Auteur Topic: WIDM Seizoen 2021  (gelezen 251863 keer)

Offline Xummon

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #700 Gepost op: 6-11-2020, 13:41:56 »
Maar niets is wat het lijkt toch????

Offline Uil

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #701 Gepost op: 6-11-2020, 15:46:06 »
Ik geloof Jelte wel. Vind hem niet echt het type voor dit soort programma en aandacht. Precies zoals hij zelf zegt: muziek staat centraal.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #702 Gepost op: 7-11-2020, 11:24:52 »
Nog een foto met zo'n bordje van Google Maps!  :o Misschien lag het bij die andere foto's echt aan de kleur want aan dit kaartje zie ik wel veel beter het typische WIDM-briefpapier.

Ik kwam dit op het spoor aan de hand van een reactie op een fanvideo over seizoen 21.

Citaat
Ik heb volgens mij twee keer in de comments van eerdere videos Tsjechie getipt als locatie. (de bossen rond de stad Loket) het is echt een van de opname locaties geweest. Heb zelfs de opnames gezien lamgs de rivier. Btw ik heb geen fotos naar de media gestuurd. Alleen een locatietip op googlemaps gezet.

Waarop iemand vraagt of het écht de opnames van WIDM waren. Daarop wordt door dezelfde persoon gereageerd:

Citaat
100%. Ik herkende de presentator. Ik kijk widm niet. Kijk ik dacht jullie zijn puzzelaars. Dus met een leuke hint zie je mijn foto op google maps en heb je weet van een opname locatie. Maarja mensen trekken die opdrachten bordjes in twijfel, dus dan zal ik nu maar zeggen dat ik de opnamws gezien heb. Loket ligt vlak bij Duirsland. Dus daar kunnen ze ook geweest zijn. Maar al hun vervoer(minibusjes) kwamen uit Praag.
« Laatst bewerkt op: 7-11-2020, 11:34:00 door Sven. »
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #703 Gepost op: 7-11-2020, 11:31:46 »
Ik zie geen verschil. Het is gewoon dat we weten dat het echt is dat we er ineens niet meer aan twijfelen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #704 Gepost op: 7-11-2020, 11:57:16 »
Nog een foto met zo'n bordje van Google Maps!  :o Misschien lag het bij die andere foto's echt aan de kleur want aan dit kaartje zie ik wel veel beter het typische WIDM-briefpapier.

Ik kwam dit op het spoor aan de hand van een reactie op een fanvideo over seizoen 21.

Waarop iemand vraagt of het écht de opnames van WIDM waren. Daarop wordt door dezelfde persoon gereageerd:

Spannend! Iemand heeft ook gevraagd alsof ze iemand hebben gezien.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #705 Gepost op: 7-11-2020, 12:01:06 »
Waar wordt dat gevraagd? In Google Maps?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #706 Gepost op: 7-11-2020, 12:07:38 »
Waar wordt dat gevraagd? In Google Maps?

Nee, onder die YouTube video.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #707 Gepost op: 7-11-2020, 12:15:46 »
Ahh oké. Hopelijk noemt hij geen namen, want anders krijgen we weer zo'n China-spoiler (als deze opdracht verder in het seizoen zit)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #708 Gepost op: 7-11-2020, 12:49:20 »
ik vind het fake overkomen, ongeloofwaardige reactie.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #709 Gepost op: 7-11-2020, 13:04:46 »
ik vind het fake overkomen, ongeloofwaardige reactie.

Mwah, vraag ik me af. Als we vanuit meerdere bronnen deze kaartjes in het bos krijgen, AVROTROS bevestigt het wellicht (weten we niet zeker), Tsjechië lijkt mij een logisch molland... Ik vond het juist helemaal niet zo'n ongeloofwaardige reactie :-X Wellicht reageert deze persoon nog op meer reacties op deze video waardoor het wellicht geloofwaardiger wordt, maar dat moeten we maar afwachten.

Het is voor mij in ieder geval geloofwaardiger dan al die websites die doen alsof Michelle Willemsen in WIDM zou zitten ::) Doe eerst gewoon aan factchecking voordat je dingen klakkeloos overneemt. Is tijdens vermoedelijke opnameperiode gewoon actief, zowel qua dingen posten alsook op de YT van de Telegraaf.
« Laatst bewerkt op: 7-11-2020, 13:11:37 door Sven. »
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #710 Gepost op: 7-11-2020, 13:23:34 »
ik vind het fake overkomen, ongeloofwaardige reactie.

Ik geloof dit wel. Zoals ik eerder heb vernoemd is dat je heel makkelijk met kano's langs de rivier kan gaan. Ik denk dat één clubje is wezen mountainbiken en een andere bezig is geweest met kano's.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #711 Gepost op: 7-11-2020, 16:02:46 »
Mede door de opmerking van Rick in de chat, dat op het plein in Florence is gesproken met een NL stel en er duidelijk afspraken zijn gemaakt om niets te spoileren. Als de fotograaf tijdens de opnames ter plekke is geweest zal dit toch ook zijn gebeurd mag ik veronderstellen. De gene kent het programma niet / presentator niet maar weet wel heel goed meteen de juiste kanalen te vinden om het materiaal kwijt te kunnen. Mwah.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn reactie ('t is fake) wel een wensgedachte is (ik wil geen spoilers!!). Daarnaast ben ik nog niet overtuigd dat widm een coronabrandhaard heeft opgezocht dd sept. 2020 (ik weet niet heel goed meer wat er over Tsjaechie en Corona risicogebied is gezegd hier) maar ik zou zelf zeggen: afgelegen gebied in Canada of Finland / Lapland oid. Misschien naief van me.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #712 Gepost op: 8-11-2020, 20:26:05 »
Ik blijf het ook allemaal raar vinden. Als ik op bovenstaande link "foto met zo'n bordje" klik zie ik een rots waar iemand aan hangt en er staat iemand beneden. Ik zie niets dat lijkt op WIDM.

Op maandag 5 oktober verschijnt het filmpje met bekendmaking door Rik. De opnames zitten er dan vast al op anders maakt men nog niets bekend. Gido maakt een video hierover en ene Sjonnie reageert al snel dat er dat weekend nog gefilmd werd in Tsjechië. Een week later nogmaals een reactie van Sjonnie met link foto's. Op foto"s is behalve de locatie niets te zien wat met WIDM te maken heeft. Wel is er een post van een maand geleden (bij de foto's op Google Maps) van een local quide met een Nederlandse naam. Op de berichten van Sjonnie reageert niemand. Op 19 oktober komt Shownieuws met foto's. Er is op social media twijfel over de locatie in relatie met WIDM.

Gisteren reageert Sjonnie op een nieuwe video van Gido. Hij geeft meer info prijs vanwege de twijfel over de in Shownieuws getoonde foto's. In de reacties op de berichten van Sjonnie  vraagt men om bewijzen omdat die door Sjonnie niet geleverd worden. Ook daar is twijfel.over zijn verhaal.

Vreemd dat iemand die zegt al jaren in het buitenland te wonen, geen Nederlandse TV heeft, geen WIDM kijkt en zegt geen foto"s naar media te hebben gestuurd, zoveel moeite doet om een groep molloten een puzzelhint te geven en snel is met reacties op de video's van Gido Ook vreemd dat hij nu zijn berichten in twijfel worden getrokken steeds meer details over het programma weet zoals herkennen van presentator, het vervoer in busjes en dat molloten puzzelaars zijn, ondanks dat hij het programma niet kijkt. Nog vreemder is waarom iemand zoveel moeite zou doen om fakenieuws te verspreiden..... ;D

Daarnaast kwam ik nog een bericht tegen van iemand die de groep.heeft gezien echter op een heel andere locatie.Wat is het nu?  ::rofl::

Citaat
Ik heb de groep gezien in in het noorden van Noorwegen, vandaar de donkere belichting in de aankondiging (denk ik). Als het bekende Nederlanders waren dan ken ik ze niet. Ook zegt Rick fysiek en mentaal uitgedaagd, dat t klopt het was steenkoud. Op de foto van Rick McCullough zie je een sneeuwschoen en M21 verwijst naar een kamer in het IJShotel.



Wat betreft de belichting, donkere achtergrond en kleding van Rik vind ik dit geloofwaardiger alhoewel deze poster ook geen bewijzen geeft en niet heeft gereageerd op vragen. Nog even en dan weten we het  ;)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #713 Gepost op: 8-11-2020, 20:30:11 »
Ijshotel klinkt soort van plausibel ja. Ik neem aan dat wel te traceren is die sleutel ::rofl::.

Edit: Er is een filmpje online van een YouTuber die in een ijshotel zit in Noorwegen en het pasje lijkt dat op die van Rick ::rofl::.

Edit edit: Toch niet, want er zit geen sleutel aan maar dat logo op de tafel vind ik echt op een klok kijken.
« Laatst bewerkt op: 8-11-2020, 20:41:38 door Sanmol »

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #714 Gepost op: 8-11-2020, 20:43:32 »
Hm, ik kan mij niet herinneren dat ik ijshotels in noord-noorwegen ben tegen gekomen in die tijd van het jaar. Maar een google search laat zien dat er blijkbaar zelfs een in mijn studie-stad daar zat  ::rofl::   


Beide scenario's klinken goed, dus afwachten en hopelijk horen we snel meer  ;D  (en wie weet zijn het allemaal mollenstreken en toveren ze een nog niet eerder genoemde bestemming uit de hoge hoed)
Talk less, smile more

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #715 Gepost op: 8-11-2020, 20:45:22 »
Maar die M21 foto was toch al ver voor de Coronacrisis gemaakt in feb of maart bij de researchreizen voor het geval er geen corona was en gewoon in mei/juni gedraaid zou kunnen worden? Was die sleutel met M21 dan niet van de oorspronkelijke land 21? Want later in de zomer is Rick weer gaan reizen (ik kan niks beloven, we owe it to the fans) voor research nadat hij groen licht gehad heeft voor seizoen 21 in Coronatijd? Of hebben ze dan wel hetzelfde land gedraaid wat ze voor 21 in gedachten hadden? (lijkt me niet..)
« Laatst bewerkt op: 8-11-2020, 20:47:54 door MollenvangR-Art »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #716 Gepost op: 8-11-2020, 20:49:55 »
Maar die M21 foto was toch al ver voor de Coronacrisis gemaakt in feb of maart bij de researchreizen voor het geval er geen corona was en gewoon in mei/juni gedraaid zou kunnen worden? Was die sleutel met M21 dan niet van de oorspronkelijke land 21? Want later in de zomer is Rick weer gaan reizen (ik kan niks beloven, we owe it to the fans) voor research nadat hij groen licht gehad heeft voor seizoen 21 in Coronatijd? Of hebben ze dan wel hetzelfde land gedraaid wat ze voor 21 in gedachten hadden? (lijkt me niet..)

Ja, dat weten we dus niet zeker ::rofl::.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #717 Gepost op: 8-11-2020, 20:53:26 »
Ja, dat weten we dus niet zeker ::rofl::.
::rofl:: Het is slechts interpretatie van mijn kant, maar door het rieten dingetje er. bij op de foto, doet het me eerder denken aan een warm niet-EU land (oh wacht Noorwegen zit ook niet in de EU), nee maar meer iets in Afrika, Zuid-Amerika of Azië. Ik maak in ieder geval niet de associatie met een ijshotel :P
« Laatst bewerkt op: 8-11-2020, 20:55:11 door MollenvangR-Art »

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #718 Gepost op: 8-11-2020, 20:58:02 »
::rofl:: Het is slechts interpretatie van mijn kant, maar door het rieten dingetje er. bij op de foto, doet het me eerder denken aan een warm niet-EU land (oh wacht Noorwegen zit ook niet in de EU), nee maar meer iets in Afrika, Zuid-Amerika of Azië. Ik maak in ieder geval niet de associatie met een ijshotel :P
In Noorwegen hebben ze ook gewoon rieten stoelen etc hoor  ::joehoe::  en je gelooft het bijna niet, maar zelfs zon! (oké misschien niet Februari). Maar ik denk dat deze sleutel niet te linken is met Seizoen 21-plan B maar gewoon deel was van plan A.
Talk less, smile more

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #719 Gepost op: 8-11-2020, 22:50:02 »
Volgens mij zijn we gewoon toe aan een officiële bevestiging ::rofl:: Ik zie zelf op dit moment meer plausibiliteit in de optie van Tsjechië, en ik vind het bewijs vanuit twee diverse kanalen gewoon opvallen kloppend. Het lijkt naar mijn mening echt.

Heel benieuwd wel want zo lang zou het niet meer moeten duren met het molboekje slechts een week en twee dagen van ons af (zoals het er nu naar uitziet). Daarnaast is altijd in de eerste helft van november de onthulling van de kandidaten geweest, alleen in 2020 niet omdat ze op dat moment in Italië zaten voor opnames van Renaissance. Sinds 2016 klopt dit altijd, omdat daarvoor de onthulling van de kandidaten altijd samenviel met de promotie-activiteiten voor de Televizierring. Onthulling in de komende week is dus zeker niet uitgesloten.

Ze gaan zeker niet wachten tot december denk ik hoor, molboekje lijkt mij dat deze voor 5 december wel uit moet zijn (gewoon een handige verkooptruc voor Sinterklaas en later ook voor kerst).

Excited in ieder geval voor de komende tijd ::jaja:: Ik durf mijn geld wel in te zetten op Charlotte, Jard en Erik. Verder lijkt mij Sylvia ook geen hele gekke suggestie. En ik ben een nog niet eerder genoemde (grote) naam even wat verder aan het onderzoeken want daar zijn een paar dingen mee die niet helemaal kloppen, maar ik kan er mijn vinger niet helemaal op leggen. Zodra ik daar wat zekerder over ben, zal ik het posten.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92