Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174107 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #120 Gepost op: 9-01-2019, 13:56:45 »
Iedere keer wanneer ik 'kennis is macht' hoor, denk ik aan de Mol van 2010 (toch maar niet spoilen wie dat was ;) ).

On topic: Ik vind het zeker geen slecht gevonden theorie dat daar hints gaan in zitten. Inderdaad goed om in het oog te houden de komende weken.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #121 Gepost op: 9-01-2019, 14:19:46 »
Leuke en interessante theorie, maar kan aftellen niet ook slaan op de stellen die geteld worden?
het aftellen van de stellen, volgens mij was Robèrt als laatste (Sorry beetje tunnelvisie  :-X)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline 23Limes

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #122 Gepost op: 9-01-2019, 18:03:03 »
Is er een patroon waarbij de 2 kandidaten met de meeste schermtijd in de eerste twee afleveringen de finale hebben bereikt? sinds Olcay en Jan zich prominent voelden sinds het begin van vorig seizoen, vooral Olcay. Ik vraag me af omdat Merel een grotere bewerking voelde, net als Evi en Niels. Vooral in vergelijking met Sinan en Robert, wat mogelijk de redacteurs zou kunnen zijn die suggereren dat ze niet zo belangrijk zijn voor het algehele verhaal met een betere uitvoering. Terwijl de kijker signaleert dat de personages van Merel, Niels en Evi belangrijker zijn en dus mogelijk allemaal finalisten zijn. :-\\ :-\\ :-\\
Zelfs als het wordt uitgevoerd, Merel is mijn mol.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #123 Gepost op: 10-01-2019, 09:52:59 »
Is er een patroon waarbij de 2 kandidaten met de meeste schermtijd in de eerste twee afleveringen de finale hebben bereikt? sinds Olcay en Jan zich prominent voelden sinds het begin van vorig seizoen, vooral Olcay. Ik vraag me af omdat Merel een grotere bewerking voelde, net als Evi en Niels. Vooral in vergelijking met Sinan en Robert, wat mogelijk de redacteurs zou kunnen zijn die suggereren dat ze niet zo belangrijk zijn voor het algehele verhaal met een betere uitvoering. Terwijl de kijker signaleert dat de personages van Merel, Niels en Evi belangrijker zijn en dus mogelijk allemaal finalisten zijn. :-\\ :-\\ :-\\

Dat is nog niet eens zo'n gekke gedachte. Sinan zal wel gauw eruit vliegen. Valt niet op en voor de kijker niet interessant. Robert gaat er ook snel uit denk ik. Evi Nielson en Merel zouden wel eens in de finale kunnen geraken. Worden prominent in beeld gebracht. Voor de kijker dus interessant.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #124 Gepost op: 10-01-2019, 10:26:06 »
Voor mijn gevoel is het altijd het tegenovergestelde. Degene die er uitvliegt krijgt meer screentime die aflevering.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #125 Gepost op: 10-01-2019, 11:06:48 »
Dat is wel waar, maar ik denk dat Sinan gewoon niet zoveel in beeld komt omdat hij niet zo'n uitgesproken karakter heeft. Hij houdt zich erg op de achtergrond.


Is er al een lijstje met kandidaten waar we "Op Sleeptouw" aan hebben kunnen linken of is het echt aan iedereen te linken? Anders kun je misschien erachter komen wie niet de Mol is omdat het niet te linken is aan een bepaald persoon. (er vanuit gaande dat de titels naar de Mol verwijzen)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2019, 11:15:51 door Geel scherm »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #126 Gepost op: 10-01-2019, 11:29:19 »
Na de eerste opdracht zien we een kort shot van een bootje met het opschrift La Caucana.



De Poecilia Caucana is een tropische vis die voorkomt in Panama, Venezuela en Colombia. De gewone naam voor dit visje is de Zuidamerikaanse molly. Cauca is de naam van de rivier. Poecilia betekent veelkleurig. Te herkennen aan de zwarte vlek aan de basis van zijn rugvin.

Iemand een veelkleurige mol met een zwarte vlek gespot?  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 10-01-2019, 11:33:16 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #127 Gepost op: 10-01-2019, 11:50:06 »
Na de eerste opdracht zien we een kort shot van een bootje met het opschrift La Caucana.



De Poecilia Caucana is een tropische vis die voorkomt in Panama, Venezuela en Colombia. De gewone naam voor dit visje is de Zuidamerikaanse molly. Cauca is de naam van de rivier. Poecilia betekent veelkleurig. Te herkennen aan de zwarte vlek aan de basis van zijn rugvin.

Iemand een veelkleurige mol met een zwarte vlek gespot?  ::tandpastasmiley::

Haha wel erg vergezocht, maar om hier even in mee te gaan: Evelien de Bruijn is wel een kleurrijke Mol gezien haar achternaam ;)

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #128 Gepost op: 10-01-2019, 17:40:40 »
Had het er vandaag nog over met een andere kijker, dat 'op sleeptouw' wellicht kan verwijzen naar de twee vogels die op een gegeven moment op een touw zitten (ik heb geen gelegenheid om een still te fixen, sorry!). In dat geval zou het slaan op Merel. Ik hoop alleen niet dat dit waar is, na de vissers, bloemen en kruizen in eerdere seizoenen, die ook vrij duidelijk waren.


Ik vind dit beeld in combinatie met de titel: op sleeptouw, wel interessant, aangezien de vogeltje echt op (sleep)touw zitten.
Natuurlijk kan je dan meteen zeggen dat slaat op Merel, maar er zijn meerdere mogelijkheden.
- het shot is in minuut 31, de leeftijd van Sara.
- er zit een kleurjte bruin in, is dan weer voor Eveline.
- het zijn twee vogeltjes, genaamd Rick Paul.

En zo kan je er denk ik nog wel een paar uithalen, waarschijnlijk als we de naam van de vogeltjes hebben. Maar dat gaat weer iets te ver, denk ik.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #129 Gepost op: 10-01-2019, 17:45:09 »
Na de eerste opdracht zien we een kort shot van een bootje met het opschrift La Caucana.




Iemand een veelkleurige mol met een zwarte vlek gespot?  ::tandpastasmiley::
Rick Paul

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #130 Gepost op: 10-01-2019, 20:11:26 »
Voor mijn gevoel is het altijd het tegenovergestelde. Degene die er uitvliegt krijgt meer screentime die aflevering.
Jup, daar heb ik vorig seizoen wel eens op gelet. Toen was het bij een aantal afleveringen best opvallend hoe vaak de aanstaande afvaller die aflevering in beeld werd gebracht.

Het is jammer dat het niets zegt over de mol, anders had het wellicht de moeite waard geweest om er dit seizoen weer op te letten.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #131 Gepost op: 10-01-2019, 20:26:44 »

In het fragment tussen 2.05 - 2.45 zien we prachtige beelden van Colombia + afleveringstitel + de GI berg + de vliegende vogels. Daarbij horen we muziek die ook in seizoen 2006 (Argentinie) werd gebruikt. De muziek zat toen steeds aan het begin van scènes waarin Roderick en Liz aan het dansen waren. Ik heb het in ieder geval in 3 afleveringen teruggehoord.

De titel van de aflevering is 'op sleeptouw'. Worden we op sleeptouw genomen door verwijzingen naar seizoen 2006?

Dat seizoen speelde zich af in Zuid Amerika > Dit seizoen ook
In de afleveringen met het fragment wordt gedanst > Deze aflevering ook


In het seizoen van Milouska als mol, hadden alle kandidaten een uitzonderingspositie ergens in gekregen of ander kleurtje, behalve de mol Milouska...
Sinan heeft nu de uitzonderingspositie met muurschildering dat zijn naam niet trilt.
Maar wellicht is dit dan wel weer wat te ver gezocht .. ::vergroot::

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #132 Gepost op: 10-01-2019, 20:28:22 »
Ik vraag me af of het feit dat een aantal opdrachten/ beelden verwijst naar het “ synchroon” lopen van dingen , hints kunnen zijn naar Sarah ( Chronis, oftewel achternaam vrijwel gelijk aan het woord “ synchroon “)
Zo moesten meerderen tegelijkertijd aanwezig zijn op bepaalde locaties bij de fietsopdracht; lieten de beelden van de vogels ook niet een synchroon vliegen zien? Loopt de rups ook niet gedeeltelijk synchroon kwa beweging? Muurschilderingen tegelijkertijd afgebeeld?
Het trekken van kisten gebeurde over t algemeen door meerderen tegelijk, dansen ook ...?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #133 Gepost op: 11-01-2019, 11:43:03 »
Van Ricks instagram:

Inspiratie. Misschien nu niet te begrijpen, maar morgen wel.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #134 Gepost op: 11-01-2019, 11:45:14 »
Is dat niet gewoon de volledige letterreeks die we al hadden gezien in de promo en waar ergens anders op dit forum al over gespeculeerd werd?

Nu we de volledige reeks hebben, ga ik er toch van uit dat het inderdaad gaat om een maandkalender met de dagen en dat de opdracht dus met de dagen van de maand te maken heeft.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #135 Gepost op: 11-01-2019, 12:00:57 »

Ik vind dit beeld in combinatie met de titel: op sleeptouw, wel interessant, aangezien de vogeltje echt op (sleep)touw zitten.
Natuurlijk kan je dan meteen zeggen dat slaat op Merel, maar er zijn meerdere mogelijkheden.
- het shot is in minuut 31, de leeftijd van Sara.
- er zit een kleurjte bruin in, is dan weer voor Eveline.
- het zijn twee vogeltjes, genaamd Rick Paul.

En zo kan je er denk ik nog wel een paar uithalen, waarschijnlijk als we de naam van de vogeltjes hebben. Maar dat gaat weer iets te ver, denk ik.
Het lijken Zwaluwen, maar ik weet niet wat voor soort Zwaluwen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #136 Gepost op: 11-01-2019, 12:04:04 »
Ik zag ergens (Instagram?) de vraag: Hoe goed kennen de kandidaten elkaar? langskomen. Misschien is het de opdracht om de leeftijd, geboortedatum, aantal x, te omcirkelen als antwoord op een vraag over een van de andere kandidaten?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #137 Gepost op: 11-01-2019, 12:04:52 »
Is dat niet gewoon de volledige letterreeks die we al hadden gezien in de promo en waar ergens anders op dit forum al over gespeculeerd werd?

Nu we de volledige reeks hebben, ga ik er toch van uit dat het inderdaad gaat om een maandkalender met de dagen en dat de opdracht dus met de dagen van de maand te maken heeft.

En daarop wil ik nog aanvullen dat het mogelijk wel eens een hint naar Sarah zou kunnen zijn. Haar achternaam is afgeleid van het Griekse woord voor tijd 'χρόνος' (chronos) en in aflevering 1 hadden we een opdracht waar (toch vrij uniek volgens mij) het tijdstip een rol speelde en niet een aftelklokje zoals wel vaker en nu zouden we een opdracht krijgen waar de dagen van de maand een rol spelen. Toch iets om verder in het oog te houden (en mogelijk zaterdagavond al te debunken als het toch niet over dagen van de maand zou gaan ;D)

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #138 Gepost op: 11-01-2019, 12:15:49 »
Het is me opgevallen dat de meeste captions voor aflevering 1 verwijzen naar tijd/klokken, en tijdens de derde opdracht beheerde Evelien de tijd, want zij had als enige haar ogen op de klok. Toeval of niet, maar in de loop van de eerste aflevering heeft wie is de mol best vaak de combinatie ''⏰👀'' gebruikt bij hun captions. Een indirecte hint naar Evelien.

Op 3 December 2018 werd de leader gepost met de caption
''Are you ready? ⌛ ''.

Op 29 December 2018 werd de trailer van de eerste aflevering gepost met de caption ''Nog één week! ⏰👀 Met wie ga jij kijken zaterdag 5 Januari?''


Op 31 December 2018 werd er wederom een foto gepost met de emojis ''⏰👀''


Vervolgens werd er op de dag van uitzending een foto van de tweede opdracht gepost met de tekst die het woord ''.. AFTELLEN. '' bevatte.

De recente Facebook-post van Wie is de Mol:
"Heb jij je punten al ingezet? De tijd dringt! ⏰ 😱"

Ziet ernaar uit dat er inderdaad een hint is m.b.t. tijd, dit is namelijk niet toevallig.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #139 Gepost op: 11-01-2019, 12:21:26 »
Als er al een hint in zit zou het b.v. ook op Robèrt kunnen slaan. In Heel Holland Bakt  moeten baksels immers ook op tijd klaar zijn.
Winnaar Klassiekers Pool 2023