Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174135 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #180 Gepost op: 13-01-2019, 13:33:41 »
Ik ben niet zo goed in dit soort puzzels, maar ik weet wel dat 'doorzicht', 'inkort', 'kortzicht' en 'uitlicht' geen normale woorden zijn.

Normaal weet ik niet, maar het zijn wel correcte woorden.

Maar voor de duidelijkheid: ik zie er niets in, behalve dat het leuk puzzelen was. ;)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #181 Gepost op: 13-01-2019, 13:56:43 »
Bij aflevering 1 vond ik het al bijzonder dat de naam Rik van de Westelaken in verschillende lettertypes was geschreven. Maar, dit verdween toen dat ook voor de spelers gold.

In aflevering 2 viel de positie van de naam Rik mij op: aan de linkerkant van het scherm.

Toen in aflevering 1 de naam van Rik verscheen stond hij bij de west-poort. West Rik.
Nu, in aflevering 2, links. Het westen wordt geassocieerd met links, het oosten met rechts, het noorden met boven en het zuiden met onder. West Rik.


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #182 Gepost op: 13-01-2019, 18:57:16 »
Vorig jaar had je ook al "Schijn Werper", maar goed, dat was een uitzondering. Het begint nu wel op te vallen en wat mij betreft irritant te worden. Maar wie weet zit er inderdaad meer achter dan ietwat krakkemikkige woordspelingen.

Ik heb het al gemeld maar nog niet in dit draadje, bij het voorstellingsverhaaltje van Niels staan spelfouten, onder andere op zich en nog eentje die aan elkaar of juist los moet.

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #183 Gepost op: 13-01-2019, 23:20:12 »
Sfeershot van de markt afl 2. Verwijst dit naar het sterrenbeeld van Rick Paul?Namelijk,  weegschaal..

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #184 Gepost op: 14-01-2019, 00:12:18 »
Wie weet, een subtiele aanwijzing.

Offline RamonV

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #185 Gepost op: 14-01-2019, 00:14:00 »
Wie werd er gekozen om de volgende opdracht(en) te leiden? 'Uitgerekend' de Mol...

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #186 Gepost op: 14-01-2019, 17:08:40 »
Het lijkt erop dat er kort geleden iets veranderd is aan de muurschildering in Colombia.
Op het shirt van Merel en Evelien lijkt een ruitje met een 1 erin te staan. En op de mouw van Rick Paul streepjes (of tekst?) .

En dan ook nog Frank van 3fm die ermee op de foto staat. Hmmmz.

https://www.instagram.com/p/Bsk-kvmHtjx/

https://www.instagram.com/p/Bsk8lYRB-zI/

Welke molloot stapt even in het vliegtuig om het van dichtbij te gaan checken?  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 17:13:14 door annebeestje »

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #187 Gepost op: 14-01-2019, 21:25:14 »
Uitgerekend Evi moet het spel verlaten, de kandidaat die door iedereen werd verdacht.

Dit kan de titel verklaren en Robert zegt aan het einde van de aflevering : Evi werd door iedereen (echt iedereen) verdacht als mol.



Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #188 Gepost op: 14-01-2019, 21:49:42 »
Het lijkt erop dat er kort geleden iets veranderd is aan de muurschildering in Colombia.
Op het shirt van Merel en Evelien lijkt een ruitje met een 1 erin te staan. En op de mouw van Rick Paul streepjes (of tekst?) .

En dan ook nog Frank van 3fm die ermee op de foto staat. Hmmmz.

https://www.instagram.com/p/Bsk-kvmHtjx/

https://www.instagram.com/p/Bsk8lYRB-zI/

Welke molloot stapt even in het vliegtuig om het van dichtbij te gaan checken?  ::tandpastasmiley::


Er lijkt iets te staan als "Incetore" of zoiets...wie kan er iets spaans uit opmaken?
Mzahk hr cd lnk !

