Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 128232 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #320 Gepost op: 26-02-2019, 00:08:43 »

Het komt nooit voor dat de Mol niet ontmaskerd wordt.

Sorry Niels-tunnel.

Eén keer moet de eerste keer zijn toch?  ;D
En er was 1 jaar (2008? ) dat de mol pas bij de finale werd geraden.

Ik zou hem om die reden niet afschrijven als mol, denk ik.
Het gebeurt ook praktisch nooit dat de mol zich ontpopt als een joker-koning en dat lijkt mij hier toch ook het geval.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #321 Gepost op: 26-02-2019, 01:19:55 »
De vogelhint wijzen allemaal naar Niels (Holegersson)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #322 Gepost op: 26-02-2019, 09:13:41 »
Door voortschrijdend inzicht zie ik de executie uit aflevering 3 inmiddels weer als een hint naar Niels. Daarover postte ik eerder deze maand in het hints-topic. Niels sprak op het dak een poëtische zin uit die rechtstreeks uit een aflevering van Westworld kwam. Tijdens die uitspraak horen we het nummer Beautiful Lie. Voorafgaand daaraan horen we de titelsong van Westworld.

Tijdens de titelsong van Westworld zien we eerst Niels voor een rood stoplicht wachten. Daarna zien we achtereenvolgens Nikki, Robèrt, Jamie, Rick Paul, Evelien en Sinan. De Westworld-tune stopt op het moment dat Sinan op de liftknop drukt. Al deze kandidaten, behalve Niels, liggen inmiddels uit het spel.

Tijdens Beautiful Lie zegt Niels: "Het was net alsof alle sterren van de hemel op de grond waren gevallen." Deze uitspraak komt uit aflevering 2, seizoen 2 van Westworld. Op het moment dat Niels het zegt zien we hem in beeld met het mollogo op zijn laptop.



De zin die Sarah daarvóór uitsprak leek ook een beetje op een uitspraak uit Westworld, maar dan wat vrijzinniger vertaald dan dat van Niels. Nu blijkt echter dat haar uitspraak betrekking had op de fakkelopdracht uit aflevering 8, en dat de montage deze in aflevering 3 heeft geplakt. De uitspraak van Niels lijkt dus bewust gescript en die van Sarah is dat duidelijk niet.

Ook in andere afleveringen horen we muziek uit Westworld bij acties of biechten van Niels. Een veelzeggende vond ik No One's Controlling Me terwijl hij aan het abseilen was.

Uiteindelijk toch de meeste molvibe bij Niels. Ik neem in deze tunnel plaats.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #323 Gepost op: 26-02-2019, 10:32:04 »
Gezellig Blip!
En ik ben benieuwd of de hint klopt, dat zou wel mooi zijn!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #324 Gepost op: 26-02-2019, 10:56:22 »
Eén keer moet de eerste keer zijn toch?  ;D

Ja vorig jaar had niemand Molcay door ::ohno::. Ze zijn er nog steeds niet uit op dit moment ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #325 Gepost op: 26-02-2019, 11:13:17 »
Grappig wat ik hier lees, want ik denk dat beiden dames Niels wel verdenken ook al doet de montage anders geloven. Vooral na het extra beeldmateriaal, ze zijn samen helemaal in jubel stemming en Niels lijkt er buiten te staan.   ::bravo::
Meer L

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #326 Gepost op: 26-02-2019, 12:21:16 »
De zin die Sarah daarvóór uitsprak leek ook een beetje op een uitspraak uit Westworld, maar dan wat vrijzinniger vertaald dan dat van Niels. Nu blijkt echter dat haar uitspraak betrekking had op de fakkelopdracht uit aflevering 8, en dat de montage deze in aflevering 3 heeft geplakt. De uitspraak van Niels lijkt dus bewust gescript en die van Sarah is dat duidelijk niet.

De zinnen die Sarah in afl 3 en 8 uitspreekt zijn niet exact hetzelfde.
Zie mijn reactiepost hierover in het topic van Aflevering 8 "Met zand strooien".
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #327 Gepost op: 26-02-2019, 12:30:53 »
Grappig wat ik hier lees, want ik denk dat beiden dames Niels wel verdenken ook al doet de montage anders geloven. Vooral na het extra beeldmateriaal, ze zijn samen helemaal in jubel stemming en Niels lijkt er buiten te staan.   ::bravo::

Net als dat Olcay en Jan vorig jaar in jubelstemming waren, toen Ruben er buiten stond maar die was ook niet de mol :)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #328 Gepost op: 26-02-2019, 12:47:41 »
Net als dat Olcay en Jan vorig jaar in jubelstemming waren, toen Ruben er buiten stond maar die was ook niet de mol :)
Ja, maar wel verdacht door allebei, waar de vergelijking overgaat. Dit zou een indicatie kunnen zijn dat beiden Niels enigzins verdenken.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #329 Gepost op: 26-02-2019, 13:44:56 »
De zinnen die Sarah in afl 3 en 8 uitspreekt zijn niet exact hetzelfde.
Zie mijn reactiepost hierover in het topic van Aflevering 8 "Met zand strooien".

Daar heb je gelijk in, in aflevering 3 hebben ze "zo'n..." eruit geknipt. De rest is qua pauzes en intonatie identiek.

Aflevering 8: "Nou ja, ik...heb...denk ik, nog nooit zo'n...ja, zoiets moois gezien."
Aflevering 3: "Nou ja, ik...heb...denk ik, nog nooit...ja, zoiets moois gezien."

Blijft overeind staan dat Sarahs uitspraak in aflevering 3 het resultaat is van knip- en plakwerk uit aflevering 8.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #330 Gepost op: 26-02-2019, 13:55:19 »
Sorry jongens, maar hetgeen dat deze tunnel wat mij betreft niet meer in tact houdt, is dat zowel Sarah als Merel schijnbaar niet op Niels zit. Sinan zat misschien nog op hem, maar dat lijkt me meer op een montageknip.

Het komt nooit voor dat de Mol niet ontmaskerd wordt. Ik wil erg graag geloven dat Niels de Mol is, maar dan was hij denk ik een stuk nerveuzer en minder impulsief. Nee, ik heb een tijd op Niels gezeten, maar ik geloof nu toch echt dat hij een kandidaat is. Want zelfs met al zijn gestuntel verdenken beide vrouwen hem niet. Zo'n open jongen kan helaas de Mol niet zijn. Tenzij een van beide dames opeens een switch maakt a la Sanne, is dit een onmogelijke tunnel.

Sorry Niels-tunnel.
Merel en Sarah zitten beide op Niels ook al doet de montage dat niet vermoeden, let maar eens op. Krijgen we vast nog wat meer over te zien in de finale.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #331 Gepost op: 26-02-2019, 14:07:55 »
Ik ben benieuwd of de kleinste tunnel ook dit jaar de juiste blijkt...  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Overigens durf ik nog niet heel stellig te zijn, maar ik zou niet weten wie anders de mol zou moeten zijn. Maar zo weinig Niels-verdenkers, en ook nog voor de finale, dat heb ik niet verwacht.  ???

Als Merel was afgevallen zou dat misschien weer anders kunnen zijn.

Ik zie Merel en Sarah gewoon niet als mol en daarom blijf ik maar in deze tunnel
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #332 Gepost op: 26-02-2019, 14:11:17 »
Merel en Sarah zitten beide op Niels ook al doet de montage dat niet vermoeden, let maar eens op. Krijgen we vast nog wat meer over te zien in de finale.
Waarop baseer je dat Merel en Sarah Niels verdenken?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #333 Gepost op: 26-02-2019, 15:05:01 »
Merel en Sarah zitten beide op Niels ook al doet de montage dat niet vermoeden, let maar eens op. Krijgen we vast nog wat meer over te zien in de finale.

Ik zie dat totaal niet. In de gesprekjes die ze met Niels hebben lijkt het er toch op dat ze hem juist niet verdenken.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #334 Gepost op: 26-02-2019, 17:21:31 »
Volgens mij zit Merel duidelijk op Sarah.. :P dat is althans wat ze beweert bij de test.
 
« Laatst bewerkt op: 26-02-2019, 17:28:52 door Lonneke*L »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #335 Gepost op: 26-02-2019, 18:06:09 »
In het onderonsje op de Molvraag vind ik het toch vrij duidelijk dat Merel op Niels zit. Met name het "Maar je bent eh, hoe zal ik het zeggen, een hele goeie kandidaat."

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #336 Gepost op: 26-02-2019, 18:43:31 »
Volgens mij zit Merel duidelijk op Sarah.. :P dat is althans wat ze beweert bij de test.

Ik geloof inmiddels vrij weinig meer van de proza die onder testbiechten wordt gezet. Het zou me niet verbazen als we tijdens de test van aflevering 8 uitspraken horen die gedaan zijn in aflevering 1 t/m 7.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #337 Gepost op: 26-02-2019, 18:48:01 »
Waarop baseer je dat Merel en Sarah Niels verdenken?
Uit de onderlinge gesprekken en hoe ze op elkaar reageren. Je snapt het pas als je het door hebt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #338 Gepost op: 26-02-2019, 19:07:07 »
Uit de onderlinge gesprekken en hoe ze op elkaar reageren. Je snapt het pas als je het door hebt.
Juist door die onderlinge gesprekken wordt in mijn ogen juist duidelijk dat de dames geen van beiden op Niels zitten.
Het is maar vanuit welke 'tunnel' je het bekijkt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #339 Gepost op: 26-02-2019, 19:20:26 »
Juist door die onderlinge gesprekken wordt in mijn ogen juist duidelijk dat de dames geen van beiden op Niels zitten.
Het is maar vanuit welke 'tunnel' je het bekijkt...

Ik zit heel erg in de Niels-tunnel nu, maar ik krijg inderdaad ook de indruk dat Sarah en Merel vooral elkaar verdenken. Al kan het best zo zijn dat de kaarten wat gaan verschuiven, nu Sinan uit het spel ligt. Ik ben benieuwd.
Misschien dat Sarah nog wel een switch gaat maken naar Niels. We gaan het zien.  ::tandpastasmiley:: Of niet.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)