Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413527 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1760 Gepost op: 11-03-2019, 20:37:19 »
Wat een leuk origineel dagboek!

Volledig mee eens. Erg mooi en uniek geschreven! Echt een mooie en warme afsluiter zo!  ::bravo::

Vond overigens het idee om aan iedereen een stukje gedroogde natuur van hun executies mee te geven ook erg sterk gevonden. Zegt veel over hoe zij erin stond!  ::ok::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1761 Gepost op: 11-03-2019, 21:35:28 »
Vond overigens het idee om aan iedereen een stukje gedroogde natuur van hun executies mee te geven ook erg sterk gevonden. Zegt veel over hoe zij erin stond!  ::ok::
Prachtig mens!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1762 Gepost op: 11-03-2019, 21:40:33 »
En toch een dagboek van de mol. En de winnaar en verliezer.


Ik zeg het maar hier even: wat een leuk geschreven dagboeken.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1763 Gepost op: 11-03-2019, 22:57:23 »
Hm, in eerste instantie baalde ik toch wel dat Merel de mol was (bye bye, molpunten  ;D).

Maar ik moet toegeven: leuke mol en ze heeft het met lef gedaan! Dat vind ik mooi.
Ik heb nog wel steeds het idee dat we lang niet alles hebben gezien, maar dat ligt niet aan Merel maar meer aan de productie.

Goed gedaan!
En ook tof dat ze voor iedereen iets persoonlijks heeft meegenomen inderdaad.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1764 Gepost op: 12-03-2019, 08:18:03 »
En toch een dagboek van de mol. En de winnaar en verliezer.

Ik zeg het maar hier even: wat een leuk geschreven dagboeken.
En een live chat. (Zie YouTube-topic)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1765 Gepost op: 12-03-2019, 08:35:04 »
Ik heb net de exclusief kamerindeling aflevering 4 terug gekeken. Arme Jamie.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1766 Gepost op: 12-03-2019, 08:36:46 »
Ik blijf het een zwaktebod vinden als de redactie het toestaat dat een kandidaat geld dat wordt verduisterd in een opdracht later kan gebruiken (1).
Dat er volstrekt onlogische bedragen in enveloppen worden gestopt (2).
Dat enveloppen open worden gelaten, zodat de Mol de inhoud kan verwisselen met geld van een eerdere opdracht (3).
Met deze voorzieningen kan de Mol redelijk risicoloos geld uit de pot houden zonder dat hier één kandidaat maar enig idee van kan hebben. Geld wegpakken (wat op naam was!) in een laseropdracht en zo de opbrengst van deze opdracht verkleinen kan nog net door de beugel. Dit geld later gebruiken niet. Een molactie houdt wat mij betreft op aan het eind van iedere opdracht.

Hier is het niet meer de kandidaat die de Mol speelt maar de redactie van het programma en voor mij hoeft dat niet, sorry dat ik hier zo over denk.
Ik ben heel benieuwd of je ook zo gereageerd zou hebben als degene die jij verdacht deze actie zou hebben gedaan.

Ik vond het in ieder geval een briljante actie van Merel! Lekker gedurfd, want voor je het weet was ze geld verloren, of had iemand bij haar in de koffer (of waar ze het ook bewaarde) het geld gevonden. En ja, mocht Sarah of Niels als mol dit gedaan hebben had ik het ook een briljante actie gevonden. Ik bedoel: het geld dat George verduisterde of dat Dennis overboord gooide wordt ook als briljante acties gezien, dus waarom dit niet?
Ich bin ein Bärliner!

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1767 Gepost op: 12-03-2019, 09:41:00 »
Ik vind het jammer dat we niet weten wat Merel gedaan heeft bij de opdracht stamhoofd.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1768 Gepost op: 12-03-2019, 10:18:28 »
Ik heb net de exclusief kamerindeling aflevering 4 terug gekeken. Arme Jamie.

Wat is dit?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1769 Gepost op: 12-03-2019, 10:53:17 »
Ik heb net de exclusief kamerindeling aflevering 4 terug gekeken. Arme Jamie.
Achteraf gezien ...

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1770 Gepost op: 12-03-2019, 11:02:33 »

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1771 Gepost op: 12-03-2019, 12:21:10 »
Vond overigens het idee om aan iedereen een stukje gedroogde natuur van hun executies mee te geven ook erg sterk gevonden. Zegt veel over hoe zij erin stond!  ::ok::

Dit inderdaad. Leuke herinnering voor ze allemaal. Mooi mens.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1772 Gepost op: 12-03-2019, 12:42:39 »
https://www.youtube.com/watch?v=aYaJ6xHu8qs deze bedoel ik

Oja, thanks! Dit vond ik toen al zo wazig gaan inderdaad. Nu zie je gewoon haar ook met zo'n grijns op haar gezicht  ::rofl:: leuk om weer terug te zien

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1773 Gepost op: 12-03-2019, 13:25:38 »
Ik ben heel benieuwd of je ook zo gereageerd zou hebben als degene die jij verdacht deze actie zou hebben gedaan.

Ik vond het in ieder geval een briljante actie van Merel! Lekker gedurfd, want voor je het weet was ze geld verloren, of had iemand bij haar in de koffer (of waar ze het ook bewaarde) het geld gevonden. En ja, mocht Sarah of Niels als mol dit gedaan hebben had ik het ook een briljante actie gevonden. Ik bedoel: het geld dat George verduisterde of dat Dennis overboord gooide wordt ook als briljante acties gezien, dus waarom dit niet?
Op de eerste vraag is het antwoord: dan had ik ook zo gereageerd. Het was in mijn ogen ook geen molactie van Merel, maar een molactie van de redactie die dit voor Merel gescript heeft. Merel voerde alleen dit script uit. Maar misschien had ik dan wel jouw stukje geschreven, en jij het mijne. Als een scheidsrechter een onterechte strafschop toekent hoor ik zelden twee teams klagen.
Wat het tweede betreft staat het antwoord al in mijn post: geld verduisteren, prima. Maar bij elke opdracht begin je weer vanaf scratch. Nieuwe ronde, nieuwe kansen als Mol.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2019, 13:45:15 door MartinJ »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1774 Gepost op: 12-03-2019, 15:56:53 »
Het was niet zonder risico, wat Merel deed. Prima molactie dus ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1775 Gepost op: 12-03-2019, 15:59:32 »
Ik keek toevallig gisteren de laatste aflevering van seizoen 1 waarbij alle acties van Deborah voorbij kwamen. Tijdens één van de opdrachten moesten ze met een dobbelsteen gooien om te bepalen welke opdracht ze moesten doen. Het was de bedoeling dat ze zo hoog mogelijk zou gooien om te zorgen dat ze de opdracht geloofwaardig kon weigeren. Dus heeft ze like 6 keer moeten gooien met de dobbelsteen voor ze het juiste gooide.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat de mol altijd al door de productie wordt geholpen waar nodig en soms boven de regels van een spel staat, dat is de opzet van het programma. Natuurlijk kan je dat minder leuk vinden en in sommige gevallen ben ik het ook met je eens dat het te ver kan doorslaan (zie anne-marie en het höfdihuis). Maar in het geval van Merel deel ik die mening niet ::ohno::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1776 Gepost op: 12-03-2019, 17:13:07 »
Ik keek toevallig gisteren de laatste aflevering van seizoen 1 waarbij alle acties van Deborah voorbij kwamen. Tijdens één van de opdrachten moesten ze met een dobbelsteen gooien om te bepalen welke opdracht ze moesten doen. Het was de bedoeling dat ze zo hoog mogelijk zou gooien om te zorgen dat ze de opdracht geloofwaardig kon weigeren. Dus heeft ze like 6 keer moeten gooien met de dobbelsteen voor ze het juiste gooide.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat de mol altijd al door de productie wordt geholpen waar nodig en soms boven de regels van een spel staat, dat is de opzet van het programma. Natuurlijk kan je dat minder leuk vinden en in sommige gevallen ben ik het ook met je eens dat het te ver kan doorslaan (zie anne-marie en het höfdihuis). Maar in het geval van Merel deel ik die mening niet ::ohno::.

Ik vind het absoluut kunnen dat ze geld wegneemt in de laseropdracht. Dat leek me een vereiste zelfs als mol, maar om dat geld nu 4 afleveringen verder te gaan gebruiken? Slaat helemaal nergens op, die tuktuk-opdracht blijft voor mij een dieptepunt voor de mol dit seizoen. Zo een mooie opdracht en dan op deze manier proberen saboteren? Je krijgt als mol tegenwoordig al maar enkele kansen meer en dan ga je een uitgelezen kans eigenlijk helemaal verpesten en in plaats van -500 euro maar -50 scoren.

Kijk ik kan wel enthousiast zijn over haar lef en brutaliteit, dat was mooi om te zien, maar voor mij draait het om effectiviteit en kandidaten op het verkeerde spoor zetten en vooral bij effectiviteit scoort Merel een onvoldoende. Ze heeft wel wat kandidaten op het verkeerde spoor gezet, maar meer dan de helft heeft haar vanaf het begin meegenomen in de test. Dus leuke poging om een goede mol te zijn, maar het verleden heeft aangetoond dat meer dan de helft het beter heeft gedaan.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1777 Gepost op: 12-03-2019, 17:29:23 »
...die tuktuk-opdracht blijft voor mij een dieptepunt voor de mol dit seizoen. Zo een mooie opdracht en dan op deze manier proberen saboteren? Je krijgt als mol tegenwoordig al maar enkele kansen meer en dan ga je een uitgelezen kans eigenlijk helemaal verpesten en in plaats van -500 euro maar -50 scoren.
Toch blijf ik dat met je oneens. Ze heeft geweten dat er 2x 500 euro in de enveloppen zat. Als Mol wil ze die uit de pot houden, maar als je twee keer niet binnenkomt en dan toevallig ook nog 2x het hoogste bedrag hebt, dan valt dat mega op. Dus als zij dan bedenkt "ik ga briefjes omwisselen" dan snap ik dat en vind ik dat brutaal en gewaagd (want het kan opvallen).
Zoals uit het binnegebrachte geld blijkt had ze ook niet heel veel keuze qua bedragen: de bedragen in ronde 2 waren allemaal vrij laag, dus dan kan zij niet opeens met 250 gaan rondrijden (en dat dan niet binnenbrengen).
Maar goed, dit schrijvende weet ik ook dat degenen die de TukTuk opdracht zwaar vonden tegenvallen het nooit meer eens gaan worden met zij die Merel daarin tamelijk briljant vonden. En daar zit dan ook nog een hele groep tussen. Afijn, die situatie is altijd nog beter dan een alom verworpen actie zoals meeluisteren in het hoftihuis ...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1778 Gepost op: 12-03-2019, 17:48:47 »
Toch blijf ik dat met je oneens. Ze heeft geweten dat er 2x 500 euro in de enveloppen zat. Als Mol wil ze die uit de pot houden, maar als je twee keer niet binnenkomt en dan toevallig ook nog 2x het hoogste bedrag hebt, dan valt dat mega op. Dus als zij dan bedenkt "ik ga briefjes omwisselen" dan snap ik dat en vind ik dat brutaal en gewaagd (want het kan opvallen).
Zoals uit het binnegebrachte geld blijkt had ze ook niet heel veel keuze qua bedragen: de bedragen in ronde 2 waren allemaal vrij laag, dus dan kan zij niet opeens met 250 gaan rondrijden (en dat dan niet binnenbrengen).

Er is voor mij een gulden middenweg hier. Het had me minder gestoord dat ze 2 briefjes van €250 had in iedere envelop en dat ze daar dan telkens één van weg gooide. Aangezien de dikte van een biljet te verwaarlozen is, had dit ook niet opgevallen aan "de dikte van de envelop".

Op die manier blijft het geld uit deze opdracht (wat dus dat morele bezwaar wegneemt dat je er geld van 4 aflevering geleden voor nodig had) en het spannende deel van de molactie (het wegmoffelen van biljetten met kans op betrapt te worden) blijft ook.

Maar ja, het is nu gegaan zoals het gegaan is en voor mij blijft daar toch ook een moreel bezwaar aan vast hangen dat je geld mag ruilen met eerder verduisterd geld.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1779 Gepost op: 12-03-2019, 18:21:25 »

Kijk ik kan wel enthousiast zijn over haar lef en brutaliteit, dat was mooi om te zien, maar voor mij draait het om effectiviteit en kandidaten op het verkeerde spoor zetten en vooral bij effectiviteit scoort Merel een onvoldoende. Ze heeft wel wat kandidaten op het verkeerde spoor gezet, maar meer dan de helft heeft haar vanaf het begin meegenomen in de test. Dus leuke poging om een goede mol te zijn, maar het verleden heeft aangetoond dat meer dan de helft het beter heeft gedaan.

Niet mee eens. Het zijn gewoon weer drie verdenkingen op je in de halve finale (waaronder Niels die nog half zoekende was). Dat is vrij gemiddeld voor een Mol. Mollen als Jon, Patrick en Kim hadden hier ook gewoon last van. En dan had Kees het geluk dat Janine heel vroeg afviel en Susan het geluk dat Freek die vrijstelling binnensleepte.

En bovendien de groep helpt ook heel erg mee in de Mol verdacht of onverdacht maken. Tygo, Sofie, Jochem, Diederik, Olcay, Ruben, Art, Anniek etc. Allemaal hebben ze op een of andere manier geholpen met de verdenkingen van de echte Mol af te houden (niet per se allemaal hulpmollen). Wie waren dat in dit seizoen? Jamie en Rick Paul vooral. Toen die eruit lagen had Merel geen dekking meer over binnen de groep.

Ik denk dat men na Thomas en Jan te snel verwacht dat een Mol onontdekt blijft tot vlak voor het eind. Maar dat zijn meer gelukjes dan een gemiddeld seizoen. Moet je daarom Merel als slechter afschrijven? In mijn optiek zeker niet, want haar molacties waren wat mij betreft stukken beter dan van de vorige twee Mollen.