Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler Topic  (gelezen 56436 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #120 Gepost op: 5-10-2020, 19:08:20 »
Dit was de tweet die hij had gestuurd (waar hij reactie op kreeg en vervolgens zei, ik ben alweer terug):
https://twitter.com/jeroenkidv/status/1195895854697271296
Hier heeft hij het over de Licence 2 Chill van 17 november 2019

En die staat nog online, en hier is Jeroen te horen:
https://www.nporadio2.nl/licence2chill/gemist/uitzendingen/841050/2019-11-17

Of wordt dit van tevoren opgenomen?

Deze discussie hadden we ook al eens eerder gehad, en toen wisten we dit ook niet zeker.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #121 Gepost op: 5-10-2020, 20:00:51 »
Dus Jeroen post op 17 november een foto dat hij 's avonds (het is duidelijk donker) op zijn hotelkamer Netflix op zijn laptop zit te kijken, maar ook dat hij weer terug is in Nederland? Ik neem niet aan dat hij in Nederland een hotel heeft gepakt in de buurt van zijn werk, aangezien hij daar de volgende dag nog niet heen hoefde. Vreemd dit.

Daarnaast staat bij het instagrambericht als locatie het Royal Paradise hotel in Onitsha, Nigeria. ???
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #122 Gepost op: 5-10-2020, 22:40:15 »
Dus Jeroen post op 17 november een foto dat hij 's avonds (het is duidelijk donker) op zijn hotelkamer Netflix op zijn laptop zit te kijken, maar ook dat hij weer terug is in Nederland? Ik neem niet aan dat hij in Nederland een hotel heeft gepakt in de buurt van zijn werk, aangezien hij daar de volgende dag nog niet heen hoefde. Vreemd dit.

Daarnaast staat bij het instagrambericht als locatie het Royal Paradise hotel in Onitsha, Nigeria. ???

Het kan ook één grote misleiding zijn: de verspreking was in scène gezet, de foto uit de hotelkamer gepost door een vriend in zijn naam, net als het hele Twitter gesprek.

Maar het meeste wat hij kan bereiken is dat wij denken dat hij afvalt voor de finale. Als we de finale bereiken en Jeroen er nog steeds in zit, komt het bedrog uit en komt hij heel verdacht over. (Misschien is hij de mol niet, maar vindt hij de verdenkingen wel grappig.)

Het zou heel veel gedoe voor weinig resultaat zijn. De meest simpele verklaring is volgens mij idd dat hij komende afleveringen afvalt (en mogelijk ook Peggy, al is dat bewijs minder overtuigend).

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #123 Gepost op: 6-10-2020, 00:04:49 »
Uit niks blijkt met enige zekerheid dat die foto in een hotel is gemaakt.

Daarnaast vond ik die verspreking heel geloofwaardig. Hoe was het ook in scene te zetten? Ze kregen ineens een vraag van een luisteraar en daar was hij niet op bedacht. Zat de luisteraar dan ook al in het complot?

Offline molly88

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #124 Gepost op: 6-10-2020, 00:55:10 »
Dit was de tweet die hij had gestuurd (waar hij reactie op kreeg en vervolgens zei, ik ben alweer terug):
https://twitter.com/jeroenkidv/status/1195895854697271296
Hier heeft hij het over de Licence 2 Chill van 17 november 2019

En die staat nog online, en hier is Jeroen te horen:
https://www.nporadio2.nl/licence2chill/gemist/uitzendingen/841050/2019-11-17

Of wordt dit van tevoren opgenomen?

Edit: hij zit ook in de Licence 2 Chill van 10 november, lijkt er dus op dat dit van tevoren is opgenomen. Maar wat ik vreemd vind is dat hij dit om 3:46 's nachts heeft getweet en ook vrij snel op een paar andere reacties heeft gereageerd, die gestuurd werden tussen 5:00 's nachts en 9:15 's ochtends. Zou hij echt tijdens de opnames op zulke tijdstippen zo actief zijn op twitter?

Oké, dus nachtelijke tweets op 17 november (en ook eentje op 3 november). En op 10 november niks. Dus dan zou hij alleen deze niet live hebben gepresenteerd.
Dat kan kloppen, want nu blijkt dat 4 november de eerste opnamedag moet zijn geweest. En als hij 15 november afvalt kan het precies kloppen dat hij 3 & 17 november live gepresenteerd heeft en daarom 's nachts twitterde.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #125 Gepost op: 6-10-2020, 04:39:46 »
Oké, dus nachtelijke tweets op 17 november (en ook eentje op 3 november). En op 10 november niks. Dus dan zou hij alleen deze niet live hebben gepresenteerd.
Dat kan kloppen, want nu blijkt dat 4 november de eerste opnamedag moet zijn geweest. En als hij 15 november afvalt kan het precies kloppen dat hij 3 & 17 november live gepresenteerd heeft en daarom 's nachts twitterde.

6, 8, 19, 11, 12, 13, 14, 16 november ook meerdere tweets toch?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #126 Gepost op: 6-10-2020, 09:13:27 »
Voldoende onzekerheid om in de app nog even alle punten op Nikkie te zetten. ::helderziend::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #127 Gepost op: 6-10-2020, 13:11:04 »
Ik heb juist deze keer al m’n punten op Nikkie in plaats van Peggy omdat ik had begrepen dat zij er in aflevering 7 nog in zit en ik de dubbele executie iets teveel risico vind.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #128 Gepost op: 6-10-2020, 17:55:37 »
Als alles en iedereen klaar is op 21 november, waarom zijn er dan toch kandidaten die dit breken? Is Jeroen zo social media verslaafd? Gokje dat het aan het eind van de opname periode toch niet gaat opvallen?

Weet nog niet zo goed hoe ik dit moet inschatten, vind het nog net geen hard genoeg bewijs. En ergens hoop ik dat de makers nu wel zo slim zijn om onduidelijkheid te scheppen rondom social media posts van kandidaten :P

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #129 Gepost op: 7-10-2020, 10:23:28 »
Zo'n reactie als 'Alweer terug!' posten op een datum waarop er nog gefilmd wordt is natuurlijk oerstom. Ik hoop maar dat het een rookgordijn is. Maar gezien de lekkage van de laatste jaren houd ik m'n hart vast.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #130 Gepost op: 7-10-2020, 10:42:22 »
Weet nog niet zo goed hoe ik dit moet inschatten, vind het nog net geen hard genoeg bewijs. En ergens hoop ik dat de makers nu wel zo slim zijn om onduidelijkheid te scheppen rondom social media posts van kandidaten :P

In 2019 wisten we door social media gebruik dat Nikkie, Robert en Sinan niet de mol waren. Dus zo goed zijn ze nou ook weer niet  ::rofl::.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #131 Gepost op: 7-10-2020, 13:32:49 »
Nouja, daarom hoop ik dus dat men geleerd heeft van eerdere gevallen en nu die socials zo zijn ingeburgerd :P

Zal wel ijdele hoop zijn en teleurstelling dat ze zich niet aan de stilte kunnen houden  ::ohno::

Offline Yrien

  • Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #132 Gepost op: 7-10-2020, 18:04:59 »
Ik vind dit social media gedrag niet helemaal passen bij de smoes die hij had bedacht voor zijn afwezigheid. Namelijk: op bezoek bij een vriendin in Nieuw-Zeeland. En dan ook haar foto’s laten nemen zodat hij die af en toe kon doorsturen en koelkastmagneten laten opsturen als souvenirs voor collega’s. Zoveel moeite doen en dan wel zo’n bericht posten. Vreemd  ???

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #133 Gepost op: 7-10-2020, 18:15:41 »
Ik denk Jeroen gewoon ons een beetje onderschat als top speurders, En dit is een extra seizoen wat we toen niet wisten dusja.
chipsverslaafde <3

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #134 Gepost op: 7-10-2020, 18:24:07 »
Ik denk Jeroen gewoon ons een beetje onderschat als top speurders, En dit is een extra seizoen wat we toen niet wisten dusja.

That part.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #135 Gepost op: 7-10-2020, 20:00:17 »
Sanmol wat is die avatar ::rofl::
chipsverslaafde <3

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #136 Gepost op: 7-10-2020, 20:24:21 »
Zo'n reactie als 'Alweer terug!' posten op een datum waarop er nog gefilmd wordt is natuurlijk oerstom. Ik hoop maar dat het een rookgordijn is. Maar gezien de lekkage van de laatste jaren houd ik m'n hart vast.
Je ZOU nog even kunnen denken dat ze allemaal al terug waren op die datum.

Maar dan moeten ze 2 afleveringen hebben opgenomen in 2 dagen. Aflevering 6 en 7. Lijkt me een onmogelijke opgave, inclusief terugreis-tijd.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #137 Gepost op: 7-10-2020, 20:29:01 »
Je ZOU nog even kunnen denken dat ze allemaal al terug waren op die datum.

Dit klopt niet, want de crewleden posten specifiek op 21 november dat ze weer terug in Nederland zijn.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #138 Gepost op: 7-10-2020, 20:30:17 »
En die insta-post van Peggy ineens op 17 november...? Die selfie (net uit bed en opgemaakt?) kan op veel plekken gemaakt zijn, inclusief een hotel in Italië. Of al veel eerder en ineens random gepost. Is dat dan wel een bewust dwaalspoor? Zo mega-actief is ze nou ook weer niet dat het per se nodig is iets te moeten posten in de opnameperiode.

Zelfde geldt voor Tygo, ook een selfie op 17 november (net uit bed en gedoucht?). Waarbij andere posts gepland of gedeelde dingen zijn.

Nikkie's insta niet de meest betrouwbare qua activiteit, maar wel een geplande post op 17 november verwijzend naar YouTube. (Rest periode stil.)

Ron trouwens ook een interessante insta-post (die lijkt sowieso een tactiek te hebben met gepland doorposten de hele periode) op 17 november: hal/trappenhuis van een oud en verlaten huis, misschien wel in Italië?

Patrick dan een (ochtend) selfie op de 18de die te maken heeft met zijn promotie voor werk voor Linda, wat sowieso al bezig was tijdens opnameperiode.

Zo klamp ik me nog maar even vast dat er toch vanuit de productie beetje wordt gestuurd, haha. :P Probeer je net een tunneltje voor Jeroen op te bouwen, krijg je dit... :P

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #139 Gepost op: 7-10-2020, 20:53:15 »
Ik vind dit social media gedrag niet helemaal passen bij de smoes die hij had bedacht voor zijn afwezigheid. Namelijk: op bezoek bij een vriendin in Nieuw-Zeeland. En dan ook haar foto’s laten nemen zodat hij die af en toe kon doorsturen en koelkastmagneten laten opsturen als souvenirs voor collega’s. Zoveel moeite doen en dan wel zo’n bericht posten. Vreemd  ???

Ik begrijp er ook niet zoveel van. Zijn smoes was dus een vakantie in Nieuw-Zeeland. Op 17 november post hij op Instagram vanuit een Nigeriaans hotel (de locatie bij het bericht) dat hij het nieuwe seizoen van The Crown zit te kijken. Hij post echter ook op Twitter dat hij weer terug in Nederland is. Degenen die dit als heet nieuws brengen stellen dat hij die dag alweer op de radio zou zijn geweest. Maar volgens zijn vervangers begint hij de 25e pas weer. En ook andere kandidaten posten die dag ineens random berichten.

Okee...

En in welke radio-uitzending van 17 november zou Jeroen precies live te horen zijn geweest? Dat is me nog steeds niet duidelijk.
« Laatst bewerkt op: 7-10-2020, 21:13:29 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison