Auteur Topic: [Kandidaat] Peggy Vrijens  (gelezen 47379 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #180 Gepost op: 11-10-2020, 08:41:52 »
Dat je iemand op basis van verdenkingen zomaar kan afstrepen werkte volgens mij alleen in de eerste paar seizoenen. Daarna is het nooit meer zo ondubbelzinnig geweest. Dus als de verdenking van iemand die er uit vliegt bekend wordt gemaakt is mijn vuistregel dat de conclusie die je daaruit kunt trekken niet waar is.
Deze vuistregel maakt in dit geval Peggy de mol.

Dat maakt Peggy niet per se de mol. In eerdere seizoenen werden kandidaten ook door de afvallers genoemd en die kandidaten waren lang niet altijd de mol.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #181 Gepost op: 11-10-2020, 09:52:47 »
In de vorige afleveringen kon ik Peggy heel slecht peilen. Maar in deze aflevering is alles aan Peggy nep. Zij praat geforceerd. Lijkt zich helemaal niet druk te maken over het feit dat Tygo en Nikkie niet konden vinden.

Maar met de executie vond ik het wel echt heel duidelijk. Ze zet een act op, die niet eens goed geacteerd is. Als je het vergelijkt hoe bijvoorbeeld Jeroen naar zijn scherm kijkt, die zakt bijna ineen van de spanning. En Peggy lachend: 'Oh ik ben dus door?'

Offline Altoire

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #182 Gepost op: 11-10-2020, 10:23:10 »
Peggy is mijn mol. Ik heb dat gevoel al sinds aflevering 1 samen met wat twijfels. Maar de laatste aflevering was voor mij doorslaggevend.

1. Tijdens het rijden mist ze bijna een afslag. "Sorry, ik ben nog niet helemaal wakker." vervolgens gaat ze heel raar zingen. (Hier hoor ik overigens "MOL" in. Heb het zelfs nog wat vertraagd.)
2. Wanneer Ron en Peggy helemaal boven zijn wijst ze naar de andere toren en zegt "Kom", je ziet haar dan half grijnzend weglopen. Kon zich hier bijna niet inhouden.
3. Bij het theater stopt ze 1 zakje met molgeld in haar tas. Waarom gaat deze niet naar de penningmeester? Er mist geld, en het lijkt alsof niemand dit ziet. Er is wel in geknipt, maar volgensmij heeft niemand hier door dat Peggy een zakje in haar tas heeft gedaan.
4. Ze lacht heel veel in deze aflevering, ondanks de knaagende angst voor de dubbele executie. En dan heb je ook nog het feit dat ze de kandidaten af wil leiden met hoe mooi de omgeving wel niet is.
5. Executie. Ze is natuurlijk een actrice, maar wauw. Wat een strak gezicht kan ze trekken terwijl de rest rilt van spanning?

Dan heb je natuurlijk nog Patrick, die volgens zijn biecht volledig op Peggy is gegaan. Maar dit wilt niet alles zeggen. Er zitten namelijk super veel vragen in, kan zijn dat hij toch meer fouten heeft gemaakt dan Jeroen. Ron zat niet op Peggy, volgens de vraag zit hij op Jeroen en toen vloog hij eruit. Ik weet even niet op wie Jeroen zit, maar in mijn ogen is hij geen mol. Buiten het interview vond ik dat gesprek met Ellie over het briefje dat hij meegesmokkeld heeft een gewaagde actie. Als Mol zou je dit toch nooit willen? Als het hem echt is, nou- dan heeft hij mij behoorlijk op een dwaalspoor gezet.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #183 Gepost op: 11-10-2020, 10:32:10 »
Ik vond Peggy juist heel naturel overkomen tijdens de executie. Eerst een verslagenheid toen ze haar scherm zou krijgen want ze dacht dat zij weg moest omdat Ron de mol was. Toen haar scherm groen werd de verbazing dat ze toch blijft.

Net zoals Roderick toen Peggy en hij over waren en Peggy zijn mol was.

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #184 Gepost op: 11-10-2020, 10:52:20 »
Ik heb het nog even terug gekeken. Maar ik vind het echt heel gemaakt over komen.

En dan komt precies overeen met hoe zij dit seizoen is: nep en geforceerd. Zij reageert ook totaal anders dan de rest.

Als je het vergelijkt met executies van andere kandidaten, die zakken bijna ineen van de spanning en durven bij niet te kijken.

Peggy met een klein glimlachje: oh ik ben door?

Als zij kandidaat is, dan weet je dat je 50 % kans hebt dat je eruit gaat. Nog meer, als de mol ertussen zit. Dan vind ik deze reactie echt niet passend.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #185 Gepost op: 11-10-2020, 11:01:45 »
Op basis van 6 afleveringen blijf ik voorlopig toch bij Peggy. Ik zou niet weten waar ik anders naar toe moet. Ik vind haar verreweg het meest mols geweest van de 4 die over zijn. Maar op basis van de verdenkingen wordt het een moeilijke zaak. Het kan eigenlijk alleen nog als:

- Ron er totaal naast zat. Hij is behalve Peggy de enige die aangaf dat hij 100% ging tunnelen, dus dat is heel aannemelijk.
- Jeroen en Patrick niet volledig op hun biechtverdachte hebben ingezet, maar nog in behoorlijke mate hebben gespreid op iemand anders (Jeroen op Peggy, en Patrick op wie dan ook). Ook dat is goed mogelijk, want ze hebben nergens gezegd dat ze 100% op hun Mol gingen inzetten.

De testbiechten van Jeroen en Patrick bieden nog wel wat ruimte. Patricks biecht over Routebeschrijving kan uit de vorige aflevering komen (vooral de opmerking over het addertje onder het gras en zijn afsluiting met: 'En nou ja, zo blijkt' geeft te denken. Zoiets zeg je eerder als een opdracht net achter de rug is). Hij kan trouwens ook zonder hulp van de montage besloten hebben om nog iemand anders mee te nemen in de test. En Jeroen zegt: 'Ik verdenk nog steeds Nikkie, omdat...'. En ook dat geeft ruimte voor nog een andere verdachte, en dat moet dan Peggy zijn geweest.

Het pad wordt wel steeds smaller!! Maar toch, Peggy springt er voor mij over het hele seizoen gezien uit met mogelijk verdachte acties. Op dit moment zie ik dat in geen van de anderen. Dus met grote twijfel vanwege de verdenkingen, die dan wel erg misleidend zijn, maar ik blijf. Als Peggy de Mol is, dan is ze waarschijnlijk door veel kandidaten verdacht geweest. En heeft de productie een paar kunstgrepen moeten toepassen om het toch nog spannend te houden.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 11:11:10 door Newbie2 »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #186 Gepost op: 11-10-2020, 11:53:43 »
ik volg de analyse van Newbie2
En voeg eraan toe dat:
- ik me moeilijk kan voorstellen dat de mol een zeer kleine en onbeduidende rol zou spelen in wat by far DE opdracht is van dit seizoen, met zelfs geen mogelijkheid om het verdienen van geld te saboteren. Dus lijkt het me sterk dat Tygo of Nikkie de mol zou zijn.
- Jeroen wel heel verdacht wordt neergezet in deze aflevering, ook als dat niet nodig is (bvb vinden van de sleutel die hij zou gesaboteerd hebben, wat als mol geen probleem is, integendeel, maar ook het nadrukkelijk afzijdig blijven in het theater wat suggereert dat hij de enveloppe zou verstopt hebben => zou de regie dat doen met de echte mol?

Blijft over: Peggy, die inderdaad vaak gemaakt acterend overkomt doorheen de afleveringen, inclusief bij de executie als je nogmaals herbekijkt.
De verdenkingen zijn dan een kunststukje van de makers met opzetten rookgordijn dat al een tijdje aan de gang is (Tygo die Peggy verdenkt, Patrick die in zijn dagboek zegt dat hij Tygo teveel heeft gevolgd).
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 13:48:24 door Molekule »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #187 Gepost op: 11-10-2020, 11:58:36 »
Peggy heeft heel veel molse dingen gedaan.
Maar ik vraag me af: hoe is dan te verklaren dat ze geld pakt onder die klok?

Ik zit te diep in een andere tunnel nu, maar mocht 'mijn mol' toch nog afvallen, dan moet ik Peggy toch serieus gaan heroverwegen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #188 Gepost op: 11-10-2020, 12:06:37 »
Peggy heeft heel veel molse dingen gedaan.
Maar ik vraag me af: hoe is dan te verklaren dat ze geld pakt onder die klok?
Ik moet nog terugkijken, maar ik dacht toen dat gebeurde: hoe weet Peggy nou dat er geld zit onder die klok? Ze kwam, wat ik zag, vanuit een onmogelijke hoek. Voorkennis? ::rofl:: Een verdachte Mol moet natuurlijk af en toe wel iets pakken, en in deze opdracht was het maar 1x.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #189 Gepost op: 11-10-2020, 12:13:24 »
Dat is ook waar Newbie2! Vooral Patrick was de grote geldbrenger hier.
Jeroen en Peggy waren hier het meest verdacht, vind ik.

Ik moet het ook nog terugkijken, maar volgens mij pakte Peggy €500,--? Dat vind ik best veel als ze de mol zou zijn en de verdenkingen van zichzelf wil afhalen (al was ze hier met Ron en ik denk dat Ron vooral Nikkie verdacht?) Ik weet niet of dat helemaal nodig was.

Aan de andere kant: het zou wel een mooie mol-actie zijn als ze niet al het geld mee heeft genomen. Feit is wel dat niet al het geld is gevonden.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #190 Gepost op: 11-10-2020, 13:23:58 »
In het Jeroen-topic is opgemerkt dat de testbiecht van Jeroen in afl. 6, waarin hij in algemene bewoordingen zegt dat hij Nikkie verdenkt, niet overeenkomt met zijn testbiecht van afl. 4. Daarin sloot hij Nikkie juist uit.

Dat maakt het een reële mogelijkheid dat we niet (alleen) van Patrick maar (ook) van Jeroen in afl. 6 een testbiecht van een eerdere aflevering te horen krijgen. In het geval van Jeroen zou het dan wellicht gaan om afl. 3. Niet eerder denk ik, want hij heeft het over 'alle opdrachten' en 'alle afleveringen'.

Ik vind de zaak Peggy er in elk geval weer een stukje sterker op geworden. :)
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 16:23:40 door Newbie2 »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #191 Gepost op: 11-10-2020, 13:37:01 »
Als Peggy de mol is hebben ze er wel een heel groot script omheen geschreven dat Peggy Ron verdenkt, met bijbehorende gespeelde verbazing van Peggy tijdens het vertrek van Ron, haar verdenkingen in de opdrachten die naadloos aansluiten op haar biechts over Ron etcetera. Zoveel moeite voor niks. De Mol heeft al genoeg aan het niet ontdekt worden en acties voorbereiden / uitvoeren, ik geloof niet dat ze er nog zo’n heel toneelspel omheen zouden bedenken. Makkelijkst is om de mol mee te laten gaan in een verdenking op een toch al verdachte kandidaat (Leonie bijv.), of iemand die in de finale komt.

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #192 Gepost op: 11-10-2020, 13:40:59 »
Maar Peggy vindt wel de klok, en de bel met de zes koppen. Ook in andere opdrachten vindt zij juist de aanwijzingen. Ik ben het er niet mee eens dat Peggy weinig doet.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #193 Gepost op: 11-10-2020, 13:53:27 »
Als Peggy de mol is hebben ze er wel een heel groot script omheen geschreven dat Peggy Ron verdenkt, met bijbehorende gespeelde verbazing van Peggy tijdens het vertrek van Ron, haar verdenkingen in de opdrachten die naadloos aansluiten op haar biechts over Ron etcetera. Zoveel moeite voor niks.

Voor een actrice heeft een script alvast geen geheimen, en is dit zelfs core business.
De verdenking naar Ron tijdens de opdracht kan en hoeft niet vooraf gepland te zijn, maar kan in een biecht die achteraf wordt opgenomen wel perfect “gebruikt” worden en dus mooi meegenomen. Ze zal wel meer verdenkingen in het rond strooien die we nooit te zien krijgen. En indien niet, kan ze nog steeds beweren dat Ron haar mol is hè.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 13:56:01 door Molekule »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #194 Gepost op: 11-10-2020, 14:06:45 »
Eens. Ik vind Peggy sowieso op sommige momenten erg geacteerd overkomen, inclusief in haar biechten. Maar ik weet niet hoe dat was in haar eerste seizoen, dat heb ik nooit gezien.

Ik heb trouwens ook al gelezen dat Peggy kan worden afgeschreven omdat ze tot nu toe bijna alleen maar op afvallers heeft gezeten. Nu Ron weer. Het bredere publiek zal dat misschien niet zo opvallen, maar hier op het forum een extra reden om haar af te schrijven. Want het is ongebruikelijk. Wie weet dus een goeie zet van de makers, die er alles aan moeten doen om te voorkomen dat Peggy niet alleen bij de kandidaten, maar ook bij de kijkers en speurders massaal verdacht wordt.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #195 Gepost op: 11-10-2020, 14:32:02 »
Ook nog eens opvallend dat het tweede rode scherm laatst zit en dus de suspense mist. Niet echt gebruikelijk, wat op zich ook weer richting script kan wijzen met name waar wil je als maker de nadruk op leggen.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 14:34:23 door Molekule »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #196 Gepost op: 11-10-2020, 18:38:45 »
Ik blijf het positieve nieuws toch maar melden. Het wordt wel besproken in andere topics, maar het is hier ook van belang: Ron, die naar eigen zeggen volledig op één persoon de test heeft ingevuld, heeft een testvraag ingevuld op Jeroen.

Afijn, ik weet niet eens of het allemaal wel zo zinnig is om te proberen de verdenkingen te doorgronden. Zolang er een minuscule uitweg uit de verdenkingen is (en die is er ;D) zit ik behoorlijk comfortabel in deze tunnel. Gewoon op basis van wat we aan mogelijke molacties hebben gezien. Miem heeft die een paar pagina's terug (zie hier) heel mooi opgesomd.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 18:45:51 door Newbie2 »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #197 Gepost op: 11-10-2020, 18:58:57 »
Eens. Ik vind Peggy sowieso op sommige momenten erg geacteerd overkomen, inclusief in haar biechten. Maar ik weet niet hoe dat was in haar eerste seizoen, dat heb ik nooit gezien.
In mijn ogen komt Peggy nu net zo over als in 2006. Niet geacteerd maar een tikkie apart, mysterieus. Verder is zij heel fanatiek en sluit ze zich goed af voor nepmollen.

Ze is wel wat rustiger, maar ze is dan ook 15 jaar ouder.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #198 Gepost op: 11-10-2020, 22:40:10 »
Voordat Peggy en Ron naar de Martello toren gaan legt Peggy uit hoe ze denkt dat het er uitziet, en gebaart ze het volgende:



Een 'm' -ala Jan in Kiev- en een 'l'. Met haar hoofd als 'o' gebaart ze 'mol'

edit: gifje via fs waarvoor dank
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 14:42:47 door Mollem »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #199 Gepost op: 11-10-2020, 23:04:35 »
Het is gelukkig niet zo simpel dat je op basis van de verdenkingen die de regio ons laat zien kan bepalen wie wel of niet de mol is  ;) Is al zoveel gebleken dat dingen volgens de verdenkingen totaal onmogelijk zouden moeten zijn juist wel gebeuren.

Denk maar aan Rob dit jaar nog.