Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 173966 keer)

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #240 Gepost op: 18-01-2019, 14:37:31 »
Als je alle letters neemt van comuna dertien en dat anagramt, kun je " 'n documentaire" maken.
(Prachtig toepasselijk woord ☺️)


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #241 Gepost op: 18-01-2019, 16:19:52 »
Alle losse woorden in de opdrachttitels (behalve ver) zijn volgens mij voorzetsels. Opeens bedacht ik mij, na het zien van wederom aflevering 1.....Niels stelt zichzelf hierin voor als, "ik ben Niels, maar jullie kennen mijn waarschijnlijk beter als NielsON"(on is een voorzetsel - preposition - in het Engels). Wellicht een leuke link  ::vergroot::

Geloof niet in opdrachttitels die naar de mol verwijzen, maar het is zo opvallend dat ik toch op zoek was naar een verklaring voor het apart trekken van die woorden.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2019, 16:22:32 door Juuls247 »
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #242 Gepost op: 18-01-2019, 16:25:35 »
"ver" is geen voorzetsel. Had er ook al aan gedacht. ;)

Als er een hint in zit, dan eerder in het feit dat het gaat om woorden die apart bestaan, maar ook samengesteld. Of nog simpeler: Enkel de spatie is belangrijk.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #243 Gepost op: 18-01-2019, 16:29:34 »
Ja het kan natuurlijk van alles zijn, en ver is geen voorzetsel inderdaad....
Maar ik dacht, er moet echt wat inzitten. Ze hebben nl ook eerst Wacht kamer als titel gehad en dat aangepast naar wachtkamer, dat doe je niet wanneer er niks achter zit lijkt mij?

Wat ik ook nog heel opvallend vond terwijl ik aan het zoeken was naar een lijst van voorzetsels, was een stuk over splitsbare werkwoorden: Splitsbare werkwoorden zijn werkwoorden die meestal gekoppeld zijn aan een voorzetsel. Een voorbeeld hiervan is instappen. Bij een splitsbaar werkwoord ligt de klemtoon altijd op het eerste element, bij verreweg de meeste niet-scheidbare werkwoorden niet. Dacht hierbij ook weer aan NIELSon, niels staat aan :-)

Misschien dachten ze dat Ver tellen ook in deze categorie hoort  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Is het al zaterdag?????
« Laatst bewerkt op: 18-01-2019, 16:36:12 door Juuls247 »
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #244 Gepost op: 18-01-2019, 16:44:11 »
Ze hebben nl ook eerst Wacht kamer als titel gehad en dat aangepast naar wachtkamer, dat doe je niet wanneer er niks achter zit lijkt mij?

Was de titel ooit anders? Dat heb ik gemist. Waar stond die als "wacht kamer"?

Wat ik ook nog heel opvallend vond terwijl ik aan het zoeken was naar een lijst van voorzetsels, was een stuk over splitsbare werkwoorden: Splitsbare werkwoorden zijn werkwoorden die meestal gekoppeld zijn aan een voorzetsel.

Maar daar valt "in zicht" dan weer niet onder. ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #245 Gepost op: 18-01-2019, 17:16:40 »
Rick Paul heeft als enige een spatie in zijn naam, misschien moeten we het niet verder zoeken.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #246 Gepost op: 18-01-2019, 17:19:06 »
Maar daar valt "in zicht" dan weer niet onder. ;D
Nee precies, dit soort theorieën en wildemans gedachten snijdt meestal geen hout  ::rofl::
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #247 Gepost op: 18-01-2019, 17:23:40 »
Rick Paul heeft als enige een spatie in zijn naam, misschien moeten we het niet verder zoeken.

Het zou me ook niks verbazen als er geen hint in zit. Ik herinner me nog 2012 met afleveringstitels die op vreemde plekken dan weer wel en dan weer niet een hoofdletter hadden. Was ook niks.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #248 Gepost op: 18-01-2019, 18:15:54 »
Het zou me ook niks verbazen als er geen hint in zit. Ik herinner me nog 2012 met afleveringstitels die op vreemde plekken dan weer wel en dan weer niet een hoofdletter hadden. Was ook niks.

Ook vorig jaar denk ik. Dus het zou inderdaad zomaar kunnen dat er helemaal niets achter te zoeken valt.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #249 Gepost op: 18-01-2019, 18:22:05 »
Als er al een hint in de opdrachttitels zit, dan waarschijnlijk niet over ietd wat tijdens de opdracht gebeurt. De opdrachttitels worden ook gebruikt op de set (vorig jaar hoorde je af en toe kandidaten de titel gebruiken in biechten) dus is moeilijk achteraf knoeien. In de montage kan alles, maar ik geloof er niet in.
En een rodedraadhint door de opdrachttitels heen verwacht ik daarom ook niet: soms moeten opdrachten op het laatste moment worden afgelast en iets nieuws verzonnen, dus vooraf een hele reeks bedenken is ook lastig.
...óf niet!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #250 Gepost op: 18-01-2019, 18:44:02 »
Als er al een hint in de opdrachttitels zit, dan waarschijnlijk niet over ietd wat tijdens de opdracht gebeurt. De opdrachttitels worden ook gebruikt op de set (vorig jaar hoorde je af en toe kandidaten de titel gebruiken in biechten) dus is moeilijk achteraf knoeien. In de montage kan alles, maar ik geloof er niet in.
En een rodedraadhint door de opdrachttitels heen verwacht ik daarom ook niet: soms moeten opdrachten op het laatste moment worden afgelast en iets nieuws verzonnen, dus vooraf een hele reeks bedenken is ook lastig.
Ik zie er wel iets in. Maar ja, dát ligt vermoedelijk aan mij.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #251 Gepost op: 19-01-2019, 06:34:23 »
Ik had geen idee waar dit het beste paste, dus ik plaats het maar even hier.

Na de leaders van seizoen 2010 - 2018 teruggekeken te hebben, viel het mij op dat de mol bijna nooit tussen de eerste 5 kandidaten die getoond worden in de leader zit (alleen Patrick, de mol van 2011, was als 5e te zien in de leader, alle overige mollen zaten tussen de laatste 5 kandidaten in de leader). Dus.. reden genoeg om ervan uit te gaan dat de mol van dit jaar waarschijnlijk ook bij de laatste 5 in de leader zit?  :P

(Dan is de mol dus Evelien, Sinan, Niels of Sarah)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #252 Gepost op: 19-01-2019, 10:50:38 »
Waarom zit er op de muurschildering in een foto van Frank van der Lende ineens opdruk op sommige shirts? Een zelfde gek symbool bij Evelien en Merel en Luckyone bij Rick Paul?


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #253 Gepost op: 19-01-2019, 11:11:09 »


Destijds in november heb ik me dikwijls afgevraagd waarom deze puzzle zo makkelijk was.
Het was bij de meesten vrijwel meteen duidelijk dat het hier om COMUNA 13 ging. De getallen stonden immers al in de juiste volgorde. Iets TE gemakkelijk.

Het leek mij daarom dat er wellicht nog iets anders aan de hand was. Aangezien er al een M en een O in stond ben ik gaan kijken of ik een L kon vinden.
Door de 21 om te draaien kwam dit er uit:

13. 15. 12. 3. 1. 14
 M  O  L  C  A  N
Mooi gevonden, maar waarom zouden we de 21 moeten omdraaien?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #254 Gepost op: 19-01-2019, 11:34:43 »
Anders komt er geen MOL CAN uit. ::rofl::

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #255 Gepost op: 19-01-2019, 11:49:10 »
Even een overzicht van het geld, en zou hier mischien een aanwijzing inzitten?

Art.              25.    Zwart.            Rechthoek (4)
Angela.         50.   Oranje.           Driehoek (3)
Pieter Jan.   250.   Paars/Blauw.   Rondje (0)
Rick.          1000.  Geel.              Zeshoek (6)

Ik mis nog Karel (100 of 500) en kan de kleur van Pieter Jan niet goed zien(kleurenblind).
Aanvullingen zijn dus welkom.

De reden dat ik denk dat hier iets inzit is omdat de kandidaten zelf ook altijd aanwijzigen krijgen in het spel. Mogelijk moeten ze wat berekenen of logisch nadenken.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 11:56:47 door Klimduin »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #256 Gepost op: 19-01-2019, 11:57:05 »
Anders komt er geen MOL CAN uit. ::rofl::
::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #257 Gepost op: 19-01-2019, 12:08:31 »
Even een overzicht van het geld, en zou hier mischien een aanwijzing inzitten?

Karel zal 100 zijn want het loopt in volgorde van presenteren. PJ ziet er blauw uit maar mijn kleurzicht is ook niet 100%. De verschillende figuurtjes hebben al vaker op het geld gestaan zonder dat er een aanwijzing in zat. Het lijkt me ook erg lastig om hier een aanwijzing in te verstoppen.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #258 Gepost op: 19-01-2019, 12:25:30 »
Interessante gedachte.

Als je het aantal gepresenteerde seizoenen aanhoud dan kom ik op een mooi rijtje en dan zou Karel 500 eur waard zijn.
Met de chnologische volgorde van elkaar opvolgen krijg ik er geen mooi rijtje uit..
« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 12:28:35 door annebeestje »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #259 Gepost op: 19-01-2019, 12:59:41 »
Oeps, je hebt gelijk. Was ik Art zomaar helemaal vergeten. (Een pesterig briefje van 0 met Art erop was ook wel leuk geweest. ::art:: )