Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler Topic  (gelezen 59010 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #140 Gepost op: 7-10-2020, 21:23:32 »
Nee joh, die locatie is gewoon grappig bedoeld. Jeroen typte als insta locatie vast “royal palace” en vond royal paradise ook wel grappig. That’s it.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #141 Gepost op: 7-10-2020, 21:55:03 »
Er zijn tussen de opnames door vrije dagen. In het verleden werd er dan ook gepost op social media.
« Laatst bewerkt op: 7-10-2020, 22:22:32 door Moedermol »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #142 Gepost op: 7-10-2020, 22:22:33 »
Een vrije dag zou kunnen verklaren waarom iedereen opeens tegelijk tweet. Wat me verder nog opviel aan het Twitterbericht van Jeroen is dat hij zijn reageerders normaal gesproken snel antwoord geeft, behalve de vierde en laatste persoon. Daar zit ineens een gat van 7,5 uur tussen. Hij antwoordt volgens Twitter tijdens de opnameperiode altijd vanaf zijn iPhone. Heeft hij ineens vrijwel de hele dag geen toegang gehad tot zijn telefoon?

05:06 > 05:11
08:39 > 09:13
09:01 > 09:13
09:25 >
16:49

Afgezien daarvan: weet iemand of het de deelnemers überhaupt is toegestaan om alweer aan het werk te gaan tijdens de opnameperiode van WIDM? Zelfs als Jeroen niet zou twitteren weten ze toch dat we daar verregaande conclusies aan kunnen verbinden m.b.t. zijn aanwezigheid in het programma? Hij zal toch niet voor niets pas weer op 25 november verschenen zijn in Jan-Willem start op?
« Laatst bewerkt op: 7-10-2020, 22:24:36 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #143 Gepost op: 7-10-2020, 22:36:52 »
Een vrije dag zou kunnen verklaren waarom iedereen opeens tegelijk tweet. Wat me verder nog opviel aan het Twitterbericht van Jeroen is dat hij zijn reageerders normaal gesproken snel antwoord geeft, behalve de vierde en laatste persoon. Daar zit ineens een gat van 7,5 uur tussen. Hij antwoordt volgens Twitter tijdens de opnameperiode altijd vanaf zijn iPhone. Heeft hij ineens vrijwel de hele dag geen toegang gehad tot zijn telefoon?

05:06 > 05:11
08:39 > 09:13
09:01 > 09:13
09:25 >
16:49

Die viel mij inderdaad ook op. Wat eventueel zou kunnen, is dat hij rond 9:15 is gaan slapen. Als hij 15 november afvalt, moet hij eerst nog terugvliegen naar Nederland en daarna nog naar huis. Het zou kunnen dat hij ergens in de avond van 16 november thuis is gekomen en toen eerst wat is gaan afkicken. Kan verklaren waarom hij 's nachts zo actief was op twitter.

En als hij wel langer erin blijft/de mol is maakt hij het zich wel lastig met al die leugens, want dan kloppen zijn tweets niet en is die 'verspreking' ook in scène gezet. Ikzelf zou dan gewoon helemaal stil blijven tot de opnames echt over zijn en verder niets loslaten.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #144 Gepost op: 7-10-2020, 22:42:18 »
[/color]Afgezien daarvan: weet iemand of het de deelnemers überhaupt is toegestaan om alweer aan het werk te gaan tijdens de opnameperiode van WIDM?

Ze mogen emails beantwoorden en die dingen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #145 Gepost op: 8-10-2020, 00:35:45 »
Ik zie wel in dit topic dat er zg spoilers worden gepost waarvan blijkt dat het geen echte spoilers zijn maar gevolgtrekkingen, eigen interpretaties van een gebeurtenis die al dan niet werkelijk heeft plaatsgevonden.
Ik ga er van uit dat een spoiler een gegeven is, een gebeurtenis of feit, waaruit opgemaakt kan worden dat iets per ongeluk bekend is geworden.  Zoals de foto's in China van de 4 overgebleven kandidaten.
Kan er naast zitten, graag jullie mening hier over.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #146 Gepost op: 8-10-2020, 09:30:45 »
Lastig. De definitie van spoiler verschilt denk ik per persoon. Ik waag een poging om te omschrijven hoe ik 'm voor mezelf zie:

"Alle informatie over een kandidaat, buiten de reguliere uitzendingen om, die mogelijkerwijs duidelijkheid verschaft over de periode van aan- of afwezigheid en/of het (niet-)molschap van deze kandidaat. Deze informatie is van invloed op de mate van verdenking richting deze kandidaat en/of het post- en stemgedrag op fora en in apps."

Er is vast genoeg mis met deze - persoonlijke - definitie, dus ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #147 Gepost op: 8-10-2020, 10:05:11 »
Wat we op dit forum onder spoilers verstaan en wat daarom wel en niet in dit topic hoort is te lezen in de openingspost van dit topic.

Nu een discussie starten over wat iedereen onder spoilers verstaat is niet de bedoeling van dit topic.

Dat er na een geplaatste spoiler discussies ontstaan over en aan de hand van die spoiler is wel prima. Het blijft tenslotte een discussieforum.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #148 Gepost op: 10-10-2020, 12:31:42 »
Ik wil nog even terugkomen op de foto van Rick en Nikkie.
Het moet wel zo zijn dat die gemaakt is op het weggetje dat in afl. 7 aan bod komt in een opdracht met tonnen. Maar wat wij niet weten is wanneer precies die foto is gemaakt. Vóór of na de opdracht. Voor allebei de mogelijkheden is iets te zeggen alhoewel ik niet denk dat de foto is gemaakt vóór dat de tonnen zijn geplaatst. (Of komt het vaker voor dat de kandidaten aanwezig zijn op de plek van de opdracht vóór dat een en ander in scene is gezet?)
Als de foto na de opdracht is gemaakt, waarschijnlijk was dit dan de laatste opdracht van afl. 7, kan het betekenen dat Nikkie naar de finale gaat. Kan mij niet voorstellen dat, als zij is afgevallen, zij dan nog met Rick gaat poseren. Af = weg, toch!
Aan de andere kant komt het mij toch vreemd voor dat Rick deze foto publiceert. Hij weet als geen ander dat de molloten alles minutieus uitpluizen. Zou Rick werkelijk zo naïf zijn geweest of heeft hij het expres gedaan. Zoja, waarom dan?
Blijf het vreemd vinden.


PS Kan aub iemand een foto van de bladzijde van aflevering 7, waar de tonnen op staan voor mij hier plaatsen? Gek genoeg staat die foto niet in mijn molboekje.
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 17:47:09 door Gadoesja »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #149 Gepost op: 10-10-2020, 14:07:51 »

Als de foto na de opdracht is gemaakt, waarschijnlijk was dit dan de laatste opdracht van afl. 7, kan het betekenen dat Nikkie naar de finale gaat. Kan mij niet voorstellen dat, als zij is afgevallen, dat zij dan nog met Rick gaat poseren. Af = weg, toch!
Aan de andere kant komt het mij toch vreemd voor dat Rick deze foto publiceert. Hij weet als geen ander dat de molloten alles minutieus uitpluizen. Zou Rick werkelijk zo naïf zijn geweest of heeft hij het expres gedaan. Zoja, waarom dan?
Hij postte die foto om haar te steunen, werd hier gezegd. Misschien was het de enige foto die Rick van hen samen had en was het spel eventjes minder belangrijk.

Lijkt mij ook dat ze op dat moment nog in het spel was.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #150 Gepost op: 10-10-2020, 15:18:25 »
Even ter verduidelijking: de foto met Nikkie, en de datum waarop Nikkie in januari haar verhaal deed, liggen 2 maanden uit elkaar. Hier en daar (ik bedoel niet zozeer op RN, als wel in het algemeen) zie ik reacties als: maar dat verhaal van Nikkie kwam toch pas medio januari naar buiten? Etc.


Maar daar gaat het hier dus niet om, dat is een heel andere discussie.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #151 Gepost op: 10-10-2020, 17:21:34 »
Even ter verduidelijking: de foto met Nikkie, en de datum waarop Nikkie in januari haar verhaal deed, liggen 2 maanden uit elkaar. Hier en daar (ik bedoel niet zozeer op RN, als wel in het algemeen) zie ik reacties als: maar dat verhaal van Nikkie kwam toch pas medio januari naar buiten? Etc.


Maar daar gaat het hier dus niet om, dat is een heel andere discussie.

Hoe je het ook wendt of keert, het was een misschien sympathiek bedoelde maar weinig doordachte actie van Rick 'geheimhouding verplicht' McCullough.  ::)
Woosie down?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #152 Gepost op: 10-10-2020, 17:51:06 »
Als we alle sympathie even weglaten, blijft nog de vraag: zou de foto vóór of na de tonnen opdracht gemaakt zijn?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #153 Gepost op: 10-10-2020, 23:14:20 »
Het verbaast me dat zoveel mensen op Jeroen zitten na vanavond. Los van dat ik hem niet verdenk op basis van zijn acties, zou het betekenen dat hij zijn verspreking in scene gezet zou hebben? Lijkt me erg vergezocht. Volgens mij werd hij verrast door een luisteraar die belde en hem over WIDM vroeg.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #154 Gepost op: 10-10-2020, 23:16:48 »
Het verbaast me dat zoveel mensen op Jeroen zitten na vanavond. Los van dat ik hem niet verdenk op basis van zijn acties, zou het betekenen dat hij zijn verspreking in scene gezet zou hebben? Lijkt me erg vergezocht. Volgens mij werd hij verrast door een luisteraar die belde en hem over WIDM vroeg.

Ik schat Jeroen iets slimmer in. Als radiomaker ben je goed in adrem reageren, dat is immers je werk. De tweet dat hij terug was van vakantie is doordacht geplaatst, omdat hij wel weet dat malloten alles analyseren.  ::vergroot::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #155 Gepost op: 10-10-2020, 23:19:05 »
Ik vind dit ook een zware dobber maar heb gedacht: Jeroen is ZO snel in zijn hoofd, dit is zijn beroep. Hij kan enorm snel schakelen, is een woordenkunstenaar. Dus eens met Enigma.

Ik denk inderdaad dat hij ons allen bewust op het verkeerde been zet. Het is al bewezen ook. In dit spoilertopic werd gezegd dat hij de 17e wel naar huis MOEST vanwege die Insta foto en dat hij dat gezegd had. Het blijkt nu een leugen dat hij zei alweer thuis te zijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #156 Gepost op: 10-10-2020, 23:20:06 »
Ik schat Jeroen iets slimmer in. Als radiomaker ben je goed in adrem reageren, dat is immers je werk. De tweet dat hij terug was van vakantie is doordacht geplaatst, omdat hij wel weet dat malloten alles analyseren.  ::vergroot::
Ik vond het een zeer duidelijke en oprechte verspreking. Ik kan me niet indenken dat hij hier als mol zo snel kon bedenken om dat te zeggen als bewust dwaalspoor.


Ik denk inderdaad dat hij ons allen bewust op het verkeerde been zet. Het is al bewezen ook. In dit spoilertopic werd gezegd dat hij de 17e wel naar huis MOEST vanwege die Insta foto en dat hij dat gezegd had. Het blijkt nu een leugen dat hij zei alweer thuis te zijn.
Maar dat is helemaal niet per se een bewust dwaalspoor. Als hij na Elba, op de 15e, eruit was gegaan had hij de 15e en 16e al kunnen tweeten ipv de 17e. Hij kan prima de volgende aflevering eruit gaan als laatste en dan de 17e tweeten.
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 23:21:57 door Theovv »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #157 Gepost op: 10-10-2020, 23:22:12 »
Als hij de mol is.. en daar bij de radio zo zit.. had hij deze vraag al lang ingecalculeerd .. logisch dat n beller iets vraagt erover.

Geniale respons juist

Hierdoor kan je m zeker niet uitsluiten

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #158 Gepost op: 10-10-2020, 23:23:04 »
Als hij de mol is.. en daar bij de radio zo zit.. had hij deze vraag al lang ingecalculeerd .. logisch dat n beller iets vraagt erover.

Geniale respons juist

Hierdoor kan je m zeker niet uitsluiten
Uitsluiten niet per se, maar het is wel weer een kandidatenpunt, net zoals de meeste acties van hem in aflevering 1-5.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #159 Gepost op: 10-10-2020, 23:23:45 »
Voelt een beetje aan als Maisie Williams die zogenaamd een grote spoiler vertelde over de finale van Game of Thrones bij Jimmy Fallon. Voelde heel erg oprecht aan, maar was zo geacteerd als wat.  :P