Auteur Topic: Molduel: Merel vs Sarah  (gelezen 51079 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #20 Gepost op: 23-02-2019, 23:59:30 »
Bij 1.1 was het niet Sarah die niet wist of ze voor vrijstellingen zou gaan of niet. Sarah koos juist geld volgens mij.
Merel wilde eerst niet stemmen en toen geld en op laatst toch ineens geswitched naar vrijstelling.
Sarah was juist degene die haar daarop aansprak.

Nee!
Aan de ontbijttafel deed Sarah haar arm maar half omhoog. Sinan vroeg haar nog: " Wat is dit nou" , waarop Sarah antwoordde dat ze het nog niet wist. Haar stem werd toen half geteld.

Inderdaad opvallend dat juist Sarah, na haar eigen onduidelijkheid, Merel aansprak over de switch van Merel.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #21 Gepost op: 24-02-2019, 00:07:55 »
Ja okay. Maar ze stemde wel voor geld en daarna ook voor geld. Ze stak hem bij de vrijstellingen niet op.
Merel steekt eerst bij vrijstelling op en gaat daarna op het laatste moment toch voor geld als ze ziet dat de vrijstellingen sowieso winnen. Dat vond ik verdachter.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #22 Gepost op: 24-02-2019, 00:09:19 »
Ja okay. Maar ze stemde wel voor geld en daarna ook voor geld. Ze stak hem bij de vrijstellingen niet op.
Merel steekt eerst bij vrijstelling op en gaat daarna op het laatste moment toch voor geld als ze ziet dat de vrijstellingen sowieso winnen. Dat vond ik verdachter.

Ze stemt helemaal niet voor geld?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #23 Gepost op: 24-02-2019, 00:11:04 »
Bij die Serenade opdracht voor Merel kiezen vind ik altijd raar. Ik begrijp dat mensen een bepaalde Mol voor ogen hebben, maar als iemand eerst goed staat, dat met grote trom verkondigt en dan fout gaat staan, dan lijkt dat op het eerste zicht toch eerder een nepmol hoor.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #24 Gepost op: 24-02-2019, 00:12:49 »
Bij die Serenade opdracht voor Merel kiezen vind ik altijd raar. Ik begrijp dat mensen een bepaalde Mol voor ogen hebben, maar als iemand eerst goed staat, dat met grote trom verkondigt en dan fout gaat staan, dan lijkt dat op het eerste zicht toch eerder een nepmol hoor.

Ja deze opdracht zit mij ook dwars. En nadien haar reactie.. zoiets kan je toch niet doen... dan val je wel erg zwaar door de mand

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #25 Gepost op: 24-02-2019, 00:14:20 »
Bij die Serenade opdracht voor Merel kiezen vind ik altijd raar. Ik begrijp dat mensen een bepaalde Mol voor ogen hebben, maar als iemand eerst goed staat, dat met grote trom verkondigt en dan fout gaat staan, dan lijkt dat op het eerste zicht toch eerder een nepmol hoor.

Zeker omdat RP via zijn goede balkon kon zien dat Merel fout staat.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #26 Gepost op: 24-02-2019, 00:14:48 »
Bij die Serenade opdracht voor Merel kiezen vind ik altijd raar. Ik begrijp dat mensen een bepaalde Mol voor ogen hebben, maar als iemand eerst goed staat, dat met grote trom verkondigt en dan fout gaat staan, dan lijkt dat op het eerste zicht toch eerder een nepmol hoor.

Ik heb daar voor gelijkspel gekozen maar wat je zegt snap ik wel. Ik ben erg benieuwd waarom ze verkeerd is gaan staan. Misschien wel omdat iemand anders hierop aandrong. We horen Merel iets van "zie je wel" (als in "ik zei het toch", dat ze iets tegen haar wil in doet) roepen als ik het goed heb. Maar de grootste molactie zal hier in het kiezen voor geen molboekje hebben gezeten. Alleen kunnen we daar nu helaas niks mee.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #27 Gepost op: 24-02-2019, 00:15:51 »
Ze stemt helemaal niet voor geld?

