Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 90344 keer)

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #480 Gepost op: 19-10-2020, 22:01:50 »
Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen maar Nikkie, Tygo en Peggy lezen bij de spiegels exact voor wat er op het kaartje staat:

'Ik heb de avond voordat wij begonnen...  toen jullie sliepen, jullie quotes op de spiegels met de hand geschreven. Groetjes, de Mol'.


Jeroen zegt de volgende afwijkende tekst:

Lieve kandidaten, de eerste avond toen jullie allemaal sliepen... heb ik deze boodschappen op deze spiegel geschreven.  Oftewel: als je dit handschrift kunt ontrafelen... en weet van wie het is...  dan weet je dus wie de Mol is.  ::rofl::

Scherp!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #481 Gepost op: 19-10-2020, 22:08:39 »
Had 'm hier nog niet gezien. Hoop dat ze het er alleen zo inwrijven omdat het een jubileumseizoen is, zoals Lo vorige week al zei. Mag van mij een tikje minder in seizoen 21. En met een tikje bedoel ik dan doe maar helemaal niet  ;)

Offline Yrien

  • Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #482 Gepost op: 19-10-2020, 23:31:27 »
Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen maar Nikkie, Tygo en Peggy lezen bij de spiegels exact voor wat er op het kaartje staat:

'Ik heb de avond voordat wij begonnen...  toen jullie sliepen, jullie quotes op de spiegels met de hand geschreven. Groetjes, de Mol'.


Jeroen zegt de volgende afwijkende tekst:

Lieve kandidaten, de eerste avond toen jullie allemaal sliepen... heb ik deze boodschappen op deze spiegel geschreven.  Oftewel: als je dit handschrift kunt ontrafelen... en weet van wie het is...  dan weet je dus wie de Mol is.  ::rofl::


Ik schreef ongeveer hetzelfde in het opdracht topic. Jij hebt het nog beter opgeschreven, ik sluit mij hier dus volkomen bij aan  ;D

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #483 Gepost op: 20-10-2020, 00:30:48 »
Als ik toch iemand niet als mol had, was het wel Jeroen.
Pas nu ben ik overtuigd...

Je hebt het goed gespeeld Jeroen! Dikke pluim  ::bravo::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #484 Gepost op: 20-10-2020, 00:33:35 »
Ik schreef ongeveer hetzelfde in het opdracht topic. Jij hebt het nog beter opgeschreven, ik sluit mij hier dus volkomen bij aan  ;D

Heel scherp van jullie!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #485 Gepost op: 20-10-2020, 06:32:30 »
Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen maar Nikkie, Tygo en Peggy lezen bij de spiegels exact voor wat er op het kaartje staat:

'Ik heb de avond voordat wij begonnen...  toen jullie sliepen, jullie quotes op de spiegels met de hand geschreven. Groetjes, de Mol'.


Jeroen zegt de volgende afwijkende tekst:

Lieve kandidaten, de eerste avond toen jullie allemaal sliepen... heb ik deze boodschappen op deze spiegel geschreven.  Oftewel: als je dit handschrift kunt ontrafelen... en weet van wie het is...  dan weet je dus wie de Mol is.  ::rofl::


 ::rofl:: ::rofl::

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #486 Gepost op: 20-10-2020, 10:37:29 »
Ik heb nog even teruggekeken naar het begin van aflevering 1 en dan valt met iets op...

Dit lijkt me (de baard van) Jeroen. In een autootje. Maar... de auto die je kort daarvoor ziet is de auto waar Nadja in zit. En dat klopt wel, want Jeroen was (toch?) al in de stad? Samen met Nikkie, Tina, Peggy en Patrick. In de auto's zaten Ron, Ellie, Nadja, Tygo en Horace. Die laatste twee hebben wel een baard, maar niet zo een als op dit screenshot.
Is dit een beeld van het tripje van Jeroen toen hij op de spiegels ging schrijven?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #487 Gepost op: 20-10-2020, 10:47:03 »
Dat is wel gewoon Horace volgens mij, hij had namelijk een witte trui aan net zoals op deze foto ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #488 Gepost op: 20-10-2020, 11:08:20 »
De baard die we zien op die foto is onderin grijzer en bovenin donkerder. Dat is bij Horace ook zo. Bij Jeroen is dat precies andersom, bovenin grijzer, onderin donkerder. Wel is de foto een van de weinige momenten dat de baard nog even netjes gemaakt was, daarna zien we alleen "wilde" baarden.

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #489 Gepost op: 20-10-2020, 11:51:47 »
Jeroen is dus de mol, echt wel een topmol. Zelf ingaan tegen de macht van het penningmeesterschap, toch het zelf opperen van vrouwennamen kunnen ook, dat gescheurde briefje met Ellie, de kist als een held binnenbrengen.

Snap de kritiek echt niet, Nikkie heeft bij de helft van de opdrachten gewoon geen invloed gehad, dus zou dat dan een betere mol zijn? Jeroen staat in mijn top 5 van mollen en dat kan nog stijgen als we de molacties gaan zien.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #490 Gepost op: 20-10-2020, 12:31:01 »
Eens Belgian Mol! Jeroen heb ik tijdens de eerste drie afleveringen totaal niet verdacht, hij stond bij mij zo’n beetje onderaan. De valkuil is misschien toch dat ik dacht dat een mol-schap niet past bij zijn persoonlijkheid. Nou, toch wel dus!  ::rofl::

Pas toen Horace afviel en Ron wat meer naar de achtergrond ging, kwam Jeroen steeds meer bij mij in beeld. En dat terwijl Jeroen vanaf het begin, bij bijvoorbeeld Steenrijk, al behoorlijk heeft lopen muiten (zoals Tygo dat zei  ::rofl::), ook op zo’n manier dat je het als kijker had kunnen weten. Echt ontzettend goed gedaan van Jeroen. Ik ben benieuwd wat we zaterdag nog meer gaan zien,  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 20-10-2020, 12:32:52 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #491 Gepost op: 20-10-2020, 12:53:42 »
Nikkie's stijl was me veel te verdacht. Ze deed twee dingen:

1. Opvallend als eerste de leiding nemen, waarbij dit zelden succesvol was. Zowel voor de kijker als de kandidaten sta je dan vol in de spotlights. Soms werd ze verder dan eigenlijk genegeerd. Jeroen opereerde vanuit de tweede lijn met meegaan in fouten, en proberen het goed te doen als het fout gaat.

2. Met name bij de wat meer fysieke opdrachten nauwelijks iets doen of erg vertragen. Ook zeer opvallend en zet zichzelf ook wat buitenspel. Heb nog liever dat je speelt de opdracht niet te snappen dan bijna niks doen. Nu is Jeroen ook geen held met tillen en slecht weer... :P

Voor mij diskwalificeerde Nikkie zichzelf erg door als eerste bij de laseropdracht te gaan (waarbij iedereen kon meekijken op de camera's) en niet ver te komen. Nog minder invloed dan Jeroen.

Het is deels ook persoonlijke voorkeur, maar de meer subtiele stijl van Jeroen lijkt me beter te passen bij een Mol.
Interessant gaat een opdracht als Steenrijk worden waar hij zich aanstelt qua zwaarte en juist probeert meer stenen te ruilen (als hij al weet dat anderen dan niet willen?). En wat is er dan bij Meer of Min gebeurt waar eerst Jeroen achter Nikkie aan loopt, en daarna Jeroen juist Nikkie moet aansporen? (En Nikkie aan het eind ineens haast heeft met laatste luik openen.) Hoop toch erg dat daar een echte molactie buiten beeld is. Stuk voor stuk is erg fijn als Mol, waar hij nog wat stookt. Groeten uit Florence begint hij goed, maar heeft daarna last van Patrick die op stoom is. Aangezien hij zo op Peggy zat, was er misschien meer uit te halen. Verder is hij ook erg de kandidaat van het genieten en dat ook zeggen.

Bij het theater op Elba wijst hij zelf nog even op de hint met de silhouetten, alleen zet ze verkeerd door te doen alsof het om Nikkie en Tygo gaat. Ook leuk om te doen natuurlijk :P

Offline Wensmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #492 Gepost op: 20-10-2020, 15:20:44 »
Jeroen is bij mij geen seconde in beeld geweest, ik zag wel Nikkie, Peggy en Horace lekker spelen en tot de opdracht met de luiken was Ellie mijn wensmol. Daarna moest ik van haar afstappen omdat de mol echt wel met de luiken bezig was. Ben benieuwd hoe dat gegaan is, hopelijk krijgen we dat te zien zaterdag.
Met de app voorspel ik altijd de winnaar, dus nu heel laf de switch gemaakt van Nikkie naar Jeroen vanwege het handschrift.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #493 Gepost op: 20-10-2020, 17:48:03 »
Peggy: Nog rondje rotonde Patrick
Jeroen: Nog rondje in de draai molen Patrick..

Dit seizoen: Nog rondje extra Wie is de mol Patrick ::joehoe::

Jeroen: Al lekker door gedraaid Patrick.. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 20-10-2020, 17:50:09 door Pierce_Brosnan »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #494 Gepost op: 20-10-2020, 19:04:12 »
dat ze het er alleen zo inwrijven omdat het een jubileumseizoen is, zoals Lo vorige week al zei. Mag van mij een tikje minder in seizoen 21. En met een tikje bedoel ik dan doe maar helemaal niet  ;)
Ja helemaal eens! Nu is het de laatste weken een saaie bedoening. Vorige week wisten we al dat Peggy eruit zou gaan en al haast niemand meer zat op de anderen. En deze handschrifthint overtreft nog de Klaashint. Ik bedoel, stel je toch eens voor dat Jeroen het alsnog NIET zou zijn, dan zouden we het hier allemaal genep van hier tot ginder vinden.

Voor Jeroen als mol maakt het allemaal niet uit, ik heb hem zeker in de top-4 aller tijden. We zijn hier alle opdrachten al nagegaan en mensen, wat heeft hij meesterlijk gemold EN is toch onbekend gebleven. Dat is echt top ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #495 Gepost op: 20-10-2020, 19:15:50 »
En deze handschrifthint overtreft nog de Klaashint.

Met dien verstande dat de Klaashint
destijds in aflevering 2 zat, en de handschrifthint in de laatste show vóór de ontknoping. In het programma waren verder ook geen voorbeelden van Jeroens handschrift te zien - al circuleerden die wel in de handtekeningenboekjes van de molloten.
Woosie down?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #496 Gepost op: 21-10-2020, 09:24:11 »
Met dien verstande dat de Klaashint
destijds in aflevering 2 zat, en de handschrifthint in de laatste show vóór de ontknoping. In het programma waren verder ook geen voorbeelden van Jeroens handschrift te zien - al circuleerden die wel in de handtekeningenboekjes van de molloten.

Klopt, daarom vind ik de hint op zich niet erg. Traditioneel gezien weet geen enkel kamp elkaar nog te overtuigen zo in de week richting de terugblik. Zelfs al hadden ze geen ontknoping ala 2014 gedaan.. dan had je nog voor drie kandidaten het nodige te bespreken. Maar met deze hint voor de terugblik aflevering is het bespreken een beetje weggenomen. Op zich niet erg want de stemmen zijn verdeeld. 

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #497 Gepost op: 21-10-2020, 13:08:27 »
Met dien verstande dat de Klaashint
destijds in aflevering 2 zat, en de handschrifthint in de laatste show vóór de ontknoping. In het programma waren verder ook geen voorbeelden van Jeroens handschrift te zien - al circuleerden die wel in de handtekeningenboekjes van de molloten.
Ik vind toch dat ze een risicootje hebben genomen door Jeroen voor opdracht 1.1 de spiegels vol te laten kalken. Sommige van die teksten waren vol in beeld...

Je had maar een oplettende molloot met een persoonlijke tekst van Jeroen nodig en het had snel viral kunnen gaan.

Uiteindelijk is het ook ontdekt ruim voor de voorlaatste afl. Ze hebben mazzel gehad dat de widm vlogger met verreweg de meeste volgers het toen nog niet oppikte.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #498 Gepost op: 21-10-2020, 16:21:51 »
Ik vind toch dat ze een risicootje hebben genomen door Jeroen voor opdracht 1.1 de spiegels vol te laten kalken. Sommige van die teksten waren vol in beeld...

Je had maar een oplettende molloot met een persoonlijke tekst van Jeroen nodig en het had snel viral kunnen gaan.

Uiteindelijk is het ook ontdekt ruim voor de voorlaatste afl. Ze hebben mazzel gehad dat de widm vlogger met verreweg de meeste volgers het toen nog niet oppikte.


En niet te vergeten de muziekhint uit afl 1 die gelukkig pas na afl 6 gevonden werd door Blip. Ik vind dat de allermooiste hint van dit jaar en heel gedurfd om die erin te doen. Gelukkig werd hij pasna afl 6 gevonden, dus pakte dit goed uit. Echt heel knap gemaakt deze muziekhint. (muziek uit The King waarmee je Heroen kon ontmaskeren als mol)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #499 Gepost op: 21-10-2020, 19:02:10 »
De mol zal zelf gekozen hebben door welke ex-mol hij toegesproken wilde worden. Kees is een populaire ex-mol en die mocht inderdaad de nieuwe mol toespreken.