Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174186 keer)

Offline Eveline82

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #320 Gepost op: 21-01-2019, 22:34:52 »
Grappig dat je met de eerste letters van de titels van opdrachten vos kan maken. Een beest, net als de mol en als Merel...

Kan verder alleen nog geen logica ontdekken..

Heinz misschien kan je in je 1e post ook de namen van de spellen erbij zetten? :)

Zal niks zijn hoor..

Vos gunt
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 22:42:41 door Eveline82 »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #321 Gepost op: 21-01-2019, 22:54:43 »
Opdrachttitels erbij gezet.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #322 Gepost op: 22-01-2019, 14:12:10 »
Waarom zit er op de muurschildering in een foto van Frank van der Lende ineens opdruk op sommige shirts? Een zelfde gek symbool bij Evelien en Merel en Luckyone bij Rick Paul?


Op zich zou je denken: WIE heeft die tekens aangebracht, zijn ze op de tekening zelf aangebracht of later digitaal?

Los daarvan: ik vind het erg knap dat de afbeelding er na ruim twee maanden nog bleek te zijn. Ik weet niet hoe wijk dertien in Medellin is, qua veiligheid, vandalisme, etc.

Maar als molloot zou ik, als ik in Medellin was, en bij deze afbeelding zou uitkomen, graag een stuk ervan willen hebben.

De afbeelding is echter (nagenoeg) ongeschonden. Aan de uitgelopen kleuren is te zien dat het wel heeft geregend in tussentijd.

Maar wie plaatste die tekens, zit/zat Frank in het complot, en is dit als grap bedoeld? Hij zit momenteel nog steeds in Colombia, of is net nu op weg naar huis......

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #323 Gepost op: 22-01-2019, 15:38:28 »
Ik hecht er niet te veel waarde aan...

"LUCKYONE" lijkt mij ook.
Edit: Het is inderdaad luckyone. Het logo van dit parfumflesje komt overeen met dat op de shirts.
https://www.clasf.co/perfume-luckyone-en-medell%C3%ADn-3403135/

Maar ik ben echt nog in dubio of we hier nu serieus iets mee moeten.
Iedereen kan met die muur knoeien natuurlijk.
En stel dat het toch zo bedoeld is door de redactie, dan het lijkt me wel heel voorbarig om hiermee nu al de finalisten weg te geven...

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #324 Gepost op: 22-01-2019, 17:29:19 »
Vos gunt
En de titels van andere opdrachten?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #325 Gepost op: 22-01-2019, 20:22:36 »
In de lampen die aanstaan in de 2e rechtse gebouwen zie ik het getal 38. Merel was tijdens de opnames 38.
Sommige verlichte raampjes lijken erg op elkaar, de vierkante kleine. Die kunnen er door de productie in gezet zijn om tot 38 te komen. Die raampjes zijn kleiner dan de ‘ echte’ ramen. Bij de 3 zitten er drie, en bij de 8 ook drie en tussen de twee cijfers nog twee.

In de voorstellingsrondjes staat bij Merel 39 en bij Rick Paul 37. Was Merel tijdens de opname 38?
« Laatst bewerkt op: 22-01-2019, 20:31:50 door Run »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #326 Gepost op: 22-01-2019, 20:40:42 »
Klassiek gevalletje van pareidolie

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #327 Gepost op: 22-01-2019, 21:14:51 »
Aangezien ik binair kan zal ik even meezoeken.

01 = 1
10 = 2
11 = 3
1011 = 11
0111 = 7
1110 = 14
1101 = 13

Offline Eveline82

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #328 Gepost op: 22-01-2019, 22:50:30 »
En de titels van andere opdrachten?

Ja nog geen idee van, verder was ik nog niet gekomen  ::vergroot::

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #329 Gepost op: 23-01-2019, 13:07:38 »
Ik wil graag nog een hersenkronkel met jullie delen. 
De manier waarop het getal dertien iedere keer naar voren kwam hield me bezig.
Eerst al in de teaser (3.15.13.21.14.7 dertien) die snel was opgelost. Later in de plaats van een spel waarbij letters en cijfers omgekeerd waren (comuna 13). Rik benadrukte de dertien nog door trece te zeggen, dertien. Verder kun je dertien maken uit “ niet gered” , de afleveringstitel. (Je houdt een g en een e over, maar dertien zit er wel in.)
Ik heb de dertien toegepast op alles 😊 met de wetenschap dat in mollenland 13 een soort van synoniem is voor I m (drie draaien), I am. (of: ik m, ik mol)
Waar ik op uitkwam is de dertiende titel van het album van eddy & the hot rods. Satisfaction heet dat nummer. Alle letters van de naam van 1 kandidaat zitten in die titel.  Sinan Can. Niet precies in hoeveelheid, je mist twee n-en maar de n zit er wel in.
Tot zover de hersenspinsels.....dat album staat er toch niet voor niets bijgeschilderd?

Offline markwasdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #330 Gepost op: 23-01-2019, 13:18:10 »
Ik wil graag nog een hersenkronkel met jullie delen. 
De manier waarop het getal dertien iedere keer naar voren kwam hield me bezig.
Eerst al in de teaser (3.15.13.21.14.7 dertien) die snel was opgelost. Later in de plaats van een spel waarbij letters en cijfers omgekeerd waren (comuna 13). Rik benadrukte de dertien nog door trece te zeggen, dertien. Verder kun je dertien maken uit “ niet gered” , de afleveringstitel. (Je houdt een g en een e over, maar dertien zit er wel in.)
Ik heb de dertien toegepast op alles 😊 met de wetenschap dat in mollenland 13 een soort van synoniem is voor I m (drie draaien), I am. (of: ik m, ik mol)
Waar ik op uitkwam is de dertiende titel van het album van eddy & the hot rods. Satisfaction heet dat nummer. Alle letters van de naam van 1 kandidaat zitten in die titel.  Sinan Can. Niet precies in hoeveelheid, je mist twee n-en maar de n zit er wel in.
Tot zover de hersenspinsels.....dat album staat er toch niet voor niets bijgeschilderd?

Creatief gevonden, ik denk ook niet dat dat album er zonder een reden bij is geschilderd!
The funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's to late to stop reading it!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #331 Gepost op: 23-01-2019, 19:06:17 »
Even een wat vergezocht hersenspinsel, met jullie welnemen. Aan het begin van de eerste aflevering zegt Rik dat de kandidaten één voor één het spel moeten verlaten.



Aan het begin van aflevering 2 zien we om één seconde voor minuut één de namen van de kandidaten die een vrijstelling hebben gekregen. Een van hen - Evi - is inmiddels weg. De kans is groot dat Nikki afvaller twee wordt. De kans is uiteraard erg klein dat de vier dames met de vrijstelling ook toevallig de eerste vier afvallers zijn. Maar toch...zou een koud kunstje zijn om dit achteraf zo te monteren.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #332 Gepost op: 23-01-2019, 21:08:31 »
De "10M" op het display bij de lift...

Ik denk dat we dit beeld met opzet in spiegelbeeld zien.
M01 lijkt me logischer en staat waarschijnlijk voor Mezzanine 01, de entresol op de eerste verdieping. Dus ik vermoed een serieuze hint hier.

Betekent dit misschien dat we de 10e mannelijke mol hebben dit seizoen? De teller staat op 9v, 9m...




« Laatst bewerkt op: 23-01-2019, 21:45:12 door annebeestje »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #333 Gepost op: 23-01-2019, 21:32:24 »
En de 10e kandidaat op de muurschildering in Medellin is Rick Paul van Mulligen. 'De Mol' staat met koeienletters naast hem.

« Laatst bewerkt op: 23-01-2019, 21:35:12 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #334 Gepost op: 23-01-2019, 22:58:03 »
En het logo raakt ook zijn hand op de introductiefoto, net als de duim van Art op de enveloppe van Klaas.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #335 Gepost op: 24-01-2019, 09:31:59 »
Zoals opgemerkt maken verschillende opdrachttitels gebruik van dezelfde taal:
  • op treden
  • ver tellen
  • uit stralen
  • in zicht
  • over bruggen
De voorzetsels kunnen een samengesteld woord vormen met het volgende woord.

Heeft iemand onderzocht of één van de deelnemers hetzelfde spel met taal speelt, bijv. in de biechten? Zouden de makers dit een mol laten doen?
Merel staat met haar initialen op treden. Merel heeft zich verteld, ‘ver tellen’ . Merel heeft de stralen uitgezet, uit stralen. Merel was veel in het zicht: in zicht. Merel gaat over bruggen. Merel heeft het bij het spel Djenga niet gered ‘ niet gered’ .
« Laatst bewerkt op: 24-01-2019, 09:57:53 door Run »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #336 Gepost op: 24-01-2019, 09:47:44 »

Ik denk dat we dit beeld met opzet in spiegelbeeld zien.
M01 lijkt me logischer en staat waarschijnlijk voor Mezzanine 01, de entresol op de eerste verdieping. Dus ik vermoed een serieuze hint hier.


Er staat echt 10 dus niet een recht streepje voor de 1 maar met een streepje naar links bovenaan, als het spiegelbeeld zou zijn zou dat andersom staan, dus er staat echt 10

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #337 Gepost op: 24-01-2019, 13:12:15 »
Ik denk dat 10 en 11 ook een verborgen hint is. Dit is nu al twee keer voorgekomen. D10 en D11 bij laserspel en nu 10 en 11 bij de lift.

Wat grappig is, is dat je het Geld verder gaat bekijken / berekenen kan je ook op een 11 of 10 uitkomen
- Aantal afl. =  Aantal malen dat de presentator Wie is de Mol heeft gepresenteerd.
- Weerstand nr. : Is het nummer van de weerstand horende bij de kleur.
- Ik kan de kleur van het biljet van 250 niet goed vaststellen, daarom maar gekozen voor blauw en Violet.

Bedrag    Naam   Aantal afl.   Kleur       Weerstand nr.   Figuur               Totaal (afl./Weerstand/Figuur)
25            Art          7                 Zwart          0                   4 (rechthoek)       11
50            Angela   5                 Oranje        3                    3 (driehoek)         11
250          Pieter J  4                 Blauw  of    6 of 7            0 (rondje)             10 of 11
                                                 Violet                   
500?        Karel      2
1000       Rick        1                 Geel           4                    6 (zeshoek)          11

Vraag me niet waarom ik de weerstand code heb gebruikt. Maar op deze manier komt elk biljet wel 10 of 11 uit.
Het biljet van Karel heb ik nog niet gezien, maar als dit toevallig een Bruin Achthoek is, is dit ook 11.

Verder kan ik er nog niet veel mee met al die getallen, (binair, Elfde van de Elfde of iets dergelijks) maar tot op heden is het wel heel toevallig.
Overigens Binair: 1111111111 = 1023

Aanvulling:
Verder zagen we ook het getal 11 bij de opdracht ver tellen, het kader lag over het getal 11 heen.
Rick zegt in zijn openingspraatje Een voor Een, 11.
Opdracht : Rondje om de kerk, de klok begon op 11:00 uur (Evelien zegt : Het is 11 over 11, staat ook in beeld)
Getal 11 is het Meestergetal,  Robert is Meester patissier.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2019, 12:41:22 door Klimduin »

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #338 Gepost op: 24-01-2019, 15:16:10 »
de afleveringstitels hebben ook iets met getallen  ;)
iets doen met de letters die je overhoudt?

getallen:
Op sleeptouw -> twee (2) -> loopsu
Uitgerekend  -> dertien (13) -> egku
Niet gered -> dertien (13) -> eg

andere mogelijkheden:
uitgerekend -> drie (3) -> eegkntu
niet gered -> drie (3) -> eegnt (tegen?)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #339 Gepost op: 24-01-2019, 21:25:03 »

Verder kan ik er nog niet veel mee met al die getallen, (binair, Elfde van de Elfde of iets dergelijks)

11/11 = gekkengetal, begin van het carnaval (kiezen prins carnaval), St. Maarten of St. Martinus.