Auteur Topic: [Kandidaat] Tygo Gernandt  (gelezen 60476 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #280 Gepost op: 14-10-2020, 17:06:19 »
Tygo werd bekend door de serie 'Fort Alpha'. Een serie over een school die ontstond na een fusie. Een van de twee scholen die opging in de nieuwe scholengemeenschap droeg de naam 'het Spiegel college'. Tygo was een van de leerlingen van 'het Spiegel (college)'.
« Laatst bewerkt op: 14-10-2020, 17:08:20 door molE13 »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #281 Gepost op: 14-10-2020, 17:18:11 »
Vinden jullie ook niet dat de wilde manen van Tygo op de slangeharen van Medusa lijken?
Aanwijzing in de leader?

Ik kreeg meer cousin It vibes.

« Laatst bewerkt op: 14-10-2020, 17:19:57 door Heinz, Reden: plaatje verkleind »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #282 Gepost op: 14-10-2020, 21:12:10 »
Heeft het over anderen uit het spel tikken. Is de voice over bij het eieren bakken.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #283 Gepost op: 14-10-2020, 22:34:49 »
Ik vind spontaan na het her bekijken ook allemaal nieuwe molacties van Tygo, die ik niet eerder heb gezien. Winnares Nikkie heeft hem aardig op de hielen gezeten en daardoor hem twee keer buiten spel gezet. Knap hoor!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #284 Gepost op: 14-10-2020, 22:36:13 »
Wat voor molacties dan? Ik ben heel ::nieuwsgierig::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #285 Gepost op: 14-10-2020, 22:44:46 »
Bij Tygo zie ik echt wel verdachte acties. Op het plein bij de koffertjes vooral. Hij zei dat er een wissel was terwijl de anderen dat niet vonden. Misschien heeft hij daarmee de aandacht afgeleid van de mollen op het plein.

Met Steenrijk was hij samen met Jeroen verdacht, we weten niet precies welke stenen zijn gewisseld.

Hij schiet mis bij Fortuin, terwijl de meeste kandidaten raak schieten. Heeft bij de sleutelopdracht (die opdracht met de kokertjes) een sleutelpositie en maakt Jeroen onnodig(?) verdacht.

Het is dat ik niet voor me zie dat de mol 1,5 aflevering niet kan mollen: die helikopter-vlucht maakt dat ik denk dat hij toch niet de mol is. Misschien is dat onterecht hoor dat ik hem heb afgestreept, maar qua gedrag denk ik zeker dat Tygo zeker mol-potentie heeft.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #286 Gepost op: 14-10-2020, 23:27:27 »
Wat voor molacties dan? Ik ben heel ::nieuwsgierig::

Bij de opdracht route beschrijving probeert Tygo echt alles enorm te vertragen, maar Nikkie zit hem op de hielen. Ten eerste wil ze de telefoon niet op speaker zetten (hierdoor kan Tygo niet meer communiceren met de rest), en corrigeert ze ook telkens Tygo als ze verkeerd rijden.

Situatie 1 is wanneer Tygo een verkeerd straatje inrijd met Nikkie en gelijk roept ''volgende aanwijzing'', dit zodat ze verkeerd blijven rijden. Het is echter Jeroen die als een soort kakelende Aaf door de telefoon zit te schreeuwen dat ze verkeerd rijden. Mede hierdoor, en de input van Nikkie rijden ze toch weer de goede kant op. Tygo corrigeert zichzelf dan wel in dit moment, maar ik denk dat dit ook is om Nikkie op Jeroen te zetten als mol. Er blijven tijdens de rit nog genoeg kansen over om verkeerd te rijden en de boel te vertragen.

Situatie 2 is wanneer Tygo probeert voorbij het restaurant te rijden, maar wederom is het Nikkie die roept ''GATO ROSSO'' en daardoor moet Tygo wel daar naartoe rijden.

Situatie 3 is wanneer Tygo toch nog maar even gaat plassen, want er moet nog wat vertraagd worden om de boel te saboteren ::rofl::. Ik hoor een Vlaamse mol nog zo zeggen: ''en dit was echt mijn lameste molactie ooit''.

Bij de opdracht meesterwerk probeert Tygo heel vaag zijn schilderij uit te leggen: ''een baby, een priester, een oma'' tja, dat kan op heel veel schilderijen slaan. Ze vinden ook schilderijen die erop lijken, maar het is Patrick die Tygo voor het blok zet om te vragen alsof de baby zijn ''zaakje'' vast houd (deze informatie hield Tygo bewust achter). Na Patrick zijn vraag moest Tygo daar wel ja op zeggen, en zo mislukte zijn molactie. In de categorie leuk geprobeert, maar de kandidaten waren hier de mol toch even te slim af.

Edit:
Dit zijn twee molacties die gewoon niet heel erg goed uit de verf kwamen, en dat is okay. Een mol zal altijd iets proberen, maar ze zijn net zoals normale mensen niet perfect. Ik kan letterlijk bij elke opdracht wel een molactie van Tygo noemen en mede daardoor is hij mijn mol. Hij is amper ontdekt door de andere kandidaten, en dat vind ik een prestatie op zich.

« Laatst bewerkt op: 14-10-2020, 23:37:06 door Sanmol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #287 Gepost op: 15-10-2020, 00:37:34 »
Hij roept ook meteen na bijna elke opdracht ‘wel goed gedaan hoor jongens.. goed man’ 

Deed Jan ook  8)

Offline Mika P.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #288 Gepost op: 15-10-2020, 06:54:24 »
Is dit niet Nikkie dan, waar Napoleon naar wijst? Die is veel langer dan Tygo.

Lees her en der dat napoleon waarschijnlijk naar Jeroen wijst. Dit is natuurlijk niet zo.

Dit is Napoleon die wijst naar Tygo en Nikkie. Als aanwijzing voor de groep dat ze daar zijn.
Maar hij wijst precies naar Tygo. En gezien de aanwijzing erbij is dit wel echt n grote hint naar Tygo ..

Napoleon is de sleutel tot het (mol)verhaal

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #289 Gepost op: 15-10-2020, 11:26:04 »
Nee want het is n man .. daarnaast staat n vrouw

Nikkie is idd langer dan Tygo dus die hint is niet echt sluitend

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #290 Gepost op: 15-10-2020, 11:31:08 »
Hij roept ook meteen na bijna elke opdracht ‘wel goed gedaan hoor jongens.. goed man’ 

Deed Jan ook  8)

Ik merkte dit in de eerste opdracht al op ::rofl::.

Tygo die nog even zegt ''lekker langzaam gereden'' kan natuurlijk ook een mol uitspraak zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #291 Gepost op: 15-10-2020, 11:34:21 »
Ik merkte dit in de eerste opdracht al op ::rofl::.

Ja ik ook maar stap toch weer van m af denk

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #292 Gepost op: 15-10-2020, 12:57:40 »
Ja ik ook maar stap toch weer van m af denk

Nee, niet doen hoor, je zit hier goed! We krijgen een prachtige laatste aflevering waarin we van de ene verbazing in de andere vallen. Vraag me niet wat hij allemaal precies gedaan heeft, maar hij is de enige die het nog kán zijn.
Jeroen wil bij steenrijk tot 2x toe meer stenen meenemen, maakt zichzelf verdacht met een simpel terug te herleiden briefje van 100, staat er bij en kijkt er naar als Patrick de keuze (mede voor hem) tussen geld of zv moet maken, brengt de kist bij het lasergamen binnen zonder deze in de min te vullen (was de enige die ongezien iets kon doen)

Peggy kan het ook niet zijn, doet teveel dingen onnodig goed vanuit haar fanatisme. Het meest duidelijke voor mij is tijdens de schilderopdracht. Ron, Ellie en Patrick willen al ophangen, zeggen dat ze voorlopig wel genoeg weten, maar Peggy kan zichzelf niet inhouden en roept nog even snel dat er ook een hond is. Om het daarna nog bonter te maken en het drietal erop te wijzen dat ze Jeroen ook meteen kunnen spreken. Elke mol zal hier haar mond gehouden hebben, het drietal laten ophangen en verder maar even afwachten. Ook bij groeten uit Florence is duidelijk te zien dat ze wel kandidaat moet zijn.

Nikkie is, vooral omdat ze zo weinig doet, een stukje lastiger. Bij haar werd het mij ook duidelijk tijdens het schilderen. Ze heeft de baby aan de verkeerde kant maar we zien niet of dit op aanwijzing is van Tygo of dat ze dit zelf bewust fout gedaan heeft, of dat ze gewoon net als meer mensen een links/rechts probleempje heeft. Feit blijft wel dat ze het gevonden schilderij als juist bevestigd ondanks dat ze de baby zelf aan de andere kant ziet. Het beginnen met "Ik sta voor een rond schilderij" is wat mij betreft al een doodzonde als mol, 95% van de schilderijen in het museum vallen dan meteen af. Verder omschrijft ze de juiste details veels te duidelijk naar Tygo.

Ik geef toe dat ze alle 3 ook voldoende verdachte acties hebben, maar ik heb in alle jaren op deze manier de mol gevonden. Er zijn gewoon dingen die een mol nooit zou mogen doen en alleen bij Tygo heb ik dat geen 1 keer kunnen ontdekken.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #293 Gepost op: 15-10-2020, 13:11:10 »
Ik wil best wel een lijstje met al Tygo zijn molacties maken, maar dan moet er wel genoeg animo zijn daarvoor  ::rofl::.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #294 Gepost op: 15-10-2020, 14:22:55 »
Daar is altijd wel animo voor?  :P

Er zijn best wat (vrijwel alle?) opdrachten waarbij ik voor Tygo een andere invalshoek wil zien dan mijn eigen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #295 Gepost op: 15-10-2020, 14:32:14 »
Hier zeker belangstelling!

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #296 Gepost op: 15-10-2020, 16:15:03 »
Hier ook belangstelling, zit zelf ook van aflevering 1 in de Tygo tunnel  ::ok::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #297 Gepost op: 15-10-2020, 17:50:12 »
Ik ga Sanmol voor zijn!

Spiegelbeeld:
-Tygo zit in een autootje. De opdracht van de kandidaten in de auto's was om alvast te bellen naar het dorp, wat Tygo niet deed. Weliswaar is het nog vrij onduidelijk wanneer en hoe gebeld kon worden.
-Tygo vindt zelf geen spiegels, enkel in combinatie met Patrick.
-Ja, hij staat snel goed, maar als erover nadenkt dan is het als Mol veel beter te weten van de rest welke quote op wie slaat en als je al zeker weet dat mensen fout gaan staan, dan kan je als Mol beter goed staan.

Gastenlijst:
-Gaat niet (zoals Jeroen) in tegen de correcte interpretatie van de opdracht.
-Noemt Pablo als naam, wat een Spaanse naam is. Een goede molactie zou dus zijn geweest om namen te noemen die Italiaans klinken, maar het niet zijn. En als Mol kan je hier gewoon voor vertrek al research naar doen.
-Nou goed, dan heb je een hele montage waar van alles in geknipt en geplakt, maar Tygo in ieder geval niet verdacht naar voren komt, omdat hij die namenfraude niet lijkt aan te zetten. Wie hoeveel mensen heeft geregeld zien we verder niet.

Achter je rug:
-In principe was iedereen Mols die geen Horace Cohen heet, maar het lijkt mij zo aanlokkelijk om hier een Mol tot Mol gesprek te hebben. In Jeroen's gesprek is het minst geknipt. En Nikkie draait zich om en pakt een joker nota bene. Het is heel fijn om je als Mol niet zo scherp te profileren zodat kijkers het ook accepteren wanneer je een vervolg opdracht laat mislukken daardoor. Iets wat Nikkie dus juist niet doet. Dus niet zozeer Tygo verdacht, maar Nikkie en Jeroen onverdacht.

Steenrijk:
-Tygo impliceert het eerste bordje verkeerd, zonder de inbreng van Nadja.
-Tygo wil al snel verder lopen zonder veel te hebben geruild. Jeroen daarentegen wil juist meer ruilen.
-Dit is misschien vergezocht, maar van alle kandidaten had Tygo de beste positie om de gouden stenen te kunnen spotten. Nadja liep achterstevoren, Peggy had haar aandacht verdeeld over de mand en de balk, Nikkie liep helemaal rechts, en evenals Peggy had Jeroen een blinde vlek door de balk aan zijn linker zijde.
-Als Mol wil je ook liefst achteraan lopen om eventuele stenen weg te gooien en anders, als de voorste groep het mist ook het geldpunt missen.
-Stenen weggooien is niet zo'n verdachte actie, omdat dat na het laatste geldpunt was.

Meeslepend:
-Doet een joker in de kist, wat heel raar is voor een kandidaat die zo competitief in het spel staat als dat hij vaak beweert.
-Helpt de kist iets verder, maar ook niet veel.
-Het is handig voor de Mol om grote geldbedragen te laten missen. Door Tygo hoeft die buitenbocht aan de bovenkant van het veld niet meer gelopen te worden. Wellicht dat daar veel geld te vinden was.

Vragenvuur:
-Bye

Sleutel Bos:
-Staat al in het midden. Waarom? Als dat op keuze van de groep is gedaan, dan doet Tygo zijn beloofde dubbele spel geen goed. Als dat op productiekeuze was, dan is dat op z'n minst verdacht. Vooral omdat niemand het in zijn biecht benoemt, enkel Tygo zelf.
-Natuurlijk verdient hij hier het meeste geld, want hij heeft het meeste contact met de kandidaten. Dit is zo'n Merel actie. Het meeste geld verdienen maar zorgen dat bij de rest toch een briefje verdwijnt. Immers, iedereen had twee briefjes behalve Tygo. En we weten dankzij Ellie dat wel alle kokers zijn opengemaakt, behalve die van Ron.

Minder of Meer:
-Rik laat vermoeden dat de Mol in het dorp heeft gezeten. Toegegeven dat niemand nog weet hoe die luiken zijn gesloten. Maar de Mol hoeft dat niet gedaan te hebben. Sterker, de Mol doet dat niet onder het toezicht van drie andere kandidaten.
-Waar en hoe gemold is is niet duidelijk.

Fortuin:
-Tygo is de enige van de overgebleven kandidaten die niet raak heeft geschoten.




Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #298 Gepost op: 15-10-2020, 17:50:24 »
Meesterwerken:
-De opdracht was best makkelijk te halen en viel dood bij de kandidaten in het museum. Als Mol word je zo op je vingers gekeken door de beschrijvende kandidaat. Ik zie van geen van de overgebleven kandidaten een heuse mollenactie.

Follow The Money:
-Verdeeldheid vanuit Tygo.
-Tygo gaat mee met Peggy en Nikkie op Jon van Eerd (beste Mol ooit btw).

Groeten uit Florence:
-Pakt de makkelijke 50 euro.
-Doet er samen met Ellie heel lang over om het juiste perspectief te creëren. 8 minuten op z'n minst. 
-Hoewel Tygo doet lijken alsof ze er zo zijn, hadden ze blijkbaar toch veel tijd ingeleverd, want de eerste foto is ongeveer in 10 minuten gemaakt en de laatste die ze willen nemen doet suggereren dat ze dat nipt hebben gehaald. Maar ze hadden 45 minuten.
-Geeft pas aan het beeld op de ansichtkaart van 250 te herkennen nadat die gekozen en min of meer gelokaliseerd was. 250 was bovendien geïnitieerd door Peggy.

Stuk voor Stuk:
-Tygo stelt de tactiek voor om per aflevering de blokken te ordenen, wat in de uitkomst de totaal verkeerde tactiek is. Dan kan hij wel nog extra moeite lijken te doen met zijn zandhappen, het levert toch niks op.

Routebeschrijving:
-Hij had toch geen invloed meer op het geld, dan hoef je niet te mollen.

OnvoorspELBAar:
-Jaaaa, waar lag die laatste 1.100 euro? Elke locatie is bezocht. Er lagen 4 zakjes in het theater. Zou het echt zo zijn dat de productie Tygo en Nikkie volledig buitenspel hebben gezet of konden zij geld verdienen waar wij niks van weten en is dit ook een kwestietje Merel die voor verwarring zorgt met het totaal te verdienen bedrag?

Als ik dit zo bekijk heeft Tycho, in tegenstelling tot Jeroen, Peggy en Nikkie, nog nooit zelf geld binnengehaald of geïnitieerd.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #299 Gepost op: 15-10-2020, 17:51:24 »
Aflevering 1:

Bij de opdracht spiegelbeeld molt Tygo nog vrij subtiel. Hij belt niet naar de groep in het dorp, en doet net alsof hij geen enkele spiegel ziet. Bij de tweede helft van de opdracht staat hij alsnog bij zijn goede spreuk, want hij weet dat andere kandidaten al fout staan. Bij de opdracht gastenlijst noemt Tygo de namen Enio & Pablo als mannennamen, beide namen komen amper voor in Italië. Bovendien is het Tygo die hier de ''kandidaten'' edit krijgt van de regie: hij legt de gehele opdracht uit en sluit nog met de wijze woorden ''je moet niet piepelen met wie is de mol''. Het laatste is een typische mol uitspraak, dat leuk is om te laten zien tijdens de reünie als mol Tygo iedereen manipuleert om onder een valse naam het restaurant binnen te gaan. Bij de opdracht achter je rug zegt mol Inge tijdens haar toespraak de wedergeboorte van mol Tygo: ''mijn collega. de mol''.

Well.. Chardo was me voor dus dan blijft het maar bij aflevering 1  ::rofl::.