Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 128231 keer)

Offline Sab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey :)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #280 Gepost op: 23-02-2019, 13:47:31 »
Bedankt voor alle samenvattingen! Heel veel dingen had ik nog niet gezien ::oink:: ik zal sommige dingen nog even terug kijken.  Ik zou Niels een leuke mol vinden heel sluw en geniepig  ::rofl:: Hij lijkt zo kandidaat dat ik denk van nee dat kan toch niet maar daarom verdenk ik hem juist.  Toch ben ik bang dat ie er uitvliegt vanavond omdat ie boven aan de verdenkingen staat in de app dat is wel vaker gebeurd ::)   
Probeert niet in een tunnel te komen...

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #281 Gepost op: 23-02-2019, 14:02:28 »
Hij staat bovenaan in de verdenkingen!  ::oink:: Terwijl hij hier op het forum de minst verdachte is. Zou hij er dan toch uitvliegen? Ik heb in de pool staan dat Sarah er uit gaan. Hm.. nog maar even over nadenken

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #282 Gepost op: 23-02-2019, 14:15:17 »
Citaat
De opdracht 'Steentje bijdragen': dan staat hij samen met Jamie enorm te klooien (2x niet gehaald en extra geld uit de pot). De focus lag heel erg op wat Jamie deed, maar aangezien Jamie er nu uit ligt is het vooral Niels geweest die de boel daar liep te verstieren.

Mwah. Niels stuurde meteen al aan op het niet inzetten van geld uit de pot. Jamie gaat voor 150 omdat hij zonder druk slechter presteert. Niels verlaagt dat bedrag nog naar 100.

Dat.

Plus de wachtkamer. Plus het willen gaan voor het geld in plaats van de vrijstellingen in afleveringen 1.

Dat is voor mij voldoende om het niet te zien. Aflevering 1 kun je nog zien als afleidingsmanoeuvre, maar het had hem bij een spannender stemming in de problemen gebracht en meteen volop in de spotlights geplaatst.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #283 Gepost op: 23-02-2019, 15:44:31 »
Mwah. Niels stuurde meteen al aan op het niet inzetten van geld uit de pot. Jamie gaat voor 150 omdat hij zonder druk slechter presteert. Niels verlaagt dat bedrag nog naar 100.

Dat.

Plus de wachtkamer. Plus het willen gaan voor het geld in plaats van de vrijstellingen in afleveringen 1.

Dat is voor mij voldoende om het niet te zien. Aflevering 1 kun je nog zien als afleidingsmanoeuvre, maar het had hem bij een spannender stemming in de problemen gebracht en meteen volop in de spotlights geplaatst.

Zijn precies dingen die ik juist verdacht vind van Niels, want er lijkt over nagedacht te zijn. Hij is een "smooth operator". Bijvoorbeeld dat bedrag verlagen van 150 naar 100 euro als FTM zien gaat er bij mij niet in. Met die handshake erbij gaat dat volgens mij toch ergens anders over.

Offline Sab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey :)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #284 Gepost op: 23-02-2019, 16:04:12 »
Hij staat bovenaan in de verdenkingen!  ::oink:: Terwijl hij hier op het forum de minst verdachte is. Zou hij er dan toch uitvliegen? Ik heb in de pool staan dat Sarah er uit gaan. Hm.. nog maar even over nadenken

Ja moeilijk wie hebben er nou gelijk de mensen van de app of het forum ? Dus ik ben niet helemaal zeker maar heb toch maar wat punten op hem gezet. Hoe was het eigenlijk de de vorige afvallers? Stonden die boven of onder aan bij het forum? Want bij de app Evi Jamie Evelien Rick paul  ::rofl:: allemaal er uit toen ze heel hoog stonden in de app.

Wat ik verdacht vind aan hem is dat ie zo duidelijk kandidaat lijkt met hoe die zo bezig is met jokers en voor het geld gaat enzo. Jan wilde ook voor het geld gaan vorig jaar ::rofl:: daar trapte ik in dus ik vertrouw dat niet meer.  Maar ja ik ben nergens zeker van.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2019, 16:06:41 door Sab heeft een Sinan/Niels tunnel »
Probeert niet in een tunnel te komen...

Offline molloot2000

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #285 Gepost op: 23-02-2019, 23:10:52 »
Niels draait bij de groepsfoto zijn hoofd van Sinan (rechts) naar de camera?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #286 Gepost op: 24-02-2019, 04:07:18 »
Deze aflevering vormt voor mij een bevestiging dat Niels de Mol is. Vooral de 'In vizier' opdracht.

Niels suggereert dat de 'kapers' misschien eerder bij het geld kunnen zijn dan de deelnemers (voorkennis?). Daarna blijft hij her en der volhouden dat de 'kapers' geld van de deelnemers zullen en kunnen kapen. Wat niet zo is, de kapers mogen in het veld als de deelnemers in het veld zijn en kunnen dan geld weg pakken. Van Niels vreemd, waarom heeft hij zich bedacht over de opdracht en ook nog verkeerd? Als mol is het een briljante zet.
- Hij zorgt er voor dat er twee mensen het veld in gaan voor een bedrag en daarmee terug gaan - enorm inefficiënt - en een bij de drone bestuurder achter blijft.
- Door steeds te herhalen dat hij de motorrijders afleidt en dat dat werkt, zorgt hij er voor dat de andere kandidaten niet opmerken dat de kapers hun helemaal niet volgen om af te tikken maar om geld op tonnen te zien en te pakken.
- Hierdoor zorgt hij er bovendien voor dat de deelnemers in bochten rennen, deelnemers doorzweet en vermoeid en motorrijders langer de tijd geld te zoeken.
- Als hij eenmaal geld heeft gepakt, kan hij opvoeren dat hij nonchalant langzaam loopt zodat de kapers zullen denken dat hij geen geld heeft, waarmee hij enorm vertraagt en anders niets.

Daarbij is frappant dat hij op belangrijke momenten juist niets doet. Sarah en Merel doen moeite om Sinan over te halen de tablet met besturing aan iemand anders (Merel die het beter kan) te geven maar waar hij normaal een wandelende praatpaal is, houdt hij nu zijn mond en kijkt een beetje in het rond. En als Sarah en Merel een ton met geld vanuit de lucht zien, doet hij ook eigenlijk niet mee. Behalve als het om ene rode ton gaat waarbij hij Merel compleet verkeerd stuurt.

Om het af te ronden, als de opdracht klaar is zegt hij tegen iedereen dat hij trots is dat hij 850 euro heeft binnen gehaald. Sinan verbeterd hem en zegt dat het 750 is. Dan maakt Niels een grap dat hij net zo slecht rekent als Robert dat deed. Alleen heeft Niels geen 750 binnen gehaald, hij heeft 250 binnen gehaald. Er is 500 door Merel en 500 door Sarah gepakt. Slim wellicht. Sinan verdacht vorige week nog Niels en deze week Merel.

Verder denk ik dat hij de vrijstelling per ongeluk in zijn schoot geworpen kreeg. Ik had de indruk (maar ben daar niet zeker van) dat Sarah oppert om de rechtse joker te kiezen. Rik steekt eerst zijn eigen rechterhand op en ik hoor allemaal ja, direct steekt hij zijn linkerhand (rechts voor de deelnemers) op en zegt Niels ja en stapt naar voren om die te pakken. Als dat klopt heeft hij heel subtiel de keuze beïnvloed en daar zat de joker ook in. Daarna houdt hij zich minder fanatiek met het spel bezig dan je zou verwachten en hij zegt in de biecht dat hij helemaal nog niet met de joker bezig is. Alleen Merel maakt een foutje en zo krijgt hij de vrijstelling in zijn schoot. Mooie dekmantel per ongeluk.

Je merkt, mij krijg je de tunnel niet meer uit ;)

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #287 Gepost op: 24-02-2019, 04:22:09 »
Los van alle verdenkingen of niet verdenkingen, vanaf aflevering 1 is Niels aan het acteren.
Zowel in de biechten als in de items, alles klinkt ingestudeerd, onoprecht, ongemeend en nep, ook is hij zich continu bewust van de camera.

Ik heb verder niet gevolgd wat hij volgens de users hier voor mol acties heeft gedaan, omdat ik zijn gedrag vervelend vind, en al helemaal wanneer hij de mol blijkt en dat vanwege zijn gedrag al vanaf dag 1 duidelijk was.

Misschien is hij niet zo op zijn gemak met camera's, of gewoon heel camera bewust of nerveus waardoor hij alles voorbereid en daardoor alles nep klinkt, ik heb geen idee.

Het zal vast een beste man zijn overigens. Indien hij de mol is, is hij verkeerd gecast en hadden ze met name zijn biechts opnieuw moeten opnemen. Sommige mensen zijn te eerlijk en kunnen gewoon niet geloofwaardig liegen. 

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #288 Gepost op: 24-02-2019, 09:56:52 »
Ben het eens met @cinner. De laatste aflevering is Niels toch zeker echt de Mol vergeleken met de anderen. Met name opdracht 8.2 met de motorrijders, die is zo voor Niels als Mol. Hij bepaalt in grote mate wat er gebeurt, is het meest in het veld, en haalt het minste geld binnen(, en maakt ook weer zijn typische telfout). En met die vrijstelling met Mollogo vol in beeld en zeggen "Hiero!", dat soort dingen. Dan is het toch wel duidelijk?
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 10:02:56 door Avogadro »

Offline Crysus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #289 Gepost op: 24-02-2019, 10:07:09 »
Ik las net een interview met Sinan. Hij geeft een interessant antwoord op wie hij denkt dat de mol is. Hij zegt dat hij nooit op Niels heeft gezeten.

Het lijkt mij dan vrij sterk dat Niels de mol is, dan heeft Sinan ontzettend veel geluk gehad. Maargoed het kan wel natuurlijk. Wat denken jullie?

Hier is het gehele interview te lezen:
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/sinan-can-is-niet-de-mol-ik-ben-niet-lui-dat-was-tactiek~a7d1028e/

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #290 Gepost op: 24-02-2019, 10:14:35 »
Statistisch gezien is de kans dat Niels de Mol is al tamelijk klein. Bij de executies verdwijnen achtereenvolgens eerst 3 vrouwen. Dus hadden we op een gegeven moment de situatie dat er 5 mannen en 2 vrouwen in het spel zaten. En vervolgens gingen er 4 mannen op rij uit. Is dat niet heel toevallig: 2 vrouwen die alles overleven? De kans is dan wel heel erg groot dat één van die twee vrouwen de Mol is en de ander al die tijd op haar sexegenoot heeft gezeten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #291 Gepost op: 24-02-2019, 10:16:05 »
@Crysus: Het sterkt me in de gedachte dat we echt helemaal niets uit de testbiechten kunnen halen. Tijdens de testen van aflevering 6 en 7 lijkt hij Niels namelijk wel degelijk als verdachte te noemen. En Jamie vloog eruit met de opmerking dat hij de sjaak was als Sinan of Niels de mol zou zijn, want die verdacht hij niet. Maar ja, dat was tijdens een testbiecht, en die zijn onbetrouwbaar. ::rofl::

Niels hoe dan ook nog steeds een optie als mol.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #292 Gepost op: 24-02-2019, 10:55:04 »
@Crysus: Het sterkt me in de gedachte dat we echt helemaal niets uit de testbiechten kunnen halen. Tijdens de testen van aflevering 6 en 7 lijkt hij Niels namelijk wel degelijk als verdachte te noemen. En Jamie vloog eruit met de opmerking dat hij de sjaak was als Sinan of Niels de mol zou zijn, want die verdacht hij niet. Maar ja, dat was tijdens een testbiecht, en die zijn onbetrouwbaar. ::rofl::

Niels hoe dan ook nog steeds een optie als mol.

Sinan zegt nergens dat hij ook effectief op Niels gaat invullen. Dat blijft een groot verschil met iemand als verdachte noemen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #293 Gepost op: 24-02-2019, 10:59:19 »
Klopt, dat was precies mijn punt. Blijkbaar is een groot deel van wat we de kandidaten tijdens de test horen zeggen niet veel meer dan reacties op vragen van de productie zoals 'Zou X een goede mol kunnen zijn' of 'Wat vind je van het gedrag van Y en Z?'
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #294 Gepost op: 24-02-2019, 11:06:25 »
Zo gek, maar ik krijg opeens juist een enorme molvibe bij Niels omdat anderen kandidaten hem verdenken zo lijkt. Dit houden ze helemaal uit de montage, maar de reacties en blikken van de mede-kandidaten. Hij gaat in deze aflevering aan iedereen vragen of hij/zij de mol is. De reactie van vooral Merel en Sarah doet mij vermoeden dat ze stiekem op hem zitten, zonder dat we deze vermoedens horen. Ook zie ik Merel vaak polsend kijken naar Niels, wat hij aan het doen is. Wanneer Rik aan het einde zegt in de vooruitblik "en de mol", dan kijkt Merel naar Niels (dit kan natuurlijk ook zijn om te peilen of Niels inmiddels op haar zit). Ook de reactie van Niels op Merel, bij de jokeropdracht is vreemd. Hij zag dit niet aankomen en lijkt meer te denken van he? Hoe kan dit, zit ik nu als mol hiermee. Bij de opdracht In het Vizier vind ik hem ook het meest molse acties hebben, zoals zo mooi beschreven hierboven door Cinner.

Merel is mijn mol vanaf het eerste uur maar Niels is de runner up geweest. Ik begin meer en meer te twijfelen....Hij heeft de meeste molposities, hij is het vaakst bij de 'portofoon' te vinden, hij vertraagd, hij verwart, en hij oogt super fanatiek en kandidaats.
Meer L

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #295 Gepost op: 24-02-2019, 11:46:19 »
Ik ben het helemaal eens met alle bevindingen die zijn gegeven over Niels.

Volgens mij zag ik dit nog niet voorbij komen, maar hij aarzelfde echt niet normaal veel tijdens de tweede opdracht. Zeker tijdens de laatste minuten. Continu vragen stellen terwijl het antwoord al was gegeven en zo de motorrijders langer de tijd geven om geld weg te kapen. Daarnaast zegt hij een aantal keer dat hij langzamer gaat en het rustiger aan doet, want KIJK het werkt. Ja, is goed met je Niels. Duidelijker kan niet.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #296 Gepost op: 24-02-2019, 13:20:03 »
Weer de ijverige kanidaat.

Wel viel me bij de motors opdat er blijkbaar toch 250 niet is gepakt, terwijl eerder toch duidelijk 3x geld gepakt is door een motor rijder leek te zijn. Waarschijnlijk moet er iemand geld hebben terug gelegd.

Nilson had wel duidelijk het meeste geld opgehaald, maar die drone sloeg nergens op.

Ik denk ook gezinn te hebben dat vogels een R zag maken.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 14:12:28 door Pierce_Brosnan »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #297 Gepost op: 24-02-2019, 14:44:16 »
Zijn precies dingen die ik juist verdacht vind van Niels, want er lijkt over nagedacht te zijn. Hij is een "smooth operator". Bijvoorbeeld dat bedrag verlagen van 150 naar 100 euro als FTM zien gaat er bij mij niet in. Met die handshake erbij gaat dat volgens mij toch ergens anders over.

Dat heb ik dus ook, goed uitgelegd!  :D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #298 Gepost op: 24-02-2019, 15:09:23 »
Niels is veel oplettender dan we denken. Zoals hij met dat geld door dat veld slofte, om de motorrijder te laten denken dat hij geen geld bij zich had, dat is hartstikke gewiekst. Ik zie hem als de winnaar. De manier waarop hij de anderen ondervroeg, hoe verlegen Sinan werd, hoe vol zelfvertrouwen Sarah reageerde, hoe Merel er ongemakkelijk onder werd, dat heeft ie allemaal gezien en ook veroorzaakt door zijn manier van vragen en opstellen.
Terechte winnaar als hij winnaar wordt!
Hij zou mol kunnen zijn maar dan mag hij een Oscar krijgen voor fabuleus acteerwerk.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #299 Gepost op: 24-02-2019, 22:34:42 »
Zo gek, maar ik krijg opeens juist een enorme molvibe bij Niels omdat anderen kandidaten hem verdenken zo lijkt. Dit houden ze helemaal uit de montage, maar de reacties en blikken van de mede-kandidaten. Hij gaat in deze aflevering aan iedereen vragen of hij/zij de mol is. De reactie van vooral Merel en Sarah doet mij vermoeden dat ze stiekem op hem zitten, zonder dat we deze vermoedens horen. Ook zie ik Merel vaak polsend kijken naar Niels, wat hij aan het doen is. Wanneer Rik aan het einde zegt in de vooruitblik "en de mol", dan kijkt Merel naar Niels (dit kan natuurlijk ook zijn om te peilen of Niels inmiddels op haar zit). Ook de reactie van Niels op Merel, bij de jokeropdracht is vreemd. Hij zag dit niet aankomen en lijkt meer te denken van he? Hoe kan dit, zit ik nu als mol hiermee.

Het leek zelfs bijna even alsof hij de joker weg wilde geven, maar zich toen bedacht.

Overigens, ik zit nog in geen enkele tunnel (keuzestress, zit vanaf begin op de drie overblijvers, in de hoop dat er eentje zou afvallen, maar helaas..l), dus hoop op goede argumenten!