Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 129467 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #380 Gepost op: 1-03-2019, 11:24:07 »
Waarom verdwenen? We zagen toch gewoon een koker in een tros die nog niet binnen gekomen was?

"Verdwenen" in een tros met een geel lintje eraan richting het gele station.

Aflevering 8: Niels het meest mols bij 'In Vizier' doordat hij meerdere mensen het veld instuurt en uiteindelijk het minst pakt. 

Maar bij opdracht 7.3 geld oogsten (bananenbos) wat heeft Niels hier dan gedaan, want er is gemold !
« Laatst bewerkt op: 1-03-2019, 11:28:51 door foxhunter »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #381 Gepost op: 1-03-2019, 12:19:57 »
Maar bij opdracht 7.3 geld oogsten (bananenbos) wat heeft Niels hier dan gedaan, want er is gemold !
Ik vond deze opdracht persoonlijk zo chaotisch, waardoor je echte acties niet hebben kunnen zien. Ik vermoed dat 1 van de 3 overgebleven kandidaten een oranje tros eraf heeft gehaald, waar geld in zat. Dit zien we pas in aflevering 10 en kan net zo goed Niels zijn.
Meer L

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #382 Gepost op: 1-03-2019, 12:26:42 »
Ik vond deze opdracht persoonlijk zo chaotisch, waardoor je echte acties niet hebben kunnen zien. Ik vermoed dat 1 van de 3 overgebleven kandidaten een oranje tros eraf heeft gehaald, waar geld in zat. Dit zien we pas in aflevering 10 en kan net zo goed Niels zijn.

Nou ja ik vraag het maar, want hier loopt voor mij het molschap van Niels spaak. Heel veel staat op groen om Niels als mol aan te merken, maar in deze opdracht is het zo duidelijk dat Merel gemold heeft, daar moet het Nielsdraadje iets tegenover stellen. Niet voor mij, maar om Niels als mol acceptabel te krijgen.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #383 Gepost op: 1-03-2019, 13:16:08 »
Nou ja ik vraag het maar, want hier loopt voor mij het molschap van Niels spaak. Heel veel staat op groen om Niels als mol aan te merken, maar in deze opdracht is het zo duidelijk dat Merel gemold heeft, daar moet het Nielsdraadje iets tegenover stellen. Niet voor mij, maar om Niels als mol acceptabel te krijgen.

Even voor de duidelijkheid. De Mol hoeft niet in elke opdracht te mollen. Hij kan in de bananenopdracht niks mols in de opdracht hebben gedaan (op beeld), maar achter de schermen wel.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #384 Gepost op: 1-03-2019, 13:31:28 »
Nou ja ik vraag het maar, want hier loopt voor mij het molschap van Niels spaak. Heel veel staat op groen om Niels als mol aan te merken, maar in deze opdracht is het zo duidelijk dat Merel gemold heeft, daar moet het Nielsdraadje iets tegenover stellen. Niet voor mij, maar om Niels als mol acceptabel te krijgen.
Ik snap jou helemaal hierin! Sarah was echter in het begin ook aan het dwalen en zogenaamd op zoek naar een zwarte vrijstelling. Ik denk dat de mol daarom uit beeld iets heeft gedaan, en dit nu nog lastig te beoordelen is. Dat gaan we denk ik nog zien...Jokerruil, daar heb ik meer moeite mee eigenlijk....
Meer L

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #385 Gepost op: 1-03-2019, 13:40:48 »
Even voor de duidelijkheid. De Mol hoeft niet in elke opdracht te mollen. Hij kan in de bananenopdracht niks mols in de opdracht hebben gedaan (op beeld), maar achter de schermen wel.

Eens.

Maar voor Merel is de mol actie overduidelijk aanwezig in die opdracht.
Daarom vind ik dat Niels daar wat tegenover moet stellen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #386 Gepost op: 1-03-2019, 13:41:52 »
Ik vind dit moment ook heel opvallend, de biecht over het winnen van de finale vrijstelling van Niels.....

