Auteur Topic: [Kandidaat] Tygo Gernandt  (gelezen 61384 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #220 Gepost op: 12-10-2020, 13:21:58 »
O, dat wist ik niet.

Als kandidaat speelt hij dit spel in ieder geval erg knap: beide seizoenen! Eerste seizoen zat hij volgens mij ook op de juiste mol, dacht ik?
Als hij nu de mol zou zijn: petje af. Maar dan is hij misschien wel 'per ongeluk' in de helicopter beland, vermoed ik.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #221 Gepost op: 12-10-2020, 13:42:53 »
Als Tygo niet in de helikopter wilde had hij niet als laatste uit de laatste bus moeten komen en achteraan moeten lopen bij het pakmoment van de enveloppen.

Ik weet dat er geopperd is dat de productie de routes in de auto's kon leggen zoals de productie dat wilde maar dat zou oneerlijk zijn omdat de productie dan bepaalt wie kans heeft op de  vrijstellingen. Nu gebleken is dat Nikkie en Tygo geen rol hadden in de opdracht in aflevering 6 (behalve ontsnappen ten gunste van zichzelf) denk ik ook niet dat de productie hier de hand in heeft gehad.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #222 Gepost op: 12-10-2020, 13:57:55 »
Als Tygo niet in de helikopter wilde had hij niet als laatste uit de laatste bus moeten komen en achteraan moeten lopen bij het pakmoment van de enveloppen.

Klopt, daarom heb ik getwijfeld om over te stappen naar Tygo.

Aan de andere kant vind ik het vreemd dat Nikkie & Tygo zo lang eigenlijk helemaal niet aan het spel konden deelnemen. Is dat dan wel zo? Vind het vreemd als er geen Plan B was voor de mol.

Trouwens... als Tygo of Nikkie het is past het mooi bij de uitspraak van Rik, dat de productie het aandurfde om de kandidaten zo lang los te laten. Als de mol bij het groepje van 4 was is daar geen sprake van. Is er niks gedurfds aan.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #223 Gepost op: 12-10-2020, 14:08:05 »
Tygo wordt bijna nooit verdacht genoemd door andere kandidaten en de montage.
Zou een regie-strategie kunnen zijn. Echt heel mols heb ik van hem ook nog niet gezien. Dus nee, niet Tygo! (Maar ik ga het nog eens terugkijken.)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #224 Gepost op: 12-10-2020, 14:39:46 »
Mijn mol vanaf aflevering 1 maar zonder enige rationele, objectieve verklaringen hiervoor.

Het enige wat mij zo opvalt is dat Tygo mega uit in de luwte (dank Michmol) wordt gehouden, net zoals Jeroen in eerdere afleveringen. EDIT: ik vind het ook na terugkijken nog steeds waar, weinig verdacht neergezet in montage. En daar bedoel ik niet de laatste aflevering mee, want dat is logisch dat hij daar minder zendtijd heeft. Dit kan uiteraard persoonlijk zijn, aangezien ik het geen 'irritante' kandidaat vind zoals hier soms wordt geopperd.

Inderdaad zeer vreemd deze laatste aflevering, ik verwacht geen mol in de positie van Nikkie en Tygo met zo weinig invloed mogelijkheden.

Interessant seizoen dit, dat wel!
We hebben toch wel vaker gezien dat in een volgende aflevering al het geld er weer uitgespeeld werd? Ik begrijp niet dat iedereen daar zo verbaasd over doet. Bovendien heeft Tygo dit al voorspeld.  ::)

Als Tygo niet in de helikopter wilde had hij niet als laatste uit de laatste bus moeten komen en achteraan moeten lopen bij het pakmoment van de enveloppen.

Ik weet dat er geopperd is dat de productie de routes in de auto's kon leggen zoals de productie dat wilde maar dat zou oneerlijk zijn omdat de productie dan bepaalt wie kans heeft op de  vrijstellingen. Nu gebleken is dat Nikkie en Tygo geen rol hadden in de opdracht in aflevering 6 (behalve ontsnappen ten gunste van zichzelf) denk ik ook niet dat de productie hier de hand in heeft gehad.
Ik denk wel dat de productie dit gedaan heeft, anders had in de enveloppen wel gestaan wie welke route had.
Dat het Nikkie en Tygo werden, is aan de groep zelf te wijten omdat ze steeds dezelfde groepjes wilden vormen. Tygo wilde graag eens met Ron, met iemand anders maar dat lukte niet hoewel ik vind dat hij wat meer had kunnen doordrammen, je wilt toch als kandidaat ook wel eens met een ander in een groepje. Ik denk dat hij met Ron wilde omdat die hem niet verdacht. Nikkie verdacht hem al wel, wat het lastiger maakt.

Ik zit behoorlijk in deze tunnel, ik zou er erg van staan te kijken als hij het niet is. Niet alleen door molacties - denk aan het 0,5 punt, het weggooien van stenen, sleutelpositie bij de sleutels, afleidingsmanoeuvres op het plein, na eerste foute mol waar mede door hem consensus over is een goede mol noemen, niets raken met boogschieten, ansichtkaart met weinig waarde kiezen, weinig geld verdienen, zijn juiste voorspellingen over wat de opdracht gaat worden - maar vooral omdat hij reed naar de helikopter, via een andere auto aanwijzingen geven gaat vaak mis en dan was er het risico groot geweest dat de helikopter niet bereikt werd. Maar ook vanwege het gekke knappen van de ketting en het net op tijd ontsnappen.
Dat nét toen hij moest plassen, er prominent in beeld een prostituee op de weg stond - wegwerker - is gewoon té toevallig.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 14:58:11 door Run »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #225 Gepost op: 12-10-2020, 15:59:52 »
Het is Tygo of Jeroen. Voor allebei zijn mollenstreken en kandidatenacties te noemen. Voor Jeroen de 300 euro die hij de laser-opdracht over de finish brengt, het boogschieten en zijn eigen aangezette verdachtmaking voor 100 euro. Voor Tygo aan de andere kant vooral deze laatste opdracht waarin hij geen invloed had op het geld.

Alles bij elkaar opgeteld, vind ik Tygo over het algemeen objectiever verdacht in de opdrachten dan Jeroen. Dat heeft te maken met acties zelf, maar ook met gedrag. Tygo is zoveel meer aanwezig in de opdrachten, fanatieker, extravert, hij schreeuwt, hij acteert, hij doet van alles. Eigenlijk zoals de leuke Mollen, Jan Versteegh, Kees Tol. De productie weet dat dat soort Mollen goed aanslaan bij het publiek. En we weten 100% zeker dat Tygo de Mol weer wilde worden. Dan heb je als productie de overweging in een jubileumseizoen om een type Mol Jan/Kees te maken of een Mol die wat giechelt op de achtergrond, soms eens slinks doet, maar zeker niet in het leuke Mollen rijtje valt. Ja, jongens, dan ga je toch gewoon voor Tygo?

En dan denk je misschien dat dat de overduidelijke keuze zou zijn geweest. Nou, de verdenkingen doen toch anders suggereren en de montage laat geen enkele verdenking jegens Tygo zien. Iedereen zit op Peggy of Nikkie of Ron of Jeroen of Ellie, maar Tygo wordt nergens sterk verdacht. Een enkele keer wordt hij benoemd, maar dat moet natuurlijk ook wel voor de geloofwaardigheid. Maar een kandidaat die nota bene de tactiek van het verwarring zaaien en liegen naar iedereen toe hanteert, zoals al is gebleken in 2014, die nooit wordt genoemd in verdenkingen, die doet toch iets anders dan dat hij letterlijk heeft verondersteld.

En laten we ook niet vergeten dat Tygo de groep dik aan heeft gezet op zijn toenmalige Mol, Jeroen. Iets wat hij ook direct in zijn biecht heeft bevestigd. Terwijl Tygo juist voorheen sterk verdeelde en loog over zijn verdenkingen. Zelfs tegen zijn eigen bondje. En nu mogen we dus ook nog veronderstellen dat Tygo zijn verdenking van Peggy op Patrick heeft geduwd. Dit is niet kandidaat Tygo die we uit 2014 kennen. Deze Tygo acteert meer. Hij lijkt juist in tegenstelling tot de andere kandidaten, naïever geworden te zijn. Als hij zes jaar terug niet zo naïef was en de juiste Mol wist te vinden, dan gaat er bij mij niet in dat Tygo tegen de finale aan nog steeds fout zit op Peggy.


Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #226 Gepost op: 12-10-2020, 16:10:22 »
Hij is overal inderdaad opvallend afwezig en werd bijvoorbeeld bij Sleutelbos enorm fanatiek in beeld gebracht. Er verdween echter wel geld terwijl hij op een centrale positie stond en hij was er vervolgens als de kippen bij om Jeroen zwart te maken.

Als hij de laatste aflevering niet buitenspel had gestaan, dan stond hij nu nog hoog op mijn lijstje. Maar een hele aflevering geen invloed op de pot hebben? Dat weegt voor mij toch wel erg zwaar.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #227 Gepost op: 12-10-2020, 16:15:06 »
Het is Tygo of Jeroen. Voor allebei zijn mollenstreken en kandidatenacties te noemen. Voor Jeroen de 300 euro die hij de laser-opdracht over de finish brengt, het boogschieten en zijn eigen aangezette verdachtmaking voor 100 euro. Voor Tygo aan de andere kant vooral deze laatste opdracht waarin hij geen invloed had op het geld.

Alles bij elkaar opgeteld, vind ik Tygo over het algemeen objectiever verdacht in de opdrachten dan Jeroen. Dat heeft te maken met acties zelf, maar ook met gedrag. Tygo is zoveel meer aanwezig in de opdrachten, fanatieker, extravert, hij schreeuwt, hij acteert, hij doet van alles. Eigenlijk zoals de leuke Mollen, Jan Versteegh, Kees Tol. De productie weet dat dat soort Mollen goed aanslaan bij het publiek. En we weten 100% zeker dat Tygo de Mol weer wilde worden. Dan heb je als productie de overweging in een jubileumseizoen om een type Mol Jan/Kees te maken of een Mol die wat giechelt op de achtergrond, soms eens slinks doet, maar zeker niet in het leuke Mollen rijtje valt. Ja, jongens, dan ga je toch gewoon voor Tygo?

En dan denk je misschien dat dat de overduidelijke keuze zou zijn geweest. Nou, de verdenkingen doen toch anders suggereren en de montage laat geen enkele verdenking jegens Tygo zien. Iedereen zit op Peggy of Nikkie of Ron of Jeroen of Ellie, maar Tygo wordt nergens sterk verdacht. Een enkele keer wordt hij benoemd, maar dat moet natuurlijk ook wel voor de geloofwaardigheid. Maar een kandidaat die nota bene de tactiek van het verwarring zaaien en liegen naar iedereen toe hanteert, zoals al is gebleken in 2014, die nooit wordt genoemd in verdenkingen, die doet toch iets anders dan dat hij letterlijk heeft verondersteld.

En laten we ook niet vergeten dat Tygo de groep dik aan heeft gezet op zijn toenmalige Mol, Jeroen. Iets wat hij ook direct in zijn biecht heeft bevestigd. Terwijl Tygo juist voorheen sterk verdeelde en loog over zijn verdenkingen. Zelfs tegen zijn eigen bondje. En nu mogen we dus ook nog veronderstellen dat Tygo zijn verdenking van Peggy op Patrick heeft geduwd. Dit is niet kandidaat Tygo die we uit 2014 kennen. Deze Tygo acteert meer. Hij lijkt juist in tegenstelling tot de andere kandidaten, naïever geworden te zijn. Als hij zes jaar terug niet zo naïef was en de juiste Mol wist te vinden, dan gaat er bij mij niet in dat Tygo tegen de finale aan nog steeds fout zit op Peggy.

Nu dat ik erover nadenk de ''mijn collega. de mol'' vind ik ook wel een sterke hint naar de afleveringstitel ''renaissance'' . Er zijn best wel veel clous die naar Tygo leiden en ik denk dat hij als mol gewoon buitenspel is gezet door Nikkie tijdens de helikopter rit  ::vergroot::.

Edit: Vooral de opdracht steenrijk bevestigd mij waarom ik Tygo als mol zie en niet Jeroen. Jeroen is juist degene die wil dat ze de stenen ruilen en nog ééns ruilen (dit bleek uiteindelijk de correcte oplossing te zijn) en dat is letterlijk wat een mol niet wil doen tijdens die opdracht. Tygo is degene hier a. een steen minder pakt en b. maar door wil blijven lopen ik quote ''bootcamp come on!''. 
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 16:27:47 door Sanmol »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #228 Gepost op: 12-10-2020, 16:52:31 »
Maar een hele aflevering geen invloed op de pot hebben? Dat weegt voor mij toch wel erg zwaar.

Dit hebben we toch wel eerder gezien? Wacht maar af, volgende week!
Maar misschien dat de pot op dit niveau gevuld blijft want het is nog steeds geen groot bedrag. Er moet ook wat te winnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 16:58:53 door Run »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #229 Gepost op: 12-10-2020, 16:52:47 »
Nu dat ik erover nadenk de ''mijn collega. de mol'' vind ik ook wel een sterke hint naar de afleveringstitel ''renaissance''
Dat deed Inge echt heel goed, vond ik. Ze lijkt me ook geweldig in de rol van host ipv Rik. Bouwt heel mooi de spanning op. Die spanning tussen haar en Tygo ook ...heel fijn om naar te kijken. Had ik bij de andere oud-mollen helemaal niet. Die deden het ook goed, maar daar hing niks in de lucht... geen extra randje.

Het was al opgemerkt op widm.nl, maar hoe Inge begon ook. "Tygo, wederom, wil jij dat de anderen denken dat jij *het* bent. Mijn collega, de Mol."

Het woordje 'wederom' kan ook een hint zijn naar de seizoens- en afleveringstitel. Dat mis ik een beetje bij de andere overgebleven kandidaten ...een hint specifiek in afl. 1 naar renaissance.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #230 Gepost op: 12-10-2020, 17:03:13 »
Als hij de laatste aflevering niet buitenspel had gestaan, dan stond hij nu nog hoog op mijn lijstje. Maar een hele aflevering geen invloed op de pot hebben? Dat weegt voor mij toch wel erg zwaar.

Dat is de enige reden waardoor ik nu twijfel. Maar dan moet je de overweging maken tussen iemand die helaas niet op de goede plaats in de opdracht is gekomen versus iemand die tot wel zeker vier keer toe een serieuze kandidatenactie uitvoert. Ik vind Jeroen echt een zwakke Mol als hij dat kistje over de finish trok, zijn pijl in het schild schoot, inderdaad aangeeft meer stenen mee te willen nemen om maar onverdacht over te komen. En vervolgens 100 euro niet in de pot speelt en zo de hele groep (minus Ellie) op zich krijgt. Dan ben je per saldo verdachter en heb je voor meer geld in de pot gezorgd, dus dan heb je als Mol niet helemaal begrepen wat 'zo min mogelijk geld in de pot' en 'onverdacht' betekent. Je kan hier 100 keer met dubbele psychologie naar kijken, er zit altijd wel een kandidaat in de groep die je daardoor op je krijgt, dus dit is gewoon geen goede actie geweest van Mol Jeroen.

En op Elba had hij echt meer kunnen uitvoeren. Als Mol weet hij dat Patrick sterk op Peggy zit, dus dan mag je echt wel risico nemen. Zeker tegen het einde van het spel aan. Dan ga je als Mol zakjes pakken voordat de andere kandidaat, dus Patrick, dat zakje opmerkt. Hij heeft alle mogelijkheid daartoe gehad. Niet gebeurd. Nou ja, dat weten we niet zeker uiteraard, want 4.500:500=9 zakjes, dus er mist toch nog ergens een zakje. Maar de gevonden zakjes geld hadden echt wel verduisterd kunnen worden. En wie weet hadden Tygo en Nikkie toch ook wel invloed op 1.100 euro.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 17:05:09 door Chardo »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #231 Gepost op: 12-10-2020, 17:31:42 »
Een paar jaar geleden hadden we toch ook dat de mol een hele aflevering gevangen zat en geen invloed had?
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 17:35:10 door Run »

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #232 Gepost op: 12-10-2020, 17:44:31 »
Een paar jaar geleden hadden we toch ook dat de mol een hele aflevering gevangen zat en geen invloed had?

en Thomas die in de helikopter zat, daardoor niet in de groepen zat die geld konden vinden.
klaar voor de strijd

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #233 Gepost op: 12-10-2020, 17:53:15 »
Zat Kees ook niet in een helikopter? En was het niet Milouska die achter tralies zat en die ze net als nu moesten zien te vinden?

Het is ook symbolisch, de kandidaten zijn op zoek naar de mol en die weet net voor hun neus te ontsnappen. Kan het mooier?  :D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #234 Gepost op: 12-10-2020, 19:44:31 »
en Thomas die in de helikopter zat, daardoor niet in de groepen zat die geld konden vinden.

Dit is waar ja. Het zit de mol ook niet altijd mee  >:(.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #235 Gepost op: 12-10-2020, 19:57:58 »
Helemaal mee eens, met alles wat wordt gezegd. En zoals Chardo ook aangeeft; in zo’n seizoen zou ik zeker voor tygo gaan, de meeste populaire mollen onder kijkers hebben een soortgelijk profiel. Ik blijf steevast bij deze tunnel....
Meer L

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #236 Gepost op: 12-10-2020, 20:55:52 »
Zat Kees ook niet in een helikopter? En was het niet Milouska die achter tralies zat en die ze net als nu moesten zien te vinden?

Het is ook symbolisch, de kandidaten zijn op zoek naar de mol en die weet net voor hun neus te ontsnappen. Kan het mooier?  :D

De helikopter is het probleem niet, wel dat Nikkie en Tygo 24 uur uit de groep zijn en niet deel hebben genomen aan de opdracht in afl. 6. Kees en Thomas hadden als mol een rol in de opdracht. Kees mocht geld halen en heeft daarvan een deel weggegooid. Thomas moest er samen met 3 andere kandidaten voor zorgen dat er 4 vrijstellingen gevonden werden terwijl de rest op zoek moest naar geld. Deze vrijstellingen waren nodig voor de volgende opdracht. 

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #237 Gepost op: 12-10-2020, 20:57:42 »
De helikopter is het probleem niet, wel dat Nikkie en Tygo 24 uur uit de groep zijn en niet deel hebben genomen aan de opdracht in afl. 6. Kees en Thomas hadden als mol een rol in de opdracht. Kees mocht geld halen en heeft daarvan een deel weggegooid. Thomas moest er samen met 3 andere kandidaten voor zorgen dat er 4 vrijstellingen gevonden werden terwijl de rest op zoek moest naar geld. Deze vrijstellingen waren nodig voor de volgende opdracht.

Als ik de mol was had ik ook lekker droog in de helikopter gezeten  ::rofl::.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #238 Gepost op: 13-10-2020, 01:03:00 »
Hij is overal inderdaad opvallend afwezig en werd bijvoorbeeld bij Sleutelbos enorm fanatiek in beeld gebracht. Er verdween echter wel geld terwijl hij op een centrale positie stond en hij was er vervolgens als de kippen bij om Jeroen zwart te maken.

Als hij de laatste aflevering niet buitenspel had gestaan, dan stond hij nu nog hoog op mijn lijstje. Maar een hele aflevering geen invloed op de pot hebben? Dat weegt voor mij toch wel erg zwaar.

Dat heb ik ook. Bijna 1,5 aflevering zelfs buitenspel.  ???
Maar ook een aantal flink verdachte acties, dat absoluut.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #239 Gepost op: 13-10-2020, 01:25:32 »
Toelichting door Heinz: verplaatst vanuit het Jeroen-topic:

Dat geldt net zo goed voor de andere drie. Nikkie en Tygo zorgen voor 1000 euro in de pot bij het schilderen. Peggy en Nikkie schieten net als Jeroen een pijl raak. Tygo stond niet in het dorp bij Meer of Min. Peggy zegt bij Follow the Money dat ze geen mollen moeten noemen die ze al hadden gezien in aflevering 1, wat de kans groter maakt dat er goede namen werden genoemd. Peggy vindt geld op Elba. Nikkie en Tygo stonden grotendeels buitenspel deze aflevering. Peggy, Nikkie en Tygo kwamen op tijd bij Routebeschrijving. Nikkie ging als eerste bij de laseropdracht, wat een slechte molpositie kan zijn net als als laatste gaan, maar bij Nikkie konden de anderen ook nog meekijken. Tygo, Jeroen en Nikkie begonnen alle drie niet bij de fakkels bij Fortuin, de enige deelopdracht die kon mislukken.

Alle argumenten die worden gegeven waarom Jeroen niet de mol is of een slechte mol is, gelden ook voor Nikkie, Peggy en Tygo.

Nu is dit Jeroen zijn topic, maar als Tygo tunnelaar wil ik dit even uitleggen en kort en bondig dan maar..

Die 1000 euro bij het schilderen was gewoon een mislukte mol actie (geef ik toe, die gebeuren ook wel eens én dat is okay)
Tygo stond niet in het dorp bij Meer of Min Luiken kunnen alsnog dicht zijn gewaaid en mol Tygo zei daar gewoon niks over o.a Ron zegt dit na de opdracht nog even
Nikkie en Tygo stonden grotendeels buitenspel deze aflevering Tja, door Nikkie ja want Tygo werd buitenspel gezet (afleveringstitel weggewerkt!!) door Nikkie tijdens het vormen wie bij wie zou komen
Tygo, Jeroen en Nikkie begonnen alle drie niet bij de fakkels bij Fortuin, de enige deelopdracht die kon mislukken. Realistisch gezien ook de enige deelopdracht die echt kon mislukken.. Tygo schoot geen schild neer, dus dat is alsnog een mol actie daar
« Laatst bewerkt op: 13-10-2020, 08:23:07 door Heinz »