Auteur Topic: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen  (gelezen 26951 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #40 Gepost op: 9-02-2019, 22:36:54 »
Blijkbaar tuktukte Jamie wel het bordje onder construction voorbij.
Maarja wel geld binnen gehaald.
Ik dacht bij deze opdracht eigenlijk wel meteen. Ok dus degene die meeste mingeld uit de pot houdt in de gaten houden.

Dit heb ik meegekregen:

In de pot
JAmie 100
Sinan 50
Merel 250 euro
Sinan 50 euro
Rick paul 100 euro
550 euro in de pot

Uit de pot:
Niels oranje briefje?
Sarah groen briefje?
Rick paul 250
Niels 100
Sarah 50
Merel 50 euro
Jamie 50 euro
Totaal 650 euro

Dus
-100 euro
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #41 Gepost op: 9-02-2019, 22:37:24 »
Ik vond het wel hele leuke opdrachten dit keer.  ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #42 Gepost op: 9-02-2019, 22:37:47 »
Leuke aflevering! Eindelijk weer wat individuele geldbedragen voor het follow the money schema. En allemaal van die opdrachten die je zelf ook zou willen doen  ::bravo::

Nu nog even uitvinden in welke tunnel in deze week ga  ::) ik ben nog nooit zo clueless geweest als dit jaar

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #43 Gepost op: 9-02-2019, 22:39:51 »
Ik vraag me af of dit een trucje zou kunnen zijn om de mol te helpen. Stel dat teveel kandidaten de mol verdenken, dan is het voor de mol belangrijk dat de groep zo groot mogelijk blijft. Als Rick Paul bijvoorbeeld de mol is, dan heeft bijna iedereen hem in het vizier. Hoe meer mensen in het spel, hoe groter voor de kandidaten toch ook de twijfel. Ik ben benieuwd of ze de finale uiteindelijk met 4 mensen gaan doen...

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #44 Gepost op: 9-02-2019, 22:41:52 »
Nu is dus duidelijk waarom de mol vorige week rustig geld kon verdienen.
Het geld kon er deze aflevering uit. Wie deed hier het meeste zijn best voor. ::vergroot::


Rick Paul: -250 tuktuk, bij veel opdrachten geld in zetten in steenfabriek

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #45 Gepost op: 9-02-2019, 22:44:39 »
Weer geen afvaller, had gehoopt zo in ieder geval één molverdachte te strepen  ;)

En mijn hoofdverdachte Rick Paul mega verdacht in beeld en het meest verdacht zowel bij de kandidaten als bij de thuiskijkers.

Dat wordt heroverwegen en toch de dames weer eens goed bestuderen.
Er valt bij deze opdrachten in ieder geval te puzzelen en het gedrag van de kandidaten te bestuderen.

Wat is Colombia trouwens prachtig!!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #46 Gepost op: 9-02-2019, 22:49:29 »
Ik ben wel blij met deze aflevering. Twee opdrachten waar genoeg aan te speuren valt. Vooral die eerste met die steenfabriek. Veel geld inzetten verdacht of juist niet? Wie doet met wie welke deelopdracht.

Dat er niemand uit hoefde verbaasde me enigszins, ik denk dat we toch weer een finale met 4 gaan zien. Misschien moeten ze voortaan 11 afleveringen doen, dan kunnen ze vaker zo'n twist doen. Valt me wel op dat zo'n derde opdracht met schermen-niet-hoeven-zien vaak in aflevering 6 lijkt te zitten.

Dan de verdenkingen. Wat mij betreft nogmaals Sinan definitief niet de mol. Hij is in beide opdrachten degene die het meeste geld binnenbrengt. Anne-Marie Jung (in Moltalk) lijkt dit spel dan ook niet te snappen.

Sarah verdacht, die vind ik nog steeds raar doen. Maar heeft wel Sinan goed geholpen in het wals-labyrint Merel, die ik verdenk, haalt wel geld binnen, maar maar 1 keer, dus dat kan een dwaalspoor zijn. Maar wel de envelop met het meeste geld? Aan de ene kant verdacht dat zij het meeste geld heeft, aan de andere kant onverdacht dat dat geld wèl binnenkomt.

Die puzzel met die vierkanten. Ben ik nou zo uniek dat ik dat soort puzzels meteen snap? :-\\
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #47 Gepost op: 9-02-2019, 22:54:45 »
Jammer aflevering gemist, net thuis na een weekje weg. Morgen terugkijken, gelukkig wel opgenomen. ben wel vast aan het inlezen.

Offline R0m4ndu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #48 Gepost op: 9-02-2019, 22:57:15 »
Ik denk dat volgende opdracht valt te vergelijken met aflevering 4 in Wie is de Mol 2006 waarin het ook 2 opdrachten waren waarvan de 2de eigenlijk 1 lange route is naar de test. De 2de opdracht zal dan ook de zendtijd van 2 opdrachten innemen hoop ik. Vooral de teksten van Niels klinken goed. Want hij zegt ''de opdracht waar ik al het hele seizoen op wacht''. Misschien een Meet The Mole wat er in verwerkt zit? Tenminste daar zou ik op wachtten. Omdat hij schermEN zegt lijkt het me duidelijk dat we volgende week van 2 man afscheid gaan nemen, kijken wat Russisch roulette daar mee te maken heeft.

Ik verwacht dat dit de beste opdracht van het seizoen gaat worden en kan dan ook niet wachten!!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #49 Gepost op: 9-02-2019, 23:00:42 »
Uithalen: Merel is de enigste die schreeuwt bij de touwen, ofwel een uithaal.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #50 Gepost op: 9-02-2019, 23:10:11 »
Ik denk dat volgende opdracht valt te vergelijken met aflevering 4 in Wie is de Mol 2006 waarin het ook 2 opdrachten waren waarvan de 2de eigenlijk 1 lange route is naar de test. De 2de opdracht zal dan ook de zendtijd van 2 opdrachten innemen hoop ik. Vooral de teksten van Niels klinken goed. Want hij zegt ''de opdracht waar ik al het hele seizoen op wacht''. Misschien een Meet The Mole wat er in verwerkt zit? Tenminste daar zou ik op wachtten. Omdat hij schermEN zegt lijkt het me duidelijk dat we volgende week van 2 man afscheid gaan nemen, kijken wat Russisch roulette daar mee te maken heeft.

Ik verwacht dat dit de beste opdracht van het seizoen gaat worden en kan dan ook niet wachten!!

Ik zie toch echt drie opdrachten in de aankondiging voor volgende week: kisten, Russisch roulette en iets met die blauwe zakken... En wat betreft 'schermen' in meervoud: dit gaat gewoon over de algemene intensiteit van die rode schermen, niet zozeer over dat er twee rode schermen zouden zijn deze aflevering denk ik! :)

Offline R0m4ndu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #51 Gepost op: 9-02-2019, 23:14:03 »
Oh dan heb ik niks gezegd over de vergelijking met Widm 2006 maar dat neemt niet weg dat ik denk dat de Russisch roulette De Meet The Mole opdracht gaat zijn (of in elk geval meer te weten komen over de identiteit). Misschien dat deze daarom slechts 1 nanoseconde in beeld komt in de trailer?!


En ik hoop wel dat hij 2 schermen bedoelt maar we zullen we nog wel zien! ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 23:17:05 door R0m4ndu »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #52 Gepost op: 9-02-2019, 23:14:50 »
Citaat
Die puzzel met die vierkanten. Ben ik nou zo uniek dat ik dat soort puzzels meteen snap?

Uniek niet maar ik snap, dat niet iedereen het meteen ziet. Ik zat, zoals gezegd, op de snelweg en zag het uit een ooghoek.

Punt is... De antwoorden die ze gaven waren zo onrealistisch dat ze onmols werden voor mijn gevoel.

Maar goed, als de meerderheid zo'n puzzel niet snap of ziet (geen verwijt), dan kun je doen wat je wilt als Mol.

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #53 Gepost op: 9-02-2019, 23:15:57 »
RP levert zijn joker in terwijl het helemaal niet zeker is of er wel iemand naar huis gaat. Ik zou hem toch bewaren voor de volgende aflevering denk ik.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #54 Gepost op: 9-02-2019, 23:20:42 »
Als je niet zeker bent en de andere groep zou het goed hebben, wordt je kans 1 op 3 om af te vallen. Ik zou het ook doen.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #55 Gepost op: 9-02-2019, 23:20:48 »
 ::ohno:: weer geen afvaller...

Verder een leuke aflevering, maar toch wel teleurgesteld dat we nu niemand kunnen afstrepen.

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #56 Gepost op: 9-02-2019, 23:22:16 »
Als je niet zeker bent en de andere groep zou het goed hebben, wordt je kans 1 op 3 om af te vallen. Ik zou het ook doen.

Dat blijft toch 1 op 6?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #57 Gepost op: 9-02-2019, 23:24:25 »
Nee. Ik ga uit van de mogelijkheid dat de anderen het wel goed hebben, dan is het toch 1/3?

Als je het gevoel hebt dat je de Mol in je groep hebt en de anderen het goed hebben is het zelfs 1/2.

Zet maar in die joker dan.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #58 Gepost op: 9-02-2019, 23:25:26 »
het kunnen ook drie groene schermen worden dan. Ik vind het ook nog steeds 1 op 6

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #59 Gepost op: 9-02-2019, 23:26:15 »
Nee. Ik ga uit van de mogelijkheid dat de anderen het wel goed hebben, dan is het toch 1/3?

Als je het gevoel hebt dat je de Mol in je groep hebt en de anderen het goed hebben is het zelfs 1/2.

Zet maar in die joker dan.

De kans dat je naar huis gaat blijft 1 op 5 (als je niet de mol bent). Alleen bestaat er een kans dat je je scherm niet te zien zal krijgen. Maar of jij het rode scherm zou hebben, heeft niets met die hele twist te maken. Dus is het slimmer om hem eigenlijk niet in te zetten denk ik, maargoed dat wisten ze op het moment van de test invullen nog niet