Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 95147 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #200 Gepost op: 11-10-2020, 02:43:59 »
Yep
En die hangen beiden niet in je oor  ;)

Offline JuliaMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #201 Gepost op: 11-10-2020, 05:38:14 »
Eigenlijk had ik Jeroen een beetje afgestreept vroeg om meerdere redenen.
De verspreking op de radio (althans, zo leek het, mits gespeeld achteraf zou het dat juist geniaal maken). De ''vakantietweet'' die ook gespeeld kan zijn. Luister soms de TrustNobody podcast en hoorde daar langskomen dat ze vlak voor de kandidaten bekend waren en de opnames al geweest waren (correct me if im wrong) hem interviewde (ik geloof over/nav 20 jaar WIDM) en hij toen al keihard stond te liegen tegen hen, vaag verhaal, maar zoiets was het, weet het niet precies meer (logisch, hij mocht nog niks zeggen). Dus wat dat betreft zou die verspreking en tweet ook wel in dat straatje passen.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik toen bekend werd wie de kandidaten waren hem er een beetje buiten vond vallen. Had zelf liever iemand van 2005/2009/2010 gehad omdat ik het wat te veel mensen van nog wat nieuwere seizoenen vond en bij bijvoorbeeld Ron en Nikkie kon ik er nog wel inkomen door de manier waarop uitgeschakeld. Voor veel viel wel wat te zeggen en/of vielen wel op in hun seizoen om diverse redenen, voor mij had Jeroen dat niet. Best dom dat ik hem daarom al meteen soort van weg had gestreept want dat heeft natuurlijk niks met Wie is de Mol en het vinden van de Mol te maken maar puur met persoonlijke smaak, interpretatie etc. Overigens voor ik hier door het slijk gehaald word, ik bedoel dit niet als sneer naar Jeroen toe, dit is puur hoe ik het beleef. Volgens mij is het een enorm toffe en lieve man. Mits hij de Mol is is hij in ieder geval goed lang onder de radar gebleven, zeker bij mij door een domme fout van mij om hem zo snel af te schrijven.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 05:40:23 door JuliaMol »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #202 Gepost op: 11-10-2020, 06:09:29 »
Weet niet of iemand anders er al mee gekomen is. Maar nu Ellie, Patrick en Ron eruit zijn, betekent het in de schilderij opdracht dat de mol een schilderij heeft gemaakt. Daarin was Jeroen met zijn beschrijving het meest verdacht geloof ik?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #203 Gepost op: 11-10-2020, 08:46:01 »
Hij had deze aflevering echt m o l op zijn voorhoofd staan. Er is veel geld verdiend (niet dankzij Jeroen), maar niet al het geld is verdiend. Geld verduisterd door de mol of gewoon niet gevonden door de kandidaten?
Hij is wel in de app met iets van 12% de minst verdachte kort voor de uitzending naar met 30% bijna net zo verdacht als Nikkie met haar 31% kort na de uitzending gegaan. 
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #204 Gepost op: 11-10-2020, 11:05:16 »
Die draai naar Nikkie zie ik Jeroen wel maken hoor.  :) Er zijn in afl. 5 genoeg gekke dingen gebeurd en er zijn nog 3 afleveringen over om te veranderen. Verder kan het natuurlijk ook zijn dat Jeroen zogenaamd de andere finalist verdenkt. Het is ook wat de montage ervan maakt.

En daar is de draai die je al voorspelde  ::ok:: Na Jeroens autoritje in Pisa begon ik hem pas te verdenken, maar zijn stemgedrag kon ik nog niet rijmen met een eventueel Molschap. Nu wel.

Ik vind dat Jeroen gemakkelijk kan liegen. Dat zie ik bijvoorbeeld in de video die Pac op p. 1 van dit topic heeft gepost, maar misschien denken anderen daar anders over. Het gaat me om dit fragment.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #205 Gepost op: 11-10-2020, 11:30:19 »
Na twee drie afleveringen het leuk / gezellig met Patrick hebben gehad was dat duidelijk niet zo in deze aflevering. Behoorlijk afstandelijk en op denk ik.

Maar kan ook zijn dat hij baald van de vergeten telefoon van Patrick, net als dat er eerder maar 750 was verdiend. Jeroen: Zit ik weer bij Patrick, terwijl ik bij mijn mol Peggy wil zitten .

Als mol bij onduidelijk klok spel zitten met Ron kan je weinig doen en als Peggy de mol is dan heeft ze gefaald, behalve de telefoon aan Patrick geven. Maar ook zij kan even over het hoofd hebben gezien. Toch lijkt ze met Tygo nog het meest gefocust.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #206 Gepost op: 11-10-2020, 11:39:51 »
Weet niet of het aan mij ligt maar ik vond Jeroen deze aflevering zo anders dan de afleveringen hiervoor.
Leek wel een metamorfose. (Renaissance?)
Zou het kunnen zijn dat de regie hem heeft gevraagd zich meer mols te gedragen?
Of gaat de regie niet zover?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #207 Gepost op: 11-10-2020, 12:09:50 »
Jeroen leek wel erg verdacht afgelopen aflevering. Maar als je gaat nadenken, was het niet de beste strategie om geen geld te verdienen.

Niet de sleutel vinden, waardoor je nog eens terug moet en kans hebt om geldzakjes te vinden.
De telefoon bij je houden, zodat je niet kan overleggen en maar naar een andere locatie met geld gaat.

Als mol zou je de opdracht dan toch juist iets sneller doen verlopen, zodat de kans groter is dat je geld mist?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #208 Gepost op: 11-10-2020, 12:21:31 »
dat ik toen bekend werd wie de kandidaten waren hem er een beetje buiten vond vallen. Had zelf liever iemand van 2005/2009/2010 gehad omdat ik het wat te veel mensen van nog wat nieuwere seizoenen vond en bij bijvoorbeeld Ron en Nikkie kon ik er nog wel inkomen door de manier waarop uitgeschakeld. Voor veel viel wel wat te zeggen en/of vielen wel op in hun seizoen om diverse redenen, voor mij had Jeroen dat niet. Best dom dat ik hem daarom al meteen soort van weg had gestreept want dat heeft natuurlijk niks met Wie is de Mol en het vinden van de Mol te maken maar puur met persoonlijke smaak, interpretatie etc. Overigens voor ik hier door het slijk gehaald word, ik bedoel dit niet als sneer naar Jeroen toe, dit is puur hoe ik het beleef.
Ik heb het precies zo hoor. Ik begrijp de keuze voor een aantal kandidaten nog steeds niet. Misschien was een '10 wensmollen' editie nog spectaculairder geweest. Tien ronddollende Jan's. Het is een evenwichtige groep geworden met wel een heel hoog gehalte wensmollen. En ook dat is weer ieders smaak. Ik heb in het andere topic al gezegd vurig voor een wensmol als mol te zijn gegaan tot nu toe maar bij mij zijn de open geopend gisteren. Het hele regie script plofte als het ware opeens op de grond en we zagen het zich ontvouwen. En ik was meteen heel blij met Jeroen als mol. Hij doet het heel erg goed. Meesterlijk eigenlijk. Zo lang wist hij onder de radar te blijven en hij is het momenteel nog steeds bij de kandidaten; de 3 testmakers maakten hem dramatisch slecht. Hij gaat zeker heel hoog eindigen bij mij in de Topmol lijst aller tijden  ::bravo:: ::ok:: ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #209 Gepost op: 11-10-2020, 12:21:50 »
<...>
Als mol zou je de opdracht dan toch juist iets sneller doen verlopen, zodat de kans groter is dat je geld mist?

Daar dacht ik ook aan. Dan is het interessant om eens terug te kijken hoe Jeroen reageert als men terug wil om de sleutel te zoeken.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #210 Gepost op: 11-10-2020, 12:23:28 »
En daar is de draai die je al voorspelde  ::ok:: Na Jeroens autoritje in Pisa begon ik hem pas te verdenken, maar zijn stemgedrag kon ik nog niet rijmen met een eventueel Molschap. Nu wel.

Ik vind dat Jeroen gemakkelijk kan liegen. Dat zie ik bijvoorbeeld in de video die Pac op p. 1 van dit topic heeft gepost, maar misschien denken anderen daar anders over. Het gaat me om dit fragment.

Ja, die draai. We hebben hem!  ;D Ook mee eens dat Jeroen heel makkelijk liegt. En wat ik ook verdacht vind, is zijn focus op die gezelligheid in zijn introductiefilm. Het gaat weinig over strategie.

Ik moet Brtdm ook wel gelijk geven dat het vertragen + het niet-vinden van de sleutel niet per se een goede molstrategie hoeft te zijn. Ik vraag me daarom af of in de buurt van die put ook ergens geld moet liggen, want Jeroen was zo ontzettend bezig om Patrick af te leiden van die plek. Zou dat echt alleen om dat sleuteltje gaan?  ::vergroot::

Jeroen is wel de enige (van die 4) die geen geld heeft gevonden, dacht ik? Dus ja, toch wel mols, denk ik.
Edit: misschien wil de mol dat de executie tussen 4 personen gaat ipv 6? Makkelijker om dan onverdacht te blijven misschien?
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 12:28:18 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #211 Gepost op: 11-10-2020, 12:33:30 »
Ik vraag me daarom af of in de buurt van die put ook ergens geld moet liggen
Ik denk het niet. Bij die sleutel was geen geld meer te halen dus prima dan om daarheen terug te gaan om nog eens alle tijd te verspelen. Hij was er ook steeds enkel en alleen op gebrand voor de aanwijzingen te gaan. Dat was de molstrategie.

En ja, op de weg erheen langs de kade liepen ze er gewoon tegenaan en was zijn onthutsende conclusie 'hoe kan het nou dat die anderen dit niet al hebben gepakt?!' Dat klonk duidelijk als teleurgesteld dat zij het nog per ongeluk vonden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #212 Gepost op: 11-10-2020, 12:40:32 »
Ik denk het niet. Bij die sleutel was geen geld meer te halen dus prima dan om daarheen terug te gaan om nog eens alle tijd te verspelen. Hij was er ook steeds enkel en alleen op gebrand voor de aanwijzingen te gaan. Dat was de molstrategie.

En ja, op de weg erheen langs de kade liepen ze er gewoon tegenaan en was zijn onthutsende conclusie 'hoe kan het nou dat die anderen dit niet al hebben gepakt?!' Dat klonk duidelijk als teleurgesteld dat zij het nog per ongeluk vonden.

Gekke opmerking was dat inderdaad, zelfde met die telefoon trouwens, Jeroens eerste reactie was ook direct een vraag waarom die anderen die telefoon niet hadden meegenomen. Raar om elke keer zo af te schuiven...

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #213 Gepost op: 11-10-2020, 12:40:39 »
Say no more.

Jeroen sluit in de testbiecht van aflevering 4 uit dat Nikkie de mol is.

In aflevering 5 en 6 zijn er alleen de opdrachten Stuk voor stuk en Routebeschrijving geweest.
Stuk voor stuk was een praktisch onmogelijke puzzel.
In Routebeschrijving heeft Jeroen de route voor Nikkie beschreven.

Verder heeft hij Nikkie niet meer gezien. Er is geen test geweest in aflevering 5.

Hoe kan Jeroen dan in aflevering 6 opeens zeggen dat hij Nikkie nog steeds verdenkt ???
Waarom heeft hij zijn mening over Nikkie verandert?
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 12:46:50 door Moldo »

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #214 Gepost op: 11-10-2020, 12:43:37 »
Jeroen: Zit ik weer bij Patrick, terwijl ik bij mijn mol Peggy wil zitten .

Jeroen zit alleen op Nikkie, toch?!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #215 Gepost op: 11-10-2020, 12:50:33 »
Ja. En Moldo heeft ook gelijk. Is puur het opzetje van de regie omdat vast ging staan dat Nikkie in de finale komt en daarin op Jeroen zal testen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #216 Gepost op: 11-10-2020, 12:53:20 »
En ja, op de weg erheen langs de kade liepen ze er gewoon tegenaan en was zijn onthutsende conclusie 'hoe kan het nou dat die anderen dit niet al hebben gepakt?!' Dat klonk duidelijk als teleurgesteld dat zij het nog per ongeluk vonden.

Ja en meteen afschuiven op hen dat zij verdacht bezig zijn. Ook zo met de telefoons, hij zegt tegen Patrick “Aan mij ligt het niet”.
Met terugwerkende kracht denk ik nu ook aan de strandopdracht, hij schuift alles af op Nikkie in de biecht, en op het strand frustreert hij de opdracht door door te hakken op het feit dat Nikkie de volgorde niet meer weet.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #217 Gepost op: 11-10-2020, 12:56:24 »
Ik denk het niet. Bij die sleutel was geen geld meer te halen dus prima dan om daarheen terug te gaan om nog eens alle tijd te verspelen. Hij was er ook steeds enkel en alleen op gebrand voor de aanwijzingen te gaan. Dat was de molstrategie.

En ja, op de weg erheen langs de kade liepen ze er gewoon tegenaan en was zijn onthutsende conclusie 'hoe kan het nou dat die anderen dit niet al hebben gepakt?!' Dat klonk duidelijk als teleurgesteld dat zij het nog per ongeluk vonden.

Dat ook inderdaad.  ::ok:: Die teleurstelling dacht ik ook te zien.

Mooi overzicht Moldo. Dat Jeroen een draai maakt naar Nikkie vind ik op zich niet raar, maar de manier waarop is nogal bijzonder inderdaad. Van 'niet verdenken' naar 'hoofdverdachte'. Hoe dan? Kan een montageding zijn, maar ikzelf denk vooral dat het mols is, haha.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #218 Gepost op: 11-10-2020, 13:00:19 »
Voor mij als Peggy-verdenker weer een aanwijzing erbij, de molbiecht van Jeroen in afl. 6 is mogelijk van vóór afl. 4! ;D Hij was ook algemeen gesteld, geen verwijzingen naar een specifieke opdracht.

De Mol zou toch in afl. 4 niet iemand uitsluiten, en vervolgens 1 of 2 afleveringen later weer oppikken omdat die in de finale dreigt te komen? Een molbiecht van afl. 4 kun je zelfs na de finale nog opnemen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #219 Gepost op: 11-10-2020, 13:03:35 »
Say no more.

Jeroen sluit in de testbiecht van aflevering 4 uit dat Nikkie de mol is.

In aflevering 5 en 6 zijn er alleen de opdrachten Stuk voor stuk en Routebeschrijving geweest.
Stuk voor stuk was een praktisch onmogelijke puzzel.
In Routebeschrijving heeft Jeroen de route voor Nikkie beschreven.

Verder heeft hij Nikkie niet meer gezien. Er is geen test geweest in aflevering 5.

Hoe kan Jeroen dan in aflevering 6 opeens zeggen dat hij Nikkie nog steeds verdenkt ???
Waarom heeft hij zijn mening over Nikkie verandert?
Klopt. Daar wil ik graag nog twee dingen aan toevoegen.
Jeroen sloot Nikkie uit omdat ze te passief was. En als er iemand passief was in de laatste aflevering dan was het Nikkie wel.
Het andere is dat de montage deze rare (noodzakelijke?) switch aannemelijk probeert te maken door van alle kandidaten waarover Jeroen in aflevering 1 spreidt alleen Nikkie te laten zien.