Auteur Topic: [Kandidaat] Peggy Vrijens  (gelezen 45484 keer)

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #40 Gepost op: 7-09-2020, 16:45:42 »
Ik neig er toch naar dat het opperen van alleen mannennamen niet een actie van de Mol was. Hoe kan je van tevoren inschatten of je hier mensen in mee krijgt of niet? Wat bij mij thuis gebeurde was dat ik zei dat ik Rik dat niet hoorde zeggen terwijl mijn vrouw er behoorlijk van overtuigd was dat Rik dit wel gezegd had, waarna ik ook ging twijfelen. Precies wat er in de groep gebeurde maar het lijkt me niet een scenario dat je kan plannen.


Hier ben ik het volledig mee eens, daarom denk ik dus ook dat een mol-actie in dit gesprek eerder valt onder het door jou eerder genoemde inhaken van Nikkie dat dit de correcte manier van namen bedenken is.

Aan de andere kant, meer namen, betekend ook meer kans om de juiste personen te vinden, wellicht vinden ze ze niet allemaal, maar als er meer populaire namen tussen de lijst te vinden zijn, dan zullen die ook sneller geld opleveren.

Ik ben er dus nog steeds niet over uit, of het opperen voor enkel mannen namen, of het vergroten van de lijst direct invloed heeft gehad op het slagen of falen van deze opdracht, het had achteraf alle kanten op kunnen gaan.

Ik ga vanavond eens goed kijken hoe het gokken precies verloopt, en wie er uiteindelijk aandeel heeft in het winnen en verliezen van geld bij deze opdracht.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #41 Gepost op: 7-09-2020, 16:57:11 »
Als er ook vrouwennamen waren gekozen had de groep in 2en kunnen worden verdeeld 'jullie zoeken de mannen, wij de vrouwen'.
Dat is wel efficienter

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #42 Gepost op: 12-09-2020, 13:04:40 »
Ik kende Peggy nog niet. Het benoemen van de mannennamen is een erg goede en gewaagde molactie, maar juist daarom maakt het Peggy misschien een onwaarschijnlijke mol. Heeft ze van tevoren bedacht om het over mannennamen te hebben? Of kwam het in het moment bij haar op en heeft ze het meteen durven zeggen?

Een pluspunt voor haar als mol is dat ze de enige was die startte in het dorp en geen spiegel vond (naast Tina dan).
Tegelijkertijd vind het het verdachter om veel spiegels te vinden maar het tweede deel van de opdracht te laten mislukken. Ellie, Patrick, Nikkie en Jeroen hadden dat allemaal.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #43 Gepost op: 12-09-2020, 14:34:16 »
Opvallend dat ze hier zo verdacht wordt, ik verdenk haar juist niet (vooral omdat ik er niet op durf te hopen). Vind haar in dit soort spellen altijd een typische kandidaat die voor de winst gaat, waar ik eigenlijk niet van verwacht dat zij de mol zou willen zijn - maar dat zijn natuurlijk gevaarlijke aannames. Los van of ze het is of niet ben ik heel blij dat ze weer terug is :D ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #44 Gepost op: 12-09-2020, 23:02:11 »
In 24:30 van aflevering 2 ziet Peggy de kist niet die letterlijk voor haar neus staat. Want de Mol is blind?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #45 Gepost op: 12-09-2020, 23:30:52 »
Wat zou het geweldig zijn als Peggy de Mol is die als held uit de sjouwopdracht kwam terwijl ze ondertussen de boel saboteerde.

Ze zou ook nog eens fantastisch acteren. Ik geloof het nog niet, maar hoop wel dat ze de finale haalt. Toffe kandidaat! ::super::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #46 Gepost op: 12-09-2020, 23:36:58 »
Wat zou het geweldig zijn als Peggy de Mol is die als held uit de sjouwopdracht kwam terwijl ze ondertussen de boel saboteerde.

Ze zou ook nog eens fantastisch acteren. Ik geloof het nog niet, maar hoop wel dat ze de finale haalt. Toffe kandidaat! ::super::
::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #47 Gepost op: 12-09-2020, 23:43:30 »
Peggy blijft mijn hoofdverdachte.

Bij de stenen vervoeren, gaat ze vlak voordat ze bij de €25 stenen zijn lekker fanatiek doen, komt over als een echte kandidaat. Legt hier de focus op Nadja die achteruit loopt waardoor ze waarschijnlijk niet goed genoeg op de omgeving hebben gelet en de €25 stenen missen.

