Poll

Wie is de Mol?

Buddy Vedder
39 (11.2%)
Miljuschka Witzenhausen
31 (8.9%)
Nathan Rutjes
88 (25.4%)
Rob Dekay
189 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 346

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 254246 keer)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #780 Gepost op: 24-02-2020, 16:40:41 »
Hoop mensen verdenken Nathan.
Ik blijf het vreemd vinden dat bij een hele gemakkelijk opdracht Lezen en Schrijven, hij gewoon geld in de pot speelt.
Echt totaal onnodig en niet logisch.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #781 Gepost op: 24-02-2020, 16:48:38 »
Het blijft spannend. Wat zou het een twist zijn als volgende aflevering Nathan EN Rob zouden afvallen  ::oink::

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #782 Gepost op: 24-02-2020, 17:26:37 »
Ben na de laseropdracht en het terugkijken van het einde van de theepotopdracht (wat een gespannen en opgefokte blik had hij daar...) definitief over op Nathan. Die theepotactie deed me denken aan Margriet in het museum of Dennis die bij de tweede ronde van de opdracht dat ze alle tot dan toe gedane opdrachten in de goede volgorde op moesten lepelen wel zelf naar voren moest komen.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 17:28:56 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #783 Gepost op: 24-02-2020, 17:33:03 »
Ja, het was dan ook niet voor niets dat Nathan direct na die derde aflevering topfavoriet in de poll was. Maar had ie als Mol met voorkennis niet wat argumenten voor niet-gokken kunnen voorbereiden in plaats van zo'n abrupte en verdachte actie te doen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #784 Gepost op: 24-02-2020, 17:37:32 »
Misschien heeft hij ook wel wat geroepen maar er schijnt geknipt te zijn. Misschien wel iets wat hem nog verdachter zou maken. We weten t niet.

Zijn hele houding is in ieder geval vreemd want als kandidaat is dit juist genieten toch? Lekker verdacht worden .. in zn biecht deed hij er ook heel ontspannen over maar dat was hij totaal niet toen t gebeurde

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #785 Gepost op: 24-02-2020, 17:39:30 »
Ja, het was dan ook niet voor niets dat Nathan direct na die derde aflevering topfavoriet in de poll was. Maar had ie als Mol met voorkennis niet wat argumenten voor niet-gokken kunnen voorbereiden in plaats van zo'n abrupte en verdachte actie te doen?

Dat was inderdaad een stuk subtieler geweest dan dit. Nu waren het eigenlijk inderdaad alleen de anderen die met argumenten vóór de €1500,- komen. Zou Nathan een prima Mol vinden, alleen acties waarbij de Mol het vuile werk door anderen laat opknappen, daar zijn we allemaal niet zo een fan van lijkt me, in principe.

Maar goed, het kan natuurlijk ook zo zijn - en dat zou deze actie dan weer juist extra mooi maken naar mijn mening - dat Nathan toen al veel zelfvertrouwen had (want weinig/niet verdacht) dat-ie dit gewoon aandurfde. Niet zonder blikken of blozen, maar toch.

De deur naar Rob staat nog altijd op een kier. Als ik trouwens zou moeten beargumenteren waarom ik nu Nathan verdenk en Rob minder, dan kom ik in beide gevallen als (een van de) belangrijkste argument(en) bij de theepotopdracht uit.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 17:41:54 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #786 Gepost op: 24-02-2020, 17:41:29 »
@FS: Ja, zijn houding is vreemd, opvallend en verdacht. Daar ben ik het zoals je weet mee eens. Toch past het ook wel bij de sportieve en eerlijke (kandidaat) Nathan om een hekel aan gokken te hebben en niet het zuurverdiende relatieve mega-bedrag van 1500 euro op het spel te willen zetten, wetende dat een Mol dat wel wil doen als het servies minder waard is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #787 Gepost op: 24-02-2020, 17:44:33 »
Ja zn actie klopt bij n fanatieke kandidaat. Zn lichaamstaal lijkt meer op n mol waarvan t plan niet lukte zoals gepland en n onverwachte actie moest uithalen. Zn lichaam moet dat ff verwerken ..  geen goeie acteur


Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #788 Gepost op: 24-02-2020, 17:53:56 »
Dan ben ik wel heel benieuwd wat dat plan was dat we niet te zien kregen. :P

(En laten we eventueel verdergaan in Nathans topic.)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #789 Gepost op: 24-02-2020, 19:11:07 »
Ik vind het nog steeds lastig deze week met Nathan's "succes" en nummer 3 bij het lasergamen en zijn mogelijke sleutelrol bij de executie.