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #189 Gepost op: 14-01-2019, 22:19:34 »
De leader was anders deze week! Er zat ineens een extra shot van de mannen met vlotten in het meer tussen Jamie en Nikkie, in plaats van dat van de kandidaten die op de brug aan het trekken waren  ::vergroot:: Misschien zijn er nog wel meer verschillen te vinden.


Mischien een hint naar de volgende afvaller, Nikki?

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #190 Gepost op: 14-01-2019, 22:49:36 »
In elke aflevering en bijna alle opdrachten is wel hout te zien. Tevens zegt Evelien in opdracht 3 afl 2 , ik kan het hout voelen.
Evelien is manager geweest van , van Dik Hout. Hints naar evelien? Evelien de mol???

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #191 Gepost op: 14-01-2019, 22:55:11 »
Ik vond dat op zo raar  geplaatst hier. Kan natuurlijk gewoon creatieve vormgeving zijn. Zou niet zo gauw weten wat het zou kunnen betekenen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #192 Gepost op: 14-01-2019, 22:59:27 »
In elke aflevering en bijna alle opdrachten is wel hout te zien. Tevens zegt Evelien in opdracht 3 afl 2 , ik kan het hout voelen.
Evelien is manager geweest van , van Dik Hout. Hints naar evelien? Evelien de mol???

Exact waar onze laatste youtube video over ging. Ik vind dat hout overal ook zeer verdacht. Evelien idd ex manager van van dik hout maar misschien zijn er meer kandidaten die iets met hout hebben maar tot zover nog niet kunnen vinden hier.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #193 Gepost op: 14-01-2019, 23:02:26 »
Ooh echt ? Dat is grappig, nou heb ik in ieder geval niet als enige die link gelegd.

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #194 Gepost op: 14-01-2019, 23:14:30 »
Het viel me op dat Merel net voordat de foto aan het begin van de aflevering gemaakt wordt iets zegt. Ik heb er een filmpje van maar heb deze op het moment niet bij de hand.

Iemand die dit ook opgevallen is en wellicht weet wat ze zegt? Vraag me af of er iets achter zit...  ???

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #195 Gepost op: 14-01-2019, 23:43:12 »
Ja wel opgevallen dat ze net daarvoor haar mond open doet. Maar volgens mij zit er geen geluid onder dus kan vanalles zijn. Misschien iemand die kan liplezen?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #196 Gepost op: 15-01-2019, 00:44:45 »
Het viel me op dat Merel net voordat de foto aan het begin van de aflevering gemaakt wordt iets zegt. Ik heb er een filmpje van maar heb deze op het moment niet bij de hand.

Iemand die dit ook opgevallen is en wellicht weet wat ze zegt? Vraag me af of er iets achter zit...  ???
Net even snel teruggekeken, viel mij ook op inderdaad. Denk niet dat er iets achter zit, meer toevallig op het moment van het maken dat ze nog iets zei. Maar wat ze zegt, geen idee  ???

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #197 Gepost op: 15-01-2019, 08:34:56 »
Het viel me op dat Merel net voordat de foto aan het begin van de aflevering gemaakt wordt iets zegt. Ik heb er een filmpje van maar heb deze op het moment niet bij de hand.

Iemand die dit ook opgevallen is en wellicht weet wat ze zegt? Vraag me af of er iets achter zit...  ???
Welke foto? Heb jij een tijdstip?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #198 Gepost op: 15-01-2019, 08:39:28 »
Welke foto? Heb jij een tijdstip?

De groepsfoto vlak na de leader.

Haar mond beweegt daar een beetje vlak voor je de sluiter hoort.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #199 Gepost op: 15-01-2019, 09:01:27 »
Ik vond dat op zo raar  geplaatst hier. Kan natuurlijk gewoon creatieve vormgeving zijn. Zou niet zo gauw weten wat het zou kunnen betekenen.

De O, P en W staan boven elkaar als een driehoek.

POW betekent Prisoner of War