Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 90552 keer)

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #560 Gepost op: 26-10-2020, 10:16:24 »
Eens dat dit het doel is, maar ik denk als een mol dus duidelijk alles gaat verpesten en 9 kandidaten dit door hebben, dat er dan helemaal geklaagd gaat worden :p Het is daarom een overweging: lage pot en heel verdacht of iets hogere pot en minder verdacht. Ik vind het juist leuk als een mol een combinatie doet. Dus een niet al te hoge pot en niet heel verdacht ::bravo::
Dat verwacht ik ook niet maar als de kans zich voordoet dan moet de mol er vol voor gaan. Dat laten liggen is een gemiste opportuniteit.
Dus ik blijf na het zien van zijn acties toch met een teleurgesteld gevoel achter dat er zoveel meer in zat.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #561 Gepost op: 26-10-2020, 10:21:14 »
Dat verwacht ik ook niet maar als de kans zich voordoet dan moet de mol er vol voor gaan. Dat laten liggen is een gemiste opportuniteit.
Dus ik blijf na het zien van zijn acties toch met een teleurgesteld gevoel achter dat er zoveel meer in zat.

Ik snap je wel. Jeroen had makkelijk kunnen afgaan bij de laseropdracht bijvoorbeeld. Ik bedoel: iedereen ging af. En voor dat geld kon je hem nog makkelijk verdenken.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #562 Gepost op: 26-10-2020, 10:32:30 »
Ik blijf van mening dat Jeroen er goed aan deed als Mol om die 260 euro over de finish te brengen. Hij had gezien dat er behalve (weinig) geld ook jokers in de kist waren gestopt, en die waren nodig om in de volgende opdracht de zwarte vrijstelling aantrekkelijk te maken. Alleen jammer dat een van die jokers voor de penningmeester bleek te zijn (dat kon Jeroen allicht niet zien op het scherm), en Patrick toch voor de 1.500 euro ging.

Overigens wel gek dat het belang van de jokers in de Ontknoping niet werd benoemd.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #563 Gepost op: 26-10-2020, 10:53:12 »
Net de podcast geluisterd. Goed verhaal heeft hij. Sympathieke man, heel goed nagedacht over wat voor mol hij wil zijn en wat daar bij hoort.
Wat mij opvalt: "de  500 euro (tijdens 'mijn geluid') had ik er wel voor over om Tygo echt in beton te gieten". Hij heeft heel veel plezier gehad in het misleiden en heeft er meerdere malen geld voor over gehad om dat te doen. Ik vind dat met een allstars seizoen wel slim. Kan me voorstellen dat daar over te twisten valt. Ik denk dat zijn doel was: een zo legendarisch mogelijke mol zijn; niet perse zo weinig mogelijk geld in de pot. Ik vind dat als kijker zelf ook het leukste, al ligt daar de valkuil in van 'zie dit legendarisch zijn'.

Nog iets wat mij opviel, maar meer een gevoel dan een uitspraak. Hij vertelt met verve over zijn voorbereiding en over wat voor mol hij wilde zijn. Eén met lef, voorbij zijn eigen karakter. Ik denk, (maar dit is echt psychologie van de kouwe grond), dat hij een nog sterkere mol zou zijn als hij niet zozeer had bedacht hoe hij een goede mol eruit vind zien, maar als hij juist had gekeken naar wie hij zélf is en van daaruit de mol ontdekt die in zich heeft. Dan had de moljas hem denk ik nog meer als gegoten gezeten. Nu waren ook zijn molacties in gesprek en relaties de beste, zoals het gescheurde briefje.


Al met al: petje af, heel tof gedaan!

(Edit: typo)

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #564 Gepost op: 27-10-2020, 10:35:27 »
In 2017 vond ik Jeroen al een heel sympathieke deelnemer en dat vind ik dit seizoen wederom. Top dat ze het hebben aangedurfd om iemand met zo'n niet-de-mol-profiel als mol te casten. En wat kon hij glashard liegen en bedriegen! Leuk dat hij er zo van genoten heeft. Voor mij persoonlijk een van de betere mollen.

Dit heeft mij dus zo ontzettend om de tuin geleid. Zijn ongemakkelijkheid (tijdens het bondjes maken bijv.) en die lach van hem. Opmerkingen als "ik ben hier zo slecht in hé". Ik kan gewoon nog zo goed herinneren van, pff waarom doe je dan mee aan wie is de mol...

Geen seconde over nagedacht dat Jeroen de mol kon zijn. Echt geen seconde. Elke kandidaat wel is verdacht behalve Jeroen.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #565 Gepost op: 28-10-2020, 07:58:45 »
Ik kan me best voorstellen dat ze het persoonlijk opvat. Hij kiest haar uit voor een bondje en gebruikt haar daarna om die 100 euro recht te praten. Dan is het vertrouwen toch wel beschaamd. En dat in een spel. Dat is hetzelfde als kolonisten van katan en dan van begin af aan 1 iemand sarren. Ja dat is het spel maar dat is ook niet echt netjes/ een beetje gemeen.

Elly was ook de liefste niet in dat bondje. Ze chanteerde hem zo'n beetje.  ;D
En volgens mij pakt ze het best sportief op hoor, gewoon verwerkingsprocesje.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #566 Gepost op: 28-10-2020, 08:09:44 »
Hij heeft de ex-politieagente wel finaal ingepakt. Terwijl ze al voor de tweede keer meedeed.
Ze nam het voor de mol op, met verve. Tja. Dat voelt niet fijn natuurlijk, achteraf gezien.
« Laatst bewerkt op: 28-10-2020, 08:11:24 door Run »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #567 Gepost op: 28-10-2020, 09:11:53 »
Al bij al dus een heel goede mol!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #568 Gepost op: 28-10-2020, 10:06:08 »
Geen seconde over nagedacht dat Jeroen de mol kon zijn. Echt geen seconde. Elke kandidaat wel is verdacht behalve Jeroen.
Ook niet toen het op een presenteerblaadje werd aangegeven vlak voor de finale? Ik ging toen om ook omdat ik opeens zag dat hij inderdaad voor de geldzakjes was gaan staan.
« Laatst bewerkt op: 28-10-2020, 10:07:47 door Run »