Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174184 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #560 Gepost op: 11-02-2019, 15:58:23 »
Let ook eens op hoe lang hij in die houding blijft staan. Zelfs als iedereen staat te juichen en highfiven vanwege het slagen van de opdracht blijft Sinan met zijn armen over elkaar staan, terwijl zijn vinger naar de foto wijst.

Als je goed kijkt Blip, zie je dat er weer lekker gerommeld is met de volgorde.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #561 Gepost op: 11-02-2019, 16:13:53 »
Okee. Maar heeft dat invloed op deze mogelijke hint? Ik blijf een wijzende Sinan met zijn armen over elkaar zien terwijl zijn medekandidaten juichend het geld in ontvangst nemen (met name op tijdstip 17:26).
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #562 Gepost op: 11-02-2019, 16:21:19 »
Let ook eens op hoe lang hij in die houding blijft staan. Zelfs als iedereen staat te juichen en highfiven vanwege het slagen van de opdracht blijft Sinan met zijn armen over elkaar staan, terwijl zijn vinger naar de foto wijst.

Ik vroeg me al af waarom hij zulke belachelijk warme kleding aanhad tijdens die opdracht. In de opdracht erna heeft hij gewoon een t-shirt en een korte broek aan.

Dat vond ik al zo vreemd. Iedereen liep in een strand outfit. En Sinan in een trui en lange broek?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #563 Gepost op: 11-02-2019, 16:53:00 »
Ik zie er echt niets anders in dan een Colombiaan die achter een vrouw loopt.



Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #564 Gepost op: 11-02-2019, 18:17:50 »
Ik zie nu pas dat ik niet de enige, en ook zeker niet de eerste was, die de play-logo's op de tuktuks zag. Ik had de andere berichten gewoon niet eerder opgemerkt via mijn mobiele telefoon.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #565 Gepost op: 11-02-2019, 18:32:46 »
Ik zie nu pas dat ik niet de enige, en ook zeker niet de eerste was, die de play-logo's op de tuktuks zag. Ik had de andere berichten gewoon niet eerder opgemerkt via mijn mobiele telefoon.

Dat zijn de tekens van hun restrictie gewoon toch ◀️ stond bijv op Merels tuktuk omdat ze alleen naar links mocht.

Of bedoel je dat niet ?
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 18:35:12 door FS »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #566 Gepost op: 11-02-2019, 20:44:13 »
Zaterdag bleken er al forummers te zijn die hadden gezien dat er zwarte driehoeken op de tuktuks stonden. Dat zag ik vandaag pas.

Er was iemand die zei dat het een aanwijzing kon zijn naar Niels. Dat wilde ik tegenspreken.

De driehoeken hebben in meerdere opzichten een praktische functie: alle suggesties zijn al naar voren gekomen.

Beter gezegd: ze zullen een speltechnische reden hebben, maar de berijder van de tuktuk ziet die driehoeken natuurlijk niet. Ze hebben mijns inziens dus een driedubbele functie (enkele daarvan zijn dus al aangegeven door anderen): de juiste rijrichting aangeven, het kunnen controleren vanuit de lucht door middel van de drone, maar ook ter onderscheiding van de andere tuktuks die door de straatjes rijden.

Kortom: er zit geen aanwijzing in.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #567 Gepost op: 11-02-2019, 20:59:13 »
Sterker nog, bij de eerste aflevering waren er al mensen die in hint zagen doordat de witte pijl op het rode dak erg op een youtube logo lijkt en het beeld van deze opdracht ook nog eens meteen voor Nikki kwam in de leader, dus als hint naar haar zagen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #568 Gepost op: 12-02-2019, 00:17:41 »
Even tunnelen hoor...

Tussen al deze mooie hints en de uitwerkingen is dit verhaal misschien wat karig. ;-)

Maar toch: de naam van de opdracht 'links-rechts'.

Kan het zo zijn dat het een verwijzing is naar de mol die links/rechts moet uitvoeren in die opdracht?  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #569 Gepost op: 12-02-2019, 01:54:48 »
Dat vond ik al zo vreemd. Iedereen liep in een strand outfit. En Sinan in een trui en lange broek?
Sinan komt regelmatig in het Midden-Oosten waar veel mensen kleding met lange mouwen dragen als het 40 graden is. Meer bedekkende kleding werkt dan juist verkoelend en beschermend tegen de zon.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #570 Gepost op: 12-02-2019, 07:22:16 »
Afl. 6.
Vlak voor de test: roofvogel, vrouw, cactus, schildpad. Sarah Chronis is de sjaak bij de test.
Als de afvaller hier al uit te halen is, dan zit de mol in de leader en niet per se de afvaller.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #571 Gepost op: 12-02-2019, 08:19:24 »
Afl. 6.
Vlak voor de test: roofvogel, vrouw, cactus, schildpad.
Waar duidt dit dan op volgens jou?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #572 Gepost op: 12-02-2019, 08:57:29 »
Waar duidt dit dan op volgens jou?

De mol heeft misschien een cactus bij zijn thuis.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #573 Gepost op: 12-02-2019, 09:07:24 »
De mol heeft misschien een cactus bij zijn thuis.
Waar duidt dit dan op volgens jou?
Misschien kunnen jullie regel 2 en 3 ook nog lezen en een beetje nadenken. Dit is toch niet de kleuterschool?

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #574 Gepost op: 12-02-2019, 09:13:19 »
Misschien kunnen jullie regel 2 en 3 ook nog lezen en een beetje nadenken. Dit is toch niet de kleuterschool?
Jemig wat zijn mensen toch snel op hun teentjes getrapt.

Ik snap je bericht ook niet trouwens.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #575 Gepost op: 12-02-2019, 09:13:27 »
Misschien kunnen jullie regel 2 en 3 ook nog lezen en een beetje nadenken. Dit is toch niet de kleuterschool?

Die tweede regel snap ik ook niet echt. Eerst zegt je dat de afvallershint klopt en dan de leaderhint?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #576 Gepost op: 12-02-2019, 10:17:38 »
Ik plaats deze ook even hier, gezien het een verborgen aanwijzing kan zijn


Voordat de tuktuk opdracht begint zien we wat beelden van Barichara. Er rijdt daar iemand in een tuktuk die naar mijn mening wel erg veel op Rick Paul lijkt.  ::vergroot:: Ik kan geen screenshot plaatsen, maar het is op 24:31 in de aflevering.
Goed gezien! Je kijkt er zo overheen, maar dat moet hem wel zijn!

Dit is inderdaad de bewuste man, komt nog voor de start van de opdracht in beeld:


Ingezoomd:


En dit is RP tijdens de opdracht:

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #577 Gepost op: 12-02-2019, 10:37:57 »
Afl. 6.
Vlak voor de test: roofvogel, vrouw, cactus, schildpad. Sarah Chronis is de sjaak bij de test.
Als de afvaller hier al uit te halen is, dan zit de mol in de leader en niet per se de afvaller.


Je zou je kunnen afvragen of bij testen waar géén afvaller was, ook dat soort beelden waren. Zodat we toch zouden kunnen bepuzzelen wie er afgevallen zou zijn. Beginnend met een roofvogel bijvoorbeeld. Of een roofdier.
Ik heb alleen even afl.5 gecheckt, waar Robèrt afviel. De beelden voor de test waren toen Rivier en Bomen. Ik vind deze zelf erg zwakjes maar goed. En er was een afvaller.
Verder nog niet gecheckt.

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #578 Gepost op: 12-02-2019, 10:57:10 »
Nog een theorietje dan met de reddingslijn...
Deze waren in een volgorde 1, 2, 3, 4. Als je deze achter elkaar zet krijg je:
RRRR van de 4 afgevallen kandidaten (die haal je er uit: "uithalen") en hou je 6 over GGGRGG. Deze afgezet tegen de foto van de overgebleven 6 kandidaten, zou Merel afvallen.
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #579 Gepost op: 12-02-2019, 11:10:26 »
Dus Rivier, Boom = RB - Robert van Beckhoven valt af? En Schildpad, Cactus = SC - Sarah Chronis?