Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 95320 keer)

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #340 Gepost op: 16-10-2020, 21:48:39 »
Stuk voor stuk:
Ik deed een beetje tegendraads tegen Nikkie. Dat viel nogal op, oeps. Maar goed, die groep maakte zelf al alle fouten, dus ik hoefde weer niks te doen. Natuurlijk wist ik wat de oplossing was. Ik heb de verwarring met puzzelstuk 4 lekker aangedikt waarna de verwarring compleet was ha ha., mochten de kandidaten alsnog op goede ideeën komen dan waren er nog genoeg twijfelmomenten bij 5 en 6 want die pasten ook niet aan elkaar. En Nikkie tja ik vraag me af of ze me aan het uittesten was, ze heeft me op.de korrel....
Route Beschrijving:
Ja, ik zat in de bijrijdersstoel, dus ik had op zich niet direct invloed op ons rijden. Wij hadden aanwijzingen voor de rode wagen, dus eigenlijk had ik niet zoveel kunnen doen hier. Mijn opdracht was niet op tijd binnenkomen, is gelukt toch. Weg 1500.euro.
Onvoorspelbaar:
Maar na zoveel opdrachten komt eindelijk mijn moment om te shinen als Mol! Let op want ik ben voor een geldzakje gaan staan, zodat Patrick het de eerste keer niet zou zien! Ik ga hiermee echt de molboeken in, naast het befaamde krijtje van Anne-Marie. Geldzakjes weggooien durfde ik echter niet hoor, dat is me te eng in het bijzijn van een kandidaat die totaal niet op mij zit. Het was mijn taak om te vertragen zodat.de 1000 euro in Napoleons huis verderop niet gevonden werd, is mooi gelukt toch en oh ja er.mist ook nog 100 uit het theater. Ha ha
Hopelijk hebben jullie genoten.
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 21:50:33 door Moedermol »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #341 Gepost op: 16-10-2020, 21:55:18 »
Ik krijg spontaan een paniekaanval als ik Elly i.p.v Ellie lees. De echte molactie dit seizoen is het verkeerd spellen van namen  ::rofl::. Ik pak alvast een kaarsje voor Tiena, Nadia, Horass, Elly, Ronnie, Patrik (of zoals Peggy het zou zeggen: "Patrique"), Peggi, Nikki, Jerone en Tycho.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #342 Gepost op: 16-10-2020, 21:58:20 »
Onvoorspelbaar:
Maar na zoveel opdrachten komt eindelijk mijn moment om te shinen als Mol! Let op want ik ben voor een geldzakje gaan staan, zodat Patrick het de eerste keer niet zou zien! Ik ga hiermee echt de molboeken in, naast het befaamde krijtje van Anne-Marie. Geldzakjes weggooien durfde ik echter niet hoor, dat is me te eng in het bijzijn van een kandidaat die totaal niet op mij zit. Het was mijn taak om te vertragen zodat.de 1000 euro in Napoleons huis verderop niet gevonden werd, is mooi gelukt toch en oh ja er.mist ook nog 100 uit het theater. Ha ha
Hopelijk hebben jullie genoten.

Mooi overzicht Moedermol, je omschrijft het duidelijker dan ik volgens mij. Ik denk ook dat Jeroen hier € 100 heeft weggewerkt. Er is een shot dat hij geld in zijn hand had (uit het zakje). Ik vraag me af of hij alles terug in dat zakje heeft gedaan.  >:D

Enige puntje: bij Fortuin raakte Tygo ook geen schild toch? Maar de anderen (behalve Ron) dus wel. Kan me voorstellen dat Jeroen hier besloot om raak te schieten om een beetje goodwill te kweken (er waren genoeg pijlen over voor de rest).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #343 Gepost op: 16-10-2020, 22:04:42 »
Ja dat argument wordt steeds genoemd, maar het is toch juist de kunst om als Mol te zorgen dat je met negatieve uitkomsten onverdacht blijft. Dan moet je niet als een mietje toch geld in de pot spelen/ een kist over de finish slepen om je daar achter te kunnen verschuilen.

Het spijt me, maar iemand die dat doet is niet geschikt als Mol, zou niet gekozen worden als Mol en heeft dus blijkbaar geen goed omschreven tactiek om zichzelf achter te verschuilen terwijl hij zijn taken volbrengt.


Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #344 Gepost op: 16-10-2020, 22:12:04 »
Juist die kist kan met bepaalde reden binnen zijn gehaald. Een paar honderd euro over de finish in ruil voor 1500  euro niet in de pot in de volgende opdracht. Jammer genoeg mislukte dat, dat kan gebeuren.

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #345 Gepost op: 16-10-2020, 22:18:39 »
Ja dat argument wordt steeds genoemd, maar het is toch juist de kunst om als Mol te zorgen dat je met negatieve uitkomsten onverdacht blijft. Dan moet je niet als een mietje toch geld in de pot spelen/ een kist over de finish slepen om je daar achter te kunnen verschuilen.

Het spijt me, maar iemand die dat doet is niet geschikt als Mol, zou niet gekozen worden als Mol en heeft dus blijkbaar geen goed omschreven tactiek om zichzelf achter te verschuilen terwijl hij zijn taken volbrengt.

Tja, we zien allemaal het liefst een sluwe mol die streken uithaalt.
Helaas, zijn de meeste.mollen voorzichtiger.
Ik heb Jeroen ook opzij geschoven ondermeer vanwege de laseropdracht, gastenlijst en zijn nervositeit. Als ik nu terugkijk zie ik een act bij iedere executie, in Poppi en meer. Precies wat Tygo tijdens de laatste executie tegen Nikkie zegt:"wat een show".

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #346 Gepost op: 16-10-2020, 22:38:55 »
Leuke theorie om het een beetje recht te praten, maar Patrick noemt al dat hij joker na joker vindt en dat die uiteindelijk in zijn zakken zijn geëindigd. Dus dat betekent dat al zeker vier jokers niet meer te verzilveren waren. Hoe minder jokers er in die kist zitten, hoe minder aanlokkelijk die ZV uiteindelijk is voor Patrick. Bovendien zou ik dan gewoon vinden dat je als Mol de locatie van de jokers moet weten of in ieder geval die van Patrick, zodat je echt effectief met een omweg kan gaan Mollen. Maar door te zeggen dat er potentie zit een vervolg actie door het laten slagen van een opdracht, dat vind ik redelijk krom. En daarnaast, een ZV delen met twee anderen is sowieso een slechte deal.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #347 Gepost op: 16-10-2020, 22:53:28 »
Mja, die opzet van de ZV vond ik sowieso raar en wat minder doordacht van de programmamakers. Daar heb je als mol niet eens zo heel veel invloed op (tenzij Jeroen -als hij de mol is- zelf penningmeester was).

Vanuit het oogpunt van Patrick begrijp ik heel goed dat hij voor het geld ging, een andere kandidaat had misschien wel voor de ZV gekozen (dan kun je bijvoorbeeld ook heel tactisch de eigen jokers inzetten  ::vergroot:: + je bent meteen verdachter voor de rest). Ik denk echt dat de makers niet echt rekening ermee gehouden dat iemand kiest voor het geld ipv de ZV. Die reactie van Rik op de keuze van Patrick sprak boekdelen.  ::rofl:: Ze hadden misschien beter moeten weten bij Patrick als penningmeester. En de mol had op dat moment meer moeten tegenstribbelen, maar misschien ging het ook te snel.

Maar goed, molacties kunnen ook gewoon mislukken. Het blijft balanceren tussen effectief geld uit de pot halen en onontdekt blijven. Dat laatste lijkt Jeroen in ieder geval dan wel goed af te gaan  ::ok::, maar daarnaast is er toch ook veel geld verdwenen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #348 Gepost op: 17-10-2020, 00:22:02 »
Ik krijg spontaan een paniekaanval als ik Elly i.p.v Ellie lees. De echte molactie dit seizoen is het verkeerd spellen van namen  ::rofl::. Ik pak alvast een kaarsje voor Tiena, Nadia, Horass, Elly, Ronnie, Patrik (of zoals Peggy het zou zeggen: "Patrique"), Peggi, Nikki, Jerone en Tycho.
Ik weet wel een kuurtje voor je om van de paniek af te komen. Wat zou je denken van een weekje geen Forum ::rofl:: ::rofl::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #349 Gepost op: 17-10-2020, 00:42:01 »
Mooi die mogelijke hints, maar ik zie echt geen mol in Jeroen. Hij heeft daar stomweg het karakter niet voor. Hij is veel te nerveus. Zie het bontje wat hij aan wilde gaan, hij was duidelijk nerveus. Als je mol wilt zijn moet je 'ballen' hebben.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #350 Gepost op: 17-10-2020, 02:41:52 »
Mooi die mogelijke hints, maar ik zie echt geen mol in Jeroen. Hij heeft daar stomweg het karakter niet voor. Hij is veel te nerveus. Zie het bontje wat hij aan wilde gaan, hij was duidelijk nerveus. Als je mol wilt zijn moet je 'ballen' hebben.

iedereen kan de mol zijn, daar hoef je niet perse ballen voor te hebben. En dat maakt het juist zo leuk. Verschillende soorten mollen.

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #351 Gepost op: 17-10-2020, 09:55:04 »
Hoe minder jokers er in die kist zitten, hoe minder aanlokkelijk die ZV uiteindelijk is voor Patrick.  En daarnaast, een ZV delen met twee anderen is sowieso een slechte deal.

Er waren meer jokers in het spel.. Bij de eerste opdracht  van afl. 2 zijn door Ellie en Nadja jokers gepakt en Nikkie heeft nog een joker. Bovendien maakte Rik vooraf aan de laseropdracht iedereen lekker.door te vertellen dat er troeven op naam te vinden waren. Grote kans dat iedereen meer oog zou hebben voor de troeven dan voor geld. Het is pas aflevering 2, niemand weet nog wie de mol is en dan is een hulpmiddel om de test.door te komen heel welkom. Helemaal als je weet.dat er al meerdere troeven gepakt zijn.

Ik  ben het met je eens dat het delen van de ZV een rare deal is. We hebben geen troeven meer gezien na deze opdracht dus de ZV bewaren om later in te zetten was zinloos.  Misschien is men er vanuit gegaan dat er in deze fase van het spel met meerdere troeven in het bezit van kandidaten niet voor het geld gekozen zou worden.  Patrick ging voor eigen voordeel maar vertelt in de podcast dat hij hierdoor ook niet meer verdacht zou zijn.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #352 Gepost op: 17-10-2020, 10:17:30 »
Ik vond die hele Vragenvuur-opdracht juist zo opgezet dat de kans heel aannemelijk was dat dat geld in de pot zou komen. Ik denk ook dat de Mol hier dan maar simpelweg zijn verlies moet nemen. Je kan via een omweg misschien invloed hebben op de uitkomst via die jokers, waardoor ik dan eigenlijk Tygo weer verdachter vind die daadwerkelijk een joker in die kist heeft gestopt (wat niets voor hem behoort te zijn).

Maar Jeroen als Mol zou hier dan een grote gok moeten maken door een opdracht eigenhandig te laten slagen voor de zeer geringe kans dat je daarmee de volgende opdracht kan saboteren. En weet je, ik vind eigenlijk dat de geldverhouding tussen opdrachten niet zoveel uit hoeft te maken. Een opdracht saboteren is toch weer een benoemde en gefilmde molactie. Het gaat er niet per se om hoeveel geld er weg wordt gespeeld, als er maar op een bijzonder wijze gesaboteerd wordt, want dat is leuke televisie. 

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #353 Gepost op: 17-10-2020, 10:32:42 »
Mooi die mogelijke hints, maar ik zie echt geen mol in Jeroen. Hij heeft daar stomweg het karakter niet voor. Hij is veel te nerveus. Zie het bontje wat hij aan wilde gaan, hij was duidelijk nerveus. Als je mol wilt zijn moet je 'ballen' hebben.
Vind ik ook ja... dat dat zo zou moeten zijn. Er is te testen op risico-zoekend gedrag, stressbestendigheid, mentale weerbaarheid, etc.

Maar in de pratijk gaat het m.i. zo vaak mis, dat je je vragen kunt stellen over de selectieprocedure. Kijken ze niet te veel of een kandidaat goed kan liegen ...in een veel minder stressvolle situatie? Tuurlijk is dat heel belangrijk, maar het belangrijkste lijkt me dat je die rol kunt dragen.

Jeroen sliep in z'n 1e seizoen duidelijk slecht. De mol, maar ook sommige andere kandidaten zagen er toen veel frisser uit. Ik zou hem daarom alleen al strepen, maar of de productie dat ook zo ziet ...ik durf het niet te zeggen.

Als Jeroen de mol is ...dan kwam het hem wel heel goed uit dat Nikkie bijna 2 afleveringen lang op een zijspoor is gezet. Dat was vanaf het begin van opdracht 5.2 prima te regelen door de productie. Jeroen hoefde dan alleen een ander duo te vormen.

Nikkie, die hem al vanaf het begin verdenkt kon zo makkelijk worden 'weggewerkt'. Bij het ontbijt sneert Jeroen nog 'Misschien speelt Nikkie wel een eiland, haha'. Laf, maar begrijpelijk als je een mol bent die het door haar heel lastig heeft gehad. In afl. 3 & 4 volgde ze hem waar dat kon.
« Laatst bewerkt op: 17-10-2020, 16:23:59 door Amethyst »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #354 Gepost op: 17-10-2020, 10:36:38 »
Bij het ontbijt sneert Jeroen nog 'Misschien speelt Nikkie wel een eiland, haha'. Laf, maar begrijpelijk als je een mol bent die het door haar heel lastig heeft gehad.

Ron maakte deze flauwe/ongepaste grap. Hij vergeleek Nikkie eerder ook al met Obelix dus kennelijk vindt Ron dit soort grapjes over lichaamsbouw wel lollig. Maar met Jeroen heeft het niks te maken. ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #355 Gepost op: 17-10-2020, 11:06:54 »
Oeps  ::rofl::

blijkbaar pik ik Rons Amsterdamse accent er veel minder goed uit dan Peggy's Limburgse accent ...waar ze  '4 jaar aan had gewerkt om het kwiijt te raken' :P

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #356 Gepost op: 17-10-2020, 11:56:02 »
De al/dan niet molacties van Jeroen zijn vanaf aflevering 1 t/m 5 uitvoerig onder de loep genomen hier op het forum. Een grote meerderheid was van mening dat op grond daarvan Jeroen de MOL niet zou kunnen zijn.
In aflevering 6 vertoont Jeroen ineens atypisch gedrag ten opzichte van de vorige afleveringen en wordt plotseling door een meerderheid als MOL ontdekt.
Hebben we dan allemaal zitten slapen van afl. 1 t/m 5? Of zou het zou kunnen zijn dat men te vroeg, te dicht bij de "echte" MOL kwam en Jeroen er een schepje boven op heeft (verzocht is te doen?) gedaan?
Veel gedragingen van Jeroen zijn nu aangepast aan het nieuwe beeld dat van hem is ontstaan, terwijl die ook anders zouden kunnen worden uitgelegd zoals sommigen hier ook beschrijven.
Is dit geen valkuil en trappen wij er niet met zijn allen in?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #357 Gepost op: 17-10-2020, 12:13:53 »
Goed mogelijk, maar ik zie geen goed alternatief meer. ::rofl::

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #358 Gepost op: 17-10-2020, 12:26:32 »
Is dit geen valkuil en trappen wij er niet met zijn allen in?

De twijfel slaat toe.
Gisteren nog beredeneerd dat Tygo of Jeroen de mol moest zijn en gekozen voor Jeroen.
Maar na een nachtje slapen kan ik nog steeds niet goed verdedigen dat Jeroen de kist met geld over de streep trekt en een pijl raak schiet. Dat zijn echt acties die een mol niet hoeft te doen. Ik heb geprobeerd dit te rationaliseren, maar dat lukt niet echt.
Tygo daarentegen had een goede middenpositie in de lasergame, en schiet geen pijl raak. Dat zijn wel typische mol gedragingen.

Ik switch naar Tygo.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #359 Gepost op: 17-10-2020, 13:52:42 »

Hebben we dan allemaal zitten slapen van afl. 1 t/m 5? Of zou het zou kunnen zijn dat men te vroeg, te dicht bij de "echte" MOL kwam en Jeroen er een schepje boven op heeft (verzocht is te doen?) gedaan?
Jeroen vreemde gedrag begon bij sleutelbos of misschien al steenrijk.
Ik boycot Rusland & Russische producten!