren, Merel hier molser maakt dan ze eigenlijk was. Dan zou ze de mol dus waarschijnlijk niet zijn, òf in die opdracht alleen maar bezig met het (terug)winnen van vertrouwen, en helemaal niet met mollen. Beetje gek alleen dat de montage dat dan verhult.
Wat ook nog kan:
(c) Dat de montage juist verhult dat Merel in de langere tijd die ze bij Rik was alsnog een mollenstreek heeft uitgehaald (maar hoe ze bv. eventueel geld zou hebben omgeruild uit de envelop zou ik niet weten, dus deze optie zie ik eerlijk gezegd niet zo).

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1026 Gepost op: 1-03-2019, 08:10:28 »
Het molschap drukt zwaar op Merel. Er is een hele nieuwe wereld voor haar open gegaan. Van veilig nieuws lezen naar extreme druk. Ja de jas van mol past  niet zo bij haar karakter. Zij was misschien de enige vrouw die zei dat kan ik wel ik ben stressbestendig.
::niet-ok:: wat is dat toch dat mensen het vak van journalist en nieuwspresentator zo verkeer zien. Dat je het "veilig nieuws lezen" noemt vindt ik echt weinig respectvol (stuitend zeg maar! >:(), dan weet je dus niet wat het vak inhoudt.
Mol zijn zal best lastig zijn. Dat is ook wat ik denk te zien. Maar wat meer respect voor haar vak en persoon mag wel!
Dat dan weer wel

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1027 Gepost op: 1-03-2019, 08:31:48 »
Uiteraard. In een van de laatste podcasts wordt verteld dat de kandidaten gevraagd wordt als ze iets gaan bespreken met andere kandidaten zoals een bondje of zoiets als dit dat de kandidaat dan van te voren de productie inlicht zodat een camera erbij geregeld kan worden.
Wat ik eigenlijk bedoelde was dat we van Sinan, Merel en Sarah naar ik aanneem hun primaire reactie te zien kregen, omdat ze niet wisten met welk doel Niels de camera erbij had geroepen. Anders hadden ze zich alsnog mentaal kunnen voorbereiden. Nu had alleen Niels dat voordeel, en dat wilde hij natuurlijk ook zo hebben.

Edit: ok, even off topic, ik ben een moeder van 3, mijn oudste is 20 jr. Ik ben al over de 45. Ik ben niet handig met de techniek van dit forum, daarom steeds mijn geklungel hiermee. Sorry! :-[ Maar ik vind het wel heel leuk om mee te praten hier en de mol te proberen te ontmaskeren. Dan weten jullie dat  ;D  :-[  :P
Was me oprecht helemaal niet opgevallen, hoor! En ook niets om je voor te verontschuldigen. Ga je nou niet de Sinan van het forum voelen. ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1028 Gepost op: 1-03-2019, 09:21:46 »
::niet-ok:: wat is dat toch dat mensen het vak van journalist en nieuwspresentator zo verkeer zien. Dat je het "veilig nieuws lezen" noemt vindt ik echt weinig respectvol (stuitend zeg maar! >:(), dan weet je dus niet wat het vak inhoudt.
Mol zijn zal best lastig zijn. Dat is ook wat ik denk te zien. Maar wat meer respect voor haar vak en persoon mag wel!

Misschien moet je inlevingsvermogen iets verhogen? Na zoveel jaar nieuws lezen is dat voor haar een veilige omgeving, er zijn genoeg mensen die dat doen die dat met plezier en gemak doen. Vanuit deze vertrouwde omgeving is de omgeving van het molschap compleet nieuw, stressvol, vol met impulsen die op je af komen. Maar goed als je dingen verkeerd WILT begrijpen moet je dat vooral doen. Ik vind je reactie uiterst kortzichtig en dat is van mij uit nog heel voorzichtig uitgedrukt.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1029 Gepost op: 1-03-2019, 10:05:46 »
Dat Merel vervolgens gaat kijken of op de grond vlak om haar heen een joker ligt, vind ik een actie die past binnen de toneelvereniging uit Druten waar Jochem in MolTalk aan refereert. Mocht Merel de Mol zijn, dan zijn er verscheidene momenten waarop ik haar naturel en geloofwaardig vond overkomen, maar hier zeker niet.

Ik wil het hier toch even opnemen voor Merel en haar ''slechte acteerwerk''. Volgens mij kijkt ze namelijk helemaal niet naar de grond, maar naar de broekzakken van Sarah, Jamie, en dan draait ze zich om naar Niels. Verder vind ik haar reactie hier op het feit dat er maar 1 opdracht geslaagd is (en dus de zoek-de-verschillen-opdracht niet) wel heel natuurlijk overkomen. Ze lijkt me oprecht verbaasd. Als ze de mol blijkt te zijn is ze wat mij betreft dus helemaal niet zo'n slechte actrice. ;)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2019, 10:07:37 door Lorey »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1030 Gepost op: 1-03-2019, 10:20:30 »
Ik wil het hier toch even opnemen voor Merel en haar ''slechte acteerwerk''. Volgens mij kijkt ze namelijk helemaal niet naar de grond, maar naar de broekzakken van Sarah, Jamie, en dan draait ze zich om naar Niels.

Zo had ik er nog niet naar gekeken. Bedankt voor een andere kijk op de zaak!  ::ok::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1031 Gepost op: 1-03-2019, 10:37:22 »
Als je maar goed zit 1 seconde voordat Rik die allesbeslissende vraag stelt en het antwoord komt in aflevering 10.

Zo lust ik er nog wel één...  Valt natuurlijk nooit te controleren.

Alle molloten hier zullen zich herinneren dat jij in 2019 met veel elan Merel als Mol hebt verkondigd en verdedigd.
Als straks blijkt dat het toch Sarah is en jij beweert dan na de finale dat je net op tijd geswitcht bent, gaat echt niemand je daar credits voor geven.

Kom op Lo, de dood of de gladiolen: zet alles in op Merel! Doe ik ook.
En als het dan toch Sarah is, lach ik me gek en geef ik ruiterlijk toe dat ik er dit jaar faliekant naast zat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1032 Gepost op: 1-03-2019, 10:45:12 »
Kom op Lo, de dood of de gladiolen: zet alles in op Merel! Doe ik ook.
En als het dan toch Sarah is, lach ik me gek en geef ik ruiterlijk toe dat ik er dit jaar faliekant naast zat.

Hahaha precies! Why so serious, mensen? Lach de Merel tunnelaars maar lekker uit als ze er straks helemaal naast blijken te zitten. Zou me persoonlijk niets boeien, dat zou dan slechts een leermomentje voor me zijn.  ;D Maar ik denk eigenlijk dat de andere tunnelaars nooit dit genoegen zullen hebben.  ::hypocriet::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1033 Gepost op: 1-03-2019, 10:47:04 »
Kom op Lo, de dood of de gladiolen: zet alles in op Merel!
::rofl:: ik denk dat jij dan de enige bent op dit forum die denkt dat ik NIET vol op Merel zit  ::rofl::

Wat jij zegt doe ik eigenlijk precies elk jaar: ik geef zeer duidelijk aan wie ik denk dat de mol is, dus accountability 100%. Er zijn er ook heel veel die vaag blijven of helemaal geen keuze maken tot het einde maar ik zeg het gewoon heel duidelijk wel, dus komt altijd goed. Blijft natuurlijk wel het principe overeind dat je nog kunt kiezen tot 1 seconde voor de bekendmaking. Uiteraard valt er dan niks meer te pochen, hooguit bij je vriendengroepje met wie je samen zit te kijken, en je dan allemaal op het laatste moment nog de mol zegt, als 'definitieve stem'.

Ik heb mijn definitieve stem natuurlijk al weken tevoren gegeven, en dat was vorig jaar met Jan ook zo. Neemt niet weg dat ik eerst wel verkeerde mollen genoemd heb (Sarah, RP in eerste 2 weken, vorig jaar Stine) maar het gaat om wie je het laatst zegt en ik zeg Merel (jaja het hoge woord is er dan toch speciaal voor jou uit ;D)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1034 Gepost op: 1-03-2019, 11:02:07 »
Wat ik eigenlijk bedoelde was dat we van Sinan, Merel en Sarah naar ik aanneem hun primaire reactie te zien kregen, omdat ze niet wisten met welk doel Niels de camera erbij had geroepen. Anders hadden ze zich alsnog mentaal kunnen voorbereiden. Nu had alleen Niels dat voordeel, en dat wilde hij natuurlijk ook zo hebben.
Dat begrijp ik, ik bevestigde eigenlijk gewoon wat je zei.  ::ok::

Was me oprecht helemaal niet opgevallen, hoor! En ook niets om je voor te verontschuldigen. Ga je nou niet de Sinan van het forum voelen. ;)
::ok::

Dat dan weer wel

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1035 Gepost op: 1-03-2019, 11:05:40 »
::rofl:: ik denk dat jij dan de enige bent op dit forum die denkt dat ik NIET vol op Merel zit  ::rofl::

Wat jij zegt doe ik eigenlijk precies elk jaar: ik geef zeer duidelijk aan wie ik denk dat de mol is, dus accountability 100%. Er zijn er ook heel veel die vaag blijven of helemaal geen keuze maken tot het einde maar ik zeg het gewoon heel duidelijk wel, dus komt altijd goed. Blijft natuurlijk wel het principe overeind dat je nog kunt kiezen tot 1 seconde voor de bekendmaking. Uiteraard valt er dan niks meer te pochen, hooguit bij je vriendengroepje met wie je samen zit te kijken, en je dan allemaal op het laatste moment nog de mol zegt, als 'definitieve stem'.

Ik heb mijn definitieve stem natuurlijk al weken tevoren gegeven, en dat was vorig jaar met Jan ook zo. Neemt niet weg dat ik eerst wel verkeerde mollen genoemd heb (Sarah, RP in eerste 2 weken, vorig jaar Stine) maar het gaat om wie je het laatst zegt en ik zeg Merel (jaja het hoge woord is er dan toch speciaal voor jou uit ;D)

Ik vind jou wel echt hilarisch Lo, en dat bedoel ik dan op een positieve manier.  ::rofl::
Gewoon lekker hard tunnelen vanaf het begin zonder je iets aan te trekken van de rest.  8) Heerlijk.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1036 Gepost op: 1-03-2019, 11:19:49 »
Misschien moet je inlevingsvermogen iets verhogen? Na zoveel jaar nieuws lezen is dat voor haar een veilige omgeving, er zijn genoeg mensen die dat doen die dat met plezier en gemak doen. Vanuit deze vertrouwde omgeving is de omgeving van het molschap compleet nieuw, stressvol, vol met impulsen die op je af komen. Maar goed als je dingen verkeerd WILT begrijpen moet je dat vooral doen. Ik vind je reactie uiterst kortzichtig en dat is van mij uit nog heel voorzichtig uitgedrukt.

Je zegt de dingen nogal stellig:
Het molschap drukt zwaar op Merel.
Er is een hele nieuwe wereld voor haar open gegaan.
Van veilig nieuws lezen naar extreme druk.
Ja de jas van mol past  niet zo bij haar karakter.
Zij was misschien de enige vrouw die zei dat kan ik wel ik ben stressbestendig.

Je zegt het alsof je precies weet hoe het zit bij haar. Misschien heb ik dat anders opgevat dan het bedoeld was. Geschreven tekst kan anders overkomen dan gesproken tekst. Maar bij mij kwam het denigrerend over.


Dat dan weer wel

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1037 Gepost op: 1-03-2019, 11:34:38 »
Je zegt de dingen nogal stellig:
Je zegt het alsof je precies weet hoe het zit bij haar. Misschien heb ik dat anders opgevat dan het bedoeld was. Geschreven tekst kan anders overkomen dan gesproken tekst. Maar bij mij kwam het denigrerend over.

Daar heb je een punt ik ben vaak stellig en nee het was zeker niet denigrerend bedoeld Jannes. Goed bezig!
Ik probeer het meestal kort te houden, want ja 52 pagina's (of 53?) er kunnen er zo 30 weg allemaal herhaling.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1038 Gepost op: 1-03-2019, 11:47:33 »
Daar heb je een punt ik ben vaak stellig en nee het was zeker niet denigrerend bedoeld Jannes. Goed bezig!
::ok::
Dat dan weer wel

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1039 Gepost op: 1-03-2019, 14:04:22 »

Ik heb mijn definitieve stem natuurlijk al weken tevoren gegeven, en dat was vorig jaar met Jan ook zo. Neemt niet weg dat ik eerst wel verkeerde mollen genoemd heb (Sarah, RP in eerste 2 weken, vorig jaar Stine) maar het gaat om wie je het laatst zegt en ik zeg Merel (jaja het hoge woord is er dan toch speciaal voor jou uit ;D)

That's the way I like it!
 ::ok:: ::ok:: ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!