Bij de laseropdracht sluit ik me aan bij wat Rob in Moltalk zei. De mol wil hier ergens in het midden zitten qua volgorde en de kist een eind verder brengen zonder er veel in te doen. Peggy had de kist, komt een heel eind, maar moet daar (bijna) niks in gedaan hebben aangezien er maar €360 in zat en Horace vrij veel briefjes had.

3e opdracht is wat mij betreft niet veel te doen voor de mol, die heeft hier toch nagenoeg geen invloed op het wel/niet verdienen van geld. Kon hier dus lekker fanatiek doen, wat ze ook deed. (al komt dat natuurlijk ook deels door Tygo die heel veel vragen stelde)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #48 Gepost op: 13-09-2020, 00:41:07 »
Ook ik zie in Peggy nog steeds een meer dan bekwame molverdachte. Door haar kordate manier van: kom maar met die mand Nikkie, ik help je wel en er tempo in hebben zorgde dat de groep in volle vaart voorbij de gouden stenen liep. Opperde Peggy ook niet zoiets van: laat liggen, die x2 komt aan het eind? Gebeurde in elk geval bij beide groepen zodat ze op x0,5 uitkwamen.

Bij lasergamen een nauwelijks gevulde kist voorwaarts brengen richting de finishvlag kan ook. Lijk je wederom goed je best te doen zonder meerwaarde voor de pot. En bij de gemakkelijke vragenronde kun je al helemaal los gaan met het idee dat de zwarte vrijstelling gekozen zal worden. Moet je net een penningmeester hebben die voor geld kiest. Tja, dat kan gebeuren.

Voor nu sta ik met 1 been in de Peggy tunnel en met 1 been in de Ron tunnel. Op naar aflevering 3 :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #49 Gepost op: 13-09-2020, 12:59:06 »
Ik vind haar niet sluw genoeg voor een mol, krijg totaal geen molvibes bij haar. Ik zie alleen maar een super oprechte kandidaat.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #50 Gepost op: 13-09-2020, 16:10:59 »
Zolang Peggy geen uitgesproken onmolse dingen doet, blijft zij mijn nummer 1. In Steenrijk was ze in elk geval lekker op dreef:

- Hield de groep van 5 het langst op bij de start:
Nikkie: 'Kom kind, dan gaan we'.
Peggy: 'Ja maar hier moet wat uit, hoor'.
Tygo: 'Is dit beter?'
Ruim 8 minuten zijn er dan al verspeeld, de halte van x1,75 kan zeker niet meer worden gehaald. Daarna is het doorstappen / anderen helpen zodat de x0,5 wèl wordt gehaald.
- Anderen wisselen de balk nog wel eens van schouder, maar Peggy en Nadja niet! ::vergroot:: Voortdurend op de linkerschouder, zodat haar zicht wordt belemmerd. Loopt met Nadja langs de eerste stapel van 5 euro stenen (Tygo ziet het), en met de hele groep langs de stapel van 25 euro stenen.
- Biecht de vermoorde onschuld dat er stenen zijn verdwenen, dat ze druk bezig was mensen de berg op te duwen, en dat ze niet precies in de gaten had gehouden hoeveel stenen ze eigenlijk in de mand hadden. Wordt door Nikkie hierdoor totaal afgeschreven.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #51 Gepost op: 13-09-2020, 17:13:46 »
Na het terugkijken, staat ze bij mij ook absoluut op nummer 1  ::jaja::

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #52 Gepost op: 14-09-2020, 11:40:33 »
Bij dat stenen sjouwen deed ze me toch wel aan Dennis Weening denken die Annet die helpende hand bood op de fiets.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #53 Gepost op: 14-09-2020, 13:24:14 »
Als hulpvaardige MOL kon ze haar hart hier ophalen. Dat zie je vaak genoeg gebeuren, als de opdracht het toelaat.
Bij mij staat ze op 1 met stip ::jaja:: ::jaja::

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #54 Gepost op: 14-09-2020, 22:42:10 »
Zolang Peggy geen uitgesproken onmolse dingen doet, blijft zij mijn nummer 1. In Steenrijk was ze in elk geval lekker op dreef:

- Hield de groep van 5 het langst op bij de start:
Nikkie: 'Kom kind, dan gaan we'.
Peggy: 'Ja maar hier moet wat uit, hoor'.
Tygo: 'Is dit beter?'
Ruim 8 minuten zijn er dan al verspeeld, de halte van x1,75 kan zeker niet meer worden gehaald. Daarna is het doorstappen / anderen helpen zodat de x0,5 wèl wordt gehaald.
- Anderen wisselen de balk nog wel eens van schouder, maar Peggy en Nadja niet! ::vergroot:: Voortdurend op de linkerschouder, zodat haar zicht wordt belemmerd. Loopt met Nadja langs de eerste stapel van 5 euro stenen (Tygo ziet het), en met de hele groep langs de stapel van 25 euro stenen.
- Biecht de vermoorde onschuld dat er stenen zijn verdwenen, dat ze druk bezig was mensen de berg op te duwen, en dat ze niet precies in de gaten had gehouden hoeveel stenen ze eigenlijk in de mand hadden. Wordt door Nikkie hierdoor totaal afgeschreven.

Bij het extra beeldmateriaal kreeg ik veel molvibes bij Peggy. Ze houdt zich niet stil maar reageert steeds. “als ze de 25 hadden gezien zouden ze de mand helemaal vol gedaan hebben”.
Bij mij met stip gestegen
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #55 Gepost op: 15-09-2020, 13:45:05 »
Bij het extra beeldmateriaal kreeg ik veel molvibes bij Peggy. Ze houdt zich niet stil maar reageert steeds. “als ze de 25 hadden gezien zouden ze de mand helemaal vol gedaan hebben”.
Bij mij met stip gestegen
Ja idd en op het laatst nog eventjes herhalen dat de Mol idd lekker bezig is geweest. Ze kon het niet laten.

Krijg ook het gevoel dat Horace en Ellie haar verdenken, maar dat we dat nog niet mogen weten. Dat werd bewust in het midden gelaten.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #56 Gepost op: 15-09-2020, 18:12:11 »
Citaat
Zolang Peggy geen uitgesproken onmolse dingen doet, blijft zij mijn nummer 1. In Steenrijk was ze in elk geval lekker op dreef:

- Hield de groep van 5 het langst op bij de start:
Nikkie: 'Kom kind, dan gaan we'.
Peggy: 'Ja maar hier moet wat uit, hoor'.
Tygo: 'Is dit beter?'
Ruim 8 minuten zijn er dan al verspeeld, de halte van x1,75 kan zeker niet meer worden gehaald. Daarna is het doorstappen / anderen helpen zodat de x0,5 wèl wordt gehaald.

Ik ben het er zeker mee eens dat ze verdachte moet zijn, maar juist op dit punt zit mijn twijfel. De groepen ontmoeten elkaar op de helft. Door hier zo te knoeien met tijd lopen ze het risico dat ze niet tot de helft komen voor de andere groep eroverheen is. Dan komen ze juist uit op x1,5 of x1,75 aan hun eigen kant.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #57 Gepost op: 15-09-2020, 18:29:39 »
Ik ben het er zeker mee eens dat ze verdachte moet zijn, maar juist op dit punt zit mijn twijfel. De groepen ontmoeten elkaar op de helft. Door hier zo te knoeien met tijd lopen ze het risico dat ze niet tot de helft komen voor de andere groep eroverheen is. Dan komen ze juist uit op x1,5 of x1,75 aan hun eigen kant.

Of ze komen nergens uit, dat is ook een optie en dan verdienen ze niks.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #58 Gepost op: 15-09-2020, 18:30:56 »
Het belangrijkste voor de Mol (als hij in de groep van 5 zit) is denk ik om voorbij je eigen x1,5 punt te raken. Met wat vertraging in het begin is dat nog steeds makkelijk te doen, had ik het idee. Dan kun je de andere groep daar nooit meer ontmoeten. Vanwege die vertraging haal je ook de x1,75 aan de andere kant niet meer. Blijft over: ontmoeting bij x0,5, of ergens tussen de paaltjes (en dus 0 euro).
Maar ik wil het zeker nog eens terugzien, want snel starten (groep van 4), en toch maar net aan op het x0,5 punt raken en daar niet meer doorlopen, is ook wel verdacht. Zeker omdat veel minder in beeld is geweest waar de vertraging aan die kant zat. Dus voor beide taktieken valt iets te zeggen.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Peggy Vrijens
« Reactie #59 Gepost op: 15-09-2020, 19:52:59 »
best lastig mollen als Nadja achterstevoren loopt en precies ziet wat je doet.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”