Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek  (gelezen 16116 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #40 Gepost op: 17-02-2019, 19:47:49 »
Exact.

(Volgens mij wordt het tijd voor een nieuw onderschriftenspelplaatje om onze flauwe grappen kwijt te kunnen...)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #41 Gepost op: 17-02-2019, 20:02:44 »
Het enige dat ik kan verzinnen dat deze opdracht ondanks lange discussie tussendoor zo gemakkelijk gehaald wordt, is dat Rick Paul de rekensom al snel maakte.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #42 Gepost op: 17-02-2019, 21:55:21 »
...Volgens mij hoort 80% van het commentaar op deze opdracht in het Topic "Merel is wel/niet de mol"  :P
Veel tunnel-redenaties die een objectieve analyse van de opdracht benevelen. Gaan we vanaf nu vaker 'last' van krijgen denk ik...  ::)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #43 Gepost op: 18-02-2019, 05:00:27 »
Dit was net zo'n opdracht als die met die foto's die ze moesten vinden in dat dorp: hij kon bijna niet mislukken door de tijd die ze ervoor hadden.
De mol kan maar zoveel tijdrekken voordat het echt teveel op gaat vallen.
Aan de andere kant vind ik dat eigenlijk ook niet zo erg: er valt zo weinig geld te verdienen dit seizoen dat je met deze opdrachten tenminste zeker geld in de pot krijgt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #44 Gepost op: 18-02-2019, 07:28:38 »
Het plan van RP werd halverwege in twijfel getrokken door Sinan. Hierdoor ontstond een enorme vertraging. Uiteindelijk was het nog kantje boord.  Sinan is hier heel sympathiek aan het mollen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #45 Gepost op: 18-02-2019, 07:54:47 »
Dit was net zo'n opdracht als die met die foto's die ze moesten vinden in dat dorp: hij kon bijna niet mislukken door de tijd die ze ervoor hadden.
De mol kan maar zoveel tijdrekken voordat het echt teveel op gaat vallen.
Aan de andere kant vind ik dat eigenlijk ook niet zo erg: er valt zo weinig geld te verdienen dit seizoen dat je met deze opdrachten tenminste zeker geld in de pot krijgt.
Dat er zo veel geld wordt verdiend vind ik juist jammer.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #46 Gepost op: 18-02-2019, 10:29:45 »
Na terugkijken kreeg ik toch een heel ander beeld.
De enige die molde door het onnodig ingewikkeld te maken was Rick Paul ( komt vast terug volgende week). Vanuit mijn luie stoel raakte ik de 1e keer draad ook kwijt. Nu  eens extra op Merel en Sarah gelet. Die deden het bij terugkijken veel beter dan ik in eerste instantie dacht. De dames gebruikten een andere worptechniek omdat ze bovenhands gewoon minder kracht hebben. Ik kom wat uit die wereld dus hoe zij wierpen past volledig bij deze dames. Na even oefenen gaat het goed. En een kokosnoot tegen een boom werpen is vreselijk knap dus geen molactie. Rick Paul blijft echter maar schreeuwen en roept lange berekeningen. Merel in de war als Jamie iets roept ( was ook goed). Sarah haakt, echt begrijpelijk, af en heel logisch imo en absoluut niet gespeeld.
Toen de boel weer op de rit was deden zij en Merel het prima en slaagde de opdracht. Dat Sinan een beetje verwarring zaait heeft weinig effect. Rick Paul was de spil, zijn invloed was erg groot als hoofdverdachte. En zeker als Jamie wat olie op het vuur gooit.

« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 10:36:48 door Christie »

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #47 Gepost op: 18-02-2019, 11:39:13 »
tja maar Rick Paul is de mol niet ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #48 Gepost op: 18-02-2019, 11:40:47 »
tja maar Rick Paul is de mol niet ;)

Wel, er was nog geen enkele opdracht te zien zonder hem. Alles kan nog. ::rofl::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #49 Gepost op: 18-02-2019, 11:54:12 »
Het plan van RP werd halverwege in twijfel getrokken door Sinan. Hierdoor ontstond een enorme vertraging. Uiteindelijk was het nog kantje boord.  Sinan is hier heel sympathiek aan het mollen.
Mogelijk, maar ik vind Sinans oplossing wel veel logischer. Als ze Rick Pauls plan hadden gevolgd hadden er nog flink meer kistjes versleept moeten worden.

Rick Paul en de dames waren in mijn ogen het meest verdacht tijdens deze opdracht.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #50 Gepost op: 18-02-2019, 12:07:54 »
diep vanuit een tunnel (een kandidaat is met een rood scherm weg) naar een opdracht kijken is niet handig voor het analyseren van wat er gebeurde. Feitelijk heeft Rick Paul binnen een paar minuten de verdeling goed geregeld (behalve ietwat omslachtig de 2x 150 en 300 kisten, maar het had zo gekund...)

Opeens wil Sinan het anders, Jamie niet, Niels, Sarah en Merel gaan er wel op in, gevolg discussie. De twee kandidaten Jamie en RP waren duidelijk niet de stoorzenders cq veroorzakers van het oponthoud.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #51 Gepost op: 18-02-2019, 13:27:20 »
Toch blijft het opvallendste in deze opdracht Merel die vol tegen Jamie ingaat, hem verdacht probeert te maken en RP steunt. Zowel RP als Jamie hadden natuurlijk gelijk, maar Merel is degene die aan het stoken is tussen de twee.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #52 Gepost op: 18-02-2019, 13:56:23 »
Toch blijft het opvallendste in deze opdracht Merel die vol tegen Jamie ingaat, hem verdacht probeert te maken en RP steunt. Zowel RP als Jamie hadden natuurlijk gelijk, maar Merel is degene die aan het stoken is tussen de twee.
Waarbij ze ook nog de minst efficiënte van de twee oplossingen (die van RP) steunt. Tijdrekken, onrust stoken en de minst efficiënte weg kiezen...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #53 Gepost op: 18-02-2019, 14:55:59 »
Toch blijft het opvallendste in deze opdracht Merel die vol tegen Jamie ingaat, hem verdacht probeert te maken en RP steunt. Zowel RP als Jamie hadden natuurlijk gelijk, maar Merel is degene die aan het stoken is tussen de twee.

Wel eens aan gedacht dat de bondmaatjes hebben afgesproken elkaar verdacht te gaan maken? Zou ook niet de eerste keer zijn in WIDM.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #54 Gepost op: 18-02-2019, 16:51:48 »
Deze opdracht had een heel hoog Expeditie Robinson gehalte. Alleen was er geen ander team en een saboteur in het eigen team. Niet dat het een slechte opdracht was, maar ik vond het wat vreemd.
Volgens mij dachten Niels en Jamie ook even dat ze in Expeditie Robinson zaten toen ze het hadden over Sarah eruit werken. Niels dacht dit blijkbaar al eerder toen hij de jokers verwisselde. Ik hoop niet dat WIDM de kant van Expeditie Robinson uitgaat.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #55 Gepost op: 18-02-2019, 21:45:01 »
Wel eens aan gedacht dat de bondmaatjes hebben afgesproken elkaar verdacht te gaan maken? Zou ook niet de eerste keer zijn in WIDM.
Dat is natuurlijk ook mogelijk! Maar als dat het geval is zie ik uberhaupt geen molactie deze opdracht. Sarah misschien nog met haar slechte gooien tijd rekken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #56 Gepost op: 19-02-2019, 10:01:57 »
Wel, er was nog geen enkele opdracht te zien zonder hem. Alles kan nog. ::rofl::
Nee, maar wel een foto van Rick Paul en Jamie naast elkaar op de bank in het afvallers hotel. En ja: niets is wat het lijkt, maar dit lijkt me toch redelijk duidelijk... de RP tunnel is ingestort ;-)

Opeens wil Sinan het anders, Jamie niet, Niels, Sarah en Merel gaan er wel op in, gevolg discussie.
Maar als je hiermee wilt zeggen dat Sinan een molactie doet: dat valt wel mee. Want wat hij roept spaart tijd (minder kistbewegingen) en dat is niet in het voordeel van de Mol.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #57 Gepost op: 19-02-2019, 13:24:34 »
Na terugkijken kreeg ik toch een heel ander beeld.
(...)
Rick Paul blijft echter maar schreeuwen en roept lange berekeningen. Merel in de war als Jamie iets roept ( was ook goed). Sarah haakt, echt begrijpelijk, af en heel logisch imo en absoluut niet gespeeld.
(...) Rick Paul was de spil, zijn invloed was erg groot als hoofdverdachte. En zeker als Jamie wat olie op het vuur gooit.
Rick pauls vasthoudendheid is er typisch eentje van iemand die blij en trots is dat hij een passende berekening maakt (nounou € 1500 scheiden in tweemaal 750), en dan verontwaardigd is en doof voor argumenten als iemand anders een andere oplossing heeft die misschien nog wel beter is, want met minder kistbewegingen te maken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #58 Gepost op: 19-02-2019, 15:13:42 »
Rick pauls vasthoudendheid is er typisch eentje van iemand die blij en trots is dat hij een passende berekening maakt (nounou € 1500 scheiden in tweemaal 750), en dan verontwaardigd is en doof voor argumenten als iemand anders een andere oplossing heeft die misschien nog wel beter is, want met minder kistbewegingen te maken.
Rick Paul ziet meteen dat de twee €175 kisten bij elkaar moeten. Zo erg slim is dat niet want anders hou je aan beide kanten een losse 25 over. Als je dat een keer hebt is de rest kinderspel.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Getouwtrek
« Reactie #59 Gepost op: 19-02-2019, 15:31:05 »
Maar als je hiermee wilt zeggen dat Sinan een molactie doet: dat valt wel mee. Want wat hij roept spaart tijd (minder kistbewegingen) en dat is niet in het voordeel van de Mol.

Ik geloof niet dat Sinan de mol is (doet echt te weinig, hij observeert wel heel goed - hoe komt hij anders bijna in de finale), ik denk dat Sinan zijn karakter weer even sprak, dat hij zijn idee nogal stevig doordrukt (4.1), en de fout bij anderen legt (2.1 in de tafeldiscussie). M.a.w. opeens moet die 150 kist komen en die 300 weg. Ik denk dat t vooral mollig is om dit aan te grijpen en mee te gaan in de ontstane verwarring... (classic)