Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen  (gelezen 56402 keer)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #220 Gepost op: 8-02-2019, 19:16:32 »
Tijd voor een nieuwe aflevering. ::hyper::

 ::jaja:: ::jaja::  ::jaja:: er is weinig te puzzelen, ik vind de weken lang duren

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #221 Gepost op: 8-02-2019, 19:34:54 »
Heb ik nou ook Suuuus...
Het duurt te lang.....

Het lijkt alsof er veel minder te speuren is dit jaar, er is weinig actie in de afleveringen, waardoor ik ook hier minder discussie zie bij de topics. Bijna zaterdag  ::zwaai::
Meer L

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #222 Gepost op: 8-02-2019, 19:37:47 »
Nou ja ophef. Er gebeurt weer eens iets. Tijd voor een nieuwe aflevering. ::hyper::

Lol ja idd  ::joehoe::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #223 Gepost op: 8-02-2019, 19:39:31 »
Heb ik nou ook Suuuus...
Het duurt te lang.....

Het lijkt alsof er veel minder te speuren is dit jaar, er is weinig actie in de afleveringen, waardoor ik ook hier minder discussie zie bij de topics. Bijna zaterdag  ::zwaai::

Nog even doorbijten alvorens het feedback topic open gaat, maar ik denk dat deze mening door een hoop mensen gesteund wordt. ;)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #224 Gepost op: 8-02-2019, 20:08:43 »
Ik mis de muzikale aanwijzingen. Hoewel we er meestal niets mee opschoten was er toch iets te puzzelen over de afvaller. ;D

Avrobode puzzel biedt ook geen soelaas, steenfabriek was deze keer de oplossing maar dat wisten we al.... ;D

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #225 Gepost op: 8-02-2019, 23:54:02 »
Maar goed "Soms moet je snel zijn" laat weinig aan de verbeelding over.

Niels was al heel snel af.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #226 Gepost op: 9-02-2019, 01:11:32 »
Wanneer is die tweet  geplaatst?
En wat werd er op die tijd op dit forum besproken.....
That's the question.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #227 Gepost op: 9-02-2019, 07:29:17 »
Leuk, een hint van Rick! Ik denk dat hij ook zag dat er niet veel gepuzzeld meer werd, wil het vuurtje weer een beetje opstoken. Daar doe ik graag aan mee. Als er in deze opdracht gemold kon worden, dan was het toch aan het begin. Dan denk ik aan Sinan of Merel. Iemand vraagt in de comments op Instagram aan Rick of hij hier praat met de mol, en daarop antwoord hij met 'ja', dus daar is geen twijfel over mogelijk.

Zien we hier nu ook een glimp van de mol?


Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #228 Gepost op: 9-02-2019, 07:34:49 »
Even het groene en blauwe licht uit de foto gehaald. Als je graag wilt kun je er wel een gezicht in zien.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #229 Gepost op: 9-02-2019, 07:46:55 »
Nog een andere invalshoek. Rick, als je personen tagt, doe je dit dan willekeurig, of doe je misschien toch onbewust eerst de mol en dan de rest van de kandidaten? De afvallers staan in ieder geval gezellig bij elkaar onderaan.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #230 Gepost op: 9-02-2019, 09:41:12 »
Nog een andere invalshoek. Rick, als je personen tagt, doe je dit dan willekeurig, of doe je misschien toch onbewust eerst de mol en dan de rest van de kandidaten? De afvallers staan in ieder geval gezellig bij elkaar onderaan.
De 3 finalisten staan linksboven.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #231 Gepost op: 9-02-2019, 12:32:00 »
Om dit te beoordelen zou je ook andere foto's moeten hebben van geld dat in ieder geval wel bereikbaar was. Maar hier de afbeelding waar je om vroeg:

(Bekijk de foto's door op de quote te drukken)

Maar, als dus een bordje van Jamie van richting is veranderd tussen Nikkie's en Jamie's beurt in.. waarin vermoedelijk alleen maar Jamie en Sarah zelf aan de beurt zijn geweest.. dan zou dus:

1. Sarah de mol moeten zijn en aan Jamie's geld gezeten moeten hebben en dat bordje anders teruggelegd moeten hebben (ze was lang binnen, en we zien nauwelijks iets van haar beurt, dus zo gek is het niet om dat te denken)

2. Jamie aan zijn bordje gezeten moeten hebben zonder al het geld te pakken... Maar hij heeft ondanks dat dan wel zijn bordje kunnen verplaatsen? Als hij dat heeft gedaan en niet de mol is, dan had hij net zo goed het geld kunnen pakken. Hij kan natuurlijk als mol ook na een klein bedrag gepakt te hebben door zijn gegaan. We zien hem echter wel afgaan terwijl hij richting dat paaltje aan het lopen is (kijk de opdracht maar terug vanaf 10:24 tot 10:29 in het Uit Stralen filmpje op de Avrotros site).. dus waarschijnlijk heeft hij nog helemaal niet aan dat paaltje gezeten! Er is geen andere verklaring voor wat hij daar aan het doen is.. hij loopt naar een doodlopend stuk en verder zijn daar alleen nog de paaltjes van Niels en Nikkie (zie het plaatje van de plattegrond van cartitele op pagina 4), die al aan de beurt zijn geweest, dus het lijkt me sterk dat hij daar als mol geld van anderen aan het verduisteren is.
De enige logische verklaring voor waarom hij richting dat verdachte paaltje loopt.. is dat hij daar nog aan moet zitten! Dit zou dus betekenen dat Sarah er wel aangezeten moet hebben...

EDIT: ik heb even gecheckt of na Nikkie Sarah nou echt aan de beurt is, en dat is zo! De volgorde waarin iedereen gaat die ze ons laten zien in de aflevering klopt dus waarschijnlijk wel. Verder zegt Rick Paul in een biecht: '6 mensen hebben niets mee terug genomen.. dus ik dacht: ik heb iets, ik ga terug.' Hij leek als 8e aan de beurt te zijn in de aflevering. Van de 7 mensen die voor hem leken te gaan (Sinan, Merel, Niels, Nikkie, Sarah, Jamie, Evelien) heeft alleen Merel geld mee terug genomen.. dit betekent dus dat hij waarschijnlijk echt als 8e aan de beurt was en dat hij dus ook niet aan het bordje gezeten kan hebben!!

Dus..... We zijn allemaal om de tuin geleid door mol Sarah?  ::rofl:: Hoe is dit anders te verklaren?
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat ze gecontroleerd heeft hoe veel geld sommige kandidaten op hun paaltjes liggen hadden, maar het lijkt me sterk dat je als kandidaat die moeite nemen zou... al helemaal omdat dat paaltje nou niet bepaald makkelijk te bereiken lijkt. Ik verdacht haar eigenlijk al niet meer... maar ik kom zelf eigenlijk niet op een andere verklaring uit dan dat zij wel aan dat paaltje gezeten moet hebben. En waarom zou ze dat doen, als ze niet de mol is?

Dit zou overigens ook betekenen dat Sinan, Merel en Niels de mol niet kunnen zijn, aangezien zij voor Nikkie kwamen en dus niet aan dat paaltje gezeten kunnen hebben (ervan uitgaande dat Jamie zelf hier ook niet aan gezeten heeft). En ja, we weten dat Rick Paul waarschijnlijk echt als 8e ging... en Jamie zelf heeft er waarschijnlijk ook niet aan gezeten.

Probeert Rick overigens nou de aandacht van deze vondst af te leiden met zijn Instagram post? Verdacht!  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 13:32:27 door Saskiaax95 »

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #232 Gepost op: 9-02-2019, 12:47:00 »
Precies, mijn gedachte ook. Misschien groeven we wel heel erg de goede kant op. 😊

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #233 Gepost op: 9-02-2019, 12:53:35 »
Nou jongens, Sarah is dus de mol. We zijn eruit! Al mijn punten gaan op haar totdat iemand met een goede reden komt voor waarom dat bordje NIET door Sarah verplaatst is.  ::rofl:: Al durf ik dit eigenlijk niet te doen, dus kom aub met een goede verklaring voor waarom zij het niet is.  :P

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #234 Gepost op: 9-02-2019, 13:32:33 »
<knip>
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat ze gecontroleerd heeft hoe veel geld sommige kandidaten op hun paaltjes liggen hadden, maar het lijkt me sterk dat je als kandidaat die moeite nemen zou... al helemaal omdat dat paaltje nou niet bepaald makkelijk te bereiken lijkt.
Waarom zou je als Mol willen controleren of er geld is blijven liggen? Als kandidaat wil je weten wie hier de boel mogelijk heeft gesaboteerd, dus dan wil je juist controleren of er ergens nog geld is blijven liggen.
Daarbij staat het op dit forum al vol van berichten dat Sarah weer eens aan het controleren is. So, what's new?
Slimme kandidaat die Sarah.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #235 Gepost op: 9-02-2019, 13:51:16 »
Oké, met deze opdracht hebben we dus zowel voor Merel als voor Sarah bewijs als mol.
Ik snap dit spel niet meer ???
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #236 Gepost op: 9-02-2019, 13:53:56 »
Waarom zou je als Mol willen controleren of er geld is blijven liggen? Als kandidaat wil je weten wie hier de boel mogelijk heeft gesaboteerd, dus dan wil je juist controleren of er ergens nog geld is blijven liggen.
Daarbij staat het op dit forum al vol van berichten dat Sarah weer eens aan het controleren is. So, what's new?
Slimme kandidaat die Sarah.
Nee, ik wilde ook niet zeggen dat de mol geld heeft gecontroleerd, ik vroeg me alleen af waarom Sarah als ze kandidaat zou zijn zo veel moeite zou nemen om geld te controleren van een ander. Dat leek mij gewoon sterk. Ze controleert wel vaker mensen ja, maar tijdens deze opdracht is dat wel riskant en moeilijk aangezien je makkelijk afgaat door de laserstralen en hiermee veel tijd verspilt. De kans dat je dan zelf nog wat geld mee kan nemen is dan al een stuk kleiner. Zeker aangezien dat paaltje van Jamie niet bepaald makkelijk te bereiken was. Ze moet bovendien dan wel erg goed geweest zijn in het ontwijken van de laserstralen terwijl ze Jamie controleerde, want het ziet er niet bepaald makkelijk uit om zijn paaltje te bereiken.. wanneer ze zelf afgaat, lijkt ze helemaal niet zo behendig te zijn maar juist erg klungelig. Bovendien lijkt het me sterk dat ze haar eigen bordje pakt in plaats van het geld wanneer zij afgaat, als ze al Jamie's geld heeft gecontroleerd en dus weet hoe zo'n bordje eruit ziet? Als je bovendien de opdracht terugkijkt, zie je dat haar bordje verder buiten haar bereik ligt dan haar geld. Dus het is ook totaal niet logisch dat ze dan mis grijpt en haar bordje pakt, aangezien ze makkelijker bij het geld kon. Was haar onhandigheid hier dus gespeeld en een rookgordijn?

Daarnaast zegt zij dat zij 5 minuten lang op zoek was naar haar paaltjes in een biecht... dus dan hebben de makers er maar gewoon bewust uitgelaten dat ze ondertussen ook mensen aan het controleren was als ze een kandidaat is, of Sarah heeft bewust ervoor gekozen dit te verzwijgen? Ik vertrouw het niet helemaal. Ik vind dat je deze vondst niet zo gemakkelijk weg kan zetten.
 

« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 13:55:28 door Saskiaax95 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #237 Gepost op: 9-02-2019, 13:56:51 »
Oké, met deze opdracht hebben we dus zowel voor Merel als voor Sarah bewijs als mol.
Ik snap dit spel niet meer ???

Wel... Het is vooral heel veel rook, maar geen vuur vind ik. Het is vooral indirect bewijs en de gaten worden opgevuld met een verhaal dat molschap moet verantwoorden, zowel bij Merel als bij Sarah.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #238 Gepost op: 9-02-2019, 14:06:24 »
Wel... Het is vooral heel veel rook, maar geen vuur vind ik. Het is vooral indirect bewijs en de gaten worden opgevuld met een verhaal dat molschap moet verantwoorden, zowel bij Merel als bij Sarah.

Hmm ja okee, maar hoe verklaar je dan dat Sarah de klungeligheid zelve lijkt als ze afgaat, terwijl ze er ondertussen wel in geslaagd zou moeten zijn om Jamie's geld te pakken en weer terug te leggen om hem te controleren zonder af te gaan? Hoe verklaar je dat ze haar eigen bordje pakt, terwijl dit verder lijkt te liggen dan het geld, als ze al Jamie heeft gecontroleerd en dus echt wel het verschil tussen een bordje en geld moet weten? Hoe zijn deze ogenschijnlijke tegenstrijdigheden te verklaren als Sarah een kandidaat is?  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #239 Gepost op: 9-02-2019, 14:23:28 »
Hmm ja okee, maar hoe verklaar je dan dat Sarah de klungeligheid zelve lijkt als ze afgaat, terwijl ze er ondertussen wel in geslaagd zou moeten zijn om Jamie's geld te pakken en weer terug te leggen om hem te controleren zonder af te gaan? Hoe verklaar je dat ze haar eigen bordje pakt, terwijl dit verder lijkt te liggen dan het geld, als ze al Jamie heeft gecontroleerd en dus echt wel het verschil tussen een bordje en geld moet weten? Hoe zijn deze ogenschijnlijke tegenstrijdigheden te verklaren als Sarah een kandidaat is?  ::rofl::

Gezien de voorkennis van de Mol probeert die meestal zo dicht mogelijk bij het perfecte scenario te blijven, maar dan op een bepaald moment daarvan af te wijken om geen geld te verdienen.

Mijn vraag is dus: Wat voor nut heeft het om dat naambordje te pakken en niet dat geld? Afgaan met geld is de normaalste zaak van de wereld, maar dat naambordje nemen slaat nergens op. Ze had al gezien van Merel dat je effectief met geld moest aankomen.

Ik zie een Mol hier eerder het geld pakken en dan falen dan een extraatje doen en het bordje pakken.

Dat het bordje verplaatst is, hoeft zelfs niet door een kandidaat gedaan geweest zijn. We zagen gisteren dat Rick in de ruimte was tijdens de opdracht, dus misschien moest er om productieredenen iets gedaan worden ondertussen en moest Jamie's bordje daar verplaatst voor worden.

Er worden veel te harde conclusies getrokken op basis van de shots die we zien. Met dat kistje op de berg in 2016 was dat terecht, maar ik ga me nu opnieuw toch sceptisch opstellen.