Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 128239 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #300 Gepost op: 24-02-2019, 23:20:39 »
Het leek zelfs bijna even alsof hij de joker weg wilde geven, maar zich toen bedacht.

Interessant, dat ga ik morgen even terugkijken.


Citaat
Overigens, ik zit nog in geen enkele tunnel[...] dus hoop op goede argumenten!
Heb ik ook. Zat na de laatste aflevering tot en met vandaag best wel zwaar op Merel vanwege haar dramatische acteerwerk met die vrijstelling, maar ik vind de argumenten voor Niels van Avogadro (opdracht 8.2) in dit draadje, en Naty in het Wie verdenk wie?-topic toch wel sterk.

ik zie veel redenaties op basis van confirmation bias in de drie verschillende tunnels. Niet veel forummers die alle drie de finalisten nog tegen het licht willen houden, maar dat is misschien alleen mijn gevoel, omdat ik er geen bal van snap.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #301 Gepost op: 24-02-2019, 23:27:23 »

... maar die drone sloeg nergens op.

Inderdaad!
Kijk ons toch eens een mooi modern programma maken met een staaltje techniek.
Het was wel een legitieme reden voor Sinan om weer effe niks te doen, en de boel nog te saboteren ook.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #302 Gepost op: 25-02-2019, 00:15:30 »
Volgensmij weet die Niels niet waar de camera staat :P



Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #303 Gepost op: 25-02-2019, 00:18:12 »
 ::rofl::

En ook grappig dat ze op allebei de foto's met z'n vieren naast elkaar staan.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 00:20:11 door Marisa »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #304 Gepost op: 25-02-2019, 00:28:27 »
Die foto’s....  ::rofl:: en  ::oink::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Tof @zonnestraal!
« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 00:33:53 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #305 Gepost op: 25-02-2019, 03:55:35 »
ik zie veel redenaties op basis van confirmation bias in de drie verschillende tunnels. Niet veel forummers die alle drie de finalisten nog tegen het licht willen houden, maar dat is misschien alleen mijn gevoel, omdat ik er geen bal van snap.

Heb net alle topics doorgeploegd en een aflevering terug gekeken en dan zie ik het bij de vrouwen minder dan bij Niels. Merel doet teveel goed, doet weinig met goede posities en houdt geen geld uit de pot waar dat makkelijk had gekund. Ze komt in het spel over zoals ze elders op televisie ook overkomt. Denkt veel na en vaak zoveel dat ze er zelf in verstrikt raakt. Emotionele momenten komen altijd tja, een beetje gemaakt over? Ik denk persoonlijk dat dat is omdat ze niet zo extravert is en erg zelfbewust raakt op emotionele momenten. Het enige wat voor haar spreekt zijn mogelijke hints als de vogels, de Meer-L (al denk ik dat het geen l is maar een puzzel die een vierkant met afbeelding moet worden) en ik las in een overzicht dat Merel in aflevering zeven op Jaimie en Rick-Paul de test ingevuld zou hebben en die heren die meer gespreid zouden hebben zijn er uit gegaan . Dat laatste ga ik later nog even terug kijken, dat zou heel sterk naar haar wijzen.

Sarah vind ik een beetje hetzelfde verhaal. Ondanks dyslexie en wat lijkt op een gebrek aan zelfvertrouwen of lage stressbestendigheid, doet ze veel goed, haalt veel geld binnen en houdt op momenten dat het kan geen geld uit de pot. Bijvoorbeeld de In vizier opdracht had ze maar twee pasjes hoeven sloffen en ze had 250 minder binnen gebracht. In plaats daarvan rent ze zich kapot en komt er op tijd mee binnen. Ze doet wel rare dingen maar aangezien dat geen enkele invloed lijkt te hebben en wel erg overduidelijk is, denk ik dat het een vorm van nep mollen is.

(Teveel tekens dus ik moet het in twee splitsen)



Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #306 Gepost op: 25-02-2019, 03:55:54 »
Nu moet ik toegeven dat ik bij Niels ook veel theorie en weinig feitelijk beeld heb. Ik denk alleen dat de theorie hem beter past dan de theorieën bij Merel en Sarah. Bijvoorbeeld  na de laseropdracht in de podcast wordt duidelijk dat er met een van de deelnemers (de mol?) is gekletst. Niels gaat supersnel af op een super makkelijke manier, hij zet langzaam zijn voet in de straal. We zien hem echter niet terug komen, we zien niet hoe deelnemers reageren dat hij zo snel af is terwijl dat toch een grappig moment zou zijn: Niels die zich zo verheugd had en als snelste terug bij de rest aan komt. Daarom denk ik dat Niels gezellig heeft staan kletsen en wie weet, heeft hij meteen wat bedragen her en der weggehaald.

Zo ook bij de wachtkamer opdracht. Aanvankelijk is hij heel beeldend met gebaren en wijzen dat anderen niet weg moeten lopen. Ze denken dat ze allemaal hetzelfde zien maar de mol weet als enige dat dat niet zo is. Vervolgens pakt hij de 250 euro en komt daarmee heel kandidaats over. Dat kan heel slim gespeeld zijn. Door de twee anderen te vragen voor hem alle informatie te onthouden, motiveert hij ze om te blijven zitten in de hoop dat zij elk -250 euro pakken. Als hij de mol is, houdt hij daarmee aardig wat geld uit de pot. Is Merel de mol, dan heeft ze geen moeite gedaan anderen te manipuleren en alleen de joker gepakt. Dat zou nog kunnen zijn om de vrijstelling in de joker op gang te krijgen maar dat is dan niet erg goed uit de verf gekomen allemaal. Sarah heeft eveneens weinig moeite gedaan te manipuleren. Ik denk ook dat Niels de beste volgorde van beelden had overigens.

Verder denk ik bij Niels ook wel echt molacties te zien. Het duidelijkst in de In vizier opdracht zoals ik eerder heb geschreven. Daar is het de keuze tussen hij heeft duidelijk molacties laten zien tegenover de vrouwen die duidelijk hele onmolse, goede bijdragen hebben geleverd en daarmee ook meer geld hebben binnen gehaald.

Verder vind ik Niels de enige die anders overkomt in het programma dan er buiten, alsof hij kandidaat acteert. En er zitten wat tegenstrijdigheden in zijn gedrag die goed bij molschap passen. Veel praten en discussies aanzwengelen of gaande houden als het vertraagt of niet nuttig is maar zich stil en op de vlakte houden op momenten dat zich uitspreken de opdracht zou helpen.

Tot slot, Niels kan liegen als de beste. Vooral te zien bij de omruilactie van de joker van Evelien. Ik ga er vanuit dat toen hij de joker uit haar tas haalde, niet kon voorzien dat ze later de test het slechtst zou maken en eruit zou gaan. Lijkt me een schrik moment dat zijn actie misschien er aan mee geholpen heeft dat ze eruit moet en ze is ook nog in tranen, best een intens moment. Als kandidaat zou ik verwachten dat er iets aan hem te zien zou zijn, al is het maar een flits van schuldbewustheid ofzo. Dat is er niet. Integendeel denk ik, bij de executie als Evelien eruit gaat, is aan niets te ontdekken dat hij degene is die de joker heeft omgeruild. Het switchen van de joker was al een brutale, gewaagde actie en samen met dat liegen, heeft hij in elk geval eigenschappen die voor een mol erg handig zijn.

Enfin, ik zit dan ook in de Niels tunnel natuurlijk.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #307 Gepost op: 25-02-2019, 11:08:38 »
^ ik ken(de) alle drie de finalisten niet goed. Ze komen op mij allemaal geacteerd over (nou ja, iedereen past zich aan de situatie aan, maar het is met een verschil. Evi en Nikki heb ik bijvoorbeeld nooit verdacht.) Sarah vond ik eigenlijk voor het eerst redelijk naturel op me overkomen. Ze is misschien minder gestrest nu (dat kan zowel als mol, als als kandidaat natuurlijk)

Niels beweert idd dat liegen hem gemakkelijk afgaat. En daar zijn idd ook voorbeelden van. Ook dat hij onder druk kan presteren ja.

Ze kunnen dat van die gejatte joker natuurlijk altijd zo spinnen dat Evelien er toch wel was uitgegaan.

Toen ik het Molboekje voor het eerst las vond ik dit antwoord van Sarah verdacht, maar nu vraag ik me af of ze niet gewoon gewonnen heeft omdat ze in de finale of als enige op Niels zat, of meer van hem wist dan Merel. Saar en Niels hebben kamers gedeeld, Merel en Niels niet.

Uit het Molboekje:

Had je voor je deelname een doel in gedachten?


Sarah: "Ja, ik wilde er vooral heeeeel erg van genieten, want zoiets maak je maar één keer mee. O, en natuurlijk winnen!"


Ze kan natuurlijk in de finale ook meer vragen op mol Merel goed hebben dan Niels (die Sarah niet zegt te verdenken) ..of zelf de mol zijn, maar bij Sarah als mol vind ik de keuzes van de regie bij de laatste testen en executies vreemd. Dan hadden ze erop kunnen hinten dat ze op Niels zat (ipv op Merel zoals nu) om ook Niels nog een beetje verdacht neer te zetten als finalist.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #308 Gepost op: 25-02-2019, 11:14:21 »

Ze kan natuurlijk in de finale ook meer vragen op mol Merel goed hebben dan Niels (die Sarah niet zegt te verdenken) ..of zelf de mol zijn, maar bij Sarah als mol vind ik de keuzes van de regie bij de laatste testen en executies vreemd. Dan hadden ze erop kunnen hinten dat ze op Niels zat (ipv op Merel zoals nu) om ook Niels nog een beetje verdacht neer te zetten als finalist.

Soms is iemand zo duidelijk niet dat mol dat als ze de mol hem laten verdenken het niet geloofwaardig is. De mol zit meestal op de meest verdachte kandidaat.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #309 Gepost op: 25-02-2019, 11:37:23 »
Dit zou ik wel de allerleukste uitkomst vinden. Ik verdenk nu Merel maar kan dat gewoon echt niet rijmen.


Verder denk ik bij Niels ook wel echt molacties te zien. Het duidelijkst in de In vizier opdracht zoals ik eerder heb geschreven. Daar is het de keuze tussen hij heeft duidelijk molacties laten zien tegenover de vrouwen die duidelijk hele onmolse, goede bijdragen hebben geleverd en daarmee ook meer geld hebben binnen gehaald.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #310 Gepost op: 25-02-2019, 11:41:46 »
Soms is iemand zo duidelijk niet dat mol dat als ze de mol hem laten verdenken het niet geloofwaardig is. De mol zit meestal op de meest verdachte kandidaat.
Rick ziet het liefst dat de finalisten ongeveer evenveel verdacht worden door het publiek. Hadden ze dan in dat geval kandidaat Merel niet kandidaat Niels kunnen "laten" verdenken?

Want het is duidelijk dat ze allemaal van die vragen krijgen van "wat vind je verdacht aan kandidaat x?" en dat "niks" dan geen optie is. Die indruk krijg ik i.i.g.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #311 Gepost op: 25-02-2019, 14:04:16 »
Vorig jaar wisten we ook dat Olcay de mol niet kon zijn.
Ik niet hoor ::ohno:: ;D :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #312 Gepost op: 25-02-2019, 15:53:58 »
Vorig jaar wisten we ook dat Olcay de mol niet kon zijn.
Dat was natuurlijk al na aflevering 1 bekend ::jaja:: ;D ::hypocriet::

Maar on topic: ik blijf er bij dat Niels de mol gewoon niet kan zijn. Denk alleen maar aan zijn jokers die hij bij de bakjes pakte. Hij was de eerste, en kon dus niet weten dat er na hem nog 2 personen mingeld gingen pakken... Dan ga je als mol toch niet eventjes 3 jokers meepakken? En ja, ik blijf erbij: ik kan me niet indenken dat je als mol een joker zou gaan omruilen. Een joker stelen is nog tot daaraantoe (al vind ik het eigenlijk ook niks) maar dan nog omruilen voor een kapotte? Nee, dat kan en wil ik niet geloven.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #313 Gepost op: 25-02-2019, 16:07:15 »
Dat was natuurlijk al na aflevering 1 bekend ::jaja:: ;D ::hypocriet::

Maar on topic: ik blijf er bij dat Niels de mol gewoon niet kan zijn. Denk alleen maar aan zijn jokers die hij bij de bakjes pakte. Hij was de eerste, en kon dus niet weten dat er na hem nog 2 personen mingeld gingen pakken... Dan ga je als mol toch niet eventjes 3 jokers meepakken?
Geen idee. Niels gaf een van die jokers aan Rick Paul, die volgens de montage het meest verdacht werd in de groep.

Kan een gevalletje Patrick - Art zijn (wat ik ervan gelezen heb). Ik moet wel toegeven dat ik 'em sterker had gevonden als RP in het spel was gebleven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #314 Gepost op: 25-02-2019, 17:27:56 »
Dat hij een joker weggaf was nobel, maar waarom als mol die jokers überhaupt willen pakken?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Micah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #315 Gepost op: 25-02-2019, 17:43:36 »
Dat hij een joker weggaf was nobel, maar waarom als mol die jokers überhaupt willen pakken?

Oprechte vraag. Ik denk zelf om zo enorm kandidaats over te kunnen komen (voor volle 3 jokers gaan met risico, heel blij zijn als hij ze uiteindelijk heeft) en met vertrouwen in het feit dat de rest van de kandidaten ook voor een jokerbuit zal gaan waar “ongetwijfeld” mingeld zal uitrollen als resultaat omdat niemand gaat voor het geld maar juist voor de enveloppen. Jokers inbrengen bracht iig geen geld in de pot dus ik zie het ook niet als onmols.
Als je de vrijstelling pakt gooien wij je in de rivier!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #316 Gepost op: 25-02-2019, 22:50:01 »
Heb net de aflevering bekeken. Eens met o.a. Cinner.

Ik vrees dat ik in deze tunnel blijf. Zowel Sarah als Merel laten genoeg onmolse dingen zien (geld pakken terwijl het niet hoeft, Sarah die de groep wees op een ton met geld - waarom zou je dat doen ;D als je de mol bent? )

Niels profileert zich niet altijd als mol, maar lijkt ondertussen weinig/niks in te brengen en zaait verwarring. Het moment dat hij met het mollogo-joker uitgebreid in beeld komt (2x trouwens  ::tandpastasmiley:: ), dat zegt toch ook wat? En inderdaad: hij heeft meerdere malen bewezen dat hij echt wel sneaky kan zijn.

Een engel en een duivel tegelijkertijd; wat Evelien ooit ook zei over de mol... Jammer alleen dat ze niet op Niels heeft gestemd destijds.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #317 Gepost op: 25-02-2019, 23:40:56 »
Ik kom jullie gezelschap houden. Niels is de deugdzaam lijkende deugniet.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #318 Gepost op: 25-02-2019, 23:57:11 »
Ik ben benieuwd of de kleinste tunnel ook dit jaar de juiste blijkt...  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Overigens durf ik nog niet heel stellig te zijn, maar ik zou niet weten wie anders de mol zou moeten zijn. Maar zo weinig Niels-verdenkers, en ook nog voor de finale, dat heb ik niet verwacht.  ???

Als Merel was afgevallen zou dat misschien weer anders kunnen zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #319 Gepost op: 26-02-2019, 00:05:09 »
Sorry jongens, maar hetgeen dat deze tunnel wat mij betreft niet meer in tact houdt, is dat zowel Sarah als Merel schijnbaar niet op Niels zit. Sinan zat misschien nog op hem, maar dat lijkt me meer op een montageknip.

Het komt nooit voor dat de Mol niet ontmaskerd wordt. Ik wil erg graag geloven dat Niels de Mol is, maar dan was hij denk ik een stuk nerveuzer en minder impulsief. Nee, ik heb een tijd op Niels gezeten, maar ik geloof nu toch echt dat hij een kandidaat is. Want zelfs met al zijn gestuntel verdenken beide vrouwen hem niet. Zo'n open jongen kan helaas de Mol niet zijn. Tenzij een van beide dames opeens een switch maakt a la Sanne, is dit een onmogelijke tunnel.

Sorry Niels-tunnel.