Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen  (gelezen 55412 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #120 Gepost op: 16-01-2019, 08:11:15 »
Het zou kunnen dat deze opdracht al heel veel weggeeft. Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat de mol hier niet als een van de eersten wilde beginnen, om optimaal te kunnen mollen.

Dan vind ik Merel verreweg het meest verdacht van de eerste drie. Sinan lijkt me te sloom en Niels is veel te snel af. :-\\


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #121 Gepost op: 16-01-2019, 09:14:53 »
Niels is veel te snel af. :-\\

Wat niet noodzakelijk tegen hem als Mol spreekt. Als we uitgaan van een eerlijk spel, waarbij ook de Mol de stralen niet mocht raken, dan kan het ook gewoon zijn dat Niels in zijn hoofd een fantastische molactie had, maar dat die mislukt is.
Dit is namelijk moeilijk op voorhand te oefenen voor een Mol.

Offline themollenator

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #122 Gepost op: 16-01-2019, 09:39:10 »
Zit wat in.
Ik kan me ook niet voorstellen dat je als mol helemaal alleen in een opdracht bent, je niet gaat mollen. Zou wellicht de slechtste mol actie ooit zijn als je dat niet doet.
In het begin is er uiteraard het meest te halen. Dus ja helemaal mee eens ik denk dat de mol bij de eerste 3 zit.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #123 Gepost op: 16-01-2019, 11:48:42 »
Productie hoeft toch niet te helpen met mollen in deze? Simpel: jezelf af laten gaan, met geld in de hand, en op de weg terug links en rechts geld mee snaaien...

Mol voor mij zit bij de eerste 3: sinan, merel en Niels.

Ook zit de mol (mijns inziens) bij degene waar het geld het meest achterin ligt, andere kandidaten zien de naambordjes ook dus dan heb je een beter excuus met afgaan (verder weg, meer tijd etc).
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #124 Gepost op: 16-01-2019, 12:07:07 »
Productie hoeft toch niet te helpen met mollen in deze? Simpel: jezelf af laten gaan, met geld in de hand, en op de weg terug links en rechts geld mee snaaien...

Geld mee snaaien als je lasers groen zijn -> ::ok::
Geld mee snaaien als je lasers rood zijn ->  ::niet-ok::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #125 Gepost op: 16-01-2019, 12:09:20 »
Lijkt alsof Nik hier vol in de straal staat.
Weerkaatsing op haar been anders ofzo...
Dat komt vaker voor. Zolang de laserstraal niet volledig onderbroken wordt is er volgens mij niets aan de hand.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #126 Gepost op: 16-01-2019, 12:18:18 »
Geld mee snaaien als je lasers groen zijn -> ::ok::
Geld mee snaaien als je lasers rood zijn ->  ::niet-ok::
eens! En daarom denk ik ook dat de mol lekker de tijd heeft genomen....
Meer L

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #127 Gepost op: 16-01-2019, 13:30:21 »
Laser-opdracht, maar toch weer anders dan in de vorige edities!  ::ok::

Ik zat te denken aan Evelien, maar zouden ze haar aandeel in dit spel min of meer ''skippen'' als ze de mol is? ???

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #128 Gepost op: 16-01-2019, 15:34:32 »
Het zou kunnen dat deze opdracht al heel veel weggeeft. Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat de mol hier niet als een van de eersten wilde beginnen, om optimaal te kunnen mollen.

Dan vind ik Merel verreweg het meest verdacht van de eerste drie. Sinan lijkt me te sloom en Niels is veel te snel af. :-\\

De mol kan ook afwachten. Zolang de kandidaten blijven afgaan, wat op merel na bij de eerste 7 is gebeurd, heeft hij geen reden om al geld te verduisteren. Ideaal zou zijn nadat twee kandidaten geld hebben binnengehaald. Toch blijft het vreemd dat merel geen €350 euro meeneemt. Dit doet me sterk denken aan Thomas in de duinen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #129 Gepost op: 16-01-2019, 15:40:32 »
Ik denk dat we een paar conclusies kunnen trekken als we er vanuit gaan dat iedereen 350 euro had kunnen ophalen.

Bij Evi mist er sowieso een briefje van 25 euro.

Bij Merel mist er een briefje van 100 euro.

Noemt Nikki een bedrag? Ik dacht dat die ook 250 euro in haar handen had dus dan zou daar ook 100 euro missen.

Bij de rest van de kandidaten weten we niet of er geld mist omdat we daar maar een stapeltje of niets van hebben gezien.

Als Merel en Nikki idd alle briefjes hebben meegenomen die er lagen bij hun bordjes, wat wel lijkt in het filmpje. Dan zou de mol dus of Sinan of Merel moeten zijn.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2019, 15:48:05 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #130 Gepost op: 16-01-2019, 17:25:36 »
Ik denk dat we een paar conclusies kunnen trekken als we er vanuit gaan dat iedereen 350 euro had kunnen ophalen.

Bij Evi mist er sowieso een briefje van 25 euro.

Bij Merel mist er een briefje van 100 euro.

Noemt Nikki een bedrag? Ik dacht dat die ook 250 euro in haar handen had dus dan zou daar ook 100 euro missen.

Bij de rest van de kandidaten weten we niet of er geld mist omdat we daar maar een stapeltje of niets van hebben gezien.

Als Merel en Nikki idd alle briefjes hebben meegenomen die er lagen bij hun bordjes, wat wel lijkt in het filmpje. Dan zou de mol dus of Sinan of Merel moeten zijn.

We weten dat Sinan niet al te lang is binnen geweest en dat de (gemonteerde) tijdsopnames van Merel niet kloppen. Merel was voor mij echt zo goed als niet verdacht, dus wie weet heeft ze geld verloren en het niet durven te zeggen. Na haar kwamen er nog kandidaten die het allemaal hebben kunnen verduisteren. 

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #131 Gepost op: 16-01-2019, 18:39:44 »
En aansluitend hierop wat ik eerder al meldde inclusief foto: alleen bij haar liggen de geldbriefjes omgekeerd onder het naambordje, zodat andere kandidaten niet kunnen zien hoeveel daar ligt. Dit is verdacht omdat het haar kan helpen wanneer zij wel besluit geld mee terug te nemen, het niet opvalt hoeveel. Er staat in het klein 50 op en je ziet Angela, maar van een grote afstand vanaf het hout lijkt me dit lastiger lezen dan die grote 25 of 50.
Meer L

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #132 Gepost op: 16-01-2019, 18:42:05 »
Sinan is lang genoeg binnen geweest om wat geld te pakken. Hij is ook even stil geweest. Geld pakken nadat je af bent is natuurlijk mega simpel. Al verdenk ik Sinan nog steeds niet heel erg. Merel daarin tegen wel. Ze ging ook wel erg snel over het parcour.
Nikki was al als vierde dus mijn vermoeden is wel dat als er geld is gepakt de mol vrij in het begin aan de beurt was.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #133 Gepost op: 16-01-2019, 18:45:38 »
En aansluitend hierop wat ik eerder al meldde inclusief foto: alleen bij haar liggen de geldbriefjes omgekeerd onder het naambordje, zodat andere kandidaten niet kunnen zien hoeveel daar ligt. Dit is verdacht omdat het haar kan helpen wanneer zij wel besluit geld mee terug te nemen, het niet opvalt hoeveel. Er staat in het klein 50 op en je ziet Angela, maar van een grote afstand vanaf het hout lijkt me dit lastiger lezen dan die grote 25 of 50.

Goed opgevallen. Wat hier ook mooi bij aansluit is doordat zij volgens mij als enige allemaal dezelfde biljetjes had het nog minder opvallend was als daar iets achter werd gehouden.
Mocht ze ook 25 en 50 en 100 door elkaar hebben gehad dan was het ons als kijker ook eerder opgevallen als dat toevallig in beeld was gekomen. Maar een stapeltje van allemaal dezelfde is gewoon een stuk lastig om te zien hoeveel ze er precies heeft en of ze er niet ergens een of 2 achter houdt.
Ook geen 25 biljetjes zodat het toch sneller aantikt als je er een of 2 weg moffelt.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #134 Gepost op: 16-01-2019, 18:45:44 »
Sinan is lang genoeg binnen geweest om wat geld te pakken. Hij is ook even stil geweest. Geld pakken nadat je af bent is natuurlijk mega simpel. Al verdenk ik Sinan nog steeds niet heel erg. Merel daarin tegen wel. Ze ging ook wel erg snel over het parcour.
Nikki was al als vierde dus mijn vermoeden is wel dat als er geld is gepakt de mol vrij in het begin aan de beurt was.

Er moet echt veel geld zijn gepakt, aangezien niemand meer op €350. Daarom denk ik dat de mol bijna de volle 10 minuten binnen is geweest, wat bij Sinan niet het geval is.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #135 Gepost op: 16-01-2019, 18:47:36 »
Nee hoeft niet want we weten alleen maar van merel en Nikki en Evi dat ze bij beide stapeltjes zijn geweest.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline margrietisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dit wordt het jaar...
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #136 Gepost op: 16-01-2019, 19:09:01 »
Ben het even kwijt, maar wie verdiende nu wel geld?
Evie 250
Merel 250?
Rick Paul 50

Maar wie nog?

robert had ook geld gepakt in deze opdracht
Ja toch?!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #137 Gepost op: 16-01-2019, 19:16:19 »
Robert 125 euro idd.

Even iets anders. De meeste kandidaten zijn af doordat ze hun balans verliezen en de grond raken. (Niet de lasers) de grond raken was ook af. Evelien daar tegen staat stabiel. Pakt het geld en raakt blijkbaar met de hand of arm de laser? Best raar aan een kant. Vooral met je arm let je toch heel erg op die lasers. Het gebeurd ook als enige buiten beeld.

Ik ga nog eens even kijken wie er nu af is door lasers en wie er uit de lasers blijft.

Sinan raakt met zijn teen de laser en is af met 2 briefjes in zijn hand volgens mij.

Merel blijft uit de lasers.

Niels stapt in een bewegende laser.

Nikki verliest balans en is af omdat ze de grond raakt. Blijft wel uit de lasers.

Sarah verliest balans en is af omdat ze de grond raakt.

Jamie is af omdat ie zijn balans verliest en de grond raakt.

Evelien is opvallend want je ziet eigenlijk niet hoe ze af gaat. Op het moment dat ze af gaat staat ze stabiel en dan zien we haar naam in beeld en gaat ze buiten beeld af, waarschijnlijk met haar hand of het geld biljet?  Daarna komt ze weer in beeld maar ze staat nog steeds stabiel dus ze is niet haar balans verloren.  Dus zeker wel door een laser aanraken af gegaan. Buiten beeld. Straks zien we op beeld hoe ze zelf bewust haar hand in de laser stopt? 🤔

Rick paul haalt het en blijft uit de lasers.

Robert haalt het en blijft uit de lasers.

Evi haalt het en blijft uit de lasers.


Dus 3 mensen die de lasers wel raken. En dus NIET uit de lasers blijven.
SINAN
NIELS
EVELIEN

De opdracht titel kan hier ook slaan op Evelien die af is maar we zien haar niet in de lasers terwijl ze wel door de lasers af gaat. Dus ze blijft op beeld uit de lasers.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2019, 19:32:50 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #138 Gepost op: 16-01-2019, 21:53:05 »
Ik heb het idee dat het stapeltje met briefjes bij het eerste punt van Merel veel dikker is dan 3 briefjes. Nu kom je met 1x € 50 en 4x € 25 op € 150 maar ... het leek zelfs dikker dan 7 papiertjes.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #139 Gepost op: 16-01-2019, 21:56:15 »
Ik had ergens geteld hoeveel briefjes ze had gepakt dat we zagen.

Sowieso bij het eerste stapeltje min 4 en volgens mij allemaal 50 biljetjes wat ze had.

Wat we lijken te zien is

Merel gaat als tweede.
Ze pakt als eerste 4 briefjes blijkbaar allemaal Angelas van 50 euro en bij het tweede bordje 1 briefje ook een Angela van 50 euro.  Ze brengt 5x 50 euro mee terug is 250 euro

Dus ipv 150 euro heeft ze bij stapel 1 (wat dus ook stapel 2 kan zijn als dat geswitches is) sowieso zeker 200 euro. En bij stapel 2 wat 1 kan zijn 50 euro waarschijnlijk. Blijft raar dat ze door de porto over 150 euro praat.

Bij de tweede lijkt ze er maar een te pakken.

Maar hoe je het ook went of keert er klopt weinig bij Merel bij de laser opdracht. De tijd die ze doorgeeft door de porto kloppen niet met de tijden die wel zien. De tijden die we zien zijn omgedraaid. Het bedrag wat ze door de porto doorgeeft klopt niet met beide bedragen die ze lijkt te pakken.
Het blijft vreemd maar zou het aan de ene kant ook wel een misser vinden van de montage als ze idd de mol blijkt te zijn.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2019, 22:02:46 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy