Auteur Topic: [Kandidaat] Tygo Gernandt  (gelezen 60292 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #180 Gepost op: 5-10-2020, 17:30:47 »
Kruipt als een mol door het zand.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #181 Gepost op: 6-10-2020, 00:08:47 »
Ik was blij in afl 1 om Tygo weer terug te zien, vond het 1 van de leukste kandidaten die er afgelopen 20 jaar geweest zijn, maar moet daar toch wat op terugkomen want hij maakt het me een stuk moeilijker dan in zijn eigen seizoen ::rofl::
In zijn eigen seizoen was het me vrij snel duidelijk dat hij tijdens opdrachten wel de mol speelde maar het niet was, dit seizoen vind ik hem maar moeilijk te peilen.

Wat me het meeste tegenstaat is dat zijn woorden en lichaamstaal vaak niet met elkaar overeen komen. Hij blijft me te vaak voor zijn persoonlijkheid op de achtergrond, pakt wel zn momenten, maar lijkt ze zorgvuldig te kiezen. Hij is fanatiek in opdrachten maar brengt weinig geld binnen en probeert constant andere spelers verdacht te maken. Dit alles schreeuwt mol bij mij.

Alleen als ik dan kijk naar zijn posities binnen opdrachten en mogelijke molacties, blijft het lijstje wel heel klein. Hij was niet in het dorp bij de luiken, was aan het schilderen ipv in het museum en nu weer in de heli ipv op roadtrip.
Precies dit, voelt verdacht, maar als het erom gaat zit hij niet op de goede positie.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #182 Gepost op: 6-10-2020, 19:04:18 »
Nog even over de luiken: die kunnen ook gewoon dicht zijn gewaaid en Tygo zijn molactie was dan om het niet door te geven  ::joehoe::.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #183 Gepost op: 6-10-2020, 22:15:54 »
Heeft misschien heel subtiel gemold?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #184 Gepost op: 6-10-2020, 22:27:37 »
Nog even over de luiken: die kunnen ook gewoon dicht zijn gewaaid en Tygo zijn molactie was dan om het niet door te geven  ::joehoe::.

Dat is nauwelijks als molactie te tellen. Er gaat iets fout 100m van mij vandaan en ik grijp niet in. Trouwens, Ron, Ellie en Horace zeiden net zo goed niets.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #185 Gepost op: 7-10-2020, 11:16:57 »
Nog even over de luiken: die kunnen ook gewoon dicht zijn gewaaid en Tygo zijn molactie was dan om het niet door te geven  ::joehoe::.
Als Peggy een paar luiken opent, zien we dat alleen van binnenuit, we zien wel Tygo aan de porto die roept: 'Goed bezig, Peggy!' maar we weten niet of hij daarmee bedoelt dat ze de goede luiken heeft geopend, misschien heeft ze verkeerde luiken geopend en zegt hij het daarom.  :D Ron zit ernaast en weet niet dat het over luiken gaat.
« Laatst bewerkt op: 7-10-2020, 11:18:47 door Run »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #186 Gepost op: 7-10-2020, 13:06:09 »
Hmm...
Ik dacht wel te zien dat de luiken van Peggy aan de binnenkant van die metalen klemmetjes hadden waarmee de rode borden tijdelijk zijn vastgezet.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #187 Gepost op: 7-10-2020, 13:10:33 »
Zie even mijn analyse in het topic van deze opdracht, daaruit kan je met redelijk grote zekerheid wel zeggen dat de luiken die we niet van buiten geopend zagen worden, wel degelijke de goede luiken waren. Veel opmerkelijker is dat Peggy en Patrick aan het begin vrijwel naast luiken staan (degene die Patrick uiteindelijk met de bezem zal openen), en doen alsof ze die niet zien (?) en dan weer weglopen de trap omhoog. Vervolgens is Tygo heel verbaasd dat ze weer weggaan. In de uitzending leek dit misschien wat overdreven, maar ze stonden dus praktisch naast luiken die geopend moesten worden met een deur er vrijwel onder. Ik zie Tygo in deze opdracht heel weinig opmerkelijks doen, onderonsje met Ron (waarin Ellie verdacht wordt gemaakt) is dan nog belangrijkste misschien.

Volgens mij wordt er meestal van te voren wel over nagedacht hoe er gemold kan worden. Hopen dat er genoeg wind staat en dat de anderen dan de luiken niet goed openen doen en er dan niks van zeggen, lijkt mij toch niet een goed uitgewerkt plan waar je van uit kan gaan dat het waarschijnlijk zal lukken. Of het moet heel erg flauw zijn: niet op de haak, is niet open, want hij zal (ook met weinig wind) vanzelf weer dicht klappen. Maar dan is dit als kijker totaal niet te herleiden omdat het nergens gezegd wordt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #188 Gepost op: 7-10-2020, 13:54:49 »
Krijg opeens een Jan dejavu hier. Peggy = Simone. Tygo = Jan. Hij is het gewoon en we trappen er allemaal in. Als je alle mol acties op een rijtje zet vind ik hem nu verdachter dan Peggy om eerlijk te zijn.


Ik verdacht Tygo, maar als dit de belangrijkste molacties zijn schuif je me net weg van Tygo...

Potentiele molacties:

Citaat

Bij de opdracht Spiegel Beeld belt hij niet naar de groep en loopt hij voorbij alle spiegels die Patrick vind


Akkoord, mogelijke goede molactie.

Citaat

Bij de opdracht Gastenlijst noemt Tygo Pablo als jongensnaam, een naam die niet veel meer voorkomt in Italië, en hij begint de boel te saboteren door mannen met verkeerde namen naar het restaurant te sturen


Een naam terwijl Peggy heel de categorie vrouwennamen schrapt. Is Tygo de eerste die begint te saboteren? Peggy gaat er ook vlot in mee.

Citaat

Bij de opdracht Steenrijk probeert Tygo 1 zilveren steen te pakken in plaats van 2, pleit hij voor het niet pakken van de zilveren stenen en loopt hij voorbij het bordje met de gouden stenen


Akkoord. Al is het stenen uitgooien misschien gebeurd toen alles al gewisseld was. Peggy loopt ook eerst voorbij de gouden stenen en leidt de rest af. Tygo loopt achteraan. Als het eerste groepje misloopt ga je zelf ook al sneller de stenen missen.

Citaat

Bij de opdracht Meeslepend doet Tygo de joker van Horace in de bak [=> weet dat er daarna een zwarte vrijstelling komt dus hoe meer jokers hoe beter], pakt hij geen geld en verschuift hij de kist amper


?

Citaat

Bij de opdracht Sleutelbos lijkt Tygo het heel erg goed te doen, maar vergeet zelf zijn eigen koker te openen en zo komt er toch nog minder geld in de pot + verscheurd een briefje van 100 voor Jeroen


Dat het kokertje nog dicht was kan niet bewezen worden en dat gescheurde briefje zou wel een heel risky molactie zijn...

Citaat

Bij de opdracht Fortuin schiet Tygo geen schild neer


Vreemd voor iemand als Tygo, maar de kans dat alle schilden met zoveel pogingen geraakt waren was echt groot.

Citaat

Bij de opdracht Meesterwerken probeert Tygo moeilijk het schilderij te beschrijven, maar het schilderij word alsnog gevonden


Akkoord, al had hij Nikkie wel een goede omschrijving gegeven.

Citaat

  • Bij de opdracht Follow the Money noemt hij Dennis en Klaas als een suggestie, maar dramt hij door voor Jon van Eerd. Tja, je hoeft maar één fout te hebben en de opdracht is mislukt.

Hij noemt wel Dennis. Peggy noemt niemand goed.

Citaat

Bij de opdracht Groeten uit Florence zorgt Tygo ervoor dat 200 euro uit de pot word gehaald door gelijk een foto te maken van Palazzo Pitti


Maar weet ook direct de locatie voor de foto van 250 euro.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #189 Gepost op: 7-10-2020, 13:58:45 »
Ik denk dat je een beetje verward bent Belgian Mol.. dit is Tygo zijn topic niet die van Peggy  ::).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #190 Gepost op: 7-10-2020, 15:07:29 »
Ik denk dat je een beetje verward bent Belgian Mol.. dit is Tygo zijn topic niet die van Peggy  ::).

Jij zegt dat op basis van deze acties Tygo verdachter is dan Peggy, dus de naam Peggy komt uiteraard er in voor om dit te weerleggen ;).

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #191 Gepost op: 7-10-2020, 17:01:37 »
Jij zegt dat op basis van deze acties Tygo verdachter is dan Peggy, dus de naam Peggy komt uiteraard er in voor om dit te weerleggen ;).

Who said that  ???

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #192 Gepost op: 7-10-2020, 17:36:17 »
Who said that  ???

Krijg opeens een Jan dejavu hier. Peggy = Simone. Tygo = Jan. Hij is het gewoon en we trappen er allemaal in. Als je alle mol acties op een rijtje zet vind ik hem nu verdachter dan Peggy om eerlijk te zijn.


Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #193 Gepost op: 7-10-2020, 17:42:34 »
Ik zei niet dat ik ook niet Peggy verdacht vind. Ik vond alleen Tygo zijn molacties meer outside of the box dan Peggy haar molacties.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #194 Gepost op: 7-10-2020, 18:12:22 »

Sanmol schrijft:

Bij de opdracht Meeslepend doet Tygo de joker van Horace in de bak [=> weet dat er daarna een zwarte vrijstelling komt dus hoe meer jokers hoe beter], pakt hij geen geld en verschuift hij de kist amper

Dat is niet juist.
Nadat Tygo is afgeschoten geeft hij de kist een behoorlijke zwieper vooruit. Het leek wel een bowlingbal.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #195 Gepost op: 7-10-2020, 18:26:58 »
Nadat Tygo is afgeschoten geeft hij de kist een behoorlijke zwieper vooruit. Het leek wel een bowlingbal.

Ik weet niet alsof je ooit hebt gebowled, maar zo gaat een bowlingbal dus niet.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #196 Gepost op: 7-10-2020, 19:32:16 »
De combinatie karakter, ervaring, kennis en acteertalent maakt hem wat mij betreft tot een serieuze optie de mol te zijn.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #197 Gepost op: 8-10-2020, 00:24:33 »
Ik weet niet alsof je ooit hebt gebowled, maar zo gaat een bowlingbal dus niet.

Eh ja, dat van de bowlingbal was een grapje. Het ging mij er om dat Tygo in de houding van een bowler de kist een schuiver gaf.
Heb je dat inmiddels teruggekeken?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #198 Gepost op: 8-10-2020, 00:38:56 »
Eh ja, dat van de bowlingbal was een grapje. Het ging mij er om dat Tygo in de houding van een bowler de kist een schuiver gaf.
Heb je dat inmiddels teruggekeken?

Kist kwam niet er ver daardoor.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #199 Gepost op: 8-10-2020, 01:08:09 »
Ik denk dat je een beetje verward bent Belgian Mol.. dit is Tygo zijn topic niet die van Peggy  ::).
Jij doet vaak zo kattig als mensen het niet met je eens zijn, is niet nodig.