Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen  (gelezen 35919 keer)

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #60 Gepost op: 13-01-2019, 11:22:34 »
Doe met de hint wat je zelf wilt:)
Heeeeel toevallig zijn de 4 en de 1 dikgedrukt en de 2 zevens ook.
Leeftijd plus geboortejaar Sinan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #61 Gepost op: 13-01-2019, 11:24:49 »
Doe met de hint wat je zelf wilt:)
Heeeeel toevallig zijn de 4 en de 1 dikgedrukt en de 2 zevens ook.
Leeftijd plus geboortejaar Sinan

Bekijk het eens omgekeerd. Hoe had jij het bord gemaakt als je niet zou willen dat de 1,4 en 7 meer zwart rond zich hadden?

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #62 Gepost op: 13-01-2019, 11:28:31 »
Ze willen JUIST WEL dat de 4, 1, 7, 7 dikgedrukt zijn. Daarom is het een hint waar goed over nagedacht is en wat mensen niet als hint zien maar juist wel een hint is.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #63 Gepost op: 13-01-2019, 11:28:51 »
Ik vind het leuk gevonden!
Meer L

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #64 Gepost op: 13-01-2019, 11:41:23 »
Volledig met hulpmol eens dat de kaders van de cijfers volkomen logisch zijn als je kijkt naar de ruimte die de afzonderlijke cijfers innemen.

Je ziet een hint waar je hem wilt zien.
Wat ik me veel meer afvraag waarom de cijfers op deze manier weergeven en dan bedoel ik niet alleen de zwart wit kaders, maar ook t niet horizontaal doornummeren en vreemder nog t weglaten van cijfers.

Zoeken we iets onder elkaar staands. Of moeten we iets met de uiteinden van de ene cyclus cijfers met de begingetallen van de volgende serie.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #65 Gepost op: 13-01-2019, 12:16:16 »
Evi vraagt aan Sarah of ze Grieks spreekt en Sarah zegt van niet. Ik ben dus gaan zoeken en vond in dit magazine van 10 jaren geleden een artikel met haar waar ze zegt een klein beetje Grieks te spreken.

Het kan natuurlijk zijn dat ze uit bescheidenheid (omdat ze de taal niet op aanvaardbaar niveau spreekt) Grieks niet vermeld heeft op haar vragenlijst.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #66 Gepost op: 13-01-2019, 12:30:05 »
Ook "in hoeveel talen kunnen jullie je gezamenlijk verstaanbaar maken" is op verschillende manieren op te vatten. Je kan ook alleen de talen tellen die iedereen kan spreken. (Als Mol zou je hier gebruik van kunnen maken maar voor zover we hebben gezien is dat niet gebeurd.)
Gebarentaal? Hoewel je dat met jouw handen spreekt denkt men bij de vraag "hoeveel talen spreek je" vast niet aan gebarentaal. Iemand enig idee welke kandidaat gebarentaal spreekt?

Over slaaphouding: er wordt gezegd "op de zij" maar niet op welke zij. (Fout 1) Dan wordt door Merel geconcludeerd "2" (wat als alle personen die op hun zij liggen ook allen op dezelfde zij liggen goed is), maar door Nikkie(?) en Niels wordt vervolgens "4" gezegd. Merel gaat daar in mee.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2019, 12:43:14 door molE13 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #67 Gepost op: 13-01-2019, 13:22:36 »
Dat Nikkie na een tijdje nog die cijfers niet zag, zou ik niet te veel achter zoeken. Ik zag ze ook pas nadat het vierkant erboven stond. Zonder dat vierkant zag ik ze ook maar met de grootst mogelijke moeite. Dat zal dus (net als hier) van persoon tot persoon verschillen.
Waar de mol het beste kan staan? Ik denk beneden, al kan er boven ook best het nodige gedaan worden. Waarom werd er bijvoorbeeld niet op de onderste baan gekeken? Als ik me goed kan herinneren hadden ze bij een van de antwoorden alleen maar tijd verspeeld door boven te kijken, maar hebben ze de onderste baan toen totaal niet gebruikt? (of haal ik nu dingen door elkaar) Maar verder is er weinig te zeggen, aangezien er alleen al bij het geven van de antwoorden heel simpel gemold kan worden.

Ik ben vrijwel zeker dat de Mol hiervoor Vlaams, Luxemburgs en misschien zelfs 'Gebarentaal' heeft ingevuld in zijn/haar lijst. Immers kan iedere Nederlander/Vlaam zich met de eerste twee 'verstaanbaar maken'. Dat zou ik zelf ten minste wel doen  ::tandpastasmiley:: ::rofl::
Als jij Luxemburgs (oftewel Letzenburgs) kan spreken, zou ik dat heel knap vinden, maar dat terzijde
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #68 Gepost op: 13-01-2019, 13:30:46 »
Sinan, na deze opdracht zit ik meer op hem als mol

arabisch uh, nee hoor je komt uit Turkije, daar is turks de taal, niet arabisch volgens mij


Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #69 Gepost op: 13-01-2019, 13:34:24 »
Sinan, na deze opdracht zit ik meer op hem als mol

arabisch uh, nee hoor je komt uit Turkije, daar is turks de taal, niet arabisch volgens mij

En wat maakt het uit? Gaat toch om hoeveel, niet om welke?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #70 Gepost op: 13-01-2019, 13:34:55 »
Sinan, na deze opdracht zit ik meer op hem als mol

arabisch uh, nee hoor je komt uit Turkije, daar is turks de taal, niet arabisch volgens mij

Dus jij spreekt geen Engels, want je komt uit Nederland?

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #71 Gepost op: 13-01-2019, 13:38:20 »
Sinan, na deze opdracht zit ik meer op hem als mol

arabisch uh, nee hoor je komt uit Turkije, daar is turks de taal, niet arabisch volgens mij
Kijk vanavond maar naar Sinan's programma over Saoedi Arabië. Daarin spreekt hij (soms) Arabisch met de locals. Hij is zeker niet vloeiend, maar hij kan zichzelf wel enigszins verstaanbaar maken.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #72 Gepost op: 13-01-2019, 14:20:17 »
Je zou denken lastige opdracht voor de kandidaten om te halen, aangezien als de Mol liegt over een antwoord het al mis gaat.

Echter: ze moesten gewoon foto's maken van alle getalduo's. Dan hadden ze sowieso de goede antwoorden er tussen zitten en hadden ze alles binnengehaald. ;)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #73 Gepost op: 13-01-2019, 14:29:19 »
Je zou denken lastige opdracht voor de kandidaten om te halen, aangezien als de Mol liegt over een antwoord het al mis gaat.

Echter: ze moesten gewoon foto's maken van alle getalduo's. Dan hadden ze sowieso de goede antwoorden er tussen zitten en hadden ze alles binnengehaald. ;)

Aantal vragen = maximum aantal foto's?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #74 Gepost op: 13-01-2019, 14:36:16 »
Misschien zijn de correcte antwoorden op de vragen wel de antwoorden van de Mol.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #75 Gepost op: 13-01-2019, 15:00:26 »
Ok, ben al klaar met mijn schema. Al is het teleurstellend hoe weinig ik kan afleiden uit de opnames.

Toch wel bedankt Hulpmol (en Rat) voor de moeite van het schematiseren.

We zitten nog in de fase waar voor de uitzending veel wordt weggelaten, deels vanwege tijdtekort, en vanwege de angst om teveel weg te geven.
Ik hoop maar dat er nog een cijfer/code opdracht komt waar we wel molinfo uit kunnen halen (zoals bij de woordzoeker -een hoogtepunt wat mij betreft- ) en dat er in uitzending 10 toch nog een hint uit deze opdracht blijkt te komen...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #76 Gepost op: 13-01-2019, 15:21:44 »
Misschien zijn de correcte antwoorden op de vragen wel de antwoorden van de Mol.

Dat zou kunnen bij de schoenmaatvraag in 1 van de interpretaties, maar niet bij de totale lengte van de kandidaten maal 4 of de huisdiervraag.

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #77 Gepost op: 13-01-2019, 15:33:18 »
Met de vraag "In hoeveel talen kunnen jullie je gezamenlijk verstaanbaar maken" denk ik dat bedoeld wordt hoeveel talen ze bij elkaar opgeteld spreken. Stel iedereen spreekt 2 talen, dan is 20 het antwoord. Hoe ze er bij komen om de verschillende talen te tellen is mij een raadsel.

De vragen waren erg verwarrend, en lastig. Het lijkt me wat te veel gevraagd van de kandidaten dat ze allemaal precies onthouden hebben welke hoedenmaat ze hebben. De vraag over de lengtes leek daarentegen prima oplosbaar.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #78 Gepost op: 13-01-2019, 15:49:26 »
Als je vraagt: in hoeveel talen kunnen jullie je gezamenlijk verstaanbaar maken, dan vraag je toch gewoon: hoeveel verschillende talen spreken jullie? Zo zou ik in ieder geval de vraag opvatten. Het maakt dus lijkt mij niet uit dat iedereen Nederlands spreekt en Engels. Die tellen in mijn optiek gewoon als 1 taal.
Ich bin ein Bärliner!

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #79 Gepost op: 13-01-2019, 15:51:59 »
Als je vraagt: in hoeveel talen kunnen jullie je gezamenlijk verstaanbaar maken, dan vraag je toch gewoon: hoeveel verschillende talen spreken jullie? Zo zou ik in ieder geval de vraag opvatten. Het maakt dus lijkt mij niet uit dat iedereen Nederlands spreekt en Engels. Die tellen in mijn optiek gewoon als 1 taal.

Zo heb ik het ook opgevat. Dus 10x Nederlands en 10x Engels is 2 talen.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis