Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen  (gelezen 54864 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #140 Gepost op: 16-01-2019, 22:02:45 »
Ze pakte er de eerste keer minstens vier en misschien wel flink meer. De tweede keer pakte ze er minstens twee denk ik, zie topic Merel. Dus sowieso meer dan de vijf biljetten die ze inleverde.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #141 Gepost op: 16-01-2019, 22:05:01 »
Ze pakte er de eerste keer minstens vier en misschien wel flink meer. De tweede keer pakte ze er minstens twee denk ik, zie topic Merel. Dus sowieso meer dan de vijf biljetten die ze inleverde.

Okay. Ja ik had in slomo gekeken en bij 1 iig zeker 4x een succesvolle grijp beweging. Maar ze kan natuurlijk ook 2 biljetjes tegelijk hebben gepakt.
Ik dacht bij 2 maar 1 biljet maar zou me niets verbazen als dat er ook meer waren.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #142 Gepost op: 17-01-2019, 00:40:01 »
Ik heb Merel's rondje frame by frame nagekeken, maar ik zie echt niks bijzonders en zeker niet dat ze meer of minder geld pakt ::rofl::

Misschien komt omdat ik nog redelijk nuchter en objectief naar het spel kijk, zeker in vergelijking tot vorig jaar  ::rofl::

Maar op haar stapel liggen echt niet meer dan 4 briefjes, die ze uiteindelijk ook pakt. - Zie eerste afbeelding. De schaduw van het onderste biljet is gewoon heel sterk. Ik heb de randjes wat donkerder gemaakt met de burn tool in ps waardoor je het gemakkelijker ziet. Daarna zie je dat ze vier briefjes in haar handen heeft. Dit komt dus overeen met het stapeltje dat is laten zien. (Lijkt mij sowieso gek van de regie als Merel inderdaad minder of meer briefjes heeft gepakt, dan hadden ze dit hoogstwaarschijnlijk echt niet laten zien)

Vervolgens komt ze bij haar tweede stapel aan. Daar kan ik niks anders uit opmaken dan dat daar maar één briefje ligt. Ik snap dat het misschien lijkt alsof ze er twee tegelijkertijd pakt, maar het is mij opgevallen dat in het briefje van 50 in sommige frames een scheur zit maar dat ligt aan de kwaliteit van de download. Daarnaast zou je aan de beweging van het briefje kunnen zien dat ze echt maar één briefje pakt (of ze moeten aan elkaar geplakt zijn), maar bij geen enkele frame steekt er een ander briefje uit zoals te zien is op de eerste stapel van Merel. - Voor duidelijkheid zie de tweede afbeelding in de bijlage.

Uiteindelijk komt ze aan bij de groep met 5 briefjes wat weer overeenkomt met het bovenstaande.

Waarom ze 150 antwoordde ipv 200? Misschien een vergissing, spanning? Komt overeen met haar vergissing in de eerste opdracht, vind het zelf niet zo gek/opvallend. Maar ik kan het begrijpen als iemand anders dat wel vindt.

Waarom de tijden niet kloppen? Simpel, post-productie. Denk dat er gekeken is naar de meest interessante beelden waardoor de chronologie van de opdracht vergeten is. Zo kijk ik ernaar.

Natuurlijk kan het zijn dat ik compleet mis zit, maar denk het niet. Ik kan mij niet voorstellen dat het zó prominent in beeld gebracht zou zijn.



Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #143 Gepost op: 17-01-2019, 07:54:59 »
Dankjewel Naty, heel duidelijk zo!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #144 Gepost op: 17-01-2019, 08:04:50 »
Fijn dat jij het anders ziet. Ga ik toch weer twijfelen of ik het goed zag. Maar te duidelijk is het dus sowieso niet. :)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #145 Gepost op: 17-01-2019, 08:07:00 »
Ik heb Merel's rondje frame by frame nagekeken, maar ik zie echt niks bijzonders en zeker niet dat ze meer of minder geld pakt ::rofl::

Misschien komt omdat ik nog redelijk nuchter en objectief naar het spel kijk, zeker in vergelijking tot vorig jaar  ::rofl::

Waarom ze 150 antwoordde ipv 200? Misschien een vergissing, spanning? Komt overeen met haar vergissing in de eerste opdracht, vind het zelf niet zo gek/opvallend. Maar ik kan het begrijpen als iemand anders dat wel vindt.

Waarom de tijden niet kloppen? Simpel, post-productie. Denk dat er gekeken is naar de meest interessante beelden waardoor de chronologie van de opdracht vergeten is. Zo kijk ik ernaar.

Natuurlijk kan het zijn dat ik compleet mis zit, maar denk het niet. Ik kan mij niet voorstellen dat het zó prominent in beeld gebracht zou zijn.
Ik zie het nog steeds niet. En € 150 een vergissing? Ze had in totaal € 250 afgegeven (bij de 2e plek meer dan 2 briefjes), dus dan is die € 150 geen vergissing. Ze verdeelde bankbiljetten over verschillende zakjes.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #146 Gepost op: 17-01-2019, 09:55:27 »
En aansluitend hierop wat ik eerder al meldde inclusief foto: alleen bij haar liggen de geldbriefjes omgekeerd onder het naambordje, zodat andere kandidaten niet kunnen zien hoeveel daar ligt.
Of liggen die briefjes zo, zodat er "Merel >> 'de Mol'" staat ( met >> de driehoek en 'de Mol' het logo )?

Overigens, als de Mol een actie uitvoert zoals het wegpakken van geld (of het anders neerzetten van de torentjes met geld), dan kost dat tijd. Zo'n actie is dus niet helemaal vrij van risico, het kan opvallen.

m0ll0m

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #147 Gepost op: 17-01-2019, 10:24:02 »
Fijn dat jij het anders ziet. Ga ik toch weer twijfelen of ik het goed zag. Maar te duidelijk is het dus sowieso niet. :)

Ik moet eerlijk zeggen Heinz dat ik me gisterenavond ook met de specifieke scenes heb bezig gehouden en wat mij betreft is het toch ook onduidelijk. Ik zou zelfs zweren dat Merel die eerste keer toch maar gewoon 3 briefjes vast heeft, maar dat het hele lichtspel inderdaad de indruk lijkt te geven dat het er 4 zijn.

Ik ga dankzij jou aandachtiger op Merel letten, maar ik ga haar met andere argumenten moeten kiezen. ;)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #148 Gepost op: 17-01-2019, 11:19:55 »
Of liggen die briefjes zo, zodat er "Merel >> 'de Mol'" staat ( met >> de driehoek en 'de Mol' het logo )?
m0ll0m
Ja precies, aan zoiets denk ik ook. Merel me een pijl naar De Mol. Echt opvallend dat het anders ligt, want dat is bij de andere kandidaten niet zo, hebben ze allemaal frame voor frame bekeken namelijk.
Meer L

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #149 Gepost op: 17-01-2019, 11:51:33 »
Ik moet eerlijk zeggen Heinz dat ik me gisterenavond ook met de specifieke scenes heb bezig gehouden en wat mij betreft is het toch ook onduidelijk. Ik zou zelfs zweren dat Merel die eerste keer toch maar gewoon 3 briefjes vast heeft, maar dat het hele lichtspel inderdaad de indruk lijkt te geven dat het er 4 zijn.

Ik ga dankzij jou aandachtiger op Merel letten, maar ik ga haar met andere argumenten moeten kiezen. ;)

Het blijft hoe dan ook vreemd dat ze geen €350 binnenhaalt. Het kan wel zo zijn dat niet alle briefjes even duidelijk lagen. Het enige wat we echt uit de opdracht kunnen halen is dat de mol waarschijnlijk niet als laatste is geweest, maar dat wisten we al...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #150 Gepost op: 17-01-2019, 12:12:33 »
Het blijft hoe dan ook vreemd dat ze geen €350 binnenhaalt. Het kan wel zo zijn dat niet alle briefjes even duidelijk lagen. Het enige wat we echt uit de opdracht kunnen halen is dat de mol waarschijnlijk niet als laatste is geweest, maar dat wisten we al...

Op de beelden die we te zien krijgen, lijkt het wel dat alle briefjes heel duidelijk aan het bordje lagen. Maar niemand lijkt 175 euro te nemen aan een bordje wat dus betekent dat die 3500 euro toch willekeuriger verdeeld moet zijn OF dat een deel van het geld op een andere manier verdiend kon worden. Ik denk maar aan zinnen als "Als jullie allemaal ... dan verdubbelen we het bedrag" (waarbij dat hier natuurlijk niet kan omdat Merel en Evi aantonen dat er meer dan 200 euro gepakt kon worden).

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #151 Gepost op: 17-01-2019, 12:20:40 »
Bij de eerste 4 ben ik het mee eens. En ik dacht eerst ook bij de tweede 1 maar sinds Heinz het over de lengte had vind ik ook op jouw fotos nog steeds dat de wit ruimte bij haar hand boven wel echt lang is voor een briefje. Dus het zouden er naar mijn inziens ook nog steeds 2 kunnen zijn. Als het onderste briefje ook hier net zoals bij Evi 100 euro is. Is het wel logisch dat ze die als ze de mol is onopvallend mee pakt met de 50 en dan juist die laat verdwijnen.  Dan zou ze bv ook nog een 100 kunnen hebben gepakt bij Rick Paul omdat die alleen maar een 50 had.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2019, 13:25:57 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #152 Gepost op: 17-01-2019, 12:28:01 »
Op de beelden die we te zien krijgen, lijkt het wel dat alle briefjes heel duidelijk aan het bordje lagen. Maar niemand lijkt 175 euro te nemen aan een bordje wat dus betekent dat die 3500 euro toch willekeuriger verdeeld moet zijn OF dat een deel van het geld op een andere manier verdiend kon worden. Ik denk maar aan zinnen als "Als jullie allemaal ... dan verdubbelen we het bedrag" (waarbij dat hier natuurlijk niet kan omdat Merel en Evi aantonen dat er meer dan 200 euro gepakt kon worden).

Ik geloof niet dat het geld willekeurig verspreid lag over de kandidaten (wel over de twee paaltjes per kandidaat). Dan denk ik eerder aan 250 euro per paaltje en 1000 euro bonus als al het geld gepakt was. Het zou met niet verbazen dat ze dat bewust hebben weggelaten voor de kijkers, zodat Merel hierdoor op de radar kwam.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #153 Gepost op: 17-01-2019, 13:27:43 »
We weten dat Evi sowieso 325 had liggen anders was die 1000 euro bonus idd wel een optie geweest. Maar doordat Evi sowieso 325 had liggen vermoed ik toch dat het bedrag 350 per kandidaat was.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #154 Gepost op: 17-01-2019, 15:53:11 »
Wat nou als Sinan briefjes heeft weggemoffeld. Gewoon een heel toneelstuk heeft opgezet om zo als eerste te kunnen om dan gewoon briefjes weg te halen

Ik zou het een meesterzet vinden  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #155 Gepost op: 17-01-2019, 16:06:57 »
Bij het begin van de laser-opdracht zie je dat het maximale bedrag dat je kan winnen €3500 is (€350 per kandidaat verdeeld over 2 plekken), Merel pakt als tweede kandidaat beide, echter levert dit maar €250 op! Of Sinan (kandidaat 1) heeft geld achterover gedrukt of Merel heeft te weinig opgegeven.
Ik denk dat Merel €100 te weinig heeft opgegeven en wat geld van andere kandidaten heeft mee gesnatcht (o.a. bij Rick Paul)
Voordeel hierbij is dat de overige kandidaten haar als geldverdiener zien en dat er per saldo niet veel geld kan bijkomen.

Ik blijf toch achter mijn post van zaterdagnacht staan; dat elke kandidaat de kans zou hebben om €350 binnen te harken, verdeeld
over 2 plekken (hoeft natuurlijk niet €175 + €175 te zijn), alleen heeft of Sinan of Merel bij voorbaat geld verduisterd.
Vermoedelijk is dit Merel; lijkt lang binnen geweest te zijn (heeft als gunstig alibi hiervoor dat ze 2 keer geld gepakt heeft)
Zegt ook tegen de groep dat de leider Sinan als eerste maar moet gaan, alleen wil zij wél dan als tweede naar binnen.
Slimme mol die in de schaduw opereert.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2019, 16:23:48 door ErikY »

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #156 Gepost op: 17-01-2019, 17:08:30 »
Hm. Ik had even de gedachte: 350 euro per kandidaat, paaltjes die verder weg liggen, leveren meer op. Dat verklaart dan misschien de 50 euro van Rick Paul als zijn tweede paaltje een van de twee verst gelegen is. Robèrt haalt op ongeveer dezelfde plek weliswaar 125 euro op, maar zijn tweede paaltje is veel beter bereikbaar.

Tweede paaltje van Merel zou 200 euro moeten bevatten om aan de 350 te komen. Evi haalt 100 + 125 op volgens het overzicht van TimvanW.

Wat dat dan weer tegenspreekt, is dat de paaltjes van Jamie en Niels wel erg makkelijk liggen en dat die van Sarah, Nikkie en met name Sinan (ongeacht wat zijn tweede is) een stuk moeilijker bereikbaar zijn. Dan misschien toch verschillende bedragen per kandidaat? Zou ik ook vreemd vinden.

Eerlijk gezegd begrijp ik steeds minder van deze opdracht. ;D

Met dank aan de overzichten van cartitele en TimvanW en excuses voor mijn paint skills.
https://www.wieisdemol.com/forum/2019/?topic=67206.msg2163210#msg2163210
https://www.wieisdemol.com/forum/2019/?topic=67206.msg2163581#msg2163581
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #157 Gepost op: 17-01-2019, 17:16:51 »
Wat nou als Sinan briefjes heeft weggemoffeld. Gewoon een heel toneelstuk heeft opgezet om zo als eerste te kunnen om dan gewoon briefjes weg te halen

Ik zou het een meesterzet vinden  ::rofl::

Ow zeker wel. Die optie sluit ik ook niet helemaal uit. Zou het echt ook een hele slimme zet vinden. Tot zover doet Sinan voor mij weinig verdachten dingen maar puur door deze opdracht hou ik hem wel in de gaten. Hij vroeg Evelien wel mee in de wachtkamer maar ook daar was toch wel al vrij duidelijk dat Evelien niet zomaar even mee zou gaan. Dus je kan dat als de situatie goed voelt als mol ook nog wel even een x zeggen om je zo minder verdacht te maken.

En nee bij Merel lag bij wat wij als eerste zagen (wat eigenlijk ook tweede kan zijn) al zeker 200 euro. Wat ze daar zegt klopt niet die 150.
Bij Evi lag bij het eerste bordje minder (1 briefje) en bij tweede sowieso een 100 euro biljet en nog wat 50 en 25 briefjes.
Bij Merel is het meest waarschijnlijke dat bij eerste bordje wat wij zien 200 (of 250) heeft gelegen en bij tweede bordje 150 (of 100)


Blijft echter nog steeds raar waarom Sinan dan maar een briefje van 25 lijkt te pakken. Maar het zou kunnen dat die verdelingen heel ongelijk zijn. En het kan best dat de kandidaten die idd meer naar achtere liggen een meer ongelijkere verdeling hebben en de kandidaten die dichter bij het midden lagen een wat gelijkere verdeling.

Het is wel jammer dat we van Nikki geen bedrag weten. Want die had natuurlijk ook bij beide bordjes geld gepakt. Je ziet sowieso een angela maar het is lastiger bij haar om te zien hoeveel ze precies heeft.

Ik zit meer op Merel dan op Sinan maar toch aan de hand van deze opdracht sluit ik Sinan niet uit.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2019, 17:33:26 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #158 Gepost op: 17-01-2019, 18:21:29 »
een briefje van 25

Sorry hoor, maar ik ben het even kwijt! Maar briefjes van 25, is dat nou nieuw voor WIDM, of vergis ik mij nou enorm?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #159 Gepost op: 17-01-2019, 19:37:49 »
Geen idee eigenlijk. Nu dat je het zegt. Misschien zijn er 4 of 5 verschillende zodat elke oud presentator er op kon.

Overigens ook een mooie hint naar dat de mol dit jaar een presentator is. 😜
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy