Auteur Topic: [Aflevering 6] - Damocles  (gelezen 33265 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #80 Gepost op: 11-10-2020, 10:53:29 »
Mooie aflevering weer ::bravo::

Maar wie kan de mol nog zijn? Voor mij eigenlijk alleen nog een van de heren. Met Jeroen op 1. (zat in de beste positie in deze aflevering om wat te proberen). De dames? Nee, gezien de executie niet meer.

mensen, trap niet in de valkuil om op basis van de verdenkingen iemand uit te sluiten, heeft nooit gewerkt. De regie zorgt er, wat de verdenkingen ook zijn, echt wel voor dat je niet iemand uit kan sluiten.
Natuurlijk, maar hoe ga je de gewone kijker, die niet op allerlei sites zit, uitleggen hoe het kan dat je vol voor de ene gaat, maar dat je in je biecht zegt dat je vol op iemand anders zit? Natuurlijk, er wordt veel gemanipuleerd, maar dit kan je aan de normale kijker toch niet uitleggen, mocht dat het geval zijn?
Ich bin ein Bärliner!

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #81 Gepost op: 11-10-2020, 11:52:51 »
Damocles , van deze letters kan je maken "Cas de Mol"

..alleen heb ik geen idee wie Cas is  ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #82 Gepost op: 11-10-2020, 11:58:04 »
....feit dat er 3.400€ (!!) is verdient doet mij toch ook een beetje vermoeden dat de Mol wèl gevangen was.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #83 Gepost op: 11-10-2020, 12:22:19 »
Ik zat steeds maar te wachten tot ze iets met al dat geld konden, vooral omdat nu ineens munten werden geintroduceerd. Zomaar in de pot laten verdwijnen vond ik een erg magere oplossing.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #84 Gepost op: 11-10-2020, 12:26:51 »

- ze kregen 24 uur om tygo en Nikkie te vinden, maar toen het erop aankwam konden Tygo en Nikkie zich eerder bevrijden. Dan is die 24 uur ook niet veel waard.


Kijk naar de aftelklok. Die staat aan het begin van de zoektocht op minder dan 6 uur. Ik ben benieuwd wanneer die 24 uur in zijn gegaan, want voordat ze de veerboot namen, en gedurende de avond en de nacht hebben ze niet gezocht. Dat scheelt al snel een halve dag.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #85 Gepost op: 11-10-2020, 12:40:21 »
Dit is absoluut een scenario waar ik rekening mee houd. Het was duidelijk dat hij liever niet bij Nikkie wilde, die de envelop met de rode auto had. Als hij de mol is, had hij er misschien op gerekend dat hij makkelijker in een ander groepje kon komen.

Maar er is geen reden waarom de rode auto perse bij de helikopter uit moest komen. Toen de programmamakers erachter kwamen dat de mol in de rode auto zat hadden ze ook de aanwijzingen kunnen omdraaien en een andere auto bij de helikopter uit kunnen laten komen. Er zat een hele nacht tussen het kiezen van de enveloppen en de opdracht.

De mol moet wel op de plek gezeten hebben waar het meest te mollen is en dat is bij de zoekers.
Tygo en Nikkie konden niets doen behalve de kettingen doorzagen en zelfs dat had geen effect op de pot. Misschien hadden ze die kettingen met tien minuten wel doorgezagen en waren ze uren voordat de anderen het fort vonden al ontsnapt. Dat maakte voor de opdracht en de pot niets uit.
Nog even niks.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #86 Gepost op: 11-10-2020, 12:51:27 »
Maar er is geen reden waarom de rode auto perse bij de helikopter uit moest komen.
Toch wel. De bestemmingen stonden op de kaartjes.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #87 Gepost op: 11-10-2020, 13:07:46 »
Toch wel. De bestemmingen stonden op de kaartjes.

Oh ja. :-X
Maar routes kunnen 's nachts nog gewijzigd worden.  ;D
Nog even niks.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #88 Gepost op: 11-10-2020, 13:20:03 »
Oh ja. :-X
Maar routes kunnen 's nachts nog gewijzigd worden.  ;D

Volgens mij stond de startlocatie op de kaarten, niet de bestemming.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #89 Gepost op: 11-10-2020, 13:22:12 »
Volgens mij stond de startlocatie op de kaarten, niet de bestemming.

Klopt maar de route is natuurlijk van start naar finish wel uitgewerkt. Of zouden ze ook nog verschillende routes hebben?
My fall will be for you

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #90 Gepost op: 11-10-2020, 13:25:41 »
Dat zou theoretisch kunnen.
Echter de opmerking van Rik in de podcast doet vermoeden dat dat niet het geval was.

Offline Spelletjesspeler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #91 Gepost op: 11-10-2020, 13:31:34 »
Ik zat steeds maar te wachten tot ze iets met al dat geld konden, vooral omdat nu ineens munten werden geintroduceerd. Zomaar in de pot laten verdwijnen vond ik een erg magere oplossing.
Inderdaad! Vond het zeer vreemd dat er plots munten waren.
Had inderdaad ook de indruk dat er daar dan iets mee gedaan moest worden. Niet dus..

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #92 Gepost op: 11-10-2020, 13:44:03 »
En vooral ook dat het in de teaser vorige week zo gehighlight werd. Dit soort dingen blijven me toch verbijsteren.
Citaat
...voor het eerst in mijn leven zie ik molmunten...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #93 Gepost op: 11-10-2020, 13:46:42 »
Arme nieuwe penningmeester. Die sjouwt zich een breuk.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #94 Gepost op: 11-10-2020, 13:57:44 »
Arme nieuwe penningmeester. Die sjouwt zich een breuk.

 ::rofl::
...maar soms even niet :)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #95 Gepost op: 11-10-2020, 17:00:50 »
Klopt maar de route is natuurlijk van start naar finish wel uitgewerkt. Of zouden ze ook nog verschillende routes hebben?
De routes van de rode en de blauwe auto waren vrij simpel om te wisselen (hun startposities waren heel dicht bij elkaar). Als het de bedoeling was dat de Mol in de heli zou zitten dan was dat altijd te regelen. Zie het topic van die opdracht.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #96 Gepost op: 11-10-2020, 17:47:39 »
Arme nieuwe penningmeester. Die sjouwt zich een breuk.
Is er al een nieuwe penningmeester?
Dat is mij dan ontgaan.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #97 Gepost op: 11-10-2020, 18:23:17 »
Is er al een nieuwe penningmeester?
Dat is mij dan ontgaan.
Ron heeft alles mee naar Nederland. ::rofl::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #98 Gepost op: 11-10-2020, 18:35:20 »
Dat was me een aflevering wel.

Voor de executie:
Ron die zo ongeveer precies alles deed wat ik van hem verwachtte hem als Mol zijnde. Er ging ook zo mooi van alles mis in dat roadtrip-team, en eigenlijk ook wel weer veel goed. Ik dacht, het wordt een executie met zes, dat is de bedoeling.

Na de executie:
Huh! (Zoals Jeroen pleegt te reageren, dus misschien is die het wel.)
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 18:40:22 door AvOgadrO »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #99 Gepost op: 11-10-2020, 18:43:09 »
Dat was dan wel weer een tegenvallertje, had het hilarisch gevonden als Nikkie en Tygo het geld mochten verstoppen (Met strekking tot het gebied natuurlijk.) of hindernissen mochten plaatsen voor naar de aanwijzingen. in de avond voordat de andere kandidaten echt op het eiland waren.

Dit had dan leuke tv opgeleverd waarbij we hier middels flashbacks achter zouden komen.

Dit had een leuke simpele twist kunnen geven aan de opdracht. En Tygo en Nikkie meer in beeld laten komen.

Dat zou inderdaad mooi zijn geweest! Zoiets geeft toch een extra laag en dan was iedereen nu nog steeds verdacht.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)