Ow nee ze steekt bij beide een halve hand op. Je hebt gelijk.

« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 00:20:01 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #28 Gepost op: 24-02-2019, 00:18:12 »
Ik heb daar voor gelijkspel gekozen maar wat je zegt snap ik wel. Ik ben erg benieuwd waarom ze verkeerd is gaan staan. Misschien wel omdat iemand anders hierop aandrong. We horen Merel iets van "zie je wel" (als in "ik zei het toch", dat ze iets tegen haar wil in doet) roepen als ik het goed heb. Maar de grootste molactie zal hier in het kiezen voor geen molboekje hebben gezeten. Alleen kunnen we daar nu helaas niks mee.

Gelijkspel of puntje voor Sarah wil ik accepteren voor 4.2, maar ik kan het niet eens zijn met een keuze voor Merel daar.

Uiteraard zit de molactie hier vooral in het niet gaan voor een molboekje. Al wil dat natuurlijk niet zeggen dat je in de opdracht zelf zo raar moet gaan doen door fout te gaan staan als de opdracht toch al verloren is.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #29 Gepost op: 24-02-2019, 00:21:44 »

Ik vind Merel bij de Serenade opdracht gewoon wel het verdachts.
Ze staat als eerste goed maar gaat dan toch weer ergens anders staan halverwege. Naar mijn gevoel ook niet perse heel opvallend.
Maar gelijkspel is misschien eerlijker want Sarah stond daar uiteindelijk ook fout toch?
Maar naar mijn gevoel kwam Sarah in zijn geheel daar fanatieker en dus ook meer als kandidaat over dan Merel.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #30 Gepost op: 24-02-2019, 00:23:47 »
Ik vind Merel bij de Serenade opdracht gewoon wel het verdachts.
Ze staat als eerste goed maar gaat dan toch weer ergens anders staan halverwege. Naar mijn gevoel ook niet perse heel opvallend.
Maar gelijkspel is misschien eerlijker want Sarah stond daar uiteindelijk ook fout toch?
Maar naar mijn gevoel kwam Sarah in zijn geheel daar fanatieker en dus ook meer als kandidaat over dan Merel.

Je omschrijft eigenlijk perfect waarom Sarah hier meer verdacht overkomt  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #31 Gepost op: 24-02-2019, 00:26:03 »
Ik vind Merel bij de Serenade opdracht gewoon wel het verdachts.
Ze staat als eerste goed maar gaat dan toch weer ergens anders staan halverwege. Naar mijn gevoel ook niet perse heel opvallend.
Maar gelijkspel is misschien eerlijker want Sarah stond daar uiteindelijk ook fout toch?
Maar naar mijn gevoel kwam Sarah in zijn geheel daar fanatieker en dus ook meer als kandidaat over dan Merel.

Maar fanatiek zijn en fout staan daar van zeggen we hier toch meestal "Die probeert kandidaats over te komen, maar laat de opdracht mislukken."
En heel stellig aangeven dat je een fout gemaakt hebt (wat hier uiteindelijk gebeurd is, want achteraf wist iedereen dat Merel verkeerd stond) zien we meestal toch als onmols?

Je mag van mij op Merel zitten hoor, maar bij die opdracht zou ik haar toch niet als de verdachtste finalist zien.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #32 Gepost op: 24-02-2019, 00:33:48 »
Sarah is naast Merel ook zeker een verdachten van mij. Dus ook zij zou de mol kunnen zijn. Alleen als Niels het is ben ik verbaasd. Er zijn enorm veel mooie hints naar Sarah. Maar ik vind haar molacties te dik er boven op liggen en daarnaast heeft ze ook enorm veel dingen gedaan die ze niet had hoeven te doen die haar voor mij soms ook weer een echte kandidaat maken.
Merel heeft veel minder opvallende molacties. (Op die serenade opdracht na dan wellicht) maar ook bij die opdracht blijft de vraag wat vind je verdachter of opvallender of meer mols of nepmols?
Iemand die eerst goed staat en daarna sneaky switched. En verder andere niet helpt.
Of iemand die een andere kandidaat verbeterd dat ze bij een bepaald nummer moet staan en vervolgens nog bij het foute nummer gaat staan?
Daar zullen de meningen over verdeeld blijven. En dat is niet erg. Prima als men daar voor Sarah kiest. Maar snap niet waarom daar voor Merel kiezen daar dan niet zou kunnen of mogen.

Wat je zegt hulpmol vind ik daar dus juist meer op Sarah van toepassing.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 00:56:59 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #33 Gepost op: 24-02-2019, 00:47:50 »
De focus ligt helemaal verkeerd, het maakte niks uit of ze nu goed of fout stond. Bij het balkon lag de grote molactie erin dat ze niks deed om de anderen te helpen. Dat werd wel vooral Sinan toegeschreven, maar Merel kon er ook wat van! Eerst nog aan het begin roepen om vooral allemaal tegelijk naar voren te komen, en wachten tot iedereen dat doet. Wat natuurlijk nooit zal gebeuren in alle hectiek. En daarna dus heel erg lang rondhangen op je balkonnetje, zonder even te speuren op andere balkons wat daar op de kaartjes staat. Tijd zat, liet ze allemaal verlopen, en ze vond het ook maar prima dat Sinan er ook zo over dacht. Lekker een tukje doen, haha. Terwijl iedereen loopt te draven en zwoegen, zeker Sarah. Dik punt voor Merel hier.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #34 Gepost op: 24-02-2019, 01:00:00 »
Dat dus mede ook idd. De opdracht in zijn geheel genomen vond ik Merel het meest verdacht daar. Sarah was in mijn ogen “kandidaatser” bezig. Ook meer bezig met wat geven andere door en klopt dat wel of niet.
Merel was meer opzich zelf en sneaky daar. Zelfde geld ook voor de vlaggenopdracht bv.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #35 Gepost op: 24-02-2019, 01:58:23 »
Ik heb het al vaker gezegd, maar het grootste argument tegen het mol zijn van Sarah vind ik toch de blokkenpuzzelopdracht in aflevering 3. Zij had een groot aandeel in het verdienen van 1500 euro met die opdracht.
4 vd 9 overige kandidaten stemden op de opdracht binnen 30 minuten doen (onder wie Merel), 5 op de opdracht binnen 45 minuten doen (onder wie Sarah). Vervolgens slaagt die opdracht binnen 26 minuten grotendeels door Sarahs briljante idee om de blokken te bekladden met woorden door middel van een steentje op de grond. Als ze de mol was.. had ze op de opdracht binnen 30 minuten doen kunnen stemmen.. waardoor de opdracht binnen 30 minuten gedaan had moeten worden, anders werd er 0 euro verdiend.. en dan had ze niet haar best kunnen doen. Ondanks dat de opdracht zo goed ging duurde het namelijk alsnog 26 minuten voordat deze was geslaagd, dus zonder Sarahs briljante tactiek was de opdracht wellicht helemaal niet binnen 30 minuten geslaagd. Ik vind dit allemaal vrij onmolse acties van Sarah dus. Als ze de mol zou zijn, heeft ze hier dus 1500 euro in de pot laten komen zonder ook maar een enkele poging te doen om dit tegen te gaan en dan is zij wat mij betreft de werkelijke grootverdiener. Merel probeerde tenminste actief dit bedrag uit de pot te houden.

Wat mij betreft is het dus vrij duidelijk wie de mol is.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #36 Gepost op: 24-02-2019, 02:17:53 »
Die opdracht was voor de mol wel perfect om vertrouwen te winnen. Geld ging er toch wel verdiend worden, want het was een vrij makkelijke opdracht. Hij was zelfs goed te doen binnen 30 minuten en de mol weet dat, neem ik aan. Door voor 45 minuten te gaan zorg je er toch voor dat er 1000 euro minder wordt verdiend en kan je goed je best doen om een wit voetje te halen bij medekandidaten. Ik zou dit van Sarah juist een hele slimme tactiek vinden.

Daarnaast vind ik het zo raar dat Merel in eerste instantie tegen Rik zegt dat ze voor 30 minuten gaan, waar de hele groep bij is. Dan zet je jezelf zo in de spotlight en maak je je enorm verdacht. Ik vind dat niet direct iets wat een mol zou doen, eerder een nepmol.

Maar goed, het is denk ik wel duidelijk dat het allemaal afhangt van je eigen interpretatie en tunnel haha.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #37 Gepost op: 24-02-2019, 02:24:38 »
Die opdracht was voor de mol wel perfect om vertrouwen te winnen. Geld ging er toch wel verdiend worden, want het was een vrij makkelijke opdracht. Hij was zelfs goed te doen binnen 30 minuten en de mol weet dat, neem ik aan. Door voor 45 minuten te gaan zorg je er toch voor dat er 1000 euro minder wordt verdiend en kan je goed je best doen om een wit voetje te halen bij medekandidaten. Ik zou dit van Sarah juist een hele slimme tactiek vinden.

Daarnaast vind ik het zo raar dat Merel in eerste instantie tegen Rik zegt dat ze voor 30 minuten gaan, waar de hele groep bij is. Dan zet je jezelf zo in de spotlight en maak je je enorm verdacht. Ik vind dat niet direct iets wat een mol zou doen, eerder een nepmol.

Maar goed, het is denk ik wel duidelijk dat het allemaal afhangt van je eigen interpretatie en tunnel haha.

Ja zo zou je het kunnen zien, maar het is wel veel geld om vertrouwen mee te winnen (doe dat dan met wat kleinere bedragen, zoals Merel doet door 250 euro te verdienen bij de laseropdracht, dat kan minstens zo effectief zijn), en ik vind het persoonlijk een beetje komisch dat mensen die beweren het belangrijk te vinden dat de mol zo min mogelijk geld in pot brengt dan alsnog Sarah boven Merel zouden verkiezen als mol terwijl Merel nooit zo veel geld in de pot heeft laten komen.  :P

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #38 Gepost op: 24-02-2019, 07:13:02 »
Wel Saskia bij die opdracht werd voor mij duidelijk dat het echt Sarah moest zijn.

Hoe een opdracht voor 2 verschillende belangrijke meningen kan zorgen

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Merel vs Sarah
« Reactie #39 Gepost op: 24-02-2019, 08:38:53 »
Ik heb het al vaker gezegd, maar het grootste argument tegen het mol zijn van Sarah vind ik toch de blokkenpuzzelopdracht in aflevering 3. Zij had een groot aandeel in het verdienen van 1500 euro met die opdracht.
4 vd 9 overige kandidaten stemden op de opdracht binnen 30 minuten doen (onder wie Merel), 5 op de opdracht binnen 45 minuten doen (onder wie Sarah). Vervolgens slaagt die opdracht binnen 26 minuten grotendeels door Sarahs briljante idee om de blokken te bekladden met woorden door middel van een steentje op de grond. Als ze de mol was.. had ze op de opdracht binnen 30 minuten doen kunnen stemmen.. waardoor de opdracht binnen 30 minuten gedaan had moeten worden, anders werd er 0 euro verdiend.. en dan had ze niet haar best kunnen doen. Ondanks dat de opdracht zo goed ging duurde het namelijk alsnog 26 minuten voordat deze was geslaagd, dus zonder Sarahs briljante tactiek was de opdracht wellicht helemaal niet binnen 30 minuten geslaagd. Ik vind dit allemaal vrij onmolse acties van Sarah dus. Als ze de mol zou zijn, heeft ze hier dus 1500 euro in de pot laten komen zonder ook maar een enkele poging te doen om dit tegen te gaan en dan is zij wat mij betreft de werkelijke grootverdiener. Merel probeerde tenminste actief dit bedrag uit de pot te houden.

Wat mij betreft is het dus vrij duidelijk wie de mol is.

Merel kwam daar thans ook met het geniale idee van er ook nog eens pijltjes bij te zetten...

Zoals al in een andere reactie hierop is aangehaald zat de molactie in het niet stemmen voor de 30 minuten. Meteen 1000 euro in de pot. De onderschatting hier heeft waarschijnlijk een heel groot aandeel gehad in de keuze om voor geen molboekjes te kiezen bij de Serenade.