Auteur Topic: WIDM Seizoen 2021  (gelezen 248708 keer)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #480 Gepost op: 19-10-2020, 22:43:10 »
Heey Brtdm wat doe je met mijn pot >:( en spangas is door corona pas mei, Juni begonnen met opnames denk ik. Ik blijf kijken hoelang hij weg is geweest.
chipsverslaafde <3

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #481 Gepost op: 19-10-2020, 22:45:05 »
Oh ja die streep! Gewoon gespiegeld :o

E: Jard heeft wel een mooie stilte op Instagram tussen 14 september en 8 oktober.

Ja, dat bedoelde ik en die foto van 14 september is een repost van een foto van 9 september.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #482 Gepost op: 19-10-2020, 22:49:43 »
Heey Brtdm wat doe je met mijn pot >:( en spangas is door corona pas mei, Juni begonnen met opnames denk ik. Ik blijf kijken hoelang hij weg is geweest.

https://www.instagram.com/figuratiespangas/

Deze is wel interessant. Lijkt mij dat ze rond 1 juli pas zijn begonnen één maandje filmen, daarna zomervakantie.

Vervolgens ongeveer 26 augustus weer begonnen. Dan zou Jard als hij begin september weg zou gaan qua opnames WIDM, misschien begin-half oktober wegmoeten in de serie? Ik weet niet sinds welke datum hij er precies niet meer in zit?

Interessant in de gaten te houden wanneer hij weer terug is in Spangas.

E: Even vlug opgezocht: op 9 oktober maakt Jard zijn (tijdelijke) exit waarin hij zegt voor een maand naar Papendal te gaan voor trainingen. Een maand ook ;)
« Laatst bewerkt op: 19-10-2020, 22:52:39 door Sven. »
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #483 Gepost op: 19-10-2020, 22:52:16 »
https://www.instagram.com/figuratiespangas/

Deze is wel interessant. Lijkt mij dat ze rond 1 juli pas zijn begonnen één maandje filmen, daarna zomervakantie.

Vervolgens ongeveer 26 augustus weer begonnen. Dan zou Jard als hij begin september weg zou gaan qua opnames WIDM, misschien begin oktober wegmoeten in de serie? Ik weet niet sinds welke datum hij er precies niet meer in zit?

26 augustus is de serie die mr.chipie en ik bedoelen, want dat is Spangas campus en dus niet de gewone Spangas.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #484 Gepost op: 19-10-2020, 22:54:24 »
Alles ademt een door amateurs opgezet spel wat mij betreft. Ten eerste dat alles gefotografeerd is zonder dat er crew bij is of dat iemand van de crew het tegen heeft kunnen houden. Er ligt zelfs een helm zomaar voor het oprapen. Maar ook hoe zo'n net en touwen bevestigd zijn en hoe die briefjes wat kreuken.



















« Laatst bewerkt op: 19-10-2020, 22:58:33 door Heinz »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #485 Gepost op: 19-10-2020, 23:00:23 »
https://www.instagram.com/figuratiespangas/
E: Even vlug opgezocht: op 9 oktober maakt Jard zijn (tijdelijke) exit waarin hij zegt voor een maand naar Papendal te gaan voor trainingen. Een maand ook ;)

Ja, dat is wel héél erg verdacht ::vergroot::. Hij is o.a ook bekend van YouTube, dus een goede naam om mee te hebben voor het jongere publiek. De vlaamse mol had dit jaar ook een jongere kandidate, dus ik zou er niet heel erg gechoqueerd van staan. Wat mij betreft is hij tot nu toe het most likely van allemaal.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #486 Gepost op: 19-10-2020, 23:02:27 »
Ik vind de tekst op de kaarten ook te beschrijvend voor WIDM.
Maar het zal vast een prachtige amateurserie worden.

Of toch een junior editie?  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #487 Gepost op: 19-10-2020, 23:05:46 »
En wie zegt niet dat deze foto's gewoon in Nederland zijn gemaakt  ::zwaai::.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #488 Gepost op: 19-10-2020, 23:09:05 »
En wie zegt niet dat deze foto's gewoon in Nederland zijn gemaakt  ::zwaai::.

Zulke rotsen en hellingverschil heb je volgens mij niet in de bossen in Nederland, maar correct me if I'm wrong.

Mijn grootste vraagteken is vooral waarom er in coronatijd een fanserie zou worden gemaakt... (al vind ik de teksten ook niet per sé WIDM ademen maar dat weet je maar nooit; misschien een nieuw crewlid die die tekstjes heeft getypt :P ).
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #489 Gepost op: 19-10-2020, 23:16:50 »
Google zegt dat de foto's (althans die met die rots) gemaakt zijn in het Slavkov bos in Tsjechië.

Lijkt ook wel te kloppen.
« Laatst bewerkt op: 19-10-2020, 23:26:04 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #490 Gepost op: 19-10-2020, 23:51:03 »
Google zegt dat de foto's (althans die met die rots) gemaakt zijn in het Slavkov bos in Tsjechië.

Lijkt ook wel te kloppen.
Ik kan bevestigen dat in elk geval één van de getoonde foto's daar genomen is. Zie bijlage (links is streetview, rechts een shownieuws foto).

Google street view link

Dit zegt overigens nog niks over of WIDM daar is opgenomen.

EDIT: En hier nog een foto van de rotspilaar: link. Nu nog opzoek naar boomstronken. :P
« Laatst bewerkt op: 20-10-2020, 00:56:13 door Rat »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #491 Gepost op: 20-10-2020, 00:03:09 »
Dankjewel Rat en Brtdm  ::bravo::. Ik denk dat we nu in ieder geval kunnen vaststellen dat inderdaad de foto's zijn gemaakt op locatie. Ze kunnen inderdaad in theorie alsnog nep zijn. Hebben ze wel erg hun best gedaan.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #492 Gepost op: 20-10-2020, 00:09:49 »
In theorie zou een 'Wie Is De Mol: Into the Wild' ook nog kunnen. Weinig mensen, dus relatief veilig.  ::)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #493 Gepost op: 20-10-2020, 00:11:26 »
Het valt me op dat euro is uitgeschreven in plaats van het euroteken te gebruiken.

Iemand toevallig idee of ze niet eigenlijk altijd het euroteken gebruiken? :P

Of misschien is het niet zo consistent en is dit gewoon een andere redacteur/assistent.

Ik ben niet zo heel snel overtuigd van dergelijke dingen. Maar een fan versie in Tsjechië vind ik überhaupt al best 'heftig' :P

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #494 Gepost op: 20-10-2020, 00:11:59 »
Het zou natuurlijk ook kunnen dat degene die dit 'gelekt' heeft gewoon van de organisatie is van een amateurversie die opzoek is naar populariteit. Bij deze geslaagd.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #495 Gepost op: 20-10-2020, 08:43:39 »
Ergens komt me dit heel.bekend voor. Hebben we al niet eens eerder.iets dergelijks gehad? Bleek toen om een grappenmaker te gaan.

Ik kan me niet voorstellen dat crew van een serie die supergeheim is gebruikte attributen achterlaat en inderdaad de manier zoals touwladder en net is opgehangen....

De locatie zal wel kloppen maar de foto's hoeven niet recent te zijn.
« Laatst bewerkt op: 20-10-2020, 08:52:14 door Moedermol »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #496 Gepost op: 20-10-2020, 09:35:57 »
Ik denk dat de makers van een amateurserie viral willen gaan. Het taalgebruik op de kaartjes is niet zoals je het ziet in voorbijgaande series. De kaarten zelf kun je mer regelmaat gekocht hebben op de fandag en nadien laten bedrukken.

Ook dat er zoveel is blijven liggen voor een gehele opdracht geloof ik niet. Ik geloof dat in het verleden nog werd aangegeven dat bepaalde items niet mee terug genomen worden ivm grootte. Zo kun je nog jokers opduiken nav de junior serie want die zijn niet opgevist.

Maar als je een dergelijk fysiek parcour uitzet in zo'n bos.. het lijkt me niet anders dan normaal dat je klimtouwen, netten en die paaltjes weer opruimt zodra de opdracht gespeeld is. Ook zou het sinds lange tijd zijn dat kandidaten fysiek op de proef gesteld worden. Dat slepen met puzzelblokken en wijnvaten is toch van een andere orde dan een soort triathlon zoals we bij de Vlaamse mol wel vaker hebben gezien.

Nee, dit is te mooi om waar te zijn. Nog los van covid19. Bij zowel de mol als wie is de mol hebben ze toch ook crewleden die op de uitkijk staan voor mogelijke toeristen? Dan ga je toch niet je verblijf zo kenbaar maken van: widm was hier. Die groetjes van is er door de voorbijgangers opgeschreven. En ik sluit niet uit dat je fanseries hebt die covid19 of niet er wel op uit besloten te gaan dit jaar. Er zijn meerdere molreizen om uit te kiezen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #497 Gepost op: 20-10-2020, 09:43:32 »
Het valt me op dat euro is uitgeschreven in plaats van het euroteken te gebruiken.

Iemand toevallig idee of ze niet eigenlijk altijd het euroteken gebruiken? :P

Of misschien is het niet zo consistent en is dit gewoon een andere redacteur/assistent.

Ik ben niet zo heel snel overtuigd van dergelijke dingen. Maar een fan versie in Tsjechië vind ik überhaupt al best 'heftig' :P

De euro wordt wel vaker voluit geschreven. Ik heb een opdrachtkaart uit seizoen 2017 waarop dat is gebeurd. Om te kunnen vergelijken heb ik ook een opdrachtkaart van afgelopen seizoen (China 2020) toegevoegd.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #498 Gepost op: 20-10-2020, 09:54:48 »
Zou het ook kunnen dat ze dit niet hebben achtergelaten, maar dat ze net bezig waren/ klaar waren?

Taalgebruik is wel erg vreemd en inconsistent qua puntgebruik. Zou erg slordig zijn.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 2021
« Reactie #499 Gepost op: 20-10-2020, 10:49:05 »
Wat we hebben nu qua mogelijke deelnemers, even een lijstje bij elkaar (al is nog niemand zeker en kan je iedereen ook tegenspreken ::rofl::) :

-Ilse Warringa: op Instagram post ze alleen oude foto's tijdens de opnameperiode, maar ze zit in het filmpje van de TV Kantine tijdens het Televiziergala en we weten niet wanneer dit is opgenomen. Overigens blijft ze reageren op Tweets op Twitter.
-Sylvia Geersen: tussen 14 september en 14 oktober geen posts op haar Instagram. Ze is Rick McCullough gaan volgen en reageerde op zijn post. Iemand reageert onder haar recentste foto "Leuk dat je meedoet aan WIDM", waarop zij reageert "Hahaha was dat maar zo".
-Jasper Demollin: op zijn Instagram alleen posts die ingepland kunnen zijn / niet op dat moment gemaakt hoeven te zijn. Hij was alleen wél bij het Gouden Televizierring gala om een prijs uit te rijken, waar Rik dus niet bij kon zijn ivm. WIDM opnames. In z'n Instagram Stories zei hij z'n kat te hebben gemist.
-Koos van Plateringen: na 16 september alleen nog maar throwback foto's; die van 16 september zelf zou ook zomaar eens eerder genomen kunnen zijn.
-Jard Struik: in mijn ogen de grootste verdachte tot nu toe. Is nu voor een maand uit Spangas (als het goed is), valt precies zo met de opnamedagen dat dat begin september moet zijn geweest. Even in de gaten houden wanneer hij weer terug is. Op Instagram heeft hij een mooi gat met sowieso geen fysieke activiteit vanaf 9 september.
-Jett Rebel (Jelte Tuinstra): heeft een perfecte Instagram stop en trad in deze tijd ook niet op, maar deelt wel in zijn verhaal een nieuwsbericht dat hij in WIDM zou zitten (dat mag niet gok ik?).

En we hadden nog Joost Swinkels maar die lijkt écht in Zwitserland te zijn geweest.

Als ál deze namen kloppen (wat ik zeker niet denk, maar stel) dan is dit echt een ontzettend jonge groep. Denk het niet, maar in het achterhoofd neem ik even wat ik gisteren ook zei... Ik gok dat WIDM voor dit seizoen überhaupt blij was een groep bij elkaar te krijgen, waarschijnlijk hebben velen dit op het laatste moment nog moeten regelen, en daarom pakten ze denk ik iedere opportunity aan die ze konden krijgen. Vandaar denk ik ook dat oud-Expeditieleden, oud-kandidaten van Sabotage, of een hele uitgebalanceerde (jonge) groep ten opzichte van andere jaren niet buiten de mogelijkheden valt.

Overigens zou dit een 6/6 score zijn qua namen die ik ken dus dat is sowieso al onrealistisch :P
« Laatst bewerkt op: 20-10-2020, 10:50:38 door Sven. »
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92