Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174168 keer)

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #480 Gepost op: 4-02-2019, 21:03:59 »
Ook opvallend: de stem van Rik aan het begin van de uitzending. Daar worden twee zinnen herhaald. Weer dat dubbel.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #481 Gepost op: 4-02-2019, 21:04:49 »
Het zal toch niet ???
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #482 Gepost op: 4-02-2019, 22:00:21 »
Er zit overigens om nog even door te gaan op de muziek ook muziek van westworld onder die lampen executie. En de kandidaten lijken zelfs zinnen uit die serie te gebruiken. Zou ook beetje gescript kunnen zijn met als hint naar Westworld of westrik.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #483 Gepost op: 5-02-2019, 14:27:23 »
Iemand op dit forum heeft echter gemeld dat een uitspraak van Niels tijdens de test regelrecht uit een aflevering van Westworld kwam (zie dit topic op Reddit).

Tijdens de main theme van Westworld loopt Niels naar het gebouw waar hij de test moet maken. Hij stopt voor een rood verkeerslicht en er raast een rode vrachtwagen voor hem langs. Nadat Niels uit beeld is verdwenen, horen we de voice-over van Rik:

"Het is tijd voor de test."
"Twintig vragen over de identiteit en het gedrag van de mol." > Nikki loopt de trap van haar gebouw op.
"Voor degene met de meeste fouten is het spel voorbij." > Robèrt loopt de trap van zijn gebouw op.
"De mol hoeft..." > Jamie loopt de hoek van zijn gebouw om.
"...nooit naar huis." > Rick Paul loopt naar zijn gebouw. Evelien loopt door de gang van haar gebouw. We zien alleen de hand van Sinan die op de knop van de lift drukt. De muziek van Westworld stopt.

Van de mensen die na Niels in beeld komen terwijl de muziek loopt zijn Nikki, Robèrt en Evelien inmiddels naar huis. Jamie, Rick Paul en Sinan zitten er nog in.

Tijdens het maken van de test horen we Beautiful Lie van Hans Zimmer en Junkie XL. Tijdens dat nummer spreekt Niels de volgende zin uit: "Het was net alsof alle sterren van de hemel op de grond waren gevallen."

Een prachtige poëtische uitspraak van Niels, maar wellicht ook een prachtige leugen. Volgens de poster op Reddit komt dit regelrecht uit een aflevering van Westworld. Daarin zegt de android Dolores, terwijl ze uit het raam naar de verlichte vensters van hoge gebouwen kijkt: "It looks like the stars are scattered accross the ground." Is Niels een artificiële kandidaat zoals Dolores een artificieel mens is?

In aflevering 3, als Niels de joker krijgt voorafgaand aan de jenga-opdracht, horen we ook een nummer uit Westworld: 'Les Écorchés', wat letterlijk 'de gevilden' betekent. Niels deed het voorstel om de joker aan iemand te geven die in de vorige opdracht geld had verdiend. Heeft hij ze hiermee te grazen genomen?

In aflevering 5 horen we wederom nummers uit Westworld. Terwijl Niels aan het afdalen is, horen we muziek met de veelzeggende titels 'No One's Controlling Me' en 'Violent Delights'.

Als groot fan van vergezochte verborgen aanwijzingen zou ik zeggen: Niels is de mol. Jamie, Rick Paul en Sinan vallen nog af.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2019, 14:34:30 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #484 Gepost op: 5-02-2019, 15:11:58 »
Ik vind het geen exacte vertaling. Scattered betekend verspreid en niet gevallen

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #485 Gepost op: 5-02-2019, 15:15:42 »


Tot nu kwam iedere keer Rick Paul in beeld als tijdens de executie de woorden 'maar wie?' werden gesproken. Geen idee of het betekenis heeft en zo ja, wat. In aflevering 3 en 4 werden de woorden niet uitgesproken.

Geen idee of het wat is maar goed gevonden!

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #486 Gepost op: 5-02-2019, 15:51:26 »
Iemand op dit forum heeft echter gemeld dat een uitspraak van Niels tijdens de test regelrecht uit een aflevering van Westworld kwam (zie dit topic op Reddit).

Asjemenou!
zal mijn dochter niet leuk vinden, ze vindt Niels ijskoud.
ik wil er ook nog niet aan
Dat dan weer wel

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #487 Gepost op: 5-02-2019, 22:12:28 »
Ja en de titel op treden , de spatie zodat we allemaal Sarah denken, maar ze bedoelen gewoon optreden. Niels treed op als Nielson.
En die joker actie, alleen maar om he kandidaats te maken. Hij staat al weken op 1 bij mij samen met Sinan

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #488 Gepost op: 5-02-2019, 23:22:40 »
Het zou me niets verbazen dat ze Niels hebben gevraagd waar die uitspraak vandaan kwam (of wellicht herkende de productie de uitspraak zelf). Koud kunstje om dan in de montage de muziek erbij te zoeken. Geen hint wat mij betreft.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #489 Gepost op: 6-02-2019, 01:27:13 »
Niet alleen Niels maar ook andere kandidaten zoals Sarah gebruikt teksten uit westworld tijdens die executie. En misschien de andere ook wel. Ik denk dat het tekst is die gescript is door productie om eronder te monteren. Zijn geen alledaagse zinnen die je normaal maakt.
Maar dan zou de hint dus eerder op westworld zelf kunnen slaan vandaar dat ik Merel zei. Weer een West verwijzing.

Het zijn ook allemaal zinnen van dolores volgens mij. De vrouwelijke hoofdrolspeler. Maar is alweer even geleden dat ik het gezien heb.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #490 Gepost op: 6-02-2019, 09:18:23 »
Niet alleen Niels maar ook andere kandidaten zoals Sarah gebruikt teksten uit westworld tijdens die executie. En misschien de andere ook wel. Ik denk dat het tekst is die gescript is door productie om eronder te monteren. Zijn geen alledaagse zinnen die je normaal maakt.
Maar dan zou de hint dus eerder op westworld zelf kunnen slaan vandaar dat ik Merel zei. Weer een West verwijzing.

Het zijn ook allemaal zinnen van dolores volgens mij. De vrouwelijke hoofdrolspeler. Maar is alweer even geleden dat ik het gezien heb.

Het zou een hint kunnen zijn naar Merel, maar meer zit er niet in.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2019, 09:38:51 door Belgian Mol »

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #491 Gepost op: 6-02-2019, 16:04:00 »
.......zoals Sarah gebruikt teksten uit westworld tijdens die executie..... 

Ik denk dat het tekst is die gescript is door productie om eronder te monteren.

Het zijn ook allemaal zinnen van dolores volgens mij. De vrouwelijke hoofdrolspeler. Maar is alweer even geleden dat ik het gezien heb.

Welke teksten van Sarah doel je op?

Ik mag hopen dat de biechten niet gescript worden! en ik geloof dat ook niet.


Dat dan weer wel

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #492 Gepost op: 6-02-2019, 19:01:34 »
Niet alleen Niels maar ook andere kandidaten zoals Sarah gebruikt teksten uit westworld tijdens die executie. En misschien de andere ook wel. Ik denk dat het tekst is die gescript is door productie om eronder te monteren. Zijn geen alledaagse zinnen die je normaal maakt.
Maar dan zou de hint dus eerder op westworld zelf kunnen slaan vandaar dat ik Merel zei. Weer een West verwijzing.

Het zijn ook allemaal zinnen van dolores volgens mij. De vrouwelijke hoofdrolspeler. Maar is alweer even geleden dat ik het gezien heb.

Maar als kandidaten gevraagd wordt een bepaalde tekst uit te spreken en zij zouden dat herkennen als zijnde teksten uit Westworld, dan geeft de productie daarmee toch een enorme aanwijzing aan de kandidaten richting Merel? Waarom zouden ze dat in hemelsnaam doen? Niet logisch toch?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #493 Gepost op: 6-02-2019, 21:42:05 »
Waarom zou een Westworldhint alleen naar Merel kunnen wijzen? Vanwege 'west'? Volgens mij heb ik hierboven een hele verhandeling opgehangen over waarom het naar Niels verwijst. Kan goed zijn dat ik er volledig naast zit, maar je kunt er echt wel meer kanten mee op dan dat. In het verleden zijn er vaker muzikale aanwijzingen geweest. Het hoeft heus niet altijd zo simplistisch te zijn.

En het was Niels die die tekst uitsprak hè, niet Merel. Waarom zou een kandidaat een gescript stuk tekst uitspreken die naar de mol verwijst? Dan verwacht ik eerder dat de mol die tekst zelf uitspreekt, zoals Niels deed.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2019, 21:46:53 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #494 Gepost op: 7-02-2019, 00:14:43 »
Volgens mij waren er meerdere die teksten van westworld hadden. Niet alleen Niels. En nee ik denk niet dat je die link meteen legt als er aan je gevraagd wordt om in het Nederlands wat dingen te zeggen over hoe mooi de stadslampen waren. Zoiets valt nu alleen pas op, omdat nu die westworld muziek eronder zit en wij gaan graven naar overeenkomsten.
Volgens mij was het iig Sarah en Niels die beide wat zeiden wat erg op Westworld leek.
Maar het kan natuurlijk ook gewoon dat omdat die scene zich ook afspeelt op een dak boven een stad met gebouwen ze het vonden passen.

Dit is de scene. Stukje zit aan het einde.

https://youtu.be/Xw5uHpSkYZM

De 2 zinnen die ze zegt als ze vanaf het gebouw naar de stadlampen kijkt zijn vertaald iets in de trant van:

Het lijkt alsof de sterren uit de lucht zijn gevallen verspreid over de grond.
Heb je ooit zoiets moois gezien.
(Full of splender is gorgeous beautiful)

Niels zegt:
Het leek alsof de sterren van de hemel op de grond waren gevallen
sarah meteen daarna: ik heb denk ik nog nooit zoiets moois gezien.

Als je het stukje zelf ziet zijn er zeker duidelijke overeenkomsten ook met de scene zelf.

Maar daarbij wellicht wel belangrijk te vermelden is dat dit ook niet de eerste keer is dat ze Westworld muziek gebruiken. Hebben ze in vorige seizoenen ook al gedaan dus of we er echt wat achter moeten zoeken. Ik weet het niet.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2019, 00:50:08 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #495 Gepost op: 7-02-2019, 10:50:01 »
Je hebt inderdaad gelijk dat ook Sarah een zin uitsprak die uit die aflevering van Westworld kwam.

Dolores: "It looks like the stars have been scattered across the ground."
Niels: "Het was net alsof alle sterren van de hemel op de grond waren gevallen."

Dolores: "Have you ever seen anything so full of splendor?"
Sarah: "Ik heb denk ik nog nooit zoiets moois gezien."

Beide zinnen worden in Westworld achter elkaar uitgesproken. Ze komen niet helemaal letterlijk overeen, maar wel zoveel dat het geen toeval kan zijn. Aangezien het voice-overs waren van Niels en Sarah, en dus achteraf ingesproken, lijkt dit toch gescript te zijn. Ik vond de opmerking van Sarah al zo pathetisch en overdreven overkomen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #496 Gepost op: 7-02-2019, 16:45:49 »
Jep en heel eerlijk zou ik het toch wel raar vinden als dit nu bv een hint zou zijn naar Merel terwijl ze in voorgaande seizoenen ook westworld muziek gebruikte.
Denk dat ze het gewoon mooi en grappig vonden. Het is een goede serie dus ik snap dat filmmakers daar inspiratie uithalen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #497 Gepost op: 8-02-2019, 01:49:25 »
Heb denk DE hint gevonden naar iemand die ik niet verdacht.

In de koffiepedia opdracht krijgen alleen de vragen waarvan Niels de antwoorden op zn pak heeft een mol logo voor de vraag.  :o

Ik hoop dat iemand het nog kan ontkrachten

Edit: verklaard ook meteen zijn rare gedrag op t moment dat Sinan niet snel genoeg het antwoord intypt
« Laatst bewerkt op: 8-02-2019, 02:07:30 door FS »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #498 Gepost op: 8-02-2019, 05:25:39 »
Thx dat je mn hint zo mooi in kaart hebt gebracht good riddance  ::bravo::

Idd bij 1 vraag. Denk ook dat het anders teveel zou opvallen.

Ik vind m dermate sterk dat ik misschien wel ga switchen van mol

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #499 Gepost op: 8-02-2019, 08:37:58 »
Alléén bij één van de vragen die bestemd is voor Niels, staat het mol-logo ernaast. De vraag komt 2x in beeld, en in beide gevallen staat het duidelijk ernaast. Bij geen enkele andere vraag is dit het geval.

Bij het beantwoorden van de vraag waren drie personen aanwezig: Niels, Jamie en Sinan.

Het lijkt er toch sterk op dat een deel van de vraag ontbreekt.