Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade  (gelezen 128672 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Gepost op: 26-01-2019, 10:31:08 »
Plaats hier al je bevindingen over bovenstaande opdracht.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 21:21:16 door Lukie4 »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2:
« Reactie #1 Gepost op: 26-01-2019, 21:09:43 »
Voor de schema makers:

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2:
« Reactie #2 Gepost op: 26-01-2019, 21:09:53 »
Het getuigde toch wel weer van een zekere arrogantie om te denken dat je met een groep van 8 kandidaten (waaronder een Mol) zonder molboekje even die opdracht gaat volbrengen. Alsof niemand geleerd heeft uit de voorgaande 18 seizoenen. ;D

Voor de schema makers:

Meteen na de aflevering. Al heb ik het gevoel dat ik niet de enige zal zijn. ::rofl::

Offline Tannie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #3 Gepost op: 26-01-2019, 21:25:59 »
De opdracht serenade....zou er een aanwijzing worden gezongen door de 2 mannen die de serenade brengen.....?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #4 Gepost op: 26-01-2019, 21:32:59 »
Merel naar een kamer met een kamernummer die eindigt op 13.  ::vergroot::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #5 Gepost op: 26-01-2019, 21:37:08 »
Ja, dat wel, maar wordt daar nu niet een beetje teveel de nadruk opgelegd? Het leek wel of ze allemaal aan het mollen waren en niemand nam de moeite naar een ander te luisteren. Weer geen enkele samenwerking en wat levert het op? Juist €00000 voor de MOL. Dat wordt een mooie lage pot op het eind als ze zo door gaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #6 Gepost op: 26-01-2019, 21:40:02 »
Leuke opdracht! Jammer dat we niet te zien kregen hoe de keuze voor geen molboekje gebruiken tot stand kwam. Daar heeft de Mol vast in gestuurd.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #7 Gepost op: 26-01-2019, 21:53:52 »
Hoop dat iemand hier spaans spreekt en kan vertellen wat ze nou precies zingen over Robčrt

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #8 Gepost op: 26-01-2019, 21:54:22 »
Niels, Merel, Robert en Sarah stonden fout volgens MolTalk

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #9 Gepost op: 26-01-2019, 21:54:41 »
Merel bij de kamer 13 en roept dat ook nog even? En wat doet ze raar aan het einde...en al na 2 minuten op een balkon staan die niet goed is?

Ik vond naast merel, de volgende ook verdacht: rp, robert en Niels
Meer L

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #10 Gepost op: 26-01-2019, 21:56:38 »
Okay mooi overzicht in moltalk

Dus Niels Merel Sarah en Robert stonden fout. De rest goed.

En Rick Paul stond goed alleen wel bij een bordje waarop hij had kunnen lezen dat Merel en Niels die naast hem stonden fout stonden.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #11 Gepost op: 26-01-2019, 22:18:18 »
Wat gebeurt er toch met de lichten boven de balkons?

In de 27e minuut zien we dat het eerste licht aangaat. Vervolgens verschijnt het tweede licht op het balkon dat volgens Merel in eerste instantie juist is. In de 29-30e minuut zien we dat Merel weer naar binnen gaat en het licht boven dit laatste balkon uitgaat. Robert blijft uiteindelijk onder het eerste licht staan.

Kan dit een hint zijn naar Merel of Robčrt?

Ik post een foto van de twee lichten wanneer Merel het balkon betreedt. Voor een duidelijk beeld raad ik aan de 27e minuut te bekijken.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #12 Gepost op: 26-01-2019, 22:20:49 »
Had die lichten niet eens gezien maar zou kunnen dat dit een indictatie was dat ze voor dit balkon kozen.
Vraag is wel. Is Merel nu weggelopen van een goed balkon en heeft die nog ergens last minute van balkon geswitched dan? Dat was mij in de opdracht niet opgevallen eerst.

Edit ze lijkt idd uiteindelijk een verdieping lager te staan als het balkon wat ze als eerste koos.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #13 Gepost op: 26-01-2019, 22:22:48 »
Leuke opdracht! Jammer dat we niet te zien kregen hoe de keuze voor geen molboekje gebruiken tot stand kwam. Daar heeft de Mol vast in gestuurd.
absoluut, en hoe dom van de kandidaten om te denken dat je zonder molboekje kan doen...
Grootste taak van de mol was om daarop aan te sturen. Heeft deze mol zo'n invloed op de groep? Dat is toch knap !
Ik denk dat je hier als mol heel erg je best kan doen, misschien een keertje roepen "Weet je zeker dat je goed staat" en klaar.
Wel super leuke opdracht ook!

Wat goed gezien van die lampen, kan ook zijn dat ze dan juist wel op goede balkon staan?

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #14 Gepost op: 26-01-2019, 22:27:31 »
Leuke opdracht! Jammer dat we niet te zien kregen hoe de keuze voor geen molboekje gebruiken tot stand kwam. Daar heeft de Mol vast in gestuurd.

Ik vind dat best vaak tot nu toe; dat we niet zien hoe bepaalde keuzes tot stand zijn gekomen. Maakt het voor de kijker onmogelijk om de situatie goed in te schatten
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #15 Gepost op: 26-01-2019, 22:38:08 »
In 'Moltalk' lieten zij het schema zien (ik heb hier nog geen afbeelding van gemaakt).

Behoort Merel in kamer 313 te zitten? Dat is het kenteken van Donald Duck. Een eend is ook een vogel.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #16 Gepost op: 26-01-2019, 22:40:34 »
Ik denk dat Merel eerst goed stond bij de kamer die ze zo snel had. Maar ze is op het laatst ineens zonder duidelijke aanleiding geswitched naar een verdieping hoger op de verdieping waar ze dus niet hoorde te staan.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #17 Gepost op: 26-01-2019, 22:41:04 »
Het verbaast me dat ik toch nog de eerste ben. Hier gaat ie:



Opvallende zaken:

Merel: Heeft op het balkon gestaan waar ze moest staan met de profetische woorden: "Ik sta op het goede balkon". Vertrekt daar om onduidelijke redenen naar een balkon hoger terwijl ze zelf had gelezen in kamer 409 dat ze niet op die verdieping moest zijn.

Niels: Beweert dat hij op alle andere verdiepingen zag dat hij op die verdieping niet hoorde wat dus niet klopt.

Rick Paul: Staat daar op zijn goede balkonnetje te keuvelen met Niels terwijl op zijn bordje staat dat Niels niet op die verdieping hoort.

Robčrt: Ik wil hem niet onderschatten als Mol, maar de man heeft volgens mij gewoon helemaal geen kaas gegeten van deze opdracht. ;)

Sarah: Corrigeert Rick Paul op een bepaald moment dat ze bij 12 en niet bij 13 moet zijn. Eindigt toch gewoon in een kamer met 12.

Sinan: Komt met grote smile op 211 en zegt: "Dit is mijn balkon". Jammer voor hem dat Niels en Jamie in 213 kunnen zeggen dat dit niet zo is.


Op Evelien, Jamie en Robčrt na heeft iedereen dus wel een gekke move gemaakt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #18 Gepost op: 26-01-2019, 22:42:40 »
Behoort Merel in kamer 313 te zitten? Dat is het kenteken van Donald Duck. Een eend is ook een vogel.

Bingo.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #19 Gepost op: 26-01-2019, 22:47:49 »
Het verbaast me dat ik toch nog de eerste ben. Hier gaat ie:



Rick Paul: Staat daar op zijn goede balkonnetje te keuvelen met Niels terwijl op zijn bordje staat dat Niels niet op die verdieping hoort.
Dank voor de moeite ::bravo:: Het klopt dus wat Chris zei in Moltalk over Rick Paul? Sterke bevestiging van zijn Molschap ::jaja::
...óf niet!