Auteur Topic: [Kandidaat] Peggy Vrijens  (gelezen 45530 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #80 Gepost op: 19-09-2020, 23:26:56 »
Opnieuw een biecht van Nikkie die Peggy verdacht maakt. Dit keer wanneer Nikkie slim opmerkt dat het interessant is om te kijken wie iemand aanvalt/beschuldigt. Tygo is degene die de aanval opent op Jeroen (en de hele tijd maar doorzet), maar na Nikkie's biecht zie je Peggy op Tygo's aanval inhaken.

Is ook echt wel verdacht trouwens, dat meedoen met een aanval op in dit geval Jeroen. ::jaja::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #81 Gepost op: 20-09-2020, 01:27:50 »
Snel los qua kettingen dan kun je als schakel tussen Tygo en de rest mooi geld verdonkeremanen, bij luiken blijven volharden: das mingeld, moet je vooral dicht laten zijn twee tactieken die prima werken. Dat Peggy een pijl raak schiet: mja wat is €200/€300 per geraakt schild? Tis geen €1500 ala Patrick vorige week :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #82 Gepost op: 20-09-2020, 01:49:32 »
*Als enige geen oogcontact in openingsfilmpje ( zie ook comment JaccoS),                     

*"Luiken openmaken" klonk ook niet al te enthousiast. Of oprecht verbaasd. Neen.

*En haar Molboek. Rode kaft. Welke tekst staat op kaft? Viel vorige week ook op. Deze uitzending staat ze vrindelijk te lachen naar omstanders terwijl zij pagina 1 omslaat. Terwijl zij studeren moet. Toch niet starten bij pagina 1? 

*moet ff uitzoeken hoe ik een print screen kan maken nu want als ik op pauze druk krijg ik die fakkels steeds.*
 
Edit; alsnog "blz 1 van Peggy" na 1 week als foto-bijlage. Nu nog de kaft kunnen lezen.
« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 02:22:37 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #83 Gepost op: 20-09-2020, 02:20:11 »
Bij gebrek aan een echt goed alternatief én het feit dat ze in heel wat opdrachten eigenlijk de tactiek van een Mol lijkt te volgen, zit ik nog steeds min of meer in een Peggy-tunnel (in hoeverre ik dat na pas drie afleveringen kan hebben). En precies daarmee, vooral dat opvallende tactische aspect, zou het toch niet moeten kunnen kloppen  ::rofl::

Ik wil er in geloven dat ik het spel niet zó makkelijk doorzie. Dan misschien toch liever mijn twee vervangende tunnels al sinds het begin: Jeroen en Ellie. Lekker nog wat inconsistente dingen en zaken die niet helemaal te rijmen zijn met het molschap.
Of het is Patrick en dan snap ik het helemaal niet meer  ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #84 Gepost op: 20-09-2020, 09:45:42 »
'Ook jij mag inderdaad vertrekken', zegt Rik bij de executie, na het groene scherm van Peggy. Blijkbaar maakte ze al aanstalten. Het kan zijn weggelaten, maar ik zie geen vragende blik naar Rik van 'wat moet ik doen?'. Ik vond dat net iets te snel geconcludeerd, op dat moment was alleen Jeroen nog maar afgezonderd van de groep.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #85 Gepost op: 20-09-2020, 13:01:32 »
Ik heb Peggy hoog op mn lijstje staan, maar ik vond haar deze aflevering heel onmols.

Ze was snel los met de sloten en heeft veel bijgedragen aan het binnenbrengen van het geld. Het geld wat niet in de pot kwam, kwam voornamelijk door mensen die niet los kwamen.

Ze opent veel luiken, eventueel zou ze nog iets gemold kunnen hebben met de niet meetellende luiken, maar dat is niet duidelijk. Ook is 2x verbaasd doen dat de luiken OPEN moeten wel een simpele verdachtmaking die de regie eerder als dwaalspoor laat zien.

Ze gooit de fakkels in de laatste nog te raken vuurkorf via de rand mis, een mol zou denk ik niet zo n groot risico nemen toch raak te gooien. Vervolgens schiet ze een pijl raak, terwijl 2 of 3 kandidaten juist niks raken.


Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #86 Gepost op: 20-09-2020, 13:16:42 »
'Ook jij mag inderdaad vertrekken', zegt Rik bij de executie, na het groene scherm van Peggy. Blijkbaar maakte ze al aanstalten. Het kan zijn weggelaten, maar ik zie geen vragende blik naar Rik van 'wat moet ik doen?'. Ik vond dat net iets te snel geconcludeerd, op dat moment was alleen Jeroen nog maar afgezonderd van de groep.

Meteen wat ik ook dacht toen ik dat zag en hoorde. Het is op zich wel een logische conclusie van haar en op een spannend moment als een executie trek je misschien zeer snelle conclusies? Typisch zo'n dingetje die vooral  bevestigend werkt voor iets wat je graag wilt zien, maar geen zeer sterk argument misschien :P

Iemand zij het ook al eerder, ze kwam wel erg nerveus over, misschien wel meer dan anderen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #87 Gepost op: 20-09-2020, 13:19:40 »
Ik vind na het terug zien van de beelden Peggy toch weer verdacht, maar dan doet ze telkens ook weer iets goeds...

Opdracht 1 - Geeft verkeerde biljetten aan mensen (bijvoorbeeld: Tygo zijn 50 euro biljet aan Jeroen), dit om zo verwarring te zaaien. Echter, werkte dit niet en lukte het haar alsnog om al haar 3 biljetten over te geven aan de correcte mensen.

Opdracht 2 - Opent een luik waarvan we niet zien alsof het een luik van -200 is, maar doet daarnaast het wel uitstekend goed met Patrick.

Opdracht 3 - Gooit haar fakkels op een rare manier, maar schiet wel een schild neer en verdient zo alsnog geld.


Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #88 Gepost op: 20-09-2020, 13:34:56 »
Ik zit al sinds aflevering 1 te diep in deze tunnel. Ik begin wel lichtelijk te twijfelen doordat zij zo overduidelijk verdacht wordt gemaakt en ik mij niet kan voorstellen dat het in aflevering 3 al zo obvious is.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #89 Gepost op: 20-09-2020, 14:17:46 »
Ik begon wel redelijk een Peggytunnel in te gaan, maar dat bijna alle kandidaten haar inmiddels mede noemen als molkandidaat, vind ik dan eigenlijk weer tegen haar als mol spreken.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #90 Gepost op: 20-09-2020, 15:54:11 »
Er is niet gezegd dat er geld afgaat bij een verkeerd luik en dacht dit word een makkie en de moeilijkheid gaat zitten in het lopen. Ze ging meteen op haar doel af, terwijl Patrick bleef rekken. Wel bleef ze tijd rekken met wel/niet naar beneden willen. Daar zat patrick wel op te hameren en daar kan ze gebruik van hebben gemaakt.

Vond dat relatief veel geld is verdiend en als Patrick de mol is, dan had hij ze dag niet.

Andere opvallend punt is dat ze erg sexy tegen een muur stond in soort poort dat als deuropening. Als in hier ben ik.  Of ze is juist de volgende afvaller, want Horace ging naar de zelfde of zelfde soort poort naar huis. Deed me ook aan de leader denken  waarin ze hoek om kijkt (de winnaar als in speurneus/muis of hier ben ik als mol/rat)

Ander moment zat ze ook bij de groep die ook goed bezig was de borden van het schietspel en daar vier kanidaten soort juichend door poort gingen. Zien we hier de laaste vier of poort naar huis princiepe. Zij, Tygo, Ron en ? (Nikki)
« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 15:58:58 door Pierce_Brosnan »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #91 Gepost op: 20-09-2020, 17:14:26 »
Ik zit al sinds aflevering 1 te diep in deze tunnel. Ik begin wel lichtelijk te twijfelen doordat zij zo overduidelijk verdacht wordt gemaakt en ik mij niet kan voorstellen dat het in aflevering 3 al zo obvious is.
Dit. Daar zit ook mijn twijfel. Maar het feit dat je 0 spanning op haar gezicht ziet bij de executies trekt mij over de streep
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #92 Gepost op: 20-09-2020, 17:28:10 »
Ik vind dit ook wat raar, maar aan de andere kant zag je dit bij Merel ook (de laatste mol waar ik heel zeker van was). Die was in aflevering 4 ook heel verdacht gemaakt en schoot toen ook ineens omhoog in de app. Daarna is ze heel erg op de achtergrond gezet. Ik vermoed dat ze dit bij Peggy ook gaan doen.

+ als Peggy niet de mol is, weet ik gewoon echt niet wie het wel zou moeten zijn...  :-X

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #93 Gepost op: 20-09-2020, 17:32:08 »
Ik sluit me aan bij alle twijfelaars, maar heb op dit moment nog geen goed alternatief. Dus blijf nog maar even hangen. Nog wat observaties:

In opdr. 1 Sleutel Bos pakt Peggy als eerste 50 euro voor Ellie, en geeft dat aan Tygo. Verdacht, want op dat moment heeft Ellie laten weten nog geen slot open te hebben. Daardoor staat Tygo meteen al geblokkeerd. Ze had het biljet beter nog even vast kunnen houden, want Tygo stond als een spin in het web in het midden.
Peggy en Patrick staan na Tygo op de meest molse plek, volgens het overzichtje. Een biljet voor Nikkie en Horace moet via een van hen gaan, want Tygo kan die twee niet rechtstreeks bereiken. En geld dat Nickie en Horace voor anderen vinden, moet ook via Peggy of Patrick gaan. Maar daar had ze dan wel meer uit kunnen halen, want al het geld dat door Peggy's handen is gegaan schijnt ook echt te zijn aangekomen. (Hetzelfde zou trouwens gelden voor iedereen die los was, m.u.v. Jeroen). Tenzij daar deze week nog andere inzichten over komen? Peggy beschuldigt wel vaak anderen. “Heb jij geen enkele koker leeg?” tegen Ron, na afloop.

Dat ze vaak op molposities komt, en die ook opzoekt, is opvallend. Maar soms is ze wel erg voortvarend, en raakte ze m.i. onnodig verdacht. In opdr. 2 Meer of Min wil Peggy met Patrick meteen 'naar links'. Maar er valt helemaal niet naar links te gaan, want ze worden allevier eerst nog op een plein gedropt, waar de keuze is tussen aquaduct en kathedraal. Die verdeling wordt door Nikkie gedaan. Ook bij het kiezen voor de fakkels opdr. 3 Fortuin vind ik haar weer heel gretig als Mol. Minstens zo verdacht maar minder opvallend zijn hier Ellie die met haar mee wil 'om haar in de gaten te houden', en Horace en Patrick die zich aansluiten.

Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #94 Gepost op: 20-09-2020, 17:55:18 »
Ik vind dit ook wat raar, maar aan de andere kant zag je dit bij Merel ook (de laatste mol waar ik heel zeker van was). Die was in aflevering 4 ook heel verdacht gemaakt en schoot toen ook ineens omhoog in de app. Daarna is ze heel erg op de achtergrond gezet. Ik vermoed dat ze dit bij Peggy ook gaan doen.

+ als Peggy niet de mol is, weet ik gewoon echt niet wie het wel zou moeten zijn...  :-X

Haha precies dit heb ik ook, in de andere kandidaten zie ik gewoon echt nog geen mol en daarom lukt overstappek niet.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #95 Gepost op: 20-09-2020, 19:46:46 »
Ik zie het in aflevering 3 niet zo. Ze is snel los en moet meedoen. De 250 van haar eigen paaltjes komt keurig aan. Ze neemt zelf 150 euro aan en brengt dat in de pot. Daarmee is ze direct verantwoordelijk voor +400. Ik weet even niet waar die andere 100 is gebleven, maar ik denk niet bij Peggy zelf. Daarmee laat ze winst of verlies volledig afhangen van anderen.

Bij de luiken lijkt ze het niet onaardig te doen en zit ze volgens mij niet in een lekkere positie: drie paar ogen op haar gericht. Van twee mensen weet ze niet exact wat die wel en niet zien.

Fortuin... Ze haalt op een paar centimeter na de laatste twee schilden binnen. Ik kan me niet voorstellen, dat je zo goed kunt mikken. Uiteindelijk schiet ze ook raak.

Alles bij elkaar vind ik dat vrij veel.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #96 Gepost op: 20-09-2020, 20:28:47 »
Hahaha! Peggy tegen Horace "dus jij kan eruit". Heel subtiel! (Anagram van besluit.)

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #97 Gepost op: 20-09-2020, 21:43:32 »
Ik zit al sinds aflevering 1 te diep in deze tunnel. Ik begin wel lichtelijk te twijfelen doordat zij zo overduidelijk verdacht wordt gemaakt en ik mij niet kan voorstellen dat het in aflevering 3 al zo obvious is.

ik hoor dit wel vaker, maar ik vind juist dat ze helemaal niet verdacht wordt neergezet, integendeel

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #98 Gepost op: 20-09-2020, 22:50:10 »
Nu nog de kaft kunnen lezen.


NON
je ne regrette
RIEN

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #99 Gepost op: 20-09-2020, 23:04:41 »
Citaat
Hahaha! Peggy tegen Horace "dus jij kan eruit". Heel subtiel! (Anagram van besluit.)

Sorry, wat mis ik, behalve de -b en de -l?