Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier  (gelezen 14505 keer)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #60 Gepost op: 25-02-2019, 07:46:18 »
Je ziet Merel iets van een ton pakken en een beetje verkreukelen. Vervolgens brengt ze een netjes opgevouwen briefje binnen, zou ze hier briefjes weggegooid hebben?

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #61 Gepost op: 25-02-2019, 10:05:19 »
Dit seizoen blinkt wel uit in slechte opdrachten. Dit was er ook weer eentje. Wat was het nut van de drone? Meest effectief qua tactiek lijkt me om gewoon met 4 man alle tonnen af te jagen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #62 Gepost op: 25-02-2019, 12:40:30 »
Samenvattend denk ik dat de regels als volgt waren:

- Zodra een van de kandidaten het veld betrad mochten de motoren vanaf een punt vertrekken; ze moesten terug zijn op dat punt zodra de kandidaten weer uit het veld waren.
- Met de drone konden de kandidaten zorgen dat ze niet langer dan noodzakelijk in het veld waren.
- Door de afstand die de motoren moesten afleggen vanaf en terug naar het beginpunt zie je dat het nog moeilijk was om bedragen te vinden, pas aan het einde toen de kandidaten langer in het veld bleven werd het makkelijker om de bedragen van de ton af te pakken.
- Als bovenstaande niet het geval is, snap ik werkelijk niet waarom ze niet alle tonnen afrennen, want helemaal naar de laatste ton duurde minder dan een minuut.

Opvallend is:
- Niels die op zijn dooie gemakje terugkomt.
- Merel die niet meer naar Sinan wil luisteren en zegt dat ze dan beter alle tonnen af kunnen gaan.
> Bij beide: daardoor hebben de motoren veel meer tijd om de andere tonnen af te rijden en geld weg te pakken.

Sarah is het minst verdacht. Ze loopt steeds de kortste route van en naar een ton en zorgt daarmee dat ze zo kort mogelijk in het speelveld is. Onverdacht van Sarah is ook dat Sarah en Merel samen naar een ton rennen en ze Merel het geld laat pakken - daarmee krijgt Merel voor de FTM-overzichten extra geld terwijl Sarah dat anders gewoon had gepakt. Als mol zou je dit briefje willen hebben - zodat je extra kandidaats lijkt.

P.s Geld afpakken van een kandidaat vanaf de motor lijkt me -ondanks de podcast- toch echt onhaalbaar, tenzij je die kandidaat eerst frontaal aanrijdt?
« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 12:43:48 door widmm1992 »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #63 Gepost op: 25-02-2019, 13:39:01 »
P.s Geld afpakken van een kandidaat vanaf de motor lijkt me -ondanks de podcast- toch echt onhaalbaar, tenzij je die kandidaat eerst frontaal aanrijdt?

 ::rofl::

Dat zou je denken ja... hier is naar mijn idee niet zo goed over nagedacht.  :P

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #64 Gepost op: 25-02-2019, 15:12:32 »
Misschien zijn alle opdrachten expres zo onduidelijk en warrig als verwijzing naar warrige mol Merel. ::)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #65 Gepost op: 25-02-2019, 15:22:09 »
Misschien zijn alle opdrachten expres zo onduidelijk en warrig als verwijzing naar warrige mol Merel. ::)

 ;D

Maar dan zijn ze wel al heel lang bezig met de voorbereiding van deze hint. Ik heb onlangs seizoen 10 weer bekeken en ik snap nog steeds de openingsopdracht niet. Iets met bruggen, boten, helikopters, vlaggen en allerlei kleurencodes.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #66 Gepost op: 25-02-2019, 15:30:57 »
Haha, maar dat had Anton Jongstra ook eens toegegeven dat dat iets te ingewikkeld was inderdaad. ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #67 Gepost op: 25-02-2019, 19:27:48 »
In de podcast vertelt Rik dat de motorrijders het geld uit de kandidaten hun handen mochten pakken. Apart.
Wat moet hij anders zeggen. Inderdaad, Niels is de Mol want die kwam met het onzinnige idee om de motorrijders af te leiden, waardoor er minder kandidaten geld konden pakken?
Het is hier ook al gezegd, hoe moeten ze in godsnaam dat geld afpakken? Hun gewoon overhoop rijden? Dat afpakken slaat helemaal nergens op!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #68 Gepost op: 27-02-2019, 04:50:50 »
Wat moet hij anders zeggen. Inderdaad, Niels is de Mol want die kwam met het onzinnige idee om de motorrijders af te leiden, waardoor er minder kandidaten geld konden pakken?
Het is hier ook al gezegd, hoe moeten ze in godsnaam dat geld afpakken? Hun gewoon overhoop rijden? Dat afpakken slaat helemaal nergens op!

Hij had nog beter kunnen zeggen dat hij het niet exact meer wist dan dit: dat motorrijders het geld uit handen van kandidaten moesten pakken. Slaat nergens op, zou levensgevaarlijk zijn en we zien gewoon in beeld dat het niet waar is. De motorrijders pakken geld van de ton. Begrijp niet hoe dat in de podcast heeft kunnen belanden eigenlijk.Tenzij het een bedoelde hint is.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #69 Gepost op: 27-02-2019, 06:48:51 »
Je ziet Merel iets van een ton pakken en een beetje verkreukelen. Vervolgens brengt ze een netjes opgevouwen briefje binnen, zou ze hier briefjes weggegooid hebben?

Sowieso geen briefjes, want er is maar één van de 8 biljetten van 250 niet opgehaald. (5 door de kandidaten, 2 door de motormuizen).
Woosie down?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #70 Gepost op: 27-02-2019, 09:59:11 »
Ik zie het ook niet meer bij het terugkijken, zal het me wel verbeeld hebben

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #71 Gepost op: 27-02-2019, 10:20:23 »
Zelfs bij terugkijken vind ik opdrachten vaak nog vaag. De kandidaten krijgen veel langer uitleg, maar dat zien we niet op tv. De tv-kijker moet het doen met een paar seconden uitleg. Ik heb het idee dat het dit seizoen wel onduidelijker is dan voorheen.

Vond op zich het idee van een drone wel leuk. Ik waardeer het als er nieuwe dingen worden geprobeerd in het programma. Het kwam alleen niet zo goed uit de verf. In de podcast werd vertelde Rik ook dat het ontzettend warm was die dag en iedereen daar flink last van had.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #72 Gepost op: 27-02-2019, 17:45:47 »
Ik had overigens de indruk dat wat Rik in de podcast eigenlijk zei was dat de opdracht niet goed was gegaan. Hij beschreef hoe het had gemoeten, maar er klonk in door dat het zo niet was gegaan... Misschien dat die 40+ graden hitte een rol gespeeld heeft.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #73 Gepost op: 27-02-2019, 18:59:10 »
Zelfs bij terugkijken vind ik opdrachten vaak nog vaag. De kandidaten krijgen veel langer uitleg, maar dat zien we niet op tv. De tv-kijker moet het doen met een paar seconden uitleg. Ik heb het idee dat het dit seizoen wel onduidelijker is dan voorheen.

Ik hoor anderen er ook over dit jaar. Zelfs Annemieke vraagt in de podcast bij twee opdrachten om uitleg. Wel een punt die herhaaldelijk genoemd gaat worden in het feedback topic na afl 10 denk ik.

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #74 Gepost op: 27-02-2019, 20:22:16 »
En wat natuurlijk niet in beeld is gebracht:

Merel die even wijst naar een ton met geld, zodat de motorrijders weten waar ze het weg kunnen halen.
Mzahk hr cd lnk !