Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef  (gelezen 15647 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #40 Gepost op: 24-02-2019, 11:39:58 »
Deze opdracht haalt gemakkelijk de top 5 van meest onmogelijke opdrachten ooit. Heel goed concept, heel goede timing, heel goede locatie, maar het doel klopte niet. Het was beter geweest als ze bijvoorbeeld alle overeenkomstige bedragen die erin werden gegooid lieten meetellen als winst.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #41 Gepost op: 24-02-2019, 11:56:41 »
Je ziet de opdracht al mislukken bij 11:52
Vanuit ene drone-shot zie je Sarah een bedrag in het vuur gooien, maar die stuitert vanuit het vuur weer op de grond. Dit lijkt geen bewuste aktie te zijn, maar toch.

In het vuur of ernaast maakt toch niet zo veel uit? Ze halen aan het eind de overgebleven jokers van de stokjes en lopen naar Rik

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #42 Gepost op: 24-02-2019, 12:59:47 »
Niet te doen helaas. Er zijn teveel combinaties blijven hangen, maar dat kan alleen als het aan beide kanten misgaat. Er zijn vast wel wat bedragen in het vuur beland die er niet hoorden, maar dat merk je zo toch niet. Niels gooit er eentje over een ton heen. Hoe wordt die beoordeeld?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #43 Gepost op: 24-02-2019, 23:29:29 »
16 om 14 stenen over. 1050 verschil
. Sarah heeft 2 bedragen van 500 en 550 niet in het vuur gegooid.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #44 Gepost op: 25-02-2019, 06:55:40 »
16 om 14 stenen over. 1050 verschil
. Sarah heeft 2 bedragen van 500 en 550 niet in het vuur gegooid.
Of Merel en/of Niels hebben twee bedragen in het vuur gegooid zonder dat met Sarah en Sinan te communiceren....

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #45 Gepost op: 25-02-2019, 10:34:31 »
Het grappige is dat alle theorieën (die ik ook had) over hoe de Mol verkeerde schijfjes in het vuur kan gooien, schijfjes weg kan gooien in het zand, etc.... allemaal niet relevant zijn. Het enige dat de Mol hoefde te doen was: geen snelheid maken. Aan het einde van het spel hebben ze immers veel te veel geld over.

In dat kader lijkt het er op dat Sarah eigenlijk niet zoveel doet, behalve dan schijfjes van Sinan aan te pakken. Maar ook de anderen zie ik niet echt snelheid maken, dus veel helpt het niet.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #46 Gepost op: 25-02-2019, 17:08:20 »
Ik vond dit echt een hele mooie opdracht om naar te kijken, maar inderdaad bijna onmogelijk om te halen :-\\
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #47 Gepost op: 25-02-2019, 19:39:03 »
Is de Avrotros failliet aan het gaan?  ::rofl:: Of wil de productie graag dat de laagste pot ooit wordt overtroffen?

Het seizoen zit vol met opdrachten waarbij de mol niet eens wat hoeft te doen om geen enkele cent in de pot te laten komen namelijk...  ::ohno::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #48 Gepost op: 25-02-2019, 19:43:16 »
Is de Avrotros failliet aan het gaan?  ::rofl:: Of wil de productie graag dat de laagste pot ooit wordt overtroffen?

Het seizoen zit vol met opdrachten waarbij de mol niet eens wat hoeft te doen om geen enkele cent in de pot te laten komen namelijk...  ::ohno::
Compensatie van dit dure snoepreisje.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #49 Gepost op: 25-02-2019, 19:52:54 »
Compensatie van dit dure snoepreisje.

Of misschien hebben ze extra veel geld nodig voor het jubileumseizoen.  :P

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #50 Gepost op: 25-02-2019, 21:56:23 »
Dat is ergens ook wel sneu voor de mol. Dan zien we diegene in de finale een geldschijf onder het zand stoppen en wordt dit als briljante molactie verkocht. Tja, wat moet je anders, als het je zo makkelijk wordt gemaakt?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #51 Gepost op: 25-02-2019, 22:14:25 »
Het grappige is dat alle theorieën (die ik ook had) over hoe de Mol verkeerde schijfjes in het vuur kan gooien, schijfjes weg kan gooien in het zand, etc.... allemaal niet relevant zijn. Het enige dat de Mol hoefde te doen was: geen snelheid maken. Aan het einde van het spel hebben ze immers veel te veel geld over.

In dat kader lijkt het er op dat Sarah eigenlijk niet zoveel doet, behalve dan schijfjes van Sinan aan te pakken. Maar ook de anderen zie ik niet echt snelheid maken, dus veel helpt het niet.

De werkverdeling bij Sarah en Sinan en het benadrukken dat Sinan voor eerst gerend heeft, hij was waarschijnlijk trager ingeschat. De voice over van Sarah. Moet meteen weer denken aan roofvogel, vrouw cactus schildpad. Sarah pakt Sinan stevig aan met " tietjes" van Sinan en nu hier met een historisch moment Sinan heeft gerend. Blabla. Maar het is allemaal afleiding van het trage functioneren van team Sarah Sinan. Zij hebben nog het meeste geld over, daar kan je het ook aan zien.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 22:52:34 door foxhunter »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #52 Gepost op: 26-02-2019, 13:50:23 »
Het was me sowieso volstrekt onduidelijk waarom Sarah Sinan zo overdreven verdacht maakte. Het was helder dat niemand van de finalisten hem verdacht, en hij viel toch al af. Wat was het nut van het uitzenden van deze totaal ongemeende verdachtmakingen?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #53 Gepost op: 26-02-2019, 19:58:29 »
Ik vond het een mooie opdracht. Ik denk ook dat het zeker had gekund. Kwestie van een goede tactiek uitkiezen om het te spelen, wat in de groep dus niet gebeurde.
Alle opdrachten worden ook uitgebreid getest. Deze dus ook. Waarschijnlijk waren de testers gewoon een stuk beter hierin dan de kandidatengroep. ;)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #54 Gepost op: 27-02-2019, 01:08:32 »
Mooie locatie, prachtig in beeld gebracht. Originele opdracht ook.
Maar voor ons kijkers niet te volgen!

Er is werkelijk geen chocola van te maken, waar en door wie er eventueel gemold werd. En de mogelijkheden daartoe waren talloze...

Geen idee wat Sinan bezielde ineens (met voorbedachte rade) in sportkleding ten tonele te verschijnen en zich zowaar - in mijn ogen letterlijk - in het zweet rende? Het maakte dat hij voor mij in 1 aflevering verdachte werd en er tegelijkertijd uitvloog.

Die verhipte montage ook!
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #55 Gepost op: 27-02-2019, 11:09:57 »


Die verhipte montage ook!
Inderdaad. Een - volgens mij- sleutelbeeld is hier het fragment waarop 14 schijven op de grond liggen. Er vallen 2x550 bovenop (= exact verschil tss 2 totalen overblijvende schijven). Dan horen/zien we Sinan nog 150 bijtellen, wat zoals gemonteerd het getoonde hoopje schijven dan op 17 zou brengen.

Merel/Niels hebben 14 schijven over
Sarah/Sinan :16
Bij het tellen :
Sarah : zal ik met de hoogste bedragen beginnen
Merel hoor je 350 zeggen als eerste schijf.

Wat als de getoonde 14 schijven echter het Merel/Niels hoopje tonen, waarbij de mol dan achteraf 2 achtergehouden schijven gooit?

De getelde 150 van Sinan is volgens mij alvast met opzet zo verwarrend gemonteerd.






Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #56 Gepost op: 27-02-2019, 23:47:02 »
Ik vond het een mooie opdracht. Ik denk ook dat het zeker had gekund. Kwestie van een goede tactiek uitkiezen om het te spelen, wat in de groep dus niet gebeurde.
Alle opdrachten worden ook uitgebreid getest. Deze dus ook. Waarschijnlijk waren de testers gewoon een stuk beter hierin dan de kandidatengroep. ;)

Mogelijk hebben ze bij het testen van deze opdracht geen rekening gehouden met de aanwezigheid van een mol. Alleen al de aanwezigheid van een mol maakt dat alle kandidaten elkaar gaan controleren. Dus i.p.v. direct efficiënt heel veel bedragen in het vuur te gooien gaat dit 1 voor 1 en bij elk bedrag willen de 2 kandidaten het houtje van elkaar eerst zien. Wat later in de opdracht komen ze er wel achter dat dit niet snel genoeg gaat, maar dan is het kwaad al geschied (zonder dat de mol daadwerkelijk heeft moeten mollen).

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #57 Gepost op: 28-02-2019, 09:53:10 »
In de podcast wordt verteld dat ze oorspronkelijk 400 fakkels wilden en dat het er nu iets tussen de 250 en 400 waren. Nu zullen er niet op alle fakkels bedragen gezeten hebben, maar het blijven zo'n 100 fakkels aan elke kant. Uitgaand van hoeveel ze over hadden en hoeveel er ongeveer zijn weggehaald hebben er per kant zo'n 25 a 30 schijven gehangen. Het is de vraag of de opdracht dan überhaupt haalbaar was.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #58 Gepost op: 28-02-2019, 13:24:03 »
Omwille van het evenwicht lijkt het wel logisch en eerlijk om aan beide kanten evenveel mensen te hebben. Dat maakt de dubbele executie met terugwerkende kracht toch een kleine noodzaak, wat mij betreft. Natuurlijk hadden ze iets kunnen veranderen, er mag geïmproviseerd worden, maar dat leek me hier niet het geval.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Vuurproef
« Reactie #59 Gepost op: 28-02-2019, 13:34:32 »
Waarom spreek je niet af dat je eerst zoekt naar de getallen 100, 200 ... 500. Het is toch wel te onderhouden welke je hiervan gezien hebt. Check welke aan de andere kant ook zijn gevonden en haal die dan in een klap weg. Ze mochten toch meer schijven tegelijk pakken? Dan ga je weer voor een andere serie, bijvoorbeeld 50, 150, 250 etc. Dan de tientallen onder de 50 etc. Gaandeweg ontdek je ook vanzelf de groepjes die er te maken zijn, want ik neem niet aan dat het alleen ronde getallen waren.
Dan is er ook nog voldoende tijd om te controleren volgens mij, want dat doe je ook met meerdere schijven tegelijk.
Het hoogste getal dat ik heb gezien was 550. Dan heb je maar 19 getallen in de reeks:
10, 20, ... 100, 150, 200, 250, ... 550.
Gezien het aantal schijven alleen al dat ze over hielden (30) hadden ze vaak complete series als 10, 20, .... 50 tegelijkertijd weg kunnen halen. Dat gaat bijna 5 keer zo snel als je steeds één voor één doet.
Daar komt bij, naarmate je meer bedragen hebt weggehaald blijven er minder over om te controleren en wordt het steeds makkelijker.
Dus volgens mij had deze opdracht gemakkelijk binnen de tijd uitgevoerd kunnen worden. Je moet zoals gewoonlijk niet als kippen zonder kop gaan rond rennen, maar eerst een plan maken.