Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174273 keer)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #620 Gepost op: 12-02-2019, 20:24:37 »
Zeker wel dat dat Rick Paul is. Zeer duidelijke hint.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #621 Gepost op: 12-02-2019, 20:26:56 »
Zeker wel dat dat Rick Paul is. Zeer duidelijke hint.

RP die ten onder gaat. Eigenlijk had hij dus het rode scherm moeten krijgen! ::jaja:: ::pinokkio::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #622 Gepost op: 12-02-2019, 20:29:21 »
RP die ten onder gaat. Eigenlijk had hij dus het rode scherm moeten krijgen! ::jaja:: ::pinokkio::

Dan hadden ze hem een rode tuktuk moeten geven.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #623 Gepost op: 12-02-2019, 20:30:13 »
RP die ten onder gaat. Eigenlijk had hij dus het rode scherm moeten krijgen! ::jaja:: ::pinokkio::

 ::rofl:: een afvallershint is ook een hint toch?!  :P
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #624 Gepost op: 12-02-2019, 23:05:27 »
Is idd iemand met een ander postuur. Het is niet omdat ze beide hetzelfde shirtje aanhebben, dat het om dezelfde persoon gaat.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #625 Gepost op: 12-02-2019, 23:16:08 »
Overduidelijk dezelfde persoon, Rick Paul hoor ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #626 Gepost op: 12-02-2019, 23:22:20 »
Overduidelijk dezelfde persoon, Rick Paul hoor ;)

Ik denk dat je kan proberen om met de nummerplaat te argumenteren. Die viel namelijk weg op je eerste shot:



De nummerplaat van Rick Paul in de opdracht lijkt 948-ABM te zijn. Die in mijn shot van voor de opdracht zou dat kunnen zijn, maar het is helaas niet echt duidelijk te krijgen.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #627 Gepost op: 12-02-2019, 23:37:02 »
Ik denk dat je kan proberen om met de nummerplaat te argumenteren. Die viel namelijk weg op je eerste shot:



De nummerplaat van Rick Paul in de opdracht lijkt 948-ABM te zijn. Die in mijn shot van voor de opdracht zou dat kunnen zijn, maar het is helaas niet echt duidelijk te krijgen.
948 is sowieso op het shot van voor de opdracht ook leesbaar, de letters kan ik niks uit opmaken (en ik heb nog wel m'n bril op  ::ohno::).

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #628 Gepost op: 13-02-2019, 01:11:09 »
Als Rik bij de executie zijn laptop openklapt, tikt er een klok.
Jamie zegt op dat moment: de tijd stond stil.  Wat dus eigenlijk niet klopt, je hoort de klok tikken. Weer tijd, klok, zandloper, tijdsaanduidingen die vanaf het begin al terugkomen. Ergens in de tuktuk opdracht ook een shot van een klok wijzerplaat, (6 voor 2) en daarna een klok.
excuus als ik weer even een oud draadje oppik.
Wat me opviel in de uitzending van zaterdag (9-2) is dat Rik nu voor de tweede maal vermeldde dat de mol de kandidaten één voor één uit het spel werkt.
is wel eens een oud tijdgrapje geweest. 59'00 ?

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #629 Gepost op: 13-02-2019, 01:55:25 »
Of het nu een hint is of niet: het dak/de achterkant van de tuktuk in dat shot is geel en later zien we dat het bij Rick Paul ook geel is. Is makkelijk te herkennen en het is dus 99,9% Rick Paul. Maar omdat het makkelijk te herkennen is vraag ik me af of het een hint is.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #630 Gepost op: 13-02-2019, 02:45:39 »
excuus als ik weer even een oud draadje oppik.
Wat me opviel in de uitzending van zaterdag (9-2) is dat Rik nu voor de tweede maal vermeldde dat de mol de kandidaten één voor één uit het spel werkt.
is wel eens een oud tijdgrapje geweest. 59'00 ?

Of 6 (op de muurschildering) voor 2 = iki in het Turks:  Sinan voor iki .

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #631 Gepost op: 13-02-2019, 09:48:49 »
Aan het einde van de opdracht 'In Zicht', als het dansen net afgelopen is, zien we een overzichtsshot van de dansende kandidaten. Kennen jullie de volgende video (of een variant erop), waarin je waarnemingsvermogen wordt getest? Het is een vrij bekend filmpje.



Laten we daarna eens zoeken naar onze eigen dansende (brom)beer. Ziet iemand hem?





Ik herhaal nog even deze foto omdat ik twee merkwaardige dingen heb ontdekt:
(Met dank aan blip die de foto het eerst plaatste)
1. Op het moment dat de minuut ingaat om de danspartner terug te vinden, zien we vrij snel Sinan lekker dansen met de goede partner. Wat later zien we hem weer zoekend rondgaan alsof hij zijn partner nog niet had gevonden. Beetje rare montage.

2. Als het dansen is gestopt, zoals je op de foto ziet, is Sinan weg. Zijn partner is er nog wel. Ze staat naast een man die duidelijk niet in het dansgezelschap hoort. (Korte broek, hemdje) Ze staan rechts op de foto, beetje middenboven.

Op zijn minst vreemd te noemen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #632 Gepost op: 13-02-2019, 10:35:46 »
Is idd iemand met een ander postuur. Het is niet omdat ze beide hetzelfde shirtje aanhebben, dat het om dezelfde persoon gaat.

Dit dus! Je moet wel heel erg aan tunnelvisie leiden, wil je niet zien dat de twee mensen in die tuktuks een totaal verschillend postuur hebben.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #633 Gepost op: 13-02-2019, 11:34:58 »
in de aflevering kan je UITHALEN degene die een STEENTJE (heeft) BIJDRAGEN  de Mol is van LINKS/RECHTS bekeken op de REDDINGSLIJN




Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #634 Gepost op: 13-02-2019, 12:25:47 »
Dit dus! Je moet wel heel erg aan tunnelvisie leiden, wil je niet zien dat de twee mensen in die tuktuks een totaal verschillend postuur hebben.
Zegt de tunnelgraver.  ;) Verschillende ogen blijkbaar, naar mijn mening (en ik ben niet de enige) komt het postuur gewoon overeen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #635 Gepost op: 13-02-2019, 12:30:37 »
Goed gevonden. Kort daarvoor zien we ook al deze mevrouw en de initialen van Sarah voorbij komen. Exit Sarah?



Dat zijn anders ook de initialen van Sinan Can, dus...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #636 Gepost op: 13-02-2019, 12:43:09 »
Of het nu een hint is of niet: het dak/de achterkant van de tuktuk in dat shot is geel en later zien we dat het bij Rick Paul ook geel is. Is makkelijk te herkennen en het is dus 99,9% Rick Paul. Maar omdat het makkelijk te herkennen is vraag ik me af of het een hint is.
True, maar het is blijkbaar niemand opgevallen, dus je bent zo geframed in gezapige beelden van een dorpje in Colombia met locals dat het niet opvalt.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #637 Gepost op: 13-02-2019, 13:21:16 »
Nog een vergelijk van de tuctuc voorafgaand aan de opdracht en tijdens de opdracht. Helaas is RP tijdens de opdracht niet recht van achter te zien, alleen schuin.



 
nummerborden beginnen beiden met 948. Personen zijn beiden uit verschillende hoek te zien en niet helemaal, plus wat meer schaduw op het shirt, maar lijkt me toch een shot van Rick Paul in dezelfde tuctuc die in dat filmpje van Barichara met locals te zien is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #638 Gepost op: 13-02-2019, 14:01:36 »
Ik kan hier toch onmogelijk dezelfde persoon in zien:



De ene persoon (linker foto) is breed en zit midden in de tuktuk. De andere (rechter foto) is veel smaller, zit rechts in de tuktuk en lijkt ook aanzienlijk langer te zijn. Bovendien blijkt bij inzoomen van de linker foto dat die persoon een lichtbruine huidskleur heeft. Dikke kans dat het dus gaat om een Colombiaan en niet om Rick Paul.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #639 Gepost op: 13-02-2019, 14:07:54 »
De ene persoon (linker foto) is breed en zit midden in de tuktuk. De andere (rechter foto) is veel smaller, zit rechts in de tuktuk en lijkt ook aanzienlijk langer te zijn. Bovendien blijkt bij inzoomen van de linker foto dat die persoon een lichtbruine huidskleur heeft. Dikke kans dat het dus gaat om een Colombiaan en niet om Rick Paul.

De huidskleur kunnen we volgens mij niet afleiden. Ik denk dat de schaduw daar vooral een grote rol speelt.

Bovendien zijn er beelden uit de opdracht waar we Rick Paul links in zijn tuktuk zien zitten. Dus ook de positie in de tuktuk hoeft niets te zeggen blijkbaar.

Ik ben het wel met je eens dat de ene Rick Paul breder toont dan de andere.