Op basis van gedrag toch nog steeds meer overtuigd van Rob.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #790 Gepost op: 24-02-2020, 19:16:38 »
Toch past het ook wel bij de sportieve en eerlijke (kandidaat) Nathan om een hekel aan gokken te hebben en niet het zuurverdiende relatieve mega-bedrag van 1500 euro op het spel te willen zetten, wetende dat een Mol dat wel wil doen als het servies minder waard is.

Ja, doet me zelfs een beetje denken aan Dick Jol, die categorisch weigerde om te bieden bij de veiling en zichtbaar heel veel moeite had met wat daar gebeurde. Misschien hebben we ondanks alle gekheid die Nathan doorgaans uithaalt bij de theepot-opdracht toch ook wel zijn echte sporthart zien spreken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #791 Gepost op: 24-02-2020, 19:40:51 »
Ja, die vergelijking maakte ik eerder ook al. (Bij Dick speelde trouwens nog mee dat hij in verband was gebracht met omkoping. Voor zover ik weet is Nathan nooit in verband gebracht met gokken op wedstrijden. ;))

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #792 Gepost op: 24-02-2020, 19:57:34 »
Toch past het ook wel bij de sportieve en eerlijke (kandidaat) Nathan om een hekel aan gokken te hebben en niet het zuurverdiende relatieve mega-bedrag van 1500 euro op het spel te willen zetten, wetende dat een Mol dat wel wil doen als het servies minder waard is.
We zien datzelfde gedrag ook bij vakwerk. Daar is ie ook geagiteerd en ongeduldig. "Het maakt niks uit wie er casht". Als hij de mol is stuurt hij hier niet aan op het laten cashen van iemand die goed staat. Naar mijn mening is hij hier dan ook kandidaats en wederom fanatiek, wellicht bang dat ze te laat zijn, maar vooral geirriteerd dat anderen treuzelen en (nep)mollen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #793 Gepost op: 24-02-2020, 20:04:40 »
Ja, zo zie ik het ook. Nathan lijkt het (begrijpelijkerwijs) niet te snappen dat er niet gewoon gecasht wordt door hem of wie dan ook terwijl Rob invloed probeert uit te oefenen op wie er moet cashen. (Zij het zowel mols als onmols, maar hij probeert daar in ieder geval nog wat zoals we vaker met Rob i.t.t. Nathan zien, zie het molduel.)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #794 Gepost op: 24-02-2020, 20:07:15 »
Ja, zo zie ik het ook. Nathan lijkt het (begrijpelijkerwijs) niet te snappen dat er niet gewoon gecasht wordt door hem of wie dan ook terwijl Rob invloed probeert uit te oefenen op wie er moet cashen. (Zij het zowel mols als onmols, maar hij probeert daar in ieder geval nog wat zoals we vaker met Rob i.t.t. Nathan zien, zie het molduel.)
Ja, dat is voor mij ook een belangrijk argument tegen Nathan. Hij beinvloedt het spel weinig op momenten dat het erom gaat. En dan bedoel ik in de groepsdynamiek. Hij manipuleert anderen niet naar dingen die goed zijn voor zijn molse agenda. Alleen het theeserviesmoment zou hiervoor in aanmerking komen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #795 Gepost op: 24-02-2020, 20:10:23 »
Dat is altijd n twijfeldingetje geweest voor mij wat Nathan betreft.
Bemoeit zich amper met molpositiebesprekingen

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #796 Gepost op: 24-02-2020, 20:18:22 »
Ja, dat is voor mij ook een belangrijk argument tegen Nathan. Hij beinvloedt het spel weinig op momenten dat het erom gaat. En dan bedoel ik in de groepsdynamiek. Hij manipuleert anderen niet naar dingen die goed zijn voor zijn molse agenda. Alleen het theeserviesmoment zou hiervoor in aanmerking komen.

Eens. En met hoe Nathan zo laat in het spel nog vertrouwd wordt zou ie dat gerust veel meer kunnen doen. Andere recente momenten die me te binnen schieten zijn zich niet uitspreken voor (of tegen) nog een envelop te pakken in "alles kenners", zich niet met het corrigeren van het telefoonnummer bemoeien in "voice mol" en zich niet met het geven van de antwoorden in "kleur rijk" mengen terwijl Buddy zich nota bene even tot hem richt.

@FS: Ook dat ja. Zowel bij de beslissende eerste als laatste momenten van een opdracht laat Nathan zich amper zien (i.t.t. Rob.)
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 20:20:45 door Heinz »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #797 Gepost op: 24-02-2020, 20:32:31 »
Eens. En met hoe Nathan zo laat in het spel nog vertrouwd wordt zou ie dat gerust veel meer kunnen doen. Andere recente momenten die me te binnen schieten zijn zich niet uitspreken voor (of tegen) nog een envelop te pakken in "alles kenners", zich niet met het corrigeren van het telefoonnummer bemoeien in "voice mol" en zich niet met het geven van de antwoorden in "kleur rijk" mengen terwijl Buddy zich nota bene even tot hem richt.

Naja als niet-verkenner had hij ook niet echt een positie om zich uit te spreken over die laatste envelop.
Telefoonnummer bij voicemol was sowieso verkeerd door de 91, waar Nathan mogelijk verantwoordelijk voor is. Hier staat hij op de perfecte plaats om in het begin te mollen en de rest aan de kandidaten over te laten.
Kleur rijk: Ook hier was het antwoord sowieso fout. 7 maal 3 maal 3... dat als mol gaan zitten uitrekenen vind ik eerder verdacht. Dan zou ik eerder zeggen “nee dat is te veel” en dichter bij het goede antwoord gaan zitten.

Het zijn dus geen momenten waarop geld verdiend wordt waar hij dat had kunnen voorkomen of een kans op een molactie heeft laten liggen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #798 Gepost op: 24-02-2020, 20:45:58 »
Alleen het theeserviesmoment zou hiervoor in aanmerking komen.
Dat is en blijft een vreemd moment waarin we niet het complete beeld hebben. Ik denk dat de spanning die vaak van zijn gezicht af te lezen valt "gezonde wedstrijdspanning" is en dat dit er een voorbeeld van was.

Hij ziet het van alle kandidaten het meeste als het simpele spelletje om zo veel mogelijk geld in de pot brengen door de opdrachten zo goed mogelijk uit te voeren. En mensen die dat niet doen zijn mogelijk de mol. Hij lijkt niet bezig met zichzelf strategisch verdacht te maken bij andere kandidaten. Het verklaart denk ik ook waarom hij voor het geld koos bij de waaieropdracht. De kans dat je de mol zo kunt ontmaskeren halverwege de serie is nihil, dus hij gaat voor de pot. Het enige dat nog meer telt als de pot voor Nathan is het team.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #799 Gepost op: 24-02-2020, 20:48:37 »

Hij lijkt niet bezig met zichzelf strategisch verdacht te maken bij andere kandidaten. Het verklaart denk ik ook waarom hij voor het geld koos bij de waaieropdracht. De kans dat je de mol zo kunt ontmaskeren halverwege de serie is nihil, dus hij gaat voor de pot. Het enige dat nog meer telt als de pot voor Nathan is het team.

En hier omschrijf je precies waarom ik hem zo verdenk. Waarom zou je je idd niet strategisch verdacht maken. Iedereen lijkt dat te doen behalve Nathan. En hij snapt t spelletje echt wel