Auteur Topic: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend  (gelezen 15810 keer)

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2019, 22:32:42 »
En dat was vorige week ook al zo. Opdracht 1: over bruggen
Opdracht 2: in zicht
Opdracht 3: rondje om de kerk.

We hebben voorlopig een patroon, maar het zegt me nog niks  ::rofl::
Ja maar vorig jaar was er ook wat met dat spatiegebruik in de aflevering- en opdrachttitels.. Toen betekende het verder ook niets.

Offline EssyS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2019, 23:03:26 »
Op twitter kwam ik het volgende tegen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Ik heb geprobeerd een foto te plaatsen maar ik krijg een foutmelding.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2019, 23:05:15 »
Leuk gevonden, maar de namen staan gewoon keurig allemaal op alfabetische volgorde. Toeval dus dat je NIELS uit de laatste letters kan halen. (Als er een toespeling op de laatste letters wordt gemaakt zou het een hint kunnen zijn. Maar dat lijkt dan weer érg veel op de KLAAS-hint waarvan regisseur Rick vast nog wel eens badend in het zweet van wakker schiet.)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2019, 23:13:49 door Heinz »

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #23 Gepost op: 12-01-2019, 23:07:43 »
Ik schrok me kapot bij de executie. Ik droom altijd lekker mee: "Tijd.. voor de test. Twintig vragen over de identiteit en het doen en laten van de mol. Degene die het minst weet.. ligt uit het spel. Behalve de Mol. Die hoeft nooit naar huis."

en opeens...

"Tijd voor de test. Twintig vragen over de identiteit en het gedrag van de Mol. Degene die die het minst weet moet het spel verlaten. Behalve de Mol. Die hoeft nooit naar huis."

Natuurlijk: een nieuwe presentator, een nieuwe quote. Maar toch...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #24 Gepost op: 12-01-2019, 23:08:38 »
Dat is goed opgemerkt, maar het is tegelijkertijd ook de alfabetische volgorde. Hoewel bij een dergelijke letter combinatie bij mij normaal gesproken de alarmbellen zouden rinkelen, ben ik bang dat het nu domweg toeval is.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #25 Gepost op: 12-01-2019, 23:13:39 »
Dat is goed opgemerkt, maar het is tegelijkertijd ook de alfabetische volgorde. Hoewel bij een dergelijke letter combinatie bij mij normaal gesproken de alarmbellen zouden rinkelen, ben ik bang dat het nu domweg toeval is.
Jep, ik denk dat deze letters gewoon veel voorkomen in de Nederlandse taal. In 2016 zat er overigens ook grote toevalligheid in de alfabetische volgorde die ze wél actief tot een hint hebben gemaakt, toen ze de kandidaten voorstelde door eerst de vrouwen en dan de mannen te doen. Maar het verschil is dat de test altijd al op alfabetische volgorde wordt gedaan en ik vermoed niet dat ze Evi speciaal hebben uitgenodigd voor WIDM omdat ze zo mooi in de hint past.
...óf niet!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #26 Gepost op: 12-01-2019, 23:23:38 »
Hadden ze nou de leader een heeeeel klein beetje veranderd? Vanwaar?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline essaid

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2019, 10:09:36 »

- Hints - ik ben niet van hints, maar er is sowieso iets met spaties in opdrachttitels.

Hoe dan ook, we kunnen weer een week vooruit :D

Rick Paul
Maar ik geef toe deze is nogal voor de hand liggend....
En hij is ook de enige met 2 woorden in zijn voornaam én 2 in zijn achternaam.
Bovendien: In de opdracht 'Ver tellen' werd een 2 "dubbel" gebruikt. 2122324....

I think i officially entered the Rick Paul tunnel...
« Laatst bewerkt op: 13-01-2019, 10:16:08 door essaid »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #28 Gepost op: 13-01-2019, 11:12:26 »
Leuke aflevering! Op de een of andere manier had ik het gevoel dat het iets rustiger was dan anders, iets relaxter. Leuke opdrachten, maar wel jammer dat we bij de laseropdracht niet van iedereen iets zagen :(

Ook hoop ik op een opdracht die in zijn geheel €2000 oplevert of in zijn geheel kan mislukken. Nu heb je steeds dat er €300 wordt verdiend per opdracht.

Maar verder vond ik het erg leuk! Jammer dat Evi er uit ging, ze was echt een van m’n favoriete kandidaten ::bravo::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #29 Gepost op: 13-01-2019, 13:09:16 »
Wat een topaflevering  ::love:: Merel valt me toch wel op met zenuwachtig gedrag en ook RP is bij mij in het vizier gekomen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2019, 13:28:20 »
Weer een mooie, leuke aflevering, met 3 lekker ouderwetse mol-opdrachten! En de test ook weer terug naar hoe die normaal gesproken ook was.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2019, 13:32:16 »
Heerlijke aflevering  ::bravo::

Wat een leuke gevarieerde opdrachten!  ::ok:: Ik verdacht Evi niet, maar had niet verwacht dat ze zou vertrekken al. Ik zat vorige week op Sarah, maar ik weet het niet meer. Ik vond Evelien en Sinan ook verdacht! RP ik gedaald op mijn lijst

Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #32 Gepost op: 13-01-2019, 17:32:34 »
Ik las ergens dat de intro een klein beetje anders is. Ik heb aflevering 1 en 2 vergeleken en er zijn idd kleine verschillen. Ik kan er niet veel bijzonders uit halen behalve dat een fragment van de de opdracht bij de brug vervangen is door beelden van een toekomstige opdracht.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2019, 17:51:30 »
Goed gevonden, op letten de volgende afleveringen wat hiermee gaat gebeuren.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #34 Gepost op: 13-01-2019, 17:55:36 »
Erg opmerkzaam ja. Ik denk dat de brug gewoon niet zo spannend was en dat er misschien elke aflevering wel iets verdwijnt van wat we al gezien hebben om de leader spannender te maken én geen spoilers voor latere afleveringen te laten bevatten.

Maar misschien zit er wel een hint in. De Mol naar beneden laten abseilen (serie 2) zal zo snel niet meer gebeuren. ;D

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #35 Gepost op: 13-01-2019, 18:06:07 »
Het kan natuurlijk ook gewoon een fout zijn, dat is in het verleden al vaker gebeurd. Ik vind het vooral raar dat de opdracht die nu getoond wordt twee keer in de leader voorkomt (bij twee verschillende kandidaten).

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #36 Gepost op: 13-01-2019, 20:01:30 »
Ik las ergens dat de intro een klein beetje anders is. Ik heb aflevering 1 en 2 vergeleken en er zijn idd kleine verschillen. Ik kan er niet veel bijzonders uit halen behalve dat een fragment van de de opdracht bij de brug vervangen is door beelden van een toekomstige opdracht.


Het lijkt wel alsof die opdracht een soort puzzel is waarbij alle platen een afbeelding vormen. Wellicht dat we elke week een shot meer krijgen van die opdracht waarbij we als kijker kunnen uitvogelen wat de afbeelding word? Misschien is de opdracht wel gedaan tijdens de finale en is de afbeelding van de 3 finalisten: in het mom van je had kun weten.

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #37 Gepost op: 13-01-2019, 20:39:24 »
Ik las ergens dat de intro een klein beetje anders is. Ik heb aflevering 1 en 2 vergeleken en er zijn idd kleine verschillen. Ik kan er niet veel bijzonders uit halen behalve dat een fragment van de de opdracht bij de brug vervangen is door beelden van een toekomstige opdracht.


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 13-01-2019, 21:17:16 door Lukie4 »
Mzahk hr cd lnk !

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #38 Gepost op: 13-01-2019, 22:12:22 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 12 januari: Uitgerekend
« Reactie #39 Gepost op: 14-01-2019, 00:33:27 »
Het lijkt wel alsof die opdracht een soort puzzel is waarbij alle platen een afbeelding vormen. Wellicht dat we elke week een shot meer krijgen van die opdracht waarbij we als kijker kunnen uitvogelen wat de afbeelding word? Misschien is de opdracht wel gedaan tijdens de finale en is de afbeelding van de 3 finalisten: in het mom van je had kun weten.
Ik snap het verband met Nikkie niet.
Op zich is het wel vreemd dat ze de andere opdracht die al geweest is (dansen) niet hebben vervangen door een opdracht die nog moet komen.
Wat mij ook opviel (niet als verschil) is dat het splitsen van de joker wordt getoond bij het voorstellen van Sinan. Hij was ook degene die de joker heeft gesplitst.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 13:01:58 door MartinJ »