Auteur Topic: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered  (gelezen 28149 keer)

Offline Tijnelia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #60 Gepost op: 19-01-2019, 22:33:26 »
Het lijkt erop dat de rode lamp vanaf het Teleantioquia gebouw te Medellín schijnt. Ook op dit dak is een driehoekig helikopter landingsplaats teken te vinden (zie Google Maps Satelliet). Deze zien we ook in het shot van Nikkie, echter was bij Nikkie ook zwart gele markering waar te nemen. Deze markering is niet te zien op dit gebouw op Google Maps. Het kan natuurlijk zijn dat de satelliet foto's ietwat gedateerd zijn.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #61 Gepost op: 19-01-2019, 22:35:07 »
Ik vond de executie waanzinnig gaaf! Maar het einde ervan echt een domper; net als hierboven beschreven wordt; soort van voetbalwedstrijd waarbij je een week moet wachten op de uiteindelijke uitslag.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #62 Gepost op: 19-01-2019, 22:38:11 »
Het uitblijven van een afvaller nu, vind ik net ze spannend als de terugkeer van Ron vorig jaar. Dat houdt de spanning er in  ::bravo:: "We zitten niet in Kiev vriend", dit is de mol  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 22:41:07 door snugger »

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #63 Gepost op: 19-01-2019, 22:38:32 »
Het lijkt erop dat de rode lamp vanaf het Teleantioquia gebouw te Medellín schijnt. Ook op dit dak is een driehoekig helikopter landingsplaats teken te vinden (zie Google Maps Satelliet). Deze zien we ook in het shot van Nikkie, echter was bij Nikkie ook zwart gele markering waar te nemen. Deze markering is niet te zien op dit gebouw op Google Maps. Het kan natuurlijk zijn dat de satelliet foto's ietwat gedateerd zijn.

Thanks! Ik kon het erop mijn kleine telefoon schermpje niet goed uithalen, het zag er raar (maar ook té opvallend) uit. Lief dat je het hebt ‘opgegoogled’, kan ik weer rustig slapen vannacht  ;D ::ok::

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #64 Gepost op: 19-01-2019, 22:40:23 »
Ook ik vond het een sterke executie op deze manier. Wellicht geïnspireerd op de ontknoping van De Mol Vlaanderen in 2016. Al is het nu wel wat spectaculairder!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #65 Gepost op: 19-01-2019, 22:47:57 »
Al vanaf dat t licht groen werd bij t neerleggen vd vrijstelling van merel, voelde ik dat t deze kant in zou gaan. Na de niet bekende afvaller, kwam t beeld van de logigram puzzel met de balkons me wel heel erg bekend voor. Remember Ron in Georgië. Zal me niets verbazen als er volgende week in de balkonopdracht pas duidelijkheid komt over de mogelijkheid van een afvaller voor deze aflevering.

Verder goede afl met een feel good opdracht, een saaie opdracht met een te lichte twist en een leuke teamchallenge.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #66 Gepost op: 19-01-2019, 22:53:58 »
Rik komt uit de lift  ;D

Ik gok toch op Nikkie, gezien RP's reactie....

Het kan ook als volgt gaan:
Rik komt de lift uit en vertelt de groep dat Nikkie WIDM onverwachts moest verlaten ivm omstandigheden thuis. Robert gaat door, maar er wordt niet verklapt wie het rode scherm te zien kreeg. 

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #67 Gepost op: 19-01-2019, 22:55:49 »
Het kan ook als volgt gaan:
Rik komt de lift uit en vertelt de groep dat Nikkie WIDM onverwachts moest verlaten ivm omstandigheden thuis. Robert gaat door, maar er wordt niet verklapt wie het rode scherm te zien kreeg.

Dat zou dan niet eerlijk zijn naar de overige kandidaten toe, want Nikkie of Robert weet dan wel van zichzelf of het scherm rood of groen was.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #68 Gepost op: 19-01-2019, 23:00:58 »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #69 Gepost op: 19-01-2019, 23:01:49 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
robert zou dus effectief een rood scherm hebben gezien, is dat speltechnisch een voordeel voor robert als hij dan automatisch terugkomt. Lijkt me vreemd dat hij zomaar terug zou keren na rood scherm. Het scenario dat De groep kam kiezen om hem terug te kiezen middels een spel dient zich aan. ::trots::
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 08:25:52 door Lukie4, Reden: Mogelijke spoiler »

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #70 Gepost op: 19-01-2019, 23:04:45 »
Kan het niet zijn dat Nikkie zichzelf een rood scherm gaf omdat ze het spel moest verlaten?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #71 Gepost op: 19-01-2019, 23:05:07 »
Als Nikkie idd om familieredenen t spel moest verlaten en robert zou dus effectief een rood scherm hebben gezien, is dat speltechnisch een voordeel voor robert als hij dan automatisch terugkomt. Lijkt me vreemd dat hij zomaar terug zou keren na rood scherm. Het scenario dat De groep kam kiezen om hem terug te kiezen middels een spel dient zich aan. ::trots::
Waarom rode scherm voor Robert? Het scherm van Nikkie kan wel rood geworden zijn omdat de productie dat zo regelde?

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #72 Gepost op: 19-01-2019, 23:07:57 »
Waarom rode scherm voor Robert? Het scherm van Nikkie kan wel rood geworden zijn omdat de productie dat zo regelde?
Bedoel ik

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #73 Gepost op: 19-01-2019, 23:14:15 »
Als nikkie aangeeft voor de executie dat ze om privé redenen het spel moet verlaten dan denk ik dat er geen test/ executie was geweest.

Ze hebben nu wel een test laten maken, als de regie dan Nikkie een rood scherm geeft zonder dat ze de test als slechtste gemaakt heeft, is dat niet echt fair tegen de kandidaten . Ik blijf geloven in de exit van Nikkie om privé redenen en dat robert middels een spel de kans krijgt om te mogen blijven , met dus de kennis dat hij de test t slechtste gemaakt had. Maar we zullen zien

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #74 Gepost op: 19-01-2019, 23:15:52 »
Ik neem aan dat we hiermee nu echt voorbij het punt zijn dat een bepaald gegeven een spoiler is?

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #75 Gepost op: 19-01-2019, 23:18:03 »
Ik blijf geloven in de exit van Nikkie om privé redenen en dat robert middels een spel de kans krijgt om te mogen blijven , met dus de kennis dat hij de test t slechtste gemaakt had. Maar we zullen zien

Ja, zou kunnen dat zij vlak na deze test het slechte nieuws krijgt, waardoor Robert een herkansing krijgt als hij de afvaller was
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #76 Gepost op: 19-01-2019, 23:18:43 »
Ik neem aan dat we hiermee nu echt voorbij het punt zijn dat een bepaald gegeven een spoiler is?
dat

Als nikkie aangeeft voor de executie dat ze om privé redenen het spel moet verlaten dan denk ik dat er geen test/ executie was geweest.


Maar ze hadden die prachtige test en executie hoog boven Medellin bedacht! Dat kun je toch niet níet laten doorgaan?!

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #77 Gepost op: 19-01-2019, 23:23:20 »
dat

Maar ze hadden die prachtige test en executie hoog boven Medellin bedacht! Dat kun je toch niet níet laten doorgaan?!
Je hebt gelijk Tureluurs: het is ver te voren geënsceneerd. Een triest familiebericht ensceneer je niet.  ::ohno:: 

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #78 Gepost op: 19-01-2019, 23:26:42 »
Dus Nikkie gaat er via het spel uit?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari:
« Reactie #79 Gepost op: 19-01-2019, 23:28:40 »
Volgens mij hebben ze nog eens iets aan de leader veranderd. ;)

zag het ook! vorige keer tussen Jamie en Nikkie in, nu tussen Nikkie en Merel in? Dacht ik te zien, moet nog terugkijken

Wie weet een opengemaakte joker die toch bij de test is ingezet?
haha ! dat zei ik ook op de bank, zou erg leuk zijn! ::tandpastasmiley::

Ik denk dat iedereen gewoon verdubbeld. Deze week is er geen afvaller.
Volgende week eventueel 2 afvallers
dit

Executie fantastisch!
Vind ook suf dat ze niet meteen afvaller laten zien, mits volgende week terugkoop mogelijkheid is...
En eens met Tureluurs, natuurlijk wordt dan alsnog executie gedaan en Nikkie kan gewoon vragen op zichzelf invullen en ze gaat naar huis (lijkt me).
Hier juist wel fan van de opdrachten, al is het jenga spel voor mol ontmaskeren niet heel interessant op de start na, behalve snel opgeven...
« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 23:30:24 door MissTinie »