Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette  (gelezen 47244 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #180 Gepost op: 21-02-2019, 13:03:01 »
Kan het niet zijn dat de mol hier ook gewoon een kansspel speelde? Ik denk niet dat de mol altijd alles ingefluisterd zou moeten krijgen.

Zoals bijvoorbeeld bij de Rode draad zipline opdracht van Seizoen 18... Wist de mol van te voren in welke envelop aan de waslijn de vrijstelling zat? Volgens mij niet toch?

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #181 Gepost op: 21-02-2019, 13:18:12 »
Kan het niet zijn dat de mol hier ook gewoon een kansspel speelde? Ik denk niet dat de mol altijd alles ingefluisterd zou moeten krijgen.
De Mol weet alles en mag veel. Hij moet alleen nog wel iets doen met die kennis en wel zo dat het niet opvalt.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #182 Gepost op: 21-02-2019, 13:27:56 »
Bij zo'n individuele opdracht hoeft dat niet, daar kan de regisseur gewoon aanwijzingen geven zonder dat de andere kandidaten het zien. Niets is wat het lijkt.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #183 Gepost op: 21-02-2019, 14:13:27 »
Bij zo'n individuele opdracht hoeft dat niet, daar kan de regisseur gewoon aanwijzingen geven zonder dat de andere kandidaten het zien. Niets is wat het lijkt.

Tegenwoordig wordt alles via Whats app de avond ervoor verstuurd. (aldus Mol Jan)

Bijvoorbeeld pak 3 jokers/ kies bakje 6


Offline Mollenjager67

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #184 Gepost op: 21-02-2019, 14:49:32 »
De Mol weet alles en mag veel. Hij moet alleen nog wel iets doen met die kennis en wel zo dat het niet opvalt.

Uit eerdere seizoenen weten we dat de Mol lang niet altijd alles wil weten. Dat kan ook een tactiek zijn om meer echt kandidatengedrag te kunnen vertonen.

In deze opdracht is het voor een Mol wel handig om te weten waar bijvoorbeeld mingeld te vinden is.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #185 Gepost op: 21-02-2019, 15:34:20 »
De enveloppen met de slechte dingen zaten niet volledig dichtgeplakt. Eventueel met een plakbandje.
Dat is goed te zien aan het begin en bij Niels en Sinan.

De enveloppen met de keuze van de kandidaten werden vollledig dichtgeplakt, Rik trekt het beschermende strookje eraf en plakt de enveloppe dicht. Niels en Jamie moesten meer moeite doen om hun enveloppe open te maken.

De mol wist dus dat hij niet de  dichtgeplakte enveloppe moest pakken. Om de keuze voor de mol gemakkelijk te maken ging de mol dus voor één enveloppe en hoefde dus alleen maar die ene enveloppe die niet volledig was dichtgeplakt te nemen.

Goed gedaan Sarah ::jaja::
Ik betwijfel of er verschil zat in de enveloppen. De envelop van Sinan (foto) lijkt ook echt wel een plak strookje te hebben gehad. Waarom zou je hier trouwens verschillende enveloppen nemen? Had de kandidaten dan ook op kunnen vallen?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #186 Gepost op: 21-02-2019, 15:35:04 »
Tegenwoordig wordt alles via Whats app de avond ervoor verstuurd. (aldus Mol Jan)

Bijvoorbeeld pak 3 jokers/ kies bakje 6

Dat is ook niet heel waterdicht dan. Stel je ziet dat je kamergenoot een bericht krijgt met "pak 3 jokers" dan weet je ook genoeg toch..

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #187 Gepost op: 21-02-2019, 16:05:05 »
Ik betwijfel of er verschil zat in de enveloppen. De envelop van Sinan (foto) lijkt ook echt wel een plak strookje te hebben gehad. Waarom zou je hier trouwens verschillende enveloppen nemen? Had de kandidaten dan ook op kunnen vallen?

Dat witte op je foto is de beschermstrook die Rik bij de goede enveloppen er af haalde. Bij deze is het blijven zitten. De enveloppe lijkt in het midden vastgeplakt en je ziet  bruine resten  nog waar het was vastgeplakt.

Bij Niels zie je een shot van een enveloppe in een bakje. Hier is duidelijk te zien dat het alleen in het midden vastzit. Ook in het begin bij Rik kun je dat zien.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #188 Gepost op: 21-02-2019, 17:31:11 »
Dat witte op je foto is de beschermstrook die Rik bij de goede enveloppen er af haalde. Bij deze is het blijven zitten. De enveloppe lijkt in het midden vastgeplakt en je ziet  bruine resten  nog waar het was vastgeplakt.

Bij Niels zie je een shot van een enveloppe in een bakje. Hier is duidelijk te zien dat het alleen in het midden vastzit. Ook in het begin bij Rik kun je dat zien.

Is dat niet gewoon door een productieassistent gedaan zodat het opmaken in de line up makkelijker gaat, en dat Rik voor het mooie plaatje de jokerenveloppen helemaal dichtdeed?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #189 Gepost op: 21-02-2019, 18:32:26 »
Is dat niet gewoon door een productieassistent gedaan zodat het opmaken in de line up makkelijker gaat, en dat Rik voor het mooie plaatje de jokerenveloppen helemaal dichtdeed?
Ik.denk ook niet dat Rik alles zelf heeft dichtgeplakt ;)

Maar het is heel raar zoals het is gedaan.
Op mijn werk gaat er dagelijks post de deur uit en die plakstroken zijn ideaal, werkt vlot en snel.

Het lijkt nu wel of het gelijmd is in het midden, vreemd en onhandig.
Overigens zie je bij Rick Paul ook hetzelfde als bij Sinan bij de geopende enveloppe.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #190 Gepost op: 21-02-2019, 19:47:44 »
De volgorde die hierboven was gepost klopt helemaal!
Ik kom uit op dezelfde volgorde:
Niels   kiest uit 18 enveloppen
Rik Paul kiest uit 15 enveloppen
Merel kiest uit 13 enveloppen
Jamie kiest uit 11 enveloppen
Sinan kiest uit 9 enveloppen
Sarah kiest uit 6 enveloppen

Mee eens dat de mol vrijwel zeker als een van de laatsten aan de beurt was; dus Sinan of Sarah.

Bovenstaande volgorde is m.i. correct. Bij een aantal kandidaten was het exacte aantal enveloppen lastig te tellen, maar gezien de dikte van de stapels lijkt me dit te kloppen.

Is het iemand opgevallen dat Sarah haar envelop in de montage eerder pakt dan Sinan, ondanks haar latere startpositie? Kan wijzen op de afleveringstitel 'Inhalen'.

Wel pijnlijk dat Sinan zelfs bij deze opdracht trager is dan degene die na hem start...
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #191 Gepost op: 21-02-2019, 23:46:27 »
Sinan schildpad valt niet op, kameleonkleur
 ;).

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #192 Gepost op: 23-02-2019, 05:31:31 »
Eerlijk gezegd kan ik niets uit deze opdracht halen. Bijna alle mogelijke theorieën klinken me plausibel in de oren.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #193 Gepost op: 23-02-2019, 08:36:51 »
Niels gaat als eerste en pakt dan ook nog eens drie jokers. Hij kan drie nul-enveloppes wegspelen, maar het blijft een vrij waardeloze positie als mol. Er blijven dan ook nog een 2-3 nullen over. Als mol moet je ook gewoon de guts hebben om mingeld te nemen.

Als Merel de mol is en de mol moest de rode schermen nemen, dan was ze als laatste gegaan. Nu was er ook een risico dat er geen mingeld in kwam. Verder had ze als mol ten minste voor vier enveloppes kunnen kiezen, zodat je meer 0'en kunt wegspelen.