Terwijl hij de vrijstelling met 'De Mol' logo omhoog houdt, zegt hij:
"Wat moet ik zeggen???
Daar is ie dames en heren! (en dan wijzend naar de Mol)
Dit is toch echt insane
Daar moet ik wel om lachen…"


Meer L

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #387 Gepost op: 1-03-2019, 14:33:56 »
Maar voor Merel is de mol actie overduidelijk aanwezig in die opdracht.
Daarom vind ik dat Niels daar wat tegenover moet stellen.
Ik heb de bananen-opdracht zojuist teruggekeken met het oog op Niels. En ik kan je helaas niet helpen aan een mollenstreek. Ik was net als jij al eerder tot de slotsom gekomen dat Merel hier het mols was.
Ik keek nu wel wat beter naar de ontknoping: het zoeken naar kokertjes. Sarah lijkt i.m.o. weer echt verrast te reageren als ze hoort dat er kokertjes in de trossen zitten. Niels kijkt stoïcijns, en Merel gedeprimeerd naar de grond. Vervolgens vinden Sarah en Niels samen 1 kokertje. Niels haalt het eruit, Sarah loopt dan weg. Blijkbaar houdt 1 van de 2 de ander in de gaten (het leek erop dat Sarah Niels in de gaten hield). Het meest opvallende vind ik nog dat Merel alleen zoekt, en dat strookt niet met het idee dat ze door anderen verdacht zou worden. Terwijl het toch al afl. 7 is.

Waarschijnlijk niet wat je wilde horen, maar meer kan ik er niet van maken. ::vergroot::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #388 Gepost op: 1-03-2019, 15:04:06 »
Ik heb de bananen-opdracht zojuist teruggekeken met het oog op Niels. En ik kan je helaas niet helpen aan een mollenstreek. Ik was net als jij al eerder tot de slotsom gekomen dat Merel hier het mols was.
Ik keek nu wel wat beter naar de ontknoping: het zoeken naar kokertjes. Sarah lijkt i.m.o. weer echt verrast te reageren als ze hoort dat er kokertjes in de trossen zitten. Niels kijkt stoïcijns, en Merel gedeprimeerd naar de grond. Vervolgens vinden Sarah en Niels samen 1 kokertje. Niels haalt het eruit, Sarah loopt dan weg. Blijkbaar houdt 1 van de 2 de ander in de gaten (het leek erop dat Sarah Niels in de gaten hield). Het meest opvallende vind ik nog dat Merel alleen zoekt, en dat strookt niet met het idee dat ze door anderen verdacht zou worden. Terwijl het toch al afl. 7 is.

Waarschijnlijk niet wat je wilde horen, maar meer kan ik er niet van maken. ::vergroot::

Wat ik wilde horen maakt echt niks uit. En dat Merel alleen zoekt is inderdaad heel opmerkelijk. Het was natuurlijk 40 graden+.
Maar dat Niels nou nog mol zou kunnen zijn is voor een mol uit de hoge hoed halen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #389 Gepost op: 1-03-2019, 16:25:34 »
Ik vind dit moment ook heel opvallend, de biecht over het winnen van de finale vrijstelling van Niels.....

Terwijl hij de vrijstelling met 'De Mol' logo omhoog houdt, zegt hij:
"Wat moet ik zeggen???
Daar is ie dames en heren! (en dan wijzend naar de Mol)

Dit is toch echt insane
Daar moet ik wel om lachen…"


Doet me denken aan het antwoord van Niels op de vraag 'Waar zag je tegenop?': 'Liegen en bedriegen, maar dat bleek verbazingwekkend amusant'.
En aan zijn woorden in de voorstelvideo: 'Het is echt krankzinnig om in dit spel te zitten.'


Heb even voor de grap een anagram bij elkaar gesprokkeld van 'Dit is toch echt insane':

Titanische hint: sec 'Do'.

(Als in Do-Re-Mi-Fa-Sol-La-Si-Do in de muziek; vind ik wel een leuk toeval.).

Er bestaan, naast een Solsleutel, overigens ook een Fa- en een Do-sleutel... De Do-sleutel (ook wel C- of Utsleutel genaamd) wordt gebruikt voor zangstemmen. Zo staat de tenorsleutel op de vierde lijn van de notenbalk. Ik heb een afbeelding van de Do-sleutel bijgevoegd.

Edit: mogelijk ten overvloede: Niels is zanger/rapper. En hij is geen bariton of bas... ;)
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 01:00:19 door Marisa »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #390 Gepost op: 1-03-2019, 16:56:27 »
Niels heeft wel meer uitspraken waarvan ik toch wel even opkijk.

"En toen kwam de opdracht waar ik al het hele seizoen naar uitkeek. De 1-op-1 ontmoeting met... Rik". Welke kandidaat kijkt daar nu naar uit? Of weet überhaupt dat die opdracht komt? De mol, die kan hier wel flink wat geld uit de pot spelen. Dus ja, die kan er naar uitkijken.

En in Ver Tellen, als Rik meedeelt dat er van de 4 antwoorden er helaas maar 2 goed waren, roept Niels enthousiast: "Ja!". Ziet dan dat de anderen wat sip staan te kijken, en zegt dan: "Toch 2". Ik vond dat wel een komisch moment.

Ik ben nu het hele Niels topic aan het doorploegen, en hoop hem daarna echt af te kunnen strepen. Of nog beter, bij minder zwaar wegende bezwaren dan tegen de dames, voor hem te kunnen kiezen als mol.

Offline Mariver

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #391 Gepost op: 1-03-2019, 18:56:57 »
Voor mij geeft het slot van de video Ijskoud toch wel de doorslag dat Niels de mol is. Ik geloof dat ik deze foto hier nog niet voorbij heb zien komen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #392 Gepost op: 1-03-2019, 19:08:54 »
Voor mij geeft het slot van de video Ijskoud toch wel de doorslag dat Niels de mol is. Ik geloof dat ik deze foto hier nog niet voorbij heb zien komen.

Jawel die is wel ergens voorbijgekomen (o.a. in het spoilertopic). Maar denk dat alleen de Nielsverdenkers (zoals ik) daar een mooie hint in zien. ;)

Offline Micah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #393 Gepost op: 1-03-2019, 19:12:55 »
Voor mij geeft het slot van de video Ijskoud toch wel de doorslag dat Niels de mol is. Ik geloof dat ik deze foto hier nog niet voorbij heb zien komen.

Een hint in media content die niet van WIDM zelf afkomstig is en dan ook nog zo obscuur is voor mij echt te ver gezocht.
Als je de vrijstelling pakt gooien wij je in de rivier!

Offline Sab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey :)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #394 Gepost op: 1-03-2019, 20:09:27 »


Bij de Bananen opdracht in er een moment waar ik zeker weet dat de mol er bij betrokken is (dat moet ook wel wat de 3 finalisten zijn er alle 3 bij  ::rofl:: ) Niels en Jamie zeggen tegen Merel en Sarah dat ze 2 orangje trossen bij zich hebben en Niels vraagt of ze die daar mogen laten liggen. Sarah zegt dat kunnen wij wel even doe he Merel. Dan zien we een shot dat Sarah zegt kom Merel we gaan eerst even de groene doen. Merel gaat er in mee. Vervolgens komt Niels terug ziet de 2 orangje trossen liggen en geeft in de biecht de dames de schuld terwijl hij ze onnodig ver weg van waar ze moeten zijn heeft gebracht.

Nu moet je gaan kijken wat je het meest mols vind

1. Merel die steeds alleen aan het werk is en mee gaat in Sarah haar idee om eerst de groene bananen te doen. Wel best verdacht in beeld word gebracht. Dat de mol verdachter in beeld word gebracht is niet heel gek bij aflevering 8 maar toch.

2. Sarah die voorstelt om eerst de groene bananen te gaan doen, en de leiding neemt. Natuurlijk een kandidaat weet niet dat de orangje belangrijk zijn dus het is best logisch dat je waar het meeste van zijn binnen wil brengen maar dat is weer een goede dekmantel natuurlijk.

3. Niels die weinig in beeld word gebracht en 2 orangje trossen naar de verkeerde plek mee neemt. Niels komt altijd echt kandidaats over en dat vind ik nou weer juist verdacht. Ook dat hij vaak verteld wat anderen fout deden. Wel is het zo dat hij weinig invloed op de 2 trossen heeft nadat hij ze daar achter laat.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2019, 20:11:08 door Sab weet het niet meer »
Probeert niet in een tunnel te komen...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #395 Gepost op: 1-03-2019, 21:05:56 »
Een hint in media content die niet van WIDM zelf afkomstig is en dan ook nog zo obscuur is voor mij echt te ver gezocht.

Hoezo obscuur? Het lijkt er sterk op dat dit een knipoog van Niels is naar widm. Maar zou je dat doen als je alleen de finale haalt? Is hij de winnaar of toch de mol? In ieder geval lijkt dit beeld aan het einde van zijn clip geen toeval. ::)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #396 Gepost op: 1-03-2019, 23:07:55 »
Als Niels de mol blijkt (dat blijft afwachten natuurlijk ;-), maar ik denk het wel), dan heeft hij dat dus eigenlijk bekend aan Sarah.

Sarah hielp hem ooit om de joker van Eveline te stelen. Daarna zei ze: "You owe me something..." Ze heeft nooit iets van een joker terug gekregen toch?

Zou dat de reden zijn dat Niels alsnog een dikke vette (of eigenlijk dé) hint geeft?
Nou ja, misschien wat vergezocht, maar ik vraag het mij wel af.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #397 Gepost op: 2-03-2019, 04:39:34 »
Nou ja ik vraag het maar, want hier loopt voor mij het molschap van Niels spaak. Heel veel staat op groen om Niels als mol aan te merken, maar in deze opdracht is het zo duidelijk dat Merel gemold heeft, daar moet het Nielsdraadje iets tegenover stellen. Niet voor mij, maar om Niels als mol acceptabel te krijgen.

Hoewel ik denk dat er wel mogelijk molgedrag te zien is (kom ik op terug). Ik denk niet dat tegenover elke mogelijke molactie een andere mogelijke molactie in beeld moet zijn om te verdenken of af te strepen. In die redenering is het Jaimie, die vermolt tenslotte de abseil opdracht en houdt zo 750 uit de pot ;) Als Niels de mol is, hoefde hij alleen maar niets te doen.

Denk dat als er gemolt is met de tros en/of de koker, we de echte molactie niet hebben gezien, wie ook de mol is. Het laatste beeld is een tros bananen met koker, een sfeerplaatje waar niets uit op te merken valt. Hangt de tros nog op het veld of was de tros binnen maar is de koker er niet uitgehaald? Of is het een beeld aan het begin en heeft iemand de koker eruit gevist gedurende de opdracht?

Dan Niels. Hij heeft volgens mij actief aangestuurd op het idee dat hij en Jaimie als enige heen en weer gaan lopen en de rest bij stations blijft staan. Vreemd/mols want die kandidaten staan bij zo'n station niets nuttigs te doen en als een van hen de mol is, kan je bovendien niet zien wat zij doen. Voor een kandidaat en om geld te verdienen een inefficiënte strategie (iets wat vrijwel iedereen later zelf ook bedenkt).

Vervolgens wil hij met Sinan starten. Een goede zet als mol, er liggen andere kleuren en zo is het logisch en aannemelijk te maken met een andere kleur te starten (Niels wil groen).

De eerste wissel om een bocht naar Merel te maken gaat goed zolang Jaimie en de mijnheer die uitleg geeft op zijn vingers kijken. Zodra de man vertrekt en Jaimie niet kijkt, laat Niels de gehele rail eraf lopen en breekt er zelfs een tros af. Werkt erg vertragend, de rail moet weer in elkaar gezet worden, de afgebroken tros gedragen en dat is best zwaar met veertig graden en het zorgt er voor dat iedereen heel langzaam gaat lopen met die rails want ze hebben bij Niels gezien dat dat ding zó uit elkaar dondert.

Ja, hij ziet de twee trossen met oranje linten. Rijkelijk laat en een mooie kans te doen wat hij al het hele seizoen doet, anderen de schuld geven van een fout/molgedrag en in mijn ogen een manier om de aandacht van zichzelf weg te houden.

Vanachter mijn bril denk ik overigens dat Merel echt down was van de twee rode schermen de dag ervoor. Als ze haar reactie geacteerd zou hebben, waarom zou ze dat dan zo lang vol houden en zo een leuke avond en dag in mineur doorbrengen? Als de opdracht eenmaal wat op gang is, lijkt ze toch vooral haar best te doen en zich een ongeluk te zeulen. Dan was Sarah meer mols bij het oranje station waar ze ook nog gaat zoeken naar een zwarte vrijstelling. Toch denk ik dat zij oprecht heeft gedacht dat ze daar toch maar stond en dan maar iets nuttigs voor haarzelf kon gaan doen.




Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #398 Gepost op: 2-03-2019, 05:46:19 »
...na de laseropdracht in de podcast wordt duidelijk dat er met een van de deelnemers (de mol?) is gekletst. Niels gaat supersnel af op een super makkelijke manier, hij zet langzaam zijn voet in de straal. We zien hem echter niet terug komen, we zien niet hoe deelnemers reageren dat hij zo snel af is terwijl dat toch een grappig moment zou zijn: Niels die zich zo verheugd had en als snelste terug bij de rest aan komt. Daarom denk ik dat Niels gezellig heeft staan kletsen en wie weet, heeft hij meteen wat bedragen her en der weggehaald.
Rik heeft inderdaad staan praten met de mol, maar dan toch niet met Niels nadat hij na anderhalve minuut afging. Op de foto die vrijgegeven is, is het laserlicht groen. Dan moet het moment met Rik al binnen die anderhalve minuut zijn geweest, of nog voordat de tijd startte... Maar zeker niet nadat hij af ging. Het praat-momentje van Rik leek me altijd veel beter te passen bij Merel of Sarah. Merel ging helemaal niet af, en Sarah pas kort voor tijd.

Ja, hij ziet de twee trossen met oranje linten. Rijkelijk laat en een mooie kans te doen wat hij al het hele seizoen doet, anderen de schuld geven van een fout/molgedrag en in mijn ogen een manier om de aandacht van zichzelf weg te houden.
Maar die twee trossen kwamen dankzij Niels uiteindelijk toch wel mooi binnen. Althans, die conclusie konden wel uiteindelijk wel trekken. Er werd door de montage inderdaad gesuggereerd dat ze te laat waren, maar dat is in het topic op aannemelijke wijze gedebunked. Gevalletje Merel bij de tuk-tuk, wat ik ook niet bepaald in haar voordeel als zijnde de mol vind spreken.

Niels neemt opvallend vaak het voortouw bij stemmingen en strategiebesprekingen, daar vind ik hem mols. Dat hij dit soms op risicovolle wijze gedaan zou hebben, al dan niet met goede afloop, heb ik alleen maar bewondering voor. Hij durft tenminste wat, en misschien gaat hij per ongeluk af en toe net over de grens. Dat hoort bij hem. Nee, zijn gedrag binnen het buiten het spel, daar ligt het niet aan. Maar het is juist het gebrek aan ergens een echt knappe molactie die bij dat brutale karakter past, of zelfs maar een idee wat hij gedaan zou kùnnen hebben, die me bij hem maar geen vaste grond onder de voeten geeft.
Afijn, afl. 8 nog maar eens bekijken dan. Kijken of ik dan nog op andere gedachten kom. Niels staat in elk geval ook in de landelijke verdenking op de site niet meer bovenaan, dus da's goed nieuws. ;D
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 05:54:23 door Newbie2 »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #399 Gepost op: 2-03-2019, 09:01:49 »
Voor mij geeft het slot van de video Ijskoud toch wel de doorslag dat Niels de mol is. Ik geloof dat ik deze foto hier nog niet voorbij heb zien komen.

De vraag is natuurlijk: wanneer is die videoclip gemaakt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!