Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money  (gelezen 26380 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #80 Gepost op: 27-09-2020, 00:05:25 »
Ik heb een transcriptie gemaakt van het beslismoment. (Nikkie's Rob-Rob houd ik op roep-roep.)
Bedankt!

Ik vind Tygo hierin ook verdacht. Nikkie gaat mee met Peggy, maar Tygo probeert die foute suggestie definitief te maken en verdere discussie te smoren met zijn: "Dan is het Jon. Als twee mensen dat denken..."

Of hij bedoelde die andere Patrick ;)
Ik het het nou juist uitgezocht om te zien of het gewoon over Patrick M. kon gaan of dat er meer achter zat. Het kan gewoon over Patrick M. gaan, maar Stoof is natuurlijk onmogelijk uit te sluiten.
« Laatst bewerkt op: 27-09-2020, 00:08:40 door Rat »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #81 Gepost op: 27-09-2020, 00:07:44 »
Bedankt!

Ik vind Tygo hierin ook verdacht. Nikkie gaat mee met Peggy, maar Tygo probeert die foute suggestie definitief te maken en verdere discussie te smoren met zijn: "Dan is het Jon. Als twee mensen dat denken..."

Maar waarom zou de mol zo verdacht doen door te claimen dat er een switch was die niemand verder gezien heeft? Later blijkt namelijk dat dit vrijwel zeker niet uitmaakt omdat het geld toch pas binnen is als de oud-mollen zijn gespot + het is superverdacht. Tenzij 'overduidelijk mollen' z'n tactiek is maarja..
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #82 Gepost op: 27-09-2020, 00:08:12 »
Niemand keek er ook van op dat Tina meedeed. Volgens mij hadden ze gewoon die info al. Waarom zouden ze die info dan alleen delen met de mol? Ik denk dat ze gewoon allemaal op de hoogte waren.
Het belangrijkste is dat de mol hier niets hoefde te doen, gewoon erg zijn best doen en het koffertje spotten. Vanaf dat er foute namen werden opgenoemd, was de klus geklaard.
Zouden ze niet aan alle kandidaten hebben alleen laten weten wie er in de reguliere 2020 editie meededen? Ik kan me niet voorstellen dat ze nog eens 10 mensen willen laten weten wie de mol is in een serie die nog moet worden uitgezonden.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #83 Gepost op: 27-09-2020, 00:11:11 »
Maar waarom zou de mol zo verdacht doen door te claimen dat er een switch was die niemand verder gezien heeft? Later blijkt namelijk dat dit vrijwel zeker niet uitmaakt omdat het geld toch pas binnen is als de oud-mollen zijn gespot + het is superverdacht. Tenzij 'overduidelijk mollen' z'n tactiek is maarja..
Is het niet juist verdacht als de mol in het eerste deel van de opdracht voor de twist niet fanatiek meedoet?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #84 Gepost op: 27-09-2020, 00:15:10 »
Eens! Maar ik zou dan als mol niet expres gaan opvallen door verwarring te schoppen als het niet echt nodig is, hooguit meegaan als iemand anders iets claimt wat niet waar is.

Tenzij hij er echt van overtuigd was dat het waar was wat hij zei. Dit zou ook als mol mogelijk kunnen zijn natuurlijk, als het doorgeven van de koffertjes redelijk willekeurig ging en niet exact ingestudeerd was. Waarschijnlijk niet nuttig om daar wat achter te zoeken als ik er zo over nadenk.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #85 Gepost op: 27-09-2020, 00:28:32 »
Tweede keer gekeken, en nu hoor ik ook wel duidelijk dat Nikkie eigenlijk tegen Peggy zegt 'roep, roep'. Gelukkig maar :P

Ik hoor ook dat het Ron is die zegt dat ie voor Patrick langs loopt - als bevestiging met nog eens een paar oren.

Als ik de transcriptie zo lees vind ik eigenlijk op een slimmere manier Jeroen juist heel verdacht. Hij gaat slim mee in suggesties die worden gedaan, maar niet zo primair als Nikkie, sterk aan het eind met Jon en Margriet bevestigen en leidt ergens de aandacht af door te zeggen dat Dennis van de week al was langs geweest (kan me niet meer goed herinneren of iemand hierover gelogen had, meen me te herinneren dat iemand wel had gezegd Klaas voor zich te hebben gehad).

Offline MolletjeKim

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #86 Gepost op: 27-09-2020, 00:35:43 »
Ik hoor Peggy op een gegeven moment ook zeggen: Patrick, zie je ‘m? Dat lijkt een vraag naar Patrick op het balkon maar het kan ook Als Mol een brutale vraag zijn naar de kandidaten.. als in: Patrick! Zie je hem?


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #87 Gepost op: 27-09-2020, 06:04:21 »
Nikkie geeft als de oud-mollen erbij komen toe dat ze dacht dat Patrick Stoof Jon van Eerd was. Kwam op mij erg overtuigend over moet ik zeggen. Denk dat ze echt de naam niet bij het gezicht wist en bij het horen van de naam Jon van Eerd dacht 'oh ja, die was het vast'.

Patrick geeft het ons op een presenteerblaadje. Hij staat én op de sleutelpositie met uitmuntend uitzicht én stuurt bij als het met de koffertjes beneden fout gezien wordt (erg dwingend ook) én vraagt of hij iets met de mimespelers moet: oftewel hij let niet alleen op de koffers maar ziet toch geen van de oud-mollen en heeft zelfs geen 'oh ja' moment als blijkt dat er oud-mollen gespot moesten worden.

Hij wacht ook af wat iedereen zegt. Pas als duidelijk wordt dat ze geen clue hebben, mengt hij zich en noemt hij Dennis. Daarna doet hij alsof mensen niet naar hem luisteren (terwijl Tygo voor Dennis als derde oud-mol wil gaan) en wuift in de trend van 'jullie doen maar dan'. Kan een mooi tactiek zijn om heel kandidaats over te komen als de opdracht toch al mislukt is.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #88 Gepost op: 27-09-2020, 08:11:46 »
Ik hoor Peggy op een gegeven moment ook zeggen: Patrick, zie je ‘m? Dat lijkt een vraag naar Patrick op het balkon maar het kan ook Als Mol een brutale vraag zijn naar de kandidaten.. als in: Patrick! Zie je hem?
Of als vraag naar de kijker: "Patrick, zie je hem?" (Zien jullie dat Patrick de mol is?)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #89 Gepost op: 27-09-2020, 08:24:24 »
Wanneer blijkt dat je alle drie de oud mollen goed moet hebben voor het geldbedrag, vind ik het noemen van een juiste naam nadat er al andere foute namen zijn genoemd juist slim.

Verder opvallend aan deze opdracht, waarbij ik er vanuit ga dat je dus alle drie de oud mollen goed moest hebben:
- Volgens mij zat er uiteindelijk in alle koffers geld, het ging om de waarneming van de oud mollen
- Afleiden door als een fanatiekeling te letten op de koffer is hier verdacht
- Patrick staat inderdaad op een mooie positie om snel te kunnen afleiden, alleen en op een hoog punt waar hij alles kan zien
- Wat maakt dat we de verdeling van posities wederom niet zien?
- Peggy onmols door hoeden en zonnebrillen te blijven benoemen? Geen toevoeging hier;
- Ron houdt zich redelijk afzijdig, hoor ik op het plein redelijk weinig zeggen
- Nikkie en Tygo leiden naast Patrick flink af op het plein
- Tijdens de discussie van oud mollen vind ik Nikkie zeer sturen en Ron en Tygo subtiel bevestigend en sturend.

Leuke opdracht! Al had inderdaad wat mij betreft idd geld verdiend mogen worden per genoemde oud mol. Dan had de huidige mol veel meer moeten mollen. Nog steeds een wonder btw dat geen enkele toerist ze gespot heeft om dit beroemde plein.

Meer L

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #90 Gepost op: 27-09-2020, 08:32:46 »
Als iedereen echt al inside information heeft over Rob als mol van seizoen 20 is het wel gek dat sommige kandidaten dat seizoen nog bij moltalk zaten.

Edit: Zie nu pas dat het eigenlijk Roep Roep was ipv Rob Rob, ligt er net aan wat je wilt horen.
« Laatst bewerkt op: 27-09-2020, 08:46:10 door Bram0546 »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #91 Gepost op: 27-09-2020, 09:18:08 »
...meen me te herinneren dat iemand wel had gezegd Klaas voor zich te hebben gehad).

Dat zou natuurlijk in retroperspectief een goede molactie zijn, als je weet dat er nog meer mollen komen (die mogelijk ook nog eens allemaal maar 1x langskomen)

Daarnaast is dat naast het opperen van Jon ook een molpuntje voor Peggy. Als ze weet dat Klaas genoemd is en ze zegt "Nee, alleen mollen die nog niet geweest zijn" voorkomt ze hiermee dat Klaas genoemd wordt en streept ze een goede mol in deze opdracht onopvallend weg.

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #92 Gepost op: 27-09-2020, 10:06:06 »
Ron beweert dat hij Klaas al eerder gezien heeft. Maar Ron is bijzonder slecht met namen (Nadja noemde hij bijvoorbeeld constant Nadia en in opdracht 3 met de foto’s noemt hij Nikkie ook een paar keer per ongeluk Peggy). Zou warhoofd Ron niet gewoon Klaas en Kees (Tol) met elkaar verwarren?
Ma how zeg!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #93 Gepost op: 27-09-2020, 10:33:11 »
Wanneer blijkt dat je alle drie de oud mollen goed moet hebben voor het geldbedrag, vind ik het noemen van een juiste naam nadat er al andere foute namen zijn genoemd juist slim.
Het ietwat vreemde bedrag suggereert toch echt dat het 750 euro per oud-mol is (500 per mol/1500 totaal te weinig en 1000 per mol/3000 totaal te veel voor zo'n opdracht; oke, je zou 500 per mol en 500 bonus voor alledrie kunnen doen). Zou wel heel zuur zijn anders. Twee van de drie mollen goed en dan alsnog niks binnenhalen.

Citaat
- Volgens mij zat er uiteindelijk in alle koffers geld, het ging om de waarneming van de oud mollen
- Afleiden door als een fanatiekeling te letten op de koffer is hier verdacht
Lijkt me vreemd, maar maakt voor de analyse van de opdracht niet veel uit. De mol doet toch lekker fanatiek mee in deel 1.

Citaat
- Patrick staat inderdaad op een mooie positie om snel te kunnen afleiden, alleen en op een hoog punt waar hij alles kan zien
- Wat maakt dat we de verdeling van posities wederom niet zien?
Patrick stuurt misschien wel heel erg in het toewijzen van posities?

Citaat
- Peggy onmols door hoeden en zonnebrillen te blijven benoemen? Geen toevoeging hier;
Hoeden en zonnebrillen die iedereen op had. Zorgt ervoor dat de volle aandacht bij de mensen met de koffertjes blijft.

Citaat
- Ron houdt zich redelijk afzijdig, hoor ik op het plein redelijk weinig zeggen
- Nikkie en Tygo leiden naast Patrick flink af op het plein
- Tijdens de discussie van oud mollen vind ik Nikkie zeer sturen en Ron en Tygo subtiel bevestigend en sturend.
Ik vind het moeilijk om in Tygo een mol te zien door deel 1. Hij acteert ook wel erg overduidelijk op veel momenten. Zijn tactiek is volgens mij om zoveel mogelijk verwarring te zaaien bij de anderen. Die "M" vingers in zijn zakken op de groepsfoto...

Je had er de uitwerking van Heinz niet eens bij nodig om Peggy, Nikki en Tygo als erg verdacht en sturend te zien op het plein. Ik verwacht wat subtieler werk van de mol of zelfs iemand die zich vooral afzijdig houdt als hij ziet dat het alle kanten op gaat.

Citaat
Leuke opdracht! Al had inderdaad wat mij betreft idd geld verdiend mogen worden per genoemde oud mol. Dan had de huidige mol veel meer moeten mollen. Nog steeds een wonder btw dat geen enkele toerist ze gespot heeft om dit beroemde plein.
Ik verwacht wel dat de opdracht zo in elkaar steekt. Zelfs als er geld per mol verdiend kan worden, dan zou je Patrick met een goede naam relatief laat als redelijk verdacht kunnen zien. Goede manier om een wit voetje te halen bij de rest, zelfs als ze uiteindelijk meegaan met zijn goede suggestie, kost dit "maar" 750 euro. De rest was toch al verspeeld door de eerste twee foute namen.

Ik weet niet zo goed wat ik moet denken van Peggy's opvallende opmerking over "mollen die we nog niet gezien hebben" en Ron die daarin meegaat. Is dit logisch om dit als kandidaat meteen te denken of zou je juist denken dat het drie van de mollen zijn die je eerder al gezien hebt? Of dat in ieder geval niet uitsluiten.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #94 Gepost op: 27-09-2020, 11:15:22 »

- Volgens mij zat er uiteindelijk in alle koffers geld, het ging om de waarneming van de oud mollen

Denk ik ook, stel dat ze een lege koffer hadden aangeduid, was de twist met de oud mollen niet meer nodig. "Ow, nee, jongens, dit was de verkeerde koffer. Jullie verdienen niks. Maar stel dat jullie toch het juiste koffertje hadden, konden jullie enkel het geld verdienen als jullie ook de 3 oud mollen hadden gespot."
Het was de bedoeling dat de twist er kwam, dus ik denk dat elk koffertje het geld had.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #95 Gepost op: 27-09-2020, 11:24:47 »
Ik kan me wel voorstellen dat in de foute koffertjes minder geld zat dan in het juiste.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #96 Gepost op: 27-09-2020, 11:29:57 »
Ron beweert dat hij Klaas al eerder gezien heeft. Maar Ron is bijzonder slecht met namen (Nadja noemde hij bijvoorbeeld constant Nadia en in opdracht 3 met de foto’s noemt hij Nikkie ook een paar keer per ongeluk Peggy). Zou warhoofd Ron niet gewoon Klaas en Kees (Tol) met elkaar verwarren?

Het verbaast me eerlijk gezegd dat Ron nog zelfstandig kan wonen.
Woosie down?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #97 Gepost op: 27-09-2020, 12:21:48 »
Nikkie: Patrick ik zie hem, ik heb hem  ::rofl::

Tygo is aan het eind wel heel snel met telkens bevestigen en opnoemen van de foute namen. En hij zei ook meteen: ik heb niets gezien!

Actie van Nikkie blijft raar met opeens Jan, en dat iedereen daar in meegaat. Te verdacht neergezet wat mij betreft, een gevoel zoals bij de porselein opdracht in China ;)

En ja, verwijzen naar die hebben we eerder gezien waar de mol al eerder een foute naam heeft genoemd zou een mooie mol actie kunnen zijn  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 27-09-2020, 12:33:31 door Juuls247 »
Meer L

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #98 Gepost op: 27-09-2020, 13:10:55 »
Denk ik ook, stel dat ze een lege koffer hadden aangeduid, was de twist met de oud mollen niet meer nodig. "Ow, nee, jongens, dit was de verkeerde koffer. Jullie verdienen niks. Maar stel dat jullie toch het juiste koffertje hadden, konden jullie enkel het geld verdienen als jullie ook de 3 oud mollen hadden gespot."
Het was de bedoeling dat de twist er kwam, dus ik denk dat elk koffertje het geld had.
Eens. Ik zou het nog (in slomo) moeten terugkijken om te zien of ze inderdaad het "juiste" koffertje hadden op het eind. Het feit dat Rik het koffertje open maakt en dat er dan €2250 in zit zegt in principe niets, zelfs als hij zou zeggen jullie hadden de juiste koffer kijk maar.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #99 Gepost op: 27-09-2020, 14:37:13 »
Denk ik ook, stel dat ze een lege koffer hadden aangeduid, was de twist met de oud mollen niet meer nodig. "Ow, nee, jongens, dit was de verkeerde koffer. Jullie verdienen niks. Maar stel dat jullie toch het juiste koffertje hadden, konden jullie enkel het geld verdienen als jullie ook de 3 oud mollen hadden gespot."
Het was de bedoeling dat de twist er kwam, dus ik denk dat elk koffertje het geld had.

Met een lege koffer hadden ze het ook kunnen doen hoor. Jammer verkeerde koffer, maar we hebben een troostprijs. Per goedgeraden oud-mol 250 euro.