Auteur Topic: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen  (gelezen 26950 keer)

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #60 Gepost op: 9-02-2019, 23:26:29 »
Nee. Ik ga uit van de mogelijkheid dat de anderen het wel goed hebben, dan is het toch 1/3?

Als je het gevoel hebt dat je de Mol in je groep hebt en de anderen het goed hebben is het zelfs 1/2.

Zet maar in die joker dan.

Misschien had 1 van die andere 3 die de opdracht wel heeft laten slagen de test wel het slechts gemaakt, dus dan krijgt het groepje die het fout gedaan heeft ook alle 3 een groen scherm.

toch?  ???

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #61 Gepost op: 9-02-2019, 23:28:34 »
Ik vond het vooral flauw dat er meer verloren dan gewonnen kon worden, zo leek het. Dat de 9 verschillen fout waren bijvoorbeeld, is arbitrair want ze hadden er 9 gevonden. De tuktuks waren ook gewoon lastig dus dat de helft niet op tijd aan zou komen was ook te voorspellen. En dan afsluiten met een opdracht zonder geld op het spel :-\\

Behalve het speltechnische waren de opdrachten wel een feest om naar te kijken hoor ::bravo::
...óf niet!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #62 Gepost op: 9-02-2019, 23:28:45 »
De kans dat je naar huis gaat blijft 1 op 5

Klopt, niet 1 op 6, er zit natuurlijk 1 mol tussen

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #63 Gepost op: 9-02-2019, 23:29:31 »
Klopt, niet 1 op 6, er zit natuurlijk 1 mol tussen

ohja ;D

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #64 Gepost op: 10-02-2019, 02:14:59 »
Hoeveel afleveringen zijn er dit seizoen? In verband met hoeveel kandidaten er nog in welke afleveringen gaan afvallen. Sluit zoiets als in seizoen 11 of 17 niet uit, toen Karin en Diederik in de finale-aflevering respectievelijk halverwege en aan het begin nog afvielen.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #65 Gepost op: 10-02-2019, 03:48:04 »
Dat de 9 verschillen fout waren bijvoorbeeld, is arbitrair want ze hadden er 9 gevonden.

Of heeft de mol een bordje verzet?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #66 Gepost op: 10-02-2019, 08:41:47 »
Citaat
Merel en Rick Paul vallen allebei eigenlijk compleet af als molverdachten voor mij... Rick Paul was inderdaad veel te verdacht in beeld


Sorry, maar aan dit type argumentatie erger ik me  dit seizoen. Niet iedereen zit zoals ons meerdere keren per week op een forum te speuren. Voor de doorsnee kijker moet de mol ook gewoon gevonden kunnen worden. Dit is geen persoonlijke aanval (gewoon het eerste voorbeeld wat ik in dit topic tegenkwam), maar gericht aan iedereen die op deze manier argumenteert.

Verder vond ik de eerste twee opdrachten echt goed. De laatste opdracht doet toch vermoeden dat ze in aflevering 1 toch op een afvaller hadden gehoopt. Het abseilen en de koffiepakken leken mij ook opdrachten die met een man minder hadden gekund. De ziplines had ook grote garantie op geen afvaller, want de mol kan bij de afvaller in het team gaan en alles goed hangen.

Ik ben wel blij met deze aflevering. Twee opdrachten waar genoeg aan te speuren valt. Vooral die eerste met die steenfabriek. Veel geld inzetten verdacht of juist niet? Wie doet met wie welke deelopdracht.

Dat er niemand uit hoefde verbaasde me enigszins, ik denk dat we toch weer een finale met 4 gaan zien. Misschien moeten ze voortaan 11 afleveringen doen, dan kunnen ze vaker zo'n twist doen. Valt me wel op dat zo'n derde opdracht met schermen-niet-hoeven-zien vaak in aflevering 6 lijkt te zitten.

Dan de verdenkingen. Wat mij betreft nogmaals Sinan definitief niet de mol. Hij is in beide opdrachten degene die het meeste geld binnenbrengt. Anne-Marie Jung (in Moltalk) lijkt dit spel dan ook niet te snappen.

Sarah verdacht, die vind ik nog steeds raar doen. Maar heeft wel Sinan goed geholpen in het wals-labyrint Merel, die ik verdenk, haalt wel geld binnen, maar maar 1 keer, dus dat kan een dwaalspoor zijn. Maar wel de envelop met het meeste geld? Aan de ene kant verdacht dat zij het meeste geld heeft, aan de andere kant onverdacht dat dat geld wèl binnenkomt.

Die puzzel met die vierkanten. Ben ik nou zo uniek dat ik dat soort puzzels meteen snap? :-\\

Dit had de makkelijkste 500 euro van het seizoen moeten zijn. Een opdracht die je op een minuutje kan uitvoeren.



« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 08:45:47 door Belgian Mol »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #67 Gepost op: 10-02-2019, 08:49:00 »
Sorry, maar aan dit type argumentatie erger ik me  dit seizoen. Niet iedereen zit zoals ons meerdere keren per week op een forum te speuren. Voor de doorsnee kijker moet de mol ook gewoon gevonden kunnen worden. Dit is geen persoonlijke aanval (gewoon het eerste voorbeeld wat ik in dit topic tegenkwam), maar gericht aan iedereen die op deze manier argumenteert.



Eens, daarnaast weet de productie ook dat we zo denken, dus kunnen ze prima de mol af en toe verdacht in beeld brengen. Het is niet zo dat ze één iemand verdacht maken dit seizoen.

Toch schiet het vaak door mijn hoofd. En ook dat we RP bijvoorbeeld zo veel in de biecht zagen gisteren, dan denk ik gelijk dat hij er uit vliegt. Maar dat we dat denken heeft de productie ook al lang door natuurlijk.

Offline Rex

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #68 Gepost op: 10-02-2019, 08:52:48 »
Over het verdacht in beeld brengen: al jaren is mijn mol een finalist. Vorig jaar ook.
Dit jaar zie ik daarom merel ook als finalist en zit ik op RP. Die zal dan ook wel finalist zijn.
Was Jan vorig jaar überhaupt verdacht in beeld?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #69 Gepost op: 10-02-2019, 09:05:53 »
Over het verdacht in beeld brengen: al jaren is mijn mol een finalist. Vorig jaar ook.
Dit jaar zie ik daarom merel ook als finalist en zit ik op RP. Die zal dan ook wel finalist zijn.
Was Jan vorig jaar überhaupt verdacht in beeld?

'Waar in ""Kiev"" zijn jullie ergens?'

Toen hadden we het allemaal eigenlijk al moeten weten.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #70 Gepost op: 10-02-2019, 09:39:49 »
Ben ik de enige die dit seizoen vind tegenvallen in vergelijking met de voorgaande jaren...? Of wordt die mening enigszins gedeeld hier?

Kandidaten vind ik beter samenhoren dan vorige jaren, opdrachten zijn ook beter. Dus nee ik deel die mening niet

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #71 Gepost op: 10-02-2019, 09:51:09 »
Het abseilen wat Robert zo moedig voltooide zou ik ala Sinan overgeslagen hebben. Maar ziplinen op die hoogte? Zo gaaf ::hyper:: En zo er vorige aflevering flink geld in de pot kwam, zo makkelijk gaat het eruit. Dus geen veiling benodigd Thomas. Bij de tuctucs wil je mingeld binnenbrengen en dus niet op tijd komen. Bij de steenfabriek flink extra inzetten en het dan net niet halen. Dat Sinan 0 inzet bij de enige opdracht die ze halen geeft mij aanleiding hem te strepen. En niet omdat hij te passief zou zijn of teveel geld zou verdienen ::) (de twee vrouwen voeren beide verwoed strijd wie er het meeste geld op brengt aldus follow the money)

Ziplinen wil de mol goed doen want geen geld op het spel en zoals Dennis zei een extra persoon in het spel die als bliksemafleider kan dienen. Nu nog 2 afvallers ala seizoen 5 en doorrr. Of 4 finalisten ala seizoen 7.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #72 Gepost op: 10-02-2019, 09:58:56 »
... De laatste opdracht doet toch vermoeden dat ze in aflevering 1 toch op een afvaller hadden gehoopt. Het abseilen en de koffiepakken leken mij ook opdrachten die met een man minder hadden gekund. De ziplines had ook grote garantie op geen afvaller, want de mol kan bij de afvaller in het team gaan en alles goed hangen.
...

Als ze wel een afvaller hadden gewild, hadden ze van de derde opdracht toch ook gewoon een normale opdracht kunnen maken, bijvoorbeeld onthoud de schermen voor 1000 euro of iets dergelijks. Productietechnisch geen extreme aanpassing denk ik, de test zou dan daarna gedaan kunnen worden.
Het lijkt me dat er nog een twist komt waarbij twee kandidaten ineens moeten vertrekken of zo.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #73 Gepost op: 10-02-2019, 10:38:30 »
Normaal gezien vind ik afleveringen zonder afvaller niet goed, maar toch is mijn gevoel positief bij deze aflevering omdat opdracht 1 en opdracht 2 wat mogelijkheden bieden om te speuren. ;D De lat ligt laag. ::rofl::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #74 Gepost op: 10-02-2019, 10:49:05 »
RP levert zijn joker in terwijl het helemaal niet zeker is of er wel iemand naar huis gaat. Ik zou hem toch bewaren voor de volgende aflevering denk ik.

Op het moment dat ze de test maken weten ze dat toch nog helemaal niet?
Die opdracht horen ze pas een dag later en dan weten ze dus ook pas dat er een kans bestaat dat niemand naat huis gaat.
Dus logisch dat ie hem inzet.

Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #75 Gepost op: 10-02-2019, 10:51:50 »
Ik vond de aflevering ook een beetje matig. De opdrachten in de steenfabriek en met de tuktuks vond ik leuk, maar toch een domper dat er alwéér niemand naar huis ging.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #76 Gepost op: 10-02-2019, 11:23:24 »
De mol heeft geen belang bij het afvallen van kandidaten. De mol heeft dus geen reden om de laatste opdracht te saboteren. Hij kan er zelfs belang bij hebben om kandidaten langer in het spel te houden, zoals Dennis in Moltalk uitlegt.

Echter... in de intro van deze aflevering zegt Rik dat de mol er op zint de kandidaten zo snel mogelijk naar huis te spelen. Waarom zegt hij dit? uitgerekend deze aflevering?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #77 Gepost op: 10-02-2019, 11:25:44 »
Wat vooral een beetje stoorde is dat we bij dit soort executies ineens allemaal biechts horen. Als Sinan omschrijft dat 'ie bang was om af te vallen bij deze executie, dan valt 'ie dus niet af he ::)
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #78 Gepost op: 10-02-2019, 12:22:56 »
Wat vooral een beetje stoorde is dat we bij dit soort executies ineens allemaal biechts horen. Als Sinan omschrijft dat 'ie bang was om af te vallen bij deze executie, dan valt 'ie dus niet af he ::)

Dat toneelstukje met de open laptop had niet gemoeten nee. Het was vrij obvious dat iedereen doorging.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - 9 februari: Uithalen
« Reactie #79 Gepost op: 10-02-2019, 12:27:15 »
De mol heeft geen belang bij het afvallen van kandidaten. De mol heeft dus geen reden om de laatste opdracht te saboteren. Hij kan er zelfs belang bij hebben om kandidaten langer in het spel te houden, zoals Dennis in Moltalk uitlegt.

Echter... in de intro van deze aflevering zegt Rik dat de mol er op zint de kandidaten zo snel mogelijk naar huis te spelen. Waarom zegt hij dit? uitgerekend deze aflevering?

Ja dat viel mij ook heel erg op.
Dat zou dan Niels weer verdacht maken.
 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy