Auteur Topic: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen  (gelezen 21818 keer)

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #80 Gepost op: 18-02-2019, 17:19:52 »
Sinan is de mol, en het wordt steeds duidelijker. De kandidaten weten dat ook. Zie maar de start van deze aflevering. Jamie is blij dat iedereen door is, Sinan geeft een complimenterend klopje en Jamie omhelst alle kandidaten met de woorden: we zijn allemaal door jongens! Alleen Sinan ontbreekt, die hoeft namelijk niet blij te zijn en die zal Jamie ook niet omhelzen, want hij is......de mol.
Uw betrouwbare tipgever!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #81 Gepost op: 18-02-2019, 17:25:39 »
Ik zal even geen waardeoordeel geven, want dat mag blijkbaar niet.

Wat ik hier wel even wil delen is dat de kandidaten bij zo'n Roulette opdracht eigenlijk geen kant uit kunnen.
De enige zinvolle keuze is namelijk het geld, maar als je die keuze maakt, dan kun je net zo goed "ik ben niet de Mol" op je voorhoofd laten tatoeëren.

Dus is iedere kandidaat wel gedwongen om voor één of meerdere jokers gaan waar de "odds" behoorlijk tegen je zijn. Gemiddeld heb je een halve tot driekwart joker, wow daar win je de oorlog mee.

Daar staat tegenover dat je gemiddeld €500 uit de pot speelt en een kans van 25% hebt dat je 2 rode schermen voor de kiezen krijgt. Het niet krijgen van de twee rode schermen kun je zien als een groepsvrijstelling voor een test en executie. De eerste aflevering hadden ze €2500 over voor 0,4 groepsvrijstelling (kans van 40% op een groepsvrijstelling). Zo'n extra rood scherm vertegenwoordigt dus relatief veel geld en dat komt dus nog bij die €500 die je gemiddeld kwijt bent.

Kortom, volslagen waanzin om te gaan voor de jokers. Maar zoals ik al zei, dat wordt ze gewoon door de strot geduwd. En bedankt ...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #82 Gepost op: 18-02-2019, 17:42:17 »
Enige zinvolle keuze geld? Met geld alleen haal je de volgende ronde niet...
Gelukkig is Wie is de Mol geen wiskunde maar een leuk ontspanning-gevend tv-programma!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #83 Gepost op: 18-02-2019, 18:19:37 »
Gelukkig is Wie is de Mol geen wiskunde maar een leuk ontspanning-gevend tv-programma!

Nochtans heeft MartinJ wel overschot van gelijk en geven de berekeningen ook mooi aan dat de opdracht als enige nut had om de pot leeg te halen en de Mol er zelfs niet voor te laten opdraaien.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #84 Gepost op: 18-02-2019, 18:26:22 »
Sinan is de mol, en het wordt steeds duidelijker. De kandidaten weten dat ook. Zie maar de start van deze aflevering. Jamie is blij dat iedereen door is, Sinan geeft een complimenterend klopje en Jamie omhelst alle kandidaten met de woorden: we zijn allemaal door jongens! Alleen Sinan ontbreekt, die hoeft namelijk niet blij te zijn en die zal Jamie ook niet omhelzen, want hij is......de mol.

Daarom dat Jamie en RP er op elkaar uitgaan en Sinan geen enkele keer wordt genoemd als verdachte.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #85 Gepost op: 18-02-2019, 20:02:18 »
Nochtans heeft MartinJ wel overschot van gelijk en geven de berekeningen ook mooi aan dat de opdracht als enige nut had om de pot leeg te halen en de Mol er zelfs niet voor te laten opdraaien.

Ik vind dat persoonlijk wat zwart/wit. Ja eens dat hier nooit geld verdiend ging worden (ik zou ook geen 250 pakken), maar ik vond dit vooral een opdracht voor de kandidaten, om hun durf een beetje te testen. Ja, dan gaat er ook geld uit door kandidaten, maar dat risico nemen ze zelf.

De productie probeer elk jaar weer iets anders uit - dat vind ik bewonderingwaardig na 19 seizoenen. Elk jaar is toch weer anders, geen herhaling van zetten. Ja, en sommige dingen komen misschien niet uit de verf zoals we gehoopt hadden. Maar ipv daarop te focussen, we zijn hier met zijn allen om de mol te te vinden, daarvoor kijken we het programma. Als we het zelf leuk maken/houden, dan kijkt het ook vanzelf leuker. En hoe/of iets beter kan, dat zien we dan later wel.

Zo, nu weer  ::ontopic::

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #86 Gepost op: 18-02-2019, 20:20:40 »
Ik zal even geen waardeoordeel geven, want dat mag blijkbaar niet.

Wat ik hier wel even wil delen is dat de kandidaten bij zo'n Roulette opdracht eigenlijk geen kant uit kunnen.
De enige zinvolle keuze is namelijk het geld, maar als je die keuze maakt, dan kun je net zo goed "ik ben niet de Mol" op je voorhoofd laten tatoeëren.

Dus is iedere kandidaat wel gedwongen om voor één of meerdere jokers gaan waar de "odds" behoorlijk tegen je zijn. Gemiddeld heb je een halve tot driekwart joker, wow daar win je de oorlog mee.

Daar staat tegenover dat je gemiddeld €500 uit de pot speelt en een kans van 25% hebt dat je 2 rode schermen voor de kiezen krijgt. Het niet krijgen van de twee rode schermen kun je zien als een groepsvrijstelling voor een test en executie. De eerste aflevering hadden ze €2500 over voor 0,4 groepsvrijstelling (kans van 40% op een groepsvrijstelling). Zo'n extra rood scherm vertegenwoordigt dus relatief veel geld en dat komt dus nog bij die €500 die je gemiddeld kwijt bent.

Kortom, volslagen waanzin om te gaan voor de jokers. Maar zoals ik al zei, dat wordt ze gewoon door de strot geduwd. En bedankt ...




En dus was het zeker zo fijn dat we vorige week geen afvaller hadden. Na deze opdracht is hij of zij niet meer nodig en wordt direct naar huis gezonden.
Jamie en of RP zou zich zomaar misbruikt kunnen voelen.  ::ohno::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #87 Gepost op: 19-02-2019, 15:57:44 »
Prisoner's dilemma, hè. Je moet rekening houden met het gunstigst mogelijke scenario voor al je medekandidaten (3 jokers) en daarop inspelen. Sommigen probeerden nog om de kans op een envelop met jokers voor zichzelf te vergroten door het aantal enveloppen te verkleinen. Maar dat er hier massaal voor zelfbehoud gekozen zou worden kon je van mijlenver zien aankomen. Waardoor de kans op zelfbehoud paradoxaal genoeg juist afnam.

Conclusie: nooit praten met de politie Rik.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2019, 15:59:43 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #88 Gepost op: 20-02-2019, 10:16:43 »
Tijdens de executie is me iets opgevallen.
Een paar seconden nadat Rick Paul zijn rode scherm te zien krijgt (56:37) zie je Sarah HEEL sneaky heel eventjes met haar ogen naar links kijken waar Merel zit. In aflevering 6 noemde Sarah Jamie, Rick Paul en Merel als verdachten bij de test. In aflevering 7 noemde ze geen verdachten maar zei ze dat ze op 1/2 mensen zou gaan zitten. We zien haar vervolgens een testvraag invullen op Merel.

Zou ze hier haar eureka momentje hebben gehad dat Merel dan wel de mol moet zijn nadat haar 2 andere hoofdverdachten eruit zijn gevolgen en aangezien zij nog in het spel zit?  ::tandpastasmiley:: De overige kandidaten kijken slechts naar Rick Paul of kijken naar niemand. Ik vind het een mooi, opvallend moment in ieder geval!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #89 Gepost op: 20-02-2019, 10:52:47 »
Zou ze hier haar eureka momentje hebben gehad dat Merel dan wel de mol moet zijn nadat haar 2 andere hoofdverdachten eruit zijn gevolgen en aangezien zij nog in het spel zit?  ::tandpastasmiley:: De overige kandidaten kijken slechts naar Rick Paul of kijken naar niemand. Ik vind het een mooi, opvallend moment in ieder geval!

Ik zag eerder een Sarah die met iets wat vertraging haar reactie van blijdschap inzette. Typisch voor een mol.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #90 Gepost op: 20-02-2019, 22:07:56 »
Ja, Sarah de actrice! Je krijgt gewoon geen houvast aan haar. Ene moment is ze actief en goed bezig, ander moment kan ze weinig. De blik waarmee ze naar Merel kijkt kan je inderdaad op 2 manieren opvatten. Moeilijk hoor!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #91 Gepost op: 20-02-2019, 22:57:47 »
Ach die meiden houden elkaar toch wel in de gaten. Sarah keek aandachtig naar Merel, bij de enveloppe met twee rode schermen. Merel keek naar Sarah bij het groene scherm van Sarah. Allebei blikken die zoeken naar de mol. succes.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2019, 22:59:52 door foxhunter »

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #92 Gepost op: 21-02-2019, 02:44:45 »
Niet helemaal juist...

Kies je voor 1 joker, dan heb je 1/2 kans. Dus verwacht je 0,5 joker.
Kies je voor 2 jokers, dan heb je 1/3 kans. Dus verwacht je 0,67 joker.
Kies je voor 3 jokers, dan heb je 1/4 kans. Dus verwacht je 0,75 joker.

je hebt gelijk.
Ik had het eerst al uit hoofd uitgerekend, kwam ook al tot een conclusie, en toen ik het opschreef, met dus onder 'kans' eigenlijk al "maal #jokers", heb ik dat later nog eens maal # jokers gedaan.
Ik keek toen al zo vreemd tegen de uitkomsten aan...

Mijn conclusie was nl, (eerst uit hoofd dus) dat je qua verwachtingswaarde niet zoveel meer jokers pakt, (bij keuze 2 of 3); maar wél veel meer kans hebt op -1000.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2019, 02:47:39 door Muldvarpen »

Offline tudaisy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #93 Gepost op: 21-02-2019, 19:03:04 »
Al vanaf aflevering 1 valt het mij op dat Sarah vaak zo vreemd bij de executies zit. Vrijwel altijd met een hand in haar broekzak. Bijna altijd de rechterhand.
Nou zaten we hier vorige week te grappen dat het wel leuk zou zijn als, wanneer zij de mol zou zijn, ze al die tijd een vrijstelling bij zich draagt, als extra inside joke en aanwijzing..

Toen deze executie begon zat ze weer exact hetzelfde. Uiteindelijk schiet haar hand uit haar zak bij jamie of RP, en ik heb toch ECHT het idee dat ik een ronde schijf zag zitten.

 ::oink::
Iemand die me even gelijk wil geven of deze mini-tunnel wil ontkrachtten voor mij?  ::hypocriet::

en verder... Waarom heeft ze zo vaak een tas bij zich, en ook op de groepsfotos?


Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #94 Gepost op: 21-02-2019, 19:06:49 »
en verder... Waarom heeft ze zo vaak een tas bij zich, en ook op de groepsfotos?

Omdat zij de pot heeft, die zou ik ook goed willen bewaken

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #95 Gepost op: 21-02-2019, 20:39:54 »
Al vanaf aflevering 1 valt het mij op dat Sarah vaak zo vreemd bij de executies zit. Vrijwel altijd met een hand in haar broekzak. Bijna altijd de rechterhand.
Nou zaten we hier vorige week te grappen dat het wel leuk zou zijn als, wanneer zij de mol zou zijn, ze al die tijd een vrijstelling bij zich draagt, als extra inside joke en aanwijzing..

Toen deze executie begon zat ze weer exact hetzelfde. Uiteindelijk schiet haar hand uit haar zak bij jamie of RP, en ik heb toch ECHT het idee dat ik een ronde schijf zag zitten.

 ::oink::
Iemand die me even gelijk wil geven of deze mini-tunnel wil ontkrachtten voor mij?  ::hypocriet::

en verder... Waarom heeft ze zo vaak een tas bij zich, en ook op de groepsfotos?

Dat had ik inderdaad ook genoemd. Ze zit steeds met haar rechterhand in haar broekzak en legt haar linkerhand (met 2 opvallende ringen) op haar linkerbeen. 

Knip
Ze zit er steeds vreemd ( op dezelfde manier)bij bij de executies.

Wat betreft dat tasje, ik heb daar een idee over (onderdeel van een mogelijke hint) maar wacht nog even met plaatsen. Nog even wat uitzoeken en de komende aflevering afwachten....

Offline tudaisy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #96 Gepost op: 21-02-2019, 20:49:58 »
Dat had ik inderdaad ook genoemd. Ze zit steeds met haar rechterhand in haar broekzak en legt haar linkerhand (met 2 opvallende ringen) op haar linkerbeen. 

Wat betreft dat tasje, ik heb daar een idee over (onderdeel van een mogelijke hint) maar wacht nog even met plaatsen. Nog even wat uitzoeken en de komende aflevering afwachten....

Ik denk ook dat er een hint in verborgen zit! aanstaande zaterdag maar eens ideeën uitwisselen dan  ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #97 Gepost op: 23-02-2019, 09:34:14 »
Ach die meiden houden elkaar toch wel in de gaten. Sarah keek aandachtig naar Merel, bij de enveloppe met twee rode schermen. Merel keek naar Sarah bij het groene scherm van Sarah. Allebei blikken die zoeken naar de mol. succes.

Ondertussen weten ze het wel van elkaar. De vraag is nu welke van de twee dames het is.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #98 Gepost op: 24-02-2019, 12:52:55 »
Wat betreft dat tasje, ik heb daar een idee over (onderdeel van een mogelijke hint) maar wacht nog even met plaatsen. Nog even wat uitzoeken en de komende aflevering afwachten....
Hier ben ik nog wel benieuwd naar. Wat zijn je bevindingen?
Dat dan weer wel

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #99 Gepost op: 24-02-2019, 17:33:00 »
Hier ben ik nog wel benieuwd naar. Wat zijn je bevindingen?

Ik ben nog zoekend, kan het nog niet sluitend linken aan molschap en dan wordt het wellicht te ver gezocht.