Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 95237 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #280 Gepost op: 12-10-2020, 23:04:34 »
Ja dit zijn goede argumenten tegen, Belgianmol. Over dat briefje heb ik gezegd dat dit ZO over de top was, ZO een onmogelijke molactie, dat het juist weer voor hem spreekt als mol. Bijv. Ellie raakte volkomen overtuigd dat hij de mol niet meer kon zijn. In een later stadium zal dit ook nog voor Patrick hebben meegespeeld. Slimme molactie dus, gedaan om onverdacht te blijven. En je moet toch wat in die 24 uur per dag, dan kun je je beter gooien in een onnozelheid als dit gescheurde biljetje dan steeds maar je krampachtig verschuilen als mol.
Het risico is wel heel groot dat mensen niet in je omgekeerde omgekeerde psychologie trappen en mensen gewoon denken dat het mols is, ipv te obvious mols om echt mols te zijn. Het breekt ook volledig met zijn verdere karakter, waar hij, als hij de mol zou zijn, juist ondergronds en voorzichtig molt.

En over die controverse met Nikkie: die irritaties kwamen vooral van haar af. Ze reageerde super kinderachtig. Van hem als mol is het goed te begrijpen; je wilt schuld aanwijzen, en hij wist toch al dat zij op hem zat. Hij maakt tevens aannemelijk dat hij haar zogenaamd verdenkt, en dat heeft hij gebruikt ook, zoals we bijv. zagen de laatste aflevering in zijn gesprekje met Ron.

Over de sleutel, zijn molstrategie was bijna maniakaal: alles op de aanwijzing. Hij wist dat er verder geen geld meer lag. Dan wat ze op de kade vonden was pure pech. Dus ik vond dit niet heel gek. Hij hield gewoon vast aan zijn eerder gekozen strategie. Het was juist gek geweest als hij niet gepleit had om terug te gaan zoeken naar die sleutel.
Hier spreekt echt de tunnelvisie, hij zou de opdracht verdraaien, niet de sleutel pakken, met als risico dat er later geld gevonden wordt, en dat is dan pech? lijkt me gewoon erg onmols. Beter meteen de sleutel pakken en minder risico dat mensen nog weer geld vinden omdat de opdracht nog niet af is. Ik zie er niks maniakaals in, laat staat een strategie.

Tot slot die eerste opdracht, een lastige. Maar ik denk gewoon dat we telkens onderschatten hoe zo'n molloot hij zelf is. Hij heeft het al helemaal thuis uitgedacht hoe hij gaat mollen. Zo kwamen ook die nepspoilers in de wereld. Van de 10 kandidaten is er geen zo'n molloot als hij.

Er kan met samenspraak van de regie nog een schepje bovenop. Zo zullen ze besloten hebben dat het in de laatste opdracht over de top mocht gaan want hij is toch onverdacht. Dus zeer strak: AANWIJZINGEN. En dan maar tijd laten verstrijken zodat je niet meer toekomt aan bijv. het theater waar bakken met geld lag.

Hij zit dus in een groef. En dat is maar slim ook. Ga je opeens halverwege een opdracht door nieuwe informatie toch je groef uit omdat dat de mol beter past dan ga je opvallen. Dit is een bekende valkuil.

Dus dat is denk ik dag 1 gebeurd. Peggy vat de opdracht verkeerd samen. En Jeroen denkt, en zegt dan ook; 'neeeeee zo is het helemaal niet'. Iets wat eigenlijk wel goed uitkomt als mol gebruikt hij niet...... want hij heeft zijn eigen molstrategie (tijd laten verstrijken). Door dit soort zijpaden niet op te gaan maar zich puur te focussen op het doel heeft hij zich wel heel onverdacht gehouden, het is niet de meest effectieve maar wel beste strategie passende bij zijn karakter.
Je zegt dat ie zich onverdacht houdt, in samenspraak met de regie was dat de strategie, maar iedereen is hem juist na deze opdracht gaan verdenken.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #281 Gepost op: 12-10-2020, 23:10:37 »
Is deze tunnel nu niet gewoon de optelsom van iedereen die op Ron en Patrick zat en zich hier heeft genesteld omdat Jeroen de enige logische Mol leek deze aflevering vanwege de afwezigheid van Nikkie en Tygo?

Dat is volgens mij inderdaad de grootste reden dat mensen massaal op Jeroen zijn gegaan. Je merkt het ook aan de verdenkingen in de app, Jeroen is ineens gigantisch omhoog geschoten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #282 Gepost op: 12-10-2020, 23:12:34 »
Is deze tunnel nu niet gewoon de optelsom van iedereen die op Ron en Patrick zat en zich hier heeft genesteld omdat Jeroen de enige logische Mol leek deze aflevering vanwege de afwezigheid van Nikkie en Tygo?

Maar zeg eens eerlijk Jeroen-tunnel, los van alle focus op mimiek en geheime aanwijzingen, welke concrete molacties zijn er door hem gepleegd? Want volgens mij komt het meeste gewoon neer op 'het zou kunnen' en al het goede dat hij heeft gedaan wordt niet in beschouwing genomen.

Op pagina 3, 4 en 5 van dit topic staan allerlei overzichten.  ::bravo::

Maar ik denk dat je bij iedereen molse acties ziet en onmolse dingen.
Voor mij is het een optelsom, waardoor ik nu denk dat het het meest waarschijnlijk is dat Jeroen de mol is. (vanaf afl. 5 ongeveer, niet door het afvallen van Patrick/Ron).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #283 Gepost op: 12-10-2020, 23:14:17 »
Ik kijk nu de laatste aflevering/opdracht terug om de kandidatenpagina's aan te vullen en dan vind ik het toch wel super duidelijk dat Jeroen de Mol is, haha. ::rofl::

Iemand anders zei het ook al maar ik kan even niet terugvinden wie en waar, maar Jeroen maakt het als Mol nog het bontst door eerst heel geïrriteerd te reageren op Peggy die voorstelt om het dichtstbijzijnde geld even te pakken (want dat was niet de afspraak) en vervolgens een beetje verontwaardigd is als ze het geld hier níét blijken te hebben weggehaald. (Dat was toch hetzelfde punt in de haven? Of vergis ik me?)
Ik vond dit juist super obvious en doorzichtig. Oh, de kandidaat die zo duidelijk geen geld wil gaan halen terwijl het zogenaamd voor het oprapen ligt, dat moet wel de mol zijn, moet heel Nederland denken. En dat denkt nu heel Nederland. Perfect dwaalspoor om de aandacht bij de echte mol weg te houden.

Ik denk dat het helemaal niet de bedoeling was dat de duo's zich zouden samenvoegen en daarna met z'n vieren dat kleine theater binnen zouden gaan. Dat maakt het veel moeilijker om te mollen. Geld verduisteren zou nu enorm opvallen. Er wordt al vrij vlot geld gevonden (terwijl Jeroen als enige niet meehelpt met zoeken) en vervolgens zien we dit gebeuren:

Jeroen: "Is die Napoleon een aanwijzing? Kan dat? Dat hij wijst naar..."
Ron: "Ja, naar die twee."
Jeroen: "Ja, maar die twee zijn degenen die wij zoeken."
Patrick: "En hij wijst naar dat fort."
Jeroen: "Ja.
Patrick: " Is dat misschien het hoogst?"
Jeroen: "Zullen we daar naartoe gaan? We kunnen hier heel lang blijven hangen..."
Peggy: "Ja."

Jeroen is denk ik onaangenaam verrast door het feit dat ze zich daar nu met z'n vieren bevinden en wil er zo snel mogelijk weg door zelf met de juiste aanwijzing te komen - zonder de envelop te vinden! De bedoeling was denk ik dat de mol hier geldzakjes zou wegmoffelen terwijl zijn duopartner druk aan het zoeken is. Dat ging nu de mist in door de aanwezigheid van Ron en Peggy.
Ook weer zoiets, Jeroen de onopvallende "mol" staat duidelijk in beeld en zoekt niet mee. Als onopvallende mol ga je toch een beetje nepzoeken? Voor de lol op het podium staan? Elk alibi om geen geld te vinden, behalve niks doen. Klopt totaal niet bij zijn "groef".


En nog iets anders, hij zou het geld blokkeren van het zicht van Patrick, maar als je goed oplet zie je dat ze de zaal binnenkomen via een nauw gangetje, omdat daar de deur zit en omdat in die zaal het bed staat, dus het is heel logisch dat je dan vlak langs die sokkel met het beeld komt, dat kan niet anders. Het kan een molactie zijn, maar ook prima een kandidatenactie.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #284 Gepost op: 12-10-2020, 23:33:43 »
Op pagina 3, 4 en 5 van dit topic staan allerlei overzichten.  ::bravo::

Maar ik denk dat je bij iedereen molse acties ziet en onmolse dingen.
Voor mij is het een optelsom, waardoor ik nu denk dat het het meest waarschijnlijk is dat Jeroen de mol is. (vanaf afl. 5 ongeveer, niet door het afvallen van Patrick/Ron).

Ik heb dit gelezen en de excuses die worden gegeven voor de 260 euro van de laseropdracht zijn matig. Jeroen hoefde daar om geen enkele reden een indekking te maken. Je behoort gewoon af te gaan als Mol, tenzij het niet anders kan. En dat kon. Niemand had het einde gehaald, dus als Jeroen af zou gaan, dan zou dat niet al te verdacht zijn. Mocht het wel verdacht lijken, dan ga je niet als laatste. Of het nu 2000 euro of 260 euro was, hij heeft hier de opdracht laten slagen. Geen molactie, niks.

Oké, stel dat je zo'n (sorry voor de offensieve term) Mietje Mol bent, dat je opdrachten doet slagen om maar niet verdacht te worden, immers het boogschieten was er ook een die hij deed slagen. Dan snap ik niet hoe dit te rijmen valt met zijn actie in Sleutel Bos, door 100 euro (minder dan 260 euro) achterover te drukken en zo verdacht te worden voor niet alleen Tygo maar de hele groep.

Ik ben zeer benieuwd hoe dit recht te praten valt.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #285 Gepost op: 12-10-2020, 23:34:50 »
Is deze tunnel nu niet gewoon de optelsom van iedereen die op Ron en Patrick zat en zich hier heeft genesteld omdat Jeroen de enige logische Mol leek deze aflevering vanwege de afwezigheid van Nikkie en Tygo?

Maar zeg eens eerlijk Jeroen-tunnel, los van alle focus op mimiek en geheime aanwijzingen, welke concrete molacties zijn er door hem gepleegd? Want volgens mij komt het meeste gewoon neer op 'het zou kunnen' en al het goede dat hij heeft gedaan wordt niet in beschouwing genomen.

En waar zijn de afleveringstitel hints?  :(. Die heb ik letterlijk nog niet één keer gezien als het gaat om Jeroen.. Ik had al geprobeerd ze allemaal voor Tygo te maken, maar die van Jeroen heeft niemand nog gedaan :P.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #286 Gepost op: 12-10-2020, 23:44:07 »
Ik had Jeroen ook lang afgeschreven, vooral omdat hij zo oprecht onhandig overkomt. Maar het masker valt langzaam af en nu is hij ook mijn hoofdverdachte.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar goed, wat zijn dan de grote molacties uit het verleden? Hier mijn take erop.
1.1: ging verkeerd staan bij de spiegel. (Mogelijk heeft hij ook nog geprobeerd spiegels niet te vinden, maar dat kunnen we niet uit de beelden halen.)
1.2: hij oppert vrouwennamen te noemen (beginnend met het redelijk zeldzame ‘Rosanna’). Dat lijkt misschien kandidaats, maar het zou ook de groep mensen naar wie ze moeten zoeken vergroten. Dus ik ben nog niet overtuigd dat de toevoeging van vrouwennamen voor de pot beter zou zijn.
1.3 geen geld in de pot (al geldt dat voor bijna iedereen)
2.1 vertraagd door het vooral erg zwaar te vinden, stenen verdwenen in zijn groepje (al zaten alle overgebleven kandidaten in zijn groepje.) Mogelijk heeft hij aangestuurd de balk op een bepaalde manier te houden zodat ze de gouden stenen voorbij liepen (maar dat geldt natuurlijk ook voor de anderen).
2.2 vrij spel door als laatste te gaan. Omdat er niet veel geld in de kist zat, kon hij deze best binnenslepen zodat hij als held overkomt. (Maar over het algemeen pleit dit tegen hem als mol.)
2.3 geen invloed op het geld
3.1 het befaamde gescheurde briefje achterover gedrukt. 100 euro van één van zijn kokers is niet in de pot gekomen (mogelijk ook door hem achterover gedrukt). 50 euro van hem niet bij hem aangekomen (mogelijk achterover gedrukt). Hij werd natuurlijk aangesproken op het gescheurde briefje en gebruikte dat door zogenaamd te laten zien dat hij heel slecht kon liegen. (“Ik ben hier zo slecht in.”)
3.2 heeft mogelijk luiken gesloten (maar dat geldt ook voor Peggy en Nikkie).
3.3 schoot weliswaar de laatste pijl raak (onmols), maar er waren nog zoveel pijlen over dat het laatste schild waarschijnlijk toch wel geraakt zou worden.
4.1 beschreef Peggy’s schilderij echt heel slecht. Dat werd dan ook niet gevonden. Zijn eigen schilderij lukte wel, maar zijn beschrijving was ook daar vrij algemeen.
4.2 drukt de naam van Dennis weg. (Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat andere kandidaten hier verdachter zijn.)
4.3 deed het als groepje best goed (onmols), maar de bedragen waar we het over hebben zijn niet echt een game changer.
5.1 dit ging zo slecht dat hij een beetje tegengas ging geven door de fouten van Nikkie onder aandacht te brengen. (Omdat deze opdracht zo hopeloos was, tel ik hem eigenlijk voor niemand mee.)
5.2 haalde het als groepje niet.
5.3/6 wilde niet voor geld gaan. Blokkeerde zicht van een geldzakje.
(Aan de andere kant ben ik het eens dat het misschien effectiever was geweest de groep zo snel mogelijk en goed gecoördineerd het fort in te krijgen, zodat er minder tijd was om naar geld te zoeken. Maar ik vind dat wel een beetje wijsheid achteraf.)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #287 Gepost op: 13-10-2020, 00:00:32 »
Maar wees nou eerlijk. Wat ik hier lees is dat het allemaal zou kunnen en mogelijkheid tot zus en zo. Als je een opdracht laat slagen terwijl je makkelijk het had kunnen saboteren, dan ben je toch geen goede Mol? Dan verkiest de productie je toch niet boven een Tygo, die staat te springen om de Mol te zijn. Of een andere leuke, fanatieke speler als Patrick, Peggy, Horace. Een Mol die zichzelf in ieder geval kan indekken wanneer hij saboteert. Jeroen die dekt zichzelf steeds in door geld te verdienen. Maar dan ben je evengoed gewoon een kandidaat.


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #288 Gepost op: 13-10-2020, 00:04:24 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Even alles op een rijtje waarom Jeroen voor mij niet de mol is:

-   Hij vindt 2 spiegels in opdracht 1, leveren geld op.
-   Hij staat bij verkeerde spiegel, onnodig voor de mol, er stonden genoeg mensen verkeerd.
-   Noemt terecht dat vrouwennamen ook mogen. Met vrouwennamen was de opdracht makkelijker. Nu was de inspiratie op en kwamen er moeilijke en gekke mannennamen die ze niet konden vinden. Met vrouwennamen hadden ze nog een paar makkelijke, veelvoorkomende namen op het lijstje gehad.
-   Hij wil bij het stenen dragen meer vijfjes ruilen dan zijn team. Later sputtert hij tegen wanneer de rest van de groep door wil lopen bij een 2e stapel vijfjes. Later bleek dat ze overal alle vijfjes (en 25jes) hadden moeten wisselen om aan het totaalbedrag te komen.
-   Overdreven nepmolactie vol in beeld: Stenen zonder waarde lozen.
-   Gaat als laatste laseren, je kan daar als mol niks meer. Mol wil de kist ver brengen en op dat stuk geen geld verzamelen. En veel jokers verzamelen, zodat de penningmeester sneller voor zwarte vrijstelling kiest dan 1500 euro
-   Brengt kist met geld en jokers over de finish.
-   Maakt zichzelf erg verdacht door te vertellen over achtergehouden briefje, wordt breed uitgemeten in de groep. Totaal onnodig voor mol en zou ook niet passen bij zijn molstijl, want als hij de mol is, molt hij erg voorzichtig.
-   Brengt geld binnen bij kettingopdracht
-   Brengt geld binnen door schild raak te schieten, schiet nota bene de beslissende pijl raak op het laatste nog niet geraakte schild.
-   Benoemt aapjes en locatie hond op het schilderij,  en dat het schilderij duister en spookachtig is. bleek later belangrijk voor vinden schilderij.
-   Ze pakken wel veel lage geldbedragen met de ansichtkaarten, maar ook veel. In totaal 300 euro. Op het widm forum is uitgezocht dat ze heel efficient van plek naar plek zijn gelopen, met amper omlopen of tijdverlies. Met hogere bedragen hadden ze langer moeten lopen per kaart en niet per se meer geld binnengebracht.
-   Overdreven nepmolactie vol in beeld: Even in de draaimolen tijdens de opdracht
-   Maakt zichzelf verdacht door te luistervinken bij Patrick en Ron, heeft een mol niks aan.
-   Zou Nikkie en Tygo naar helikopter moeten brengen, maar was dat wel zo? Door uitzoekwerk op widm forum is gebleken dat de helikopter 20 minuten verderop stond dna waar Nikkie en Tygo zijn geeindigd. De crew was erbij en heeft ze daar naartoe geleid. Dus ze hadden sowieso bij de helikopter uit kunnen komen. Daarnaast was de route van Nikkie en Tygo erg makkelijk.
-   Hij wordt zo mols in beeld gebracht in aflevering 6 en met acties die niet mols zijn. Waarom? Na 5 onopvallende afleveringen? Is hij ineens opzichtig en gedurfd gaan mollen? Dat zou een totale trendbreuk van zijn molstrategie zijn, en ook van de regie in hoe ze hem in beeld brengen. Veel waarschijnlijker is het dat dit een dwaalspoor is om de echte mol uit beeld te houden.


« Laatst bewerkt op: 13-10-2020, 00:05:59 door Theovv »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #289 Gepost op: 13-10-2020, 00:05:23 »
vervolg:

-   Jeroen zou van alles bewust hebben gedaan om de zoektocht naar Nikkie en Tygo te vertragen. Maar waarom zou een mol dat doen? Er zou minder tijd zijn om naar geld te zoeken? Maar de groep ging juist zo snel mogelijk met de oplossingen verder om Nikkie en Tygo te zoeken. En juist het vertragen en het niet kunnen bellen met de andere groep (zogenaamd Jeroens fout, de achtergehouden telefoon?) zorgde ervoor dat bijvoorbeeld Patrick nog geld vond in de haven. Daarbij werd Jeroen hier heel verdacht neergezet, zonder reden, zo leek het in de montage alsof hij Patrick bij de sleutel wegleidde en de sleutel vlakbij lag, maar dat was niet zo.
-   Hij zou Patrick’s zicht op het geld op de sokkel geblockt hebben. Maar ze kwamen daar door de deur en konden verder de kamer in omdat daar het bed stond, dus het gangetje was nauw, waardoor je sowieso dicht langs de sokkel met het beeld zou lopen. En ook hier wordt in de montage wel weer erg de nadruk op gelegd.
-   Ook legde de montage weer veel nadruk op Jeroen die geen geld wilde pakken, waar het voor oprapen zou liggen. Maar dat is veel te obvious voor een echte mol.
-   Jeroen zoekt als enige niet mee in het theater. Als mol zoek je toch een alibi? Je gaat nepzoeken, of ook op het podium staan, maar niet niks doen. En de regie brengt het ook nog in beeld. Dat is weer veel te obvious en een trendbreuk met de eerste 5 afleveringen.
-   Het handschrift van Jeroen lijkt enorm, maar is niet gelijk. Zo schrijft hij de hoofdletter J in zijn naam heel anders. Op het kaartje met een horizontale streep bovenaan, op de spiegel zonder die streep. Het lijkt me niet dat je je eigen naam zo anders schrijft. Ook de letter f is heel anders.
-   De tweets van jeroen deden denken dat hij in aflevering 6 zou afvallen. Nu dat niet is gebeurd lijkt dat nep en misschien zelfs een bewust dwaalspoor. Maar de executue in aflevering 6 was op de 15e, de opdracht was rond het middaguur afgelopen. Dan hebben ze nog die halve dag en de dag erna. Hij kan dus prima 1 dag later afvallen en die tweets hebben geplaatst. Dan klopt het qua data nog steeds. Daarnaast schijnt het dat ook andere kandidaten die er nog inzitten op de 17e hebben getweet. Wellicht waren de opnames toen al klaar (aflevering 8 in Nederland?) of mochten ze die dag wel tweeten.

En er zijn nog wel meer kleine dingen geweest die hem kandidaats maken, maar ik weet ze niet meer allemaal uit mn hoofd.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #290 Gepost op: 13-10-2020, 00:15:00 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #291 Gepost op: 13-10-2020, 00:25:26 »
Maar wees nou eerlijk. Wat ik hier lees is dat het allemaal zou kunnen en mogelijkheid tot zus en zo. Als je een opdracht laat slagen terwijl je makkelijk het had kunnen saboteren, dan ben je toch geen goede Mol? Dan verkiest de productie je toch niet boven een Tygo, die staat te springen om de Mol te zijn. Of een andere leuke, fanatieke speler als Patrick, Peggy, Horace. Een Mol die zichzelf in ieder geval kan indekken wanneer hij saboteert. Jeroen die dekt zichzelf steeds in door geld te verdienen. Maar dan ben je evengoed gewoon een kandidaat.
Dat geldt net zo goed voor de andere drie. Nikkie en Tygo zorgen voor 1000 euro in de pot bij het schilderen. Peggy en Nikkie schieten net als Jeroen een pijl raak. Tygo stond niet in het dorp bij Meer of Min. Peggy zegt bij Follow the Money dat ze geen mollen moeten noemen die ze al hadden gezien in aflevering 1, wat de kans groter maakt dat er goede namen werden genoemd. Peggy vindt geld op Elba. Nikkie en Tygo stonden grotendeels buitenspel deze aflevering. Peggy, Nikkie en Tygo kwamen op tijd bij Routebeschrijving. Nikkie ging als eerste bij de laseropdracht, wat een slechte molpositie kan zijn net als als laatste gaan, maar bij Nikkie konden de anderen ook nog meekijken. Tygo, Jeroen en Nikkie begonnen alle drie niet bij de fakkels bij Fortuin, de enige deelopdracht die kon mislukken.

Alle argumenten die worden gegeven waarom Jeroen niet de mol is of een slechte mol is, gelden ook voor Nikkie, Peggy en Tygo.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #292 Gepost op: 13-10-2020, 00:29:14 »
Alle argumenten die worden gegeven waarom Jeroen niet de mol is of een slechte mol is, gelden ook voor Nikkie, Peggy en Tygo.
Ik denk niet dat dit klopt. En anders ben Ik benieuwd naar de argumenten. Waarom kloppen de argumenten niet waarom Jeroen niet de mol is? En hoe ziet dat lijstje met onmolse argumenten voor de anderen eruit? Is dat echt een zelfde soort lijst als voor Jeroen?
« Laatst bewerkt op: 13-10-2020, 00:50:16 door Theovv »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #293 Gepost op: 13-10-2020, 00:54:28 »

Alle argumenten die worden gegeven waarom Jeroen niet de mol is of een slechte mol is, gelden ook voor Nikkie, Peggy en Tygo.

Eens.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #294 Gepost op: 13-10-2020, 01:03:46 »
Als het over de tijd hint gaat, Dan is het een slechte hint. Overal is de tijd anders, npo site, Uitzending gemist etc. Dit was bij het seizoen met rob ook een zogenaamde hint naar iemand. Dit heet gewoon toeval.

En voor de rest ben ik het met de rest eens. Jeroen heeft zoveel tegens als mol en dit is gewoon uit 1 aflevering een grote verdeking om de echte mol Nikkie naar beneden te halen in de verdenkingen zoals nu ook is gebeurd.
chipsverslaafde <3

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #295 Gepost op: 13-10-2020, 09:02:21 »
Citaat
Gaat als laatste laseren, je kan daar als mol niks meer. Mol wil de kist ver brengen en op dat stuk geen geld verzamelen. En veel jokers verzamelen, zodat de penningmeester sneller voor zwarte vrijstelling kiest dan 1500 euro

Tja, voor dat laatste moest de kist natuurlijk wel over de finish komen anders waren de jokers ook uit het spel.  ::vergroot::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #296 Gepost op: 13-10-2020, 09:12:39 »
Als het over de tijd hint gaat, Dan is het een slechte hint. Overal is de tijd anders, npo site, Uitzending gemist etc. Dit was bij het seizoen met rob ook een zogenaamde hint naar iemand. Dit heet gewoon toeval.

De screenshots komen uit de afleveringen van de officiële AvroTros-site. Het hoeft uiteraard geen hint te zijn, maar dat de tijdstippen op niet-officiële websites afwijken is natuurlijk geen argument.

En voor de rest ben ik het met de rest eens. Jeroen heeft zoveel tegens als mol en dit is gewoon uit 1 aflevering een grote verdeking om de echte mol Nikkie naar beneden te halen in de verdenkingen zoals nu ook is gebeurd.

Vrijwel iedere mol heeft onmolse zaken op zijn of haar naam staan. Als Jeroen de mol is, heeft hij het misschien inderdaad wel heel slecht gedaan. Net als bijvoorbeeld Anne-Marie en meer recent Merel. Daarnaast is er altijd wel één kandidaat die de pot leger heeft gehouden dan de mol zelf. Maar ook Tygo, Nikkie en Peggy hebben de kas (ogenschijnlijk) op bepaalde momenten onnodig gespekt. Dat die overduidelijk beter gemold zouden hebben dan Jeroen kun je beargumenteren, maar het is geen objectief feit.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #297 Gepost op: 13-10-2020, 09:20:44 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Even alles op een rijtje waarom Jeroen voor mij niet de mol is.

Dank voor het overzicht. Genoeg stof tot nadenken. Zoals ik aangaf, zie ik een paar kleine dingen anders (met name de schilderijen), maar ik zie jouw perspectief ook.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat geldt net zo goed voor de andere drie. (...) Alle argumenten die worden gegeven waarom Jeroen niet de mol is of een slechte mol is, gelden ook voor Nikkie, Peggy en Tygo.

Zullen we dan maar ophouden met speculeren? Als alle argumenten voor iedereen gelden en er geen mogelijkheid is om met napluizen de mol te ontdekken, waarom zitten we dan met zijn allen nog op dit forum?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #298 Gepost op: 13-10-2020, 09:25:38 »
Ik denk niet dat dit klopt. En anders ben Ik benieuwd naar de argumenten. Waarom kloppen de argumenten niet waarom Jeroen niet de mol is? En hoe ziet dat lijstje met onmolse argumenten voor de anderen eruit? Is dat echt een zelfde soort lijst als voor Jeroen?

Voor een aantal punten in je overzicht is best wat te zeggen. Maar er zit ook wel erg veel projectie en wensdenken in. Je bestempelt nogal veel tot 'nepmolacties', vindt het om mij onnaspeurbare redenen "onmols" dat hij óók bij een foute spiegel staat, terwijl hij het volgens jou eveneens tegen hem pleit dat hij als enige níet meezoekt in het theater (al staat dat laatste m.i. helemaal niet vast).
Woosie down?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #299 Gepost op: 13-10-2020, 09:29:48 »
Vrijwel iedere mol heeft onmolse zaken op zijn of haar naam staan. Als Jeroen de mol is, heeft hij het misschien inderdaad wel heel slecht gedaan. Net als bijvoorbeeld Anne-Marie en meer recent Merel. Daarnaast is er altijd wel één kandidaat die de pot leger heeft gehouden dan de mol zelf. Maar ook Tygo, Nikkie en Peggy hebben de kas (ogenschijnlijk) op bepaalde momenten onnodig gespekt. Dat die overduidelijk beter gemold zouden hebben dan Jeroen kun je beargumenteren, maar het is geen objectief feit.

Precies en ook deze 3 hebben een verdachte edit gehad, zeker in het begin en dat betekent altijd in WIDM dat ze potentiële finalisten zijn of als laatste afvallen. Ik heb Jeroen ook veel te snel op een zijspoor gezet, nu ik opdrachten terugkijk zie ik wel dat hij de mol kan zijn. Hij is geen spectaculaire mol die streken uithaalt maar gaat vooral mee in de fouten van anderen en opereert op de achtergrond tussen al die "karakters". Op de voorgrond optreden gaat hem ook niet zo goed af gezien de laatste aflevering. ::rofl::