Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174203 keer)

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #400 Gepost op: 30-01-2019, 00:58:11 »
Misschien iets met  je snor drukken , je stempel ergens op drukken, iets erdoor drukken?

Voor deze aflevering lijkt mij iets erdoor drukken (drukker worden) het meest aannemelijk.

Offline maf1

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #401 Gepost op: 30-01-2019, 07:27:09 »
slaat de term drukker hier niet op de koffie opdracht?
Espresso is een klein kopje koffie dat het resultaat is van heet water dat onder hoge druk door een kleine hoeveelheid fijn gemalen koffie wordt geperst.

Heeft er iemand in de opdracht het woord espresso gebruikt?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #402 Gepost op: 30-01-2019, 07:30:16 »
slaat de term drukker hier niet op de koffie opdracht?
Espresso is een klein kopje koffie dat het resultaat is van heet water dat onder hoge druk door een kleine hoeveelheid fijn gemalen koffie wordt geperst.

Heeft er iemand in de opdracht het woord espresso gebruikt?
Jamie kreeg de vraag wat espresso betekent.

Offline bloemetjes

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #403 Gepost op: 30-01-2019, 07:53:47 »
Jamie kreeg de vraag wat espresso betekent.
Ik vind het maar een rare titel. Ook als niet-hint snap ik niet wat het met de aflevering te maken heeft.

Zoals hierboven wordt gezegd, kan de titel inderdaad op 'espresso' slaan, waarbij het binnendruppelen van de kandidaten na de executie ook goed past.

Daarbij komt nog dat iemand op het forum erachterkwam dat je 'drukker worden' kan husselen en er 'onder werkdruk' of 'werk onder druk' van kan maken. Dit is dan weer toepasbaar op meerdere momenten binnen de aflevering:

- In de opgesloten bootjes moeten de overige kandidaten werken onder druk van Jamie en Sinan. Zit de mol in een opgesloten bootje en staat hij/zij onder werkdruk?

- Na de balkonopdracht werden verschillende mensen 'onder druk' gezet door medekandidaten: Jamie, Rick Paul en Merel werden als het ware verhoord. Wellicht was de mol één van hen, moest die zich verdedigen en dus 'werken onder druk'. Of de mol was een 'onder druk'-zetter en liet kandidaten werken onder druk. Rick Paul vervult hier beide rollen.

- Bij koffiepedia ligt inderdaad 'drukker worden' in de zin van 'de persoon die typt' voor de hand.

- Tot slot kan het ook op de mol in het algemeen slaan, want die liegt natuurlijk dat het gedrukt staat! 😜
« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 07:57:19 door paxeltje »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #404 Gepost op: 30-01-2019, 10:44:09 »
Heb dit eerder in het afleveringstopic gepost:

Een andere betekenis van 'drukker' is deserteur, lijntrekker of wegloper. Merel liep weg van haar balkon, terwijl ze op de juiste plaats stond. Sinan gedroeg zich als een lijntrekker toen hij er even lekker bij ging zitten. Rick Paul ook, toen hij vond dat hij genoeg had gedaan toen hij zelf het juiste balkon had gevonden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #405 Gepost op: 30-01-2019, 10:49:27 »
Ik vind dat de afleveringstitels wel goed passen bij 1 of meer opdracht titels.

Op sleeptouw past in principe goed bij de kisten slepen en met het fietsen namen ze elkaar op sleeptouw.

Uitgerekend vind ik het meest op de opdracht vertellen slaan want daar moesten ze rekenen. 

Niet gered kan slaan op de vlag opdracht en op stapelgek

Drukker worden slaat het meest op koffiepedia van koffie wordt je drukker en ze hadden bedrukte pakken aan.

Misschien wijzen de aflevering titels naar de opdrachten waar we hints in zouden kunnen vinden?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #406 Gepost op: 30-01-2019, 12:18:41 »
In de gaten houden of we meer duo's gaan tegenkomen, mogelijke aanwijzing naar iemand met sterrenbeeld Tweelingen?
(met name omdat Chris Zegers bij Moltalk ook al over sterrenbeelden begon)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #407 Gepost op: 30-01-2019, 14:09:23 »
In de gaten houden of we meer duo's gaan tegenkomen, mogelijke aanwijzing naar iemand met sterrenbeeld Tweelingen?
(met name omdat Chris Zegers bij Moltalk ook al over sterrenbeelden begon)
Heb ik na aflevering 1 al iets over gezegd. MW is gespiegeld, net als de tekens van het symbool van het sterrenbeeld Tweelingen.

Offline Eveline82

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #408 Gepost op: 30-01-2019, 14:26:16 »
Plus rick regisseur en Rik presentator.

Westelaken Westrik

Zat nog te denken of die vele 13 misschien een link is naar seizoen 13 waarin Kees Tol de mol was..

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #409 Gepost op: 30-01-2019, 14:46:24 »
Duo presentatie van het RTL Nieuws.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #410 Gepost op: 30-01-2019, 14:47:13 »
Duo presentatie van het RTL Nieuws.
En eerder al bij WNL.

Offline Eveline82

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #411 Gepost op: 30-01-2019, 15:56:20 »
Ja en zou Kees Tol als Mol nog aan een kandidaat van dit seizoen te linken zijn? Ik zit ook maar na te denken hoor.. maar al die 13 die overal terugkeren kan toch geen toeval zijn, je zou zeggen dat moet iets zijn..

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #412 Gepost op: 30-01-2019, 19:16:57 »
Misschien dat de titel drukker worden erop slaat dat ze bij de koffiepedia opdracht steeds drukker heen en weer lopen / rennen. Wat hierbij opviel is dat Sarah zo druk is dat ze bijna valt als ze over een stenen trapje rent. Het gaat nog net goed. Dit moment zie je rond 41:00.

Offline Eveline82

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #413 Gepost op: 30-01-2019, 22:35:42 »
Op sleeptouw Uitgerekend Niet gered Drukker worden

Die 13 steeds... denk zet de titels van de afleveringen achter elkaar en neem steeds de 13e letter. Benieuwd wat nog gaat volgen. Mijn mol is hiermee nog mogelijk..

i t w




Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #414 Gepost op: 31-01-2019, 18:46:16 »
Red je dat nog qua uitzendingen en titels die nog moeten komen?
En zit 13 er zo vaak in dan? Is me nog niet specifiek opgevallen.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2019, 18:48:31 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #415 Gepost op: 31-01-2019, 20:52:37 »
Ja en zou Kees Tol als Mol nog aan een kandidaat van dit seizoen te linken zijn? Ik zit ook maar na te denken hoor.. maar al die 13 die overal terugkeren kan toch geen toeval zijn, je zou zeggen dat moet iets zijn..

Aan meerdere: Evelien de Bruijn (Huizenjacht), Niels (zanger vs Volendamse muziek), Rick Paul (Tol werkte met Ruben van der Meer (bekend van de Lama's (improvisatie theater net als de Grote Improvisatieshow waar Rick Paul in speelt)), Sinan (Tol presenteerde een Sinterklaasshow, de Sint komt uit Turkije, daar heeft Sinan een tijdje gewoond). Voor de rest weet ik het zo (nog) niet.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #416 Gepost op: 31-01-2019, 20:55:35 »
Okay

SEIZOEN 18

De afleveringstitels wijzen als vanouds allemaal naar de Mol
De titel van aflevering 1 is “Een verhaal apart”. Tijdens het in beeld verschijnen van deze titel vertelt de Mol als voice- over over de start van het nieuwe seizoen van Wie is de Mol? Een apart verhaal. En zeker in deze vertellende vorm.

“Wisseltruc”, de titel van aflevering 2 refereert aan de Mol die tijdens de opdracht “wisselgeld” als eerste oppert om de € 10 briefjes per twee op het bord te spelden

De titel van de aflevering; “vooruitzicht” – dat letterlijk “de oplossing niet zien” betekent – refereert aan het feit dat de Mol bij iedereen langsloopt maar niemand dit ziet en er een oplossing zit in de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? wat ook niemand van de kandidaten is opgevallen.

De Mol heeft duidelijk andere visies dan de rest van de kandidaten op de opdracht “woordzoekers”, wat refereert aan de titel van de aflevering “zienswijzen”.

De titel van aflevering 6 was “verlost”. De Mol wordt als eerste verlost uit een kamer bij de opdracht “sleutelpositie”. De Mol wordt verlost van het meenemen van iemand tijdens de opdracht “lada’s met lading” omdat hij zo goed zijn best doet bij de eerste keer pakken door voorkennis over de opdracht. En de Mol is de eerste die verlost wordt van het zien van zijn scherm tijdens de executie bij de opdracht

Schijn Werper”, de titel van aflevering 7 refereert aan de Mol die tijdens alle opdrachten doet alsof hij erg zijn best doet maar dat eigenlijk niet doet. Bij “oplichten” verzaakt de Mol met de lampen opdracht waar hij ook nog eens letterlijk in de schijnwerper komt te staan nadat de eerste lamp is ingedraaid

Bij Vardzia is de Mol degene die meezingt met de zanggroepen. De titel van de achtste aflevering “gelijkgestemd” refereert hier aan

Aflevering 9 heeft als titel “finalist” wat letterlijk laatste betekent. Het verwijst naar de Mol die de laatste is bij de opdracht “maneschijn” waarvan de maan goedgekeurd wordt.


De afleveringstitels moeten allemaal naar de Mol wijzen.

Dus in principe zouden we op deze manier ook kandidaten moeten kunnen afschrijven.
Laten we eens even op een rijtje zetten op wie de afleveringen kunnen slaan als we kijken naar die van seizoen 18. Aanvullingen of verbeteringen zijn welkom.

Afl 1 Op Sleeptouw
Jamie nam als enige alleen een kist op sleeptouw

Merel liet een kist juist vallen. Touw slipte weg. Nam de kist niet op sleeptouw. Nam Evi op sleeptouw in deze scene.

Bij rondje rond de kerk nam Sinan de groep op sleeptouw

Sarah ging met evi mee op sleeptouw terwijl ze daar niet moest zijn.

Jamie Merel bondje. Elkaar voor eigen belangen gebruiken (op sleeptouw)

Niels en RP zijn bij Nikki op sleeptouw (halen perongeluk de opdracht is discutable zou een mol perongeluk op sleeptouw worden genomen en daarmee perongeluk geld binnen halen?)

Merel haar kist wordt op sleeptouw genomen. Vrijstelling

Iemand nog andere kandidaten die iets met sleeptouw hadden in deze aflevering?


Afl 2 Uitgerekend

Robert was nog niet uitgerekend bij vertellen.

Uitgerekend Rick Paul mocht niet rekenen.

Uitgerekend Merel rende van vraag naar vraag was snel uitgerekend?

Uitgerekend Merel nam het meeste geld mee in de laser opdracht

Uitgerekend Sinan kreeg de leiding en mocht als eerste bij laser.

Uitgerekend Sinan, Jamie, Niels Sarah gingen af bij de laser opdracht.

Uitgerekend Rick Paul bleef over zonder iets in de wachtkamer

Uitgerekend Merel, Sinan en Robert gingen voor een joker en niet voor geld.

Aanvullingen?

Aflevering 3 niet gered

De vlaggen opdracht werd niet gered door Jamie

Merel Sinan en jamie hebben het niet gered met stapelen.

Niet gered is drie tegen. Merel kreeg 3 jokers tegen.

De opdracht met de puzzel hadden ze zonder Robert niet gered? (Al vind ik deze twijfelachtig omdat het verder niet echt een mollenstreek kan zijn zoals het bij Merel wel kan zijn als ze wel geld weg heeft gemold bij de laser)


Aflevering 4 drukker worden

Jamie wordt drukker bij de bootopdracht

Niels wordt drukker met beschuldigingen na de balkonopdracht

Niels rick paul jamie en sarah en Merel worden drukker met een bedrukt pak aan.

Merel wordt drukker omdat ze in de koffieopdracht de meeste keren bij een fout op enter drukt.

Niels wordt drukker omdat hij zijn joker weer mooi dichtgedrukt heeft als nieuw zijnde.

Aanvullingen?

Merel afl1 afl2 afl3 afl4
Jamie afl1 afl2 afl3 afl4
Sinan afl1 afl2 afl3
Rick Paul afl1 afl2 afl4
Robert afl2 en afl3?
Sarah afl1 afl2 en afl4
Niels afl1 afl2 en afl4

Als iemand de andere kandidaten nog goed kan herleiden naar afl waar ze nog ontbreken dan hoor ik het graag.
Op dit moment lukt het mij alleen om Merel en Jamie naar elke titel te herleiden op deze manier.
Als we een bepaalde kandidaat absoluut niet naar een van de titels kunnen herleiden dan zouden we die in principe kunnen afstrepen.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2019, 09:42:46 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #417 Gepost op: 31-01-2019, 21:06:56 »
Iemand nog andere kandidaten die iets met sleeptouw hadden in deze aflevering?


Afl 2 Uitgerekend

Aanvullingen?

Aflevering 3 niet gered

Aflevering 4 drukker worden

Aanvullingen?



Merel laat zich lokken (meeslepen) door Jamie om een bondje aan te gaan, Evi doet zich pijn aan haar sleeptouw.

Merel is snel uitgerekend en holt van vraag naar vraag.

Afl, 3 Drie tegen. Merel kreeg drie jokers tegen.

Afl. 4 Daar waar anderen steeds nerveuzer worden, daar wordt Merel rustiger. Voelt zich meer op haar gemak als mol?

Alle hints van WIDM 1 tot en met WIDM 15 (er werd naar gevraagd in het Serenade-topic) vind je in dit kladblokbestandje.
Geen toegang.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2019, 21:09:58 door molE13 »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #418 Gepost op: 31-01-2019, 21:12:19 »
Top ik heb er een paar toegevoegd.

Kandidaten die er al uit zijn neem ik even voor het gemak niet meer mee. 😜

En in principe als er al een of meerdere goed te koppelen zijn aan een afleverings titel dan is die kandidaat voor die aflevering al gedekt. Het interresants is juist niet om kandidaten zoveel mogelijk te koppelen maar om kandidaten af te schrijven die juist niet aan alle titels te koppelen zijn.

Ik hou op dit moment nog maar 2 potentiele mollen over. Namelijk Merel en Jamie Dus ben vooral benieuwd naar of jullie nog andere kandidaten goed kunnen koppelen die ik juist gemist heb

En nogmaals bedankt Heinz. Ik kan hem wel gewoon openen.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2019, 21:34:28 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #419 Gepost op: 31-01-2019, 21:37:38 »
Ik geloof dat ik dit nog niet voorbij heb zien komen.
Wat nou als ze afgestapt zijn van het maar steeds weer verwijzen naar de Mol in de titels. Ik merk ook al dat ze de laatste jaren steeds minder aandacht besteden aan de uitleg hiervan.

Dan zou een titel dus kunnen wijzen naar iedereen behalve de Mol.
De titel "wijzer worden" zou dan heel goed kunnen slaan op de Serenade opdracht. Terwijl Sinan rustig op een stoel zit in kamer 411, zien we de andere kandidaten drukker worden (in fast forward heen en weer lopen). Schiet hier maar op.