Sinan is hier eigenlijk het molste. Hij speelt mogelijk drie 0 enveloppes weg en neemt nog eens mingeld. Maar Sinan is voor mij de mol gewoon niet.

Sarah haalt ook mingeld binnen en neemt de onbegrijpelijke keuze voor 1 joker. Als mol maakt dit natuurlijk nog weinig uit, want je bent toch als laatste.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #194 Gepost op: 23-02-2019, 12:43:01 »
Als Sarah de mol is, zou je haar keuze kunnen verklaren vanuit het feit dat ze als allerlaatste gaat. De anderen hebben wellicht al de meest negatieve enveloppen in hun bakjes zitten, waardoor de noodzaak voor haar ontbreekt om voor drie jokers te gaan. Daarnaast is het makkelijker om het mingeld te pakken als je moet kiezen uit twee i.p.v. vier enveloppen. In tegenstelling tot Sarah zagen we Sinan echter duidelijk in de envelop knijpen om te voelen wat erin zat.

Beiden hoe dan ook mols wat mij betreft.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #195 Gepost op: 25-02-2019, 17:41:50 »
Merel zegt als enige: ik ga voor 2...
(Zonder het woord jokers erachter zoals de rest vd kandidaten)
Zou ze hinten naar de 2 schermen die ze pakt..?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #196 Gepost op: 25-02-2019, 18:04:12 »
Merel zegt als enige: ik ga voor 2...
(Zonder het woord jokers erachter zoals de rest vd kandidaten)
Zou ze hinten naar de 2 schermen die ze pakt..?
Wow, heel mooi gevonden! 



na 26:56 voor de geinteresseerden
https://www.npostart.nl/wie-is-de-mol-aflevering-7-2019/16-02-2019/AT_2111648


^ Heel sneaky gemonteerd ook. Begint met een biecht van Merel, waardoor het minder opvalt.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 18:09:47 door Amethyst »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #197 Gepost op: 25-02-2019, 23:36:30 »
De enig juiste positie voor de mol is hier als eerste. Alleen als eerste kun je de enveloppe met 2 rode schermen pakken, ik gok enveloppe vier. Deze enveloppe blijft in het spel tot ie gepakt wordt. Heeft nog 5 beurten geduurd.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #198 Gepost op: 26-02-2019, 11:40:48 »
Die redenatie snap ik niet... Iedereen pakte toch steeds opnieuw het aantal enveloppen die hij moest pakken? Ze bleven niet in de bakjes liggen. Maw: lijkt mij niet te kloppen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #199 Gepost op: 26-02-2019, 13:36:12 »
Ik ga er even vanuit dat de ellende gewoon blijft liggen, maar dat is natuurlijk niet zo. Het aantal lege bakjes neemt toe als je voor minder jokers kiest.
Was op zoek naar een mogelijkheid om de kansen op twee schermen zo groot mogelijk te maken en ga ervan uit dat een mol hier invloed op heeft, want die twee schermen moesten er komen. Alternatief is dat Merel een aanwijzing krijgt om voor dat op een na laatste bakje te gaan. Die oogopslag van Merel die ten hemel rijst tussen bakje een en twee kan zomaar een reactie zijn op een crewlid die een bepaald bakje aanwijst dat zij die enveloppe moet pakken. Ook gezien het feit dat, nadat zij haar enveloppe heeft gepakt, zij nog twee keer naar de camera kijkt of naar het crewlid dat de aanwijzing gaf dat er even naast was gaan staan.
Maar als Merel zoals ik nog steeds denk gewoon een kandidaat is, dan is dit wel een beetje vreemd. Tenzij zij zo zeker is van wie de mol is en hierin op grote voorsprong staat, dat de spelleiding dit heeft aangedurft.

Ezeltje strekje, 3 jokers.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2019, 22:17:30 door foxhunter »