Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen  (gelezen 55429 keer)

Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #100 Gepost op: 15-01-2019, 01:06:16 »
Met dank aan cartitele voor de kaart en de locaties van het geld en de namen. De routes heb ik toegevoegd maar omdat we niet alles zien zijn de candidaten wellicht op meer plekken geweest.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2019, 01:35:40 door TimvanW »

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #101 Gepost op: 15-01-2019, 09:28:06 »
In aflevering 1 zie je de houtbewerker de EERSTE joker met een laser bestralen.

In de opdracht uitstralen vliegt Sinan er als EERSTE uit.

Kan dit leiden naar Sinan?

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #102 Gepost op: 15-01-2019, 09:37:51 »
In aflevering 1 zie je de houtbewerker de EERSTE joker met een laser bestralen.

In de opdracht uitstralen vliegt Sinan er als EERSTE uit.

Kan dit leiden naar Sinan?
Bestralen en uitstralen zijn twee verschillende dingen. En wie zegt dat dit de eerste joker is? Dat hangt af van waar je begint met tellen en naast deze jokers kunnen ook nog jokers liggen.

Ik zie het grijpen naar dit soort 'hints' vaak gebeuren en het is mijns inziens verspilde moeite. Meestal is het te vergezocht, of je kunt toch nooit bevestigen dat het écht een hint is.

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #103 Gepost op: 15-01-2019, 09:44:27 »
Bestralen en uitstralen zijn twee verschillende dingen. En wie zegt dat dit de eerste joker is? Dat hangt af van waar je begint met tellen en naast deze jokers kunnen ook nog jokers liggen.

Ik zie het grijpen naar dit soort 'hints' vaak gebeuren en het is mijns inziens verspilde moeite. Meestal is het te vergezocht, of je kunt toch nooit bevestigen dat het écht een hint is.

Nee hoor, zodra sinan in de lasers valt is hij uitgestraald, tevens straalt de laserpen een laser op de joker uit. Dus het kan zeker wel als een de zelfde definitie worden opgevat.

Tevens Neemt Sinan de groep op sleeptouw door leider te worden, hij zegt letterlijk wel dat inzicht te hebben door te zeggen; ik ben daar het beste in.

Wat mij betreft goede aanwijzingen naar eventueel Sinan, we gaan het zien

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #104 Gepost op: 15-01-2019, 09:52:19 »
Ieder z'n ding :-) Is het voor de programmamakers überhaupt nog mogelijk iets normaals te laten zien zonder dat dit bestempeld wordt als overduidelijke hint? De meeste dingen zijn gewoon zoals ze zijn, als je het mij vraagt.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2019, 09:55:26 door vickypollard »

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #105 Gepost op: 15-01-2019, 09:59:39 »
Nee hoor, vorig jaar beelde jan een m uit met zijn handen in het hotel, sloeg de titel spiegelbeeld ook wel degelijk op Jan en meer titels, dus daarom is het niet zo gek om deze links te leggen naar Sinan

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #106 Gepost op: 15-01-2019, 10:11:16 »
Dat je een voorbeeld kan noemen maakt nog niet alles een hint natuurlijk.

Los van dat: er is geen enkele reden om die joker als de eerste joker te bestempelen. Er kunnen meer jokers zijn die niet in beeld zijn en meestal als ik tel begin ik linksboven, zeker niet linksonder. Dan zou het, afgaande op wat we kunnen zien, de negende joker zijn. Dus als je het mij vraagt heb je een doodnormaal beeld voor jezelf tot een hint naar Sinan omgepraat :-)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2019, 10:13:32 door vickypollard »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #107 Gepost op: 15-01-2019, 10:15:51 »
Nee hoor, vorig jaar beelde jan een m uit met zijn handen in het hotel, sloeg de titel spiegelbeeld ook wel degelijk op Jan en meer titels, dus daarom is het niet zo gek om deze links te leggen naar Sinan

Er was vorig jaar geen titel "Spiegelbeeld". Bovendien slaan titels altijd op de aflevering of opdracht zelf en niet op de aflevering ervoor.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #108 Gepost op: 15-01-2019, 19:14:01 »
De andere kandidaten konden de kandidaat die aan de beurt was niet zien.
Als het inderdaad zo is dat de wachtenden niet kunnen zien wat diegene, die aan de beurt is, aan het uitspoken is dan heeft deze opdracht geen mogelijkheid de MOL te betrappen.
De MOL kan dan naar believen aan het rotzooien gaan met het geld. Weghalen, verplaatsen, verstoppen enz. De regie kan per kandidaat  geselecteerde momenten  in beeld brengen voor ons.
 Heeft toch geen zin dan?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #109 Gepost op: 15-01-2019, 19:22:58 »
Als het inderdaad zo is dat de wachtenden niet kunnen zien wat diegene, die aan de beurt is, aan het uitspoken is dan heeft deze opdracht geen mogelijkheid de MOL te betrappen.
De MOL kan dan naar believen aan het rotzooien gaan met het geld. Weghalen, verplaatsen, verstoppen enz. De regie kan per kandidaat  geselecteerde momenten  in beeld brengen voor ons.
 Heeft toch geen zin dan?
Verdacht door communicatie?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #110 Gepost op: 15-01-2019, 19:25:14 »
Als het inderdaad zo is dat de wachtenden niet kunnen zien wat diegene, die aan de beurt is, aan het uitspoken is dan heeft deze opdracht geen mogelijkheid de MOL te betrappen.
De MOL kan dan naar believen aan het rotzooien gaan met het geld. Weghalen, verplaatsen, verstoppen enz. De regie kan per kandidaat  geselecteerde momenten  in beeld brengen voor ons.
 Heeft toch geen zin dan?

Toen Klaas boven op de berg een sleuteltje kon pakken waarvan de rest niet wist dat het bestond, ben ik toch het besef gekomen dat dit allemaal kan. Als je geld uit een gesloten kist kan nemen, dan kan je zeker 10 minuten uit het zicht wat geld weg nemen van andere kandidaten hun bordjes en voor de beelden een voet op de grond zetten.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #111 Gepost op: 15-01-2019, 22:35:26 »
Ja, dat gedoe met dat sleuteltje, kan ik mij goed herinneren. Velen van ons waren daar fel op tegen. De Mol moet zichzelf staande zien te houden en er zelf voor zorgen dat hij/zij niet betrapt wordt en zelf zoveel mogelijk geld uit de pot spelen.
Krijg het gevoel dat de laatste jaren er meerdere mollen zijn. Diegene in het spel en de regie.
Als het inderdaad zo is dat in deze opdracht de MOL, ongezien door de kandidaten, heeft kunnen doen en laten wat hij/zij wilde dan is dat unfair tegenover de kandidaten en past niet in de oorspronkelijke opzet van het spel.
Ik denk ook dat het grote publiek ook moet weten dat de MOL op deze manier geholpen wordt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #112 Gepost op: 15-01-2019, 22:51:10 »
Als het inderdaad zo is dat in deze opdracht de MOL, ongezien door de kandidaten, heeft kunnen doen en laten wat hij/zij wilde dan is dat unfair tegenover de kandidaten en past niet in de oorspronkelijke opzet van het spel.

In de allereerste WIDM mocht de Mol ook ongezien net zolang met een dobbelsteen gooien tot daar een gunstige uitkomst uitkwam. En zo zijn er door de jaren heen wel meer voorbeelden te noemen. Uitzonderingen zijn het wel.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #113 Gepost op: 15-01-2019, 22:54:19 »
Je hebt gelijk, Heinz maar je geeft geen mening.
 Hoe sta jij hierin?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #114 Gepost op: 15-01-2019, 22:58:42 »
Uitzonderingen zijn het wel.

En gelukkig maar.

Toch vind ik het altijd een smet op het blazoen van de Mol in kwestie. Het is altijd zo'n teken van zwakte: "We zullen hem maar helpen of we hebben niets uit te zenden in aflevering 10."

Al wil ik er voorlopig eigenlijk nog niet vanuit gaan dat de Mol hier aan andere naambordjes heeft gezeten. De opdracht was an sich moeilijk genoeg, want er zijn minstens 5 kandidaten (maximaal 6) die het parcours niet konden afleggen.

Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #115 Gepost op: 15-01-2019, 23:08:20 »
Als de mol binnen 10 minuten zonder lasers en de grond te raken geld van anderen heeft weggenomen of geld van zichzelf heeft weggegooid, dan is dat toch fair?

Het lijkt me best een mooie uitdaging voor de mol om zo veel mogelijk geld weg te maken binnen de regels die voor de kandidaten ook gelden.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #116 Gepost op: 15-01-2019, 23:09:43 »
Als ik het goed heb begrepen konden de kandidaten de MOL niet zien, dus voor hem/haar was de opdracht simpel.

Met dat teken van zwakte ben ik het helemaal eens. Of de MOL is te onzeker en heeft een steuntje in de rug nodig, of de hulp die geboden wordt door de regie wordt opgedrongen. Waarom? Om het lastiger te maken voor ons?

Ben niet blij met deze gang van zaken.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #117 Gepost op: 15-01-2019, 23:15:15 »
Misschien heeft de mol helemaal geen geld weggehaald maar heeft hij hier en daar de parcours iets veranderd waardoor het lastiger werd? Er zijn best wel een hoop kandidaten afgevallen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #118 Gepost op: 15-01-2019, 23:18:30 »
Ik denk dat we de discussie over het eventueel helpen van de mol door productie (on)eerlijk is, hier even bij moeten laten. Zie ook deze forumpost. Bewaar het even voor het even tot het feedback topic. ::jaja::

Genoeg gesprekstof over deze opdracht, dus we gaan verder. ::ok::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #119 Gepost op: 16-01-2019, 02:25:05 »
Lijkt alsof Nik hier vol in de straal staat.
Weerkaatsing op haar been anders ofzo...