Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174238 keer)

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #300 Gepost op: 20-01-2019, 21:53:45 »
Wie weet er iets over Wacht kamer wat later Wachtkamer werd?

Ik denk bij de losse titels niet meer als: iemand is:in zicht...of je hebt: inzicht.
Of je vertelt (je) of je moet ver tellen (op de getallenlijn) of elke keer ver lopen om goed te tellen. Zo zijn er steeds twee betekenissen bij al die woorden. Ik zoek er verder niet echt iets achter.

Was de titel ooit anders? Dat heb ik gemist. Waar stond die als "wacht kamer"?

Maar daar valt "in zicht" dan weer niet onder. ;D

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #301 Gepost op: 20-01-2019, 21:57:30 »
Ik heb het nagekeken. Het is heel moelijk te zien, alleen de L doet ze van dichtbij en dat is inderdaad een nogal onnatuurlijke houding. Al met al goed gevonden en kan een hint zijn. Aan de andere kant hou ik het ook voor mogelijk dat de kandidaten opgedragen is iets te bedenken om voor de camera te doen om de molloten te misleiden.

Ik geloof niet dat kandidaten van de productie de opdracht krijgen om nep hints te maken...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #302 Gepost op: 20-01-2019, 21:59:21 »
Wie weet er iets over Wacht kamer wat later Wachtkamer werd?

Op de website had het losse opdrachtfilmpje een tijdje de titel Wacht Kamer tot het verbeterd werd naar de titel in het programma. Zal gewoon een foutje geweest zijn.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #303 Gepost op: 20-01-2019, 22:14:16 »
In de lampen die aanstaan in de 2e rechtse gebouwen zie ik het getal 38. Merel was tijdens de opnames 38.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #304 Gepost op: 20-01-2019, 22:33:31 »
Ja, maar dat leek me dan weer iets te makkelijk te ontdekken voor de kijker :P

Misschien... Ik had het zelf niet meteen gezien en dat zal wel voor meer mensen gelden.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #305 Gepost op: 20-01-2019, 22:33:51 »
Op de website had het losse opdrachtfilmpje een tijdje de titel Wacht Kamer tot het verbeterd werd naar de titel in het programma. Zal gewoon een foutje geweest zijn.

Dank je wel Heinz! Ooit moet jij nog eens meedoen! Ik kijk er naar uit! #HeinzisdeMol

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #306 Gepost op: 21-01-2019, 11:53:48 »
Zoals opgemerkt maken verschillende opdrachttitels gebruik van dezelfde taal:
  • op treden
  • ver tellen
  • uit stralen
  • in zicht
  • over bruggen
De voorzetsels kunnen een samengesteld woord vormen met het volgende woord.

Heeft iemand onderzocht of één van de deelnemers hetzelfde spel met taal speelt, bijv. in de biechten? Zouden de makers dit een mol laten doen?



Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #307 Gepost op: 21-01-2019, 12:12:13 »
Bij het toespraakje van Rik aan het begin van aflevering 3: (ik sla de eerste zinnen over, dat gaat over de goedlachse Evi die weg moest)
“..........zetten de verhoudingen in de groep op scherp. En de komst van de gevulde jokers versterkt dat gevoel des te meer.  Want als zelfs de waarde van een joker een dilemma oplevert, wat is dan nog zeker in het spel? Het enige antwoord daarop is: de Mol.”(Tot zover Rik)

Er was al eerder een woord met een smaaksensatie in Rik’s toespraakje. (Pittig)
Nu zie ik “ scherp”  en ook “ verhoudingen”

Ik kan er verder niet veel mee, ik hoorde het alleen. Ik zit niet op Robčrt en ik zie het niet naar een ander wijzen. Maar pittig en scherp in twee verschillende openingstoespraakjes vind ik te toevallig.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #308 Gepost op: 21-01-2019, 12:30:38 »
Bij het toespraakje van Rik aan het begin van aflevering 3: (ik sla de eerste zinnen over, dat gaat over de goedlachse Evi die weg moest)
“..........zetten de verhoudingen in de groep op scherp. En de komst van de gevulde jokers versterkt dat gevoel des te meer.  Want als zelfs de waarde van een joker een dilemma oplevert, wat is dan nog zeker in het spel? Het enige antwoord daarop is: de Mol.”(Tot zover Rik)

Er was al eerder een woord met een smaaksensatie in Rik’s toespraakje. (Pittig)
Nu zie ik “ scherp”  en ook “ verhoudingen”

Ik kan er verder niet veel mee, ik hoorde het alleen. Ik zit niet op Robčrt en ik zie het niet naar een ander wijzen. Maar pittig en scherp in twee verschillende openingstoespraakjes vind ik te toevallig.
Rik weet niet wie de mol is, de verwijzingen zouden alleen een aanwijzing kunnen zijn als hij niet zijn eigen teksten bedenkt.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #309 Gepost op: 21-01-2019, 12:44:01 »
Hierbij een duidelijke uitsnede mbv photoshop van het stukje video dat nieuw in de leader van aflevering 3 was toegevoegd. Er staat duidelijk een stuk mond en neus op, getekend in cartoon-stijl.

Met dank aan Brtdm voor de HD-beelden.

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #310 Gepost op: 21-01-2019, 13:08:48 »
Hierbij een duidelijke uitsnede mbv photoshop van het stukje video dat nieuw in de leader van aflevering 3 was toegevoegd. Er staat duidelijk een stuk mond en neus op, getekend in cartoon-stijl.

Met dank aan Brtdm voor de HD-beelden.

Als ik de afbeelding draai dan zie ik twee ogen en een stukje mond.... een Colombiaanse Racoon (wasbeer)?


Offline Eveline82

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #311 Gepost op: 21-01-2019, 13:13:01 »
Gok zomaar dat komende aflevering er een nieuw puzzelstukje in de leader komt...

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #312 Gepost op: 21-01-2019, 13:17:08 »
Als ik de afbeelding draai dan zie ik twee ogen en een stukje mond.... een Colombiaanse Racoon (wasbeer)?
Nee, dat is een neus.

Offline Vinzent

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #313 Gepost op: 21-01-2019, 15:58:10 »
Ik denk dat 10 en 11 ook een verborgen hint is. Dit is nu al twee keer voorgekomen. D10 en D11 bij laserspel en nu 10 en 11 bij de lift.
Heb alleen geen idee wat de hint is? 1011 postcode?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #314 Gepost op: 21-01-2019, 16:29:47 »
Er stond ook 1011 in het veld van Ver Tellen linksboven, maar ik denk dat je elke paar getallen wel ergens terug kan zien als je je fantasie maar de vrije loop laat ;)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #315 Gepost op: 21-01-2019, 16:40:53 »
Ik denk dat 10 en 11 ook een verborgen hint is. Dit is nu al twee keer voorgekomen. D10 en D11 bij laserspel en nu 10 en 11 bij de lift.
Heb alleen geen idee wat de hint is? 1011 postcode?
1011 is Amsterdam Centrum. Merel, Jamie en Sarah wonen in Amsterdam. Rick Paul kan ik niet vinden.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #316 Gepost op: 21-01-2019, 17:56:50 »
1011 is Amsterdam Centrum. Merel, Jamie en Sarah wonen in Amsterdam. Rick Paul kan ik niet vinden.

Rick Paul speelt in A'dam-EVA, dit staat enerzijds voor de hoofdrolspelers Adam en Eva, maar ook voor : Amsterdam en vele anderen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #317 Gepost op: 21-01-2019, 19:17:06 »
Als het alleen om enen en nullen gaat.... misschien iets binair? Of eventueel morse?

Datzelfde idee heb ik ook een beetje met de spaties in de afleveringstitels en dergelijke... wel een spatie is een 1 en geen spatie is een 0? Plat streepje of een stipje?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #318 Gepost op: 21-01-2019, 19:17:28 »
1011 DD is de Harry Banninkstraat in Amsterdam. Harry Bannink componeerde muziek van Kinderen voor Kinderen. Sarah zong in het koor van Kinderen voor Kinderen.

0111 is de datum waarop Merel jarig is.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #319 Gepost op: 21-01-2019, 19:24:20 »
Ik zie er nog niet te veel in, maar laat me toch wat toevoegen aan jullie speurwerk:

In de "ver tellen" opdracht is dat groene blok aan het begin door de productie op 11 gezet. Niet naast het bord, niet in een hoek van het bord, maar exact op